ДЕНЬ 1. ЯК ЗРОБИТИ СВІЙ ДЕНЬ ВДАЛИМ?
1. Вітання
· Вправа «Віночок побажань»
Усі діти утворюють коло, кладуть праву руку на плече
сусідові. Кожен учасник називає ім’я сусіда, який стоїть праворуч, та щось йому
бажає. Гра завершується, коли всі діти обмінялися побажаннями.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як зробити свій день
вдалим?»
— Відгадайте загадки.
● Хто біжить без ніг? (Час.)
● Що йде, але не рухається з місця? (Час.)
· Слухання й обговорення уривка із казки «Час
— наш друг»
Далеко чи близько, давно чи кілька днів назад сталася
з однією крихіткою пригода.
Якось уранці Полінка й Оля прокинулися, не поспішаючи,
збиралися до школи. Матуся підганяла: «Швидше, бо немає часу!». Молодша донечка
подумала: «А куди ж він дівається?». Вона глянула вгору, вниз, праворуч,
ліворуч, забувши про натягнуті лише на одну ніжку колготи.
— Знову запізнюємось!
Мама хутко допомогла Олечці, а Полінка вже чекала на
них біля дверей. Дівчинка думала, що вона ще маленька, трохи марнує свій час,
тому нічого не встигає. А от як виросте, хоча б до віку сестрички, усе
зміниться.
М. Солтис-Смирнова
— Що бентежило дівчинку?
— Діти, а ви як уважаєте, куди дівається час?
— Чи можна його зупинити? А наздогнати? Чому?
· Гра «Збери втрачений час»
Діти об’єднуються у групи. Вони мають зібрати
«хвилинки» (кубики, картки) у мішечок. Перемагає група, яка швидко і правильно
впорається із завданням.
— Ви, напевно, часто чуєте від мами, тата або бабусі
такі слова: «Чому ти так повільно робиш?», «Бережи свій час!», «Подивись,
скільки часу збігло, а ти...» і вважаєте, що час може бігати?
· Вправа «Дослідники часу»
— Ось перед вами годинник. Якщо довга (хвилинна)
стрілка просунеться на одну поділку, мине одна хвилина. Пропоную, дивлячись на
годинник, почекати, поки мине хвилина. Робити нічого не будемо, а просто
посидимо і почекаємо. Увага! Почали... Все. Одна хвилина минула.
— А зараз візьміть олівці, за моїм сигналом намалюйте
сонечко. Малюватимете протягом однієї хвилини. Увага! Почали... Закінчили
роботу. Як ви гадаєте, діти, яка хвилина минула швидше?
— А насправді вони зовсім однакові — стрілка
просунулась від поділки до поділки. Отже, коли нічого не робиш, здається, що
час спливає дуже повільно. Є таке прислів’я: «Довгий день до вечора, якщо
робити нічого». А коли робиш яку-небудь справу, час минає дуже швидко, а життя
стає цікавішим, насиченим.
· Введення правила класу
Усе робитиму вчасно!
— Запам’ятайте: час рухається тільки вперед, а тому
потрібно вміти його цінувати і раціонально використовувати. Правильно
розподілити свій час вам допоможе режим дня. Якщо ви дотримуватимете розпорядку
дня — спатимете, їстимете, гулятимете, читатимете, готуватимете уроки завжди в
один і той самий час, то вашому організму буде легко працювати, а ви
почуватиметесь здоровими та бадьорими. І головне — ви все встигатимете.
3. Групове заняття
· Робота в групах «Знавці режиму дня»
Кожна група отримує малюнки певного моменту дня
школяра (зарядка, чищення зубів, сніданок, школа, обід, ігри, виконання
уроків, перегляд мультиків, прогулянка, заняття в гуртку, відпочинок тощо.)
Завдання: скомпонувати і приклеїти
ці моменти так, щоб утворилася карта режиму дня в малюнках.
Отримані режими діти прикріплюють на дошці.
— Якщо ви дотримуватимете режиму дня, своєчасно
виконуватимете уроки, лягатимете спати, відпочиватимете на свіжому повітрі,
цінуватимете кожну хвилину, то для вас життя буде лише в радість і кожен день
буде вдалим.
· Вправа «Наодинці із собою»
□ Щоб кожен мій день був вдалим, я обіцяю...
4. Теми для щоденника вражень
□ Коли мій день щасливий.
□ Мій розпорядок дня.
□ Я хочу встигнути за день...
Немає коментарів:
Дописати коментар