Урок української мови (читання). 2 клас
Тема: По роботі й нагорода
Українська
народна казка «Півник і двоє мишенят».
Мета: формувати ключові компетентності:
-
вміння
вчитися: прийняття мети, добір засобів її досягнення, виконавські дії;
-
загальнокультурна:
духовно-моральні основи життя людини;
-
громадянська:
знання своїх прав і обов’язків;
-
соціальна:
продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, в колективі;
формувати читацької та
мовленевої компетентності:
-
вчити
дітей правильно читати в особах;
-
розвивати
навички акторської гри, вміння переказувати за малюнковим планом;
-
аналізувати
вчинки дійових осіб, давати їм характеристики;
-
виховувати
працелюбність, доброзичливість, бажання допомагати дорослим і один одному;
-
викликати
негативне ставлення до ледарів;
Обладнання: презентація до уроку «По роботі й нагорода»,
малюнки героїв та сюжетні малюнки, картки із завданнями для роботи в парах,
декорації до інсценізації казки «
Колосок», маски, виставка книг.
Хід уроку
І.Самовизначення
до діяльності
Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він казковий і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Поверніться до гостей
Привітайтесь-/учні/ «Добрий день!»
Доброго
ранку, доброго дня, ми вам бажаєм здоров ‘я й добра!
Привітались
до гостей, спочатку сідають дівчата, потім хлопчики.
За парти тихо сіли, випрямили спини.
Ноги разом стоять,руки спокійно лежать.
ВПРАВА «
СИГНАЛІЗАЦІЯ» /ДІТИ СИГНАЛІЗУЮТЬ СВІТЛОФОРАМИ/ТАК-ЗЕЛЕНИЙ КОЛІР,НІ-ЧЕРВОНИЙ.
-
Ви уважні?/Так/
-
Ви активні?/Так/
-
Хочете читати?/Так/
-
Готові відповідати?/Так/
Психологічний
настрій на урок.
ІІ .ПСИХОЛОГІЙЧНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Вправа «Закінчи речення»
Очі
дивляться та все / бачать/.
Вуха
слухають та все /чують/.
- Який у
вас настрій перед початком уроку?
- За
виразом обличчя я бачу, що у вас все гарно і загальний наш настрій можна
показати так:
- Я бажаю
вам, щоб такий настрій був у всіх нас був до кінця уроку.
ГРА « УСМІШКА ОЧИМА»
Очі- наше дзеркало душі. Що можна передати очима?/Радість, добро, любов,
тепло/.
Сусіду по парті передайте усмішку очима. Ви усміхнулися. Ви засвітилися.
Чим засвітилися?/Серцем, душею, усмішками/.
-Сіли рівненько, підняли оченята, прочитайте тему уроку,малята.
«По роботі й нагорода».Українська
народна казка «Півник і двоє мишенят».
-
Що ви очікуєте від уроку?
-
ВПРАВА
«ОЧІКУВАННЯ»/дізнатися нове, гарно читати, відповідати на питання,
цікавих ігор, вправ,висловлювати думки…/
-
Діти, мені було дуже цікаво дізнатися
про ваші очікування. Щоб цікавіше було працювати, сонечко пропонує переглянути
казкові етапи уроку
·
І етап – «Читацький вінегрет»
·
ІІ етап – «Секрет нашого меню»
·
ІІІ етап – «Словникова закуска»
·
ІV етап –
«Рецепти страв»
·
V етап – «Корисні
поради»
·
УІ етап- « По роботі й нагорода»
-
Якщо ми вдало будемо працювати, то
неодмінно отримаємо винагороду.
Вправа «Цей урок навчить мене…» ВПРАВА «
СИГНАЛІЗАЦІЯ»
Виразно читати Визначати головну думку
твору
Бути уважним
ЦЕЙ УРОК НАВЧИТЬ МЕНЕ
Давати характеристику героям казки бути творчим
ВПРАВА «УРОК»
А якими ви будете на уроці?
У- уважними Р-розумними
О-оригінальними К- кмітливими
РОЗМИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ /ВІДЕОРОЛИК/
ІІІ. Мовна розминка
-
І етап-
«Читацький вінегрет
Мовна розминка.
а) Почнемо наш урок з розминки.
- Дмухнемо на кульбабку. (...)
- Як шумлять колоски. (Ш-ш-ш)
- Забриніла бджілка. (Дз-дз-дз)
- Загуркотів трактор у полі. (Др-р-р)
- Сіли на "конячки" і поїхали. (Цок, цок, цок)
б) Щоб
наше мовлення було правильним, попрацюємо з чистомовкою, яка
є у вас на парті.
(Щоб наше
мовлення було правильним )
Че – че – че –
влітку сонечко пече,
Чу – чу – чу –
всім спечу по калачу,
Чі – чі – чі –
не лежи на печі.
Робота з скоромовкою
На печі, на печі, смачні гарячі калачі.
Хочеш їсти калачі- не лежи на печі.
-читання П-повільно
Н-нормально Ш –швидко Г-голосно Т-тихо ШГВ-швидко-голосно і весело.
-
ІУ. АКТУАЛІЗАЦІЯ
ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Секрет нашого меню - казкова
вікторина за допомогою Лего.
У.
Повідомлення теми і мети уроку
/Відео-заставка « В гостях у казки»/
-
На нашій планеті немає такої дитини, яка
б не любила казки. Та і дорослі їх теж люблять. Своїм дітям вони читають і про
тварин, і про чарівників, і про фей.
-
Ми
переходимо до наступного етапу уроку «Секрет нашого меню»
Із казкою, над якою ми сьогодні будемо працювати, ви знайомі давно. Ми
повинні навчитись виразно читати казку, вміти передавати інтонацію настроїв
героїв, складати характеристику героям,
робити висновки і давати оцінку діям персонажів.
3 сторінка «Секрет нашого меню».
Щоб дізнатися «секрет нашого меню», тобто казку, яку будемо читати,
розгадайте шифрограму.
На дошці в один ряд виставлені картки з літерами, нижче під кожною літерою
– номер. Треба розставити літери по порядку, тоді дізнаєтесь назву казки, яку
будемо сьогодні читати.
3 9
8 15 11
5 13 2
7 6 12
4 16 10
1 18 14 17
(«Півник і двоє мишенят»)
-
Яку казку ми сьогодні будемо читати? ( «Півник і двоє
мишенят»)
УІ. Робота над засвоєння нового
матеріалу.
1.Словникова робота.
Слідуючий етап уроку- «Словникова
закуска». У «Словниковій закусці» ми повинні попрацювати з новими словами, що
зустрінуться в казці.
А) Знайти пояснення до кожного
слова і з’єднати його із відповідним словом.
Ціп – це
знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з’єднаних між собою
ременем.
Млин – це
споруда для розмелювання зерна на борошно.
ДОВІДКОВЕ БЮРО
Півник- це свійський птах.В нього є
червоний гребінь на голові, пишний хвіст і шпори на ногах.
Хатня миша пристосувалась до життя з
людьми, харчуючись зерном і різними харчовими запасами людей.
ВПРАВА НА РОЗШИРЕННЯ ПОЛЯ ЧИТАННЯ
Б) Прочитати слова, зосереджуючи очі на
лінії ( разом; один учень у зворотному напрямку).
тіс то моло
тити
по тім замі
сити
пи роги розпа
лити
Дуже добре ви попрацювали на сторінці «
Словникова закуска».
Переходимо до наступної сторінки
«Рецепти страв»
1.
Слухання казки в аудиозаписі.
-
Хто були Круть і Верть?
-
Як звали півника?
-
Що знайшов півник?
-
Що любили робити мишенята?
2. Самостійне читання казки учнями напівголосно .
- Подумайте, чому герої мають такі імена? Як про це сказано в тексті?
- В яку пору року відбувається подія? Доведіть.
- Прочитайте, чим займався Півник?
- Яку відповідь давали кожного разу мишки на прохання півника допомогти?
3.Читання казки вголос за логічно
завершеними частинами.
1. Зачин.
-Чи можна дати характеристику героїв? Яку?
2). Читаю до слів «…глядіть, скільки
я зерна намолотив!»
- Хто виконував роботу?
- Що робили мишенята?
3). «… взяв собі на плечі мішок і
пішов».
- Хто поніс мішок до млина?
4). «…мабуть, мені доведеться».
- Як ви думаєте, хто спече пироги?
- Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви зрозуміли зміст останнього
речення?
Метод «Займи позицію»
- Чи справедливо вчинив півник?
- Кого з героїв казки вам шкода? Чому?
- Який епізод казки вас найбільше схвилював?
VIІ.
Фізкультхвилинка
4.Читання
частини казки в особах .
-В театр ми пограємо,
в особах почитаємо.
5.Інсценування
казки від слів «...спеклися пироги, півник їх вийняв…»
Метод «Рольової гри»
- Продовжуємо грати,
будемо казку інсценувати.
6.Гра «Зустріч з
репортером.
Метод «Мікрофон»
- Уявіть собі, що ви щойно вийшли з театру і назустріч вам репортер. Він
хоче знати ваші враження від вистави.
- Хто
головні герої казки?
- Що
трапилося з героями?
- Чому з
ними таке трапилося?
- Чи
сподобалась вам казка?
- Кого з
героїв казки вам шкода?
- Хто
вас схвилював?
7.Творча робота.
Метод «Робота в малих групах»
- Півник і нам приніс роботу. Цікаві
завдання, чи справимось ми з ними?
Розгляньте малюнки. Виберіть ті речення
з тексту, які відповідають малюнкам.
Півник приніс Чарівний колосок. Замість
зерняток — склади. Ко, ка, ло, тіс, сок, то, миш, ник, пів. Утворити з них
слова.
(колосок,
півник, тісто, мишка, лото)
Із даних прислів’їв виберіть ті, які
відповідають змісту нашої казки і прикріпіть їх на дошку.
Робота спільна - як пісня весела.
Праця
чоловіка годує, а лінь марнує .
На чужу
роботу дивитись - ситому не бути.
Умілому
всяка робота легка.
Хто
нічого не робить, той ніколи не має часу .
8.Характеристика
героїв казки.
Складання «Асоціативного куща».
- Які
слова спадають на думку, коли чуєте слово «півник» чи «мишенята».
- Вийдіть
до дошки і поставте біля відповідного
героя його характеристику.
Слухняні
роботящий
Веселі
розумний
Ледачі
лінивий
Нероби
трудолюбивий
Працьовиті
невдячний
Хитрі
стриманий
МЕТОД ПОМИЛОК
-
Яку помилку
зробили мишенята?
МЕТОД ПЕРЕДБАЧЕННЯ
-Що було б, якби мишенята працювали разом з півником?
VIІ. Закріплення вивченого.
Підсумок по темі.
6 сторінка «Корисні поради».
Завдання для «Клубу філософів»:
- Змініть
сюжет казки так, щоб мишенята змогли їсти пиріжки.
- Діти,
які б поради ви дали своїм друзям, щоб вони не потрапили у такі неприємні
ситуації, як герої казки «Півник і двоє
мишенят?»?( Діти дають поради.)
- Я дуже
захоплююсь вашими порадами. Сподіваюся, що всі їх взяли до уваги.
Виберіть слова з таблиці, які б
залишилися у нашому класі.
2. Лінуватись.
3. До роботи
братись
4. Нероби.
5. Старатись.
6. Ледарі.
VIІІ. Підсумок уроку.
Метод «Займи позицію»
- Хто з
героїв сподобався? Чому ?
- Як ви
вважаєте, чи правильно вчинив півник щодо мишенят?
- А як би
вчинили ви на місці півника?
- Чи
завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять?
- Скажіть,
на якій сторінці казкового журналу вам найбільше сподобалось працювати?
- Де
виникали труднощі?
А тепер дайте оцінку уроку:
- Цей урок мене навчив…
- Мені сподобалось на уроці…
САМООЦІНКА
- /Біля «Дерева
мудрості»надписи»Молодець»,»Старайся»»Вже краще»
Учні прикріплюють листочки біля відповідних надписів.
УІ етап «По
роботі й нагорода» /Звучить музика/
«Забута казка-це золоте намисто, яке впало на морське дно»-так кажуть старі
люди.І щоб не втратили наступне покоління такого намиста, ми повинні зберігати
у своїй пам’яті ці перлини народної мудрості.
Пахне пиріг колосками пшеничними,
Росами ранніми і опівнічними.
Піснею трактора,дощиком лагідним.
Сонцем ранковим, обіднім і західним.
Цим святковим короваєм пригощайтесь,діти, гості,
Набирайтесь доброти, сили, щастя вдосталь!
Казка до вас іще прийде не раз!
Ви в неї повірте і все буде гаразд!
- Я думаю,
що ми всі були уважні, старанні, тому заслужили за свою працю нагороду
(пиріжки).
Я
досліджую світ
Тема : Праця людей восени
Галузі, які інтегруються : Природнича
Мовно-літературна
Мистецька
Математична
Очікувані результати :
1.Сприймає монологічне висловлювання.
2. Описує побачене та зображення.
3. Розпізнає осінні зміни в праці людей.
4. Уважно вислуховує думку співрозмовника,
висловлює свій погляд , шануючи гідність інших.
5.Спілкується з вчителем, однокласниками.
6. Збирає дані , що відображають зміни в праці
людей.
Мета: : обговорити з
учнями, чим займаються люди в місті та селі восени; розвивати логічне
мислення; розширювати світогляд;
виховувати бажання допомагати
дорослим.
Обладнання
: Презентація,
- 4 ватмани і
клей, малюнки, завдання на аркушах для груп.
- У кожного
учня «Пульт настрою», 4 кольорових олівця: червоний, жовтий, зелений,
синій.
- Завдання на
аркушах «Детектор знань».
Хід уроку
І. Ранкова зустріч.
Нумо разом привітаймося :
«Добрий день, добрий день !»
Теплом ручок обміняймося :
Вправо-вліво повернемось :
«Добрий день, добрий день!»
Одне одному всміхнемось :
«Добрий день, добрий день !»
Можна трохи пострибати :
«Добрий день, добрий день!»
І в долоні поплескати :
«Добрий день, добрий день!»
Можна всім поприсідати
«Добрий день, добрий день!»
І за парти посідати :
«Добрий день, добрий день!»
Друзям і гостям сказати
«Добрий день, добрий день!»
ІІ. Обмін інформацією .Прогноз погоди.
-Який сьогодні день?
- Яке число?
-Яка зараз пора
року?
−
Який місяць?
−
Тепло чи холодно надворі?
−
Який стан неба?
−
Яка температура повітря?
−
Чи були сьогодні протягом дня опади?
ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.
Наш
урок сьогодні перетворюється на телеканал з такими передачами: ДЕТЕКТОР ЗНАНЬ,
СТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО, ОРЕЛ – РЕШКА, ДАЧНЕ ПИТАННЯ, ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ, НОВИНИ ПРО
ГОЛОВНЕ
Вправа
«Пульт настрою» Починаємо
роботу виміром настрою на «Пульті»
Червоний – тривога, хвилювання, жовтий –
задоволення, радість, зелений – спокій,рівновага, синій – завзяття, бажання
діяти.
В
кінці уроку ми побачимо, чи змінювався ваш емоційний стан в кінці уроку.
-
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які дарунки і турботи
приносить людям осінь. Давайте прочитаємо девіз уроку:
-
Обчисліть приклади, відповідь – порядковий номер букви
алфавіту
Приклад Буква Приклад Буква Приклад Буква
11 – 9 = 2 Б 30 – 28 = 2 Б 60
– 40 = 20 П
14 – 7 = 7 Е 40 – 2 1 = 19 О 30
– 9 = 21 Р
30 – 9 = 21 Р 7 + 4 = 11 И
7 + 4 = 11 И 60 – 50 = 10 З 7
+ 7 = 14 Й
18 + 4 = 22 С 31 – 20 = 11 И 13
– 7 = 6 Д
16 + 17 = 33 Я 9 + 8 = 17 М 21
– 14 = 7 Е
1 + 0 = 1 А
40 – 34 = 6 Д
22 – 3 = 19 О 20 + 2 = 22 С
7 + 8 = 15 К
40 – 19 = 21 Р 8 + 11 = 19 О
10 + 9 = 19 О 19 + 2 = 21 Р
19 – 17 = 2 Б 20 – 1 = 19 О
34 – 15 = 19 О
11 + 12 = 23 Т
8 + 3 = 11 И
Девіз – Осінь каже: «Берися до роботи, бо зима скоро
прийде».
Чому навчає приказка?
ІV.Актуалізація опорних
знань.
1. ДЕТЕКТОР ЗНАНЬ.
Передача
«Детектор знань» пропонує пройти випробовування. Ви повинні з’ясувати, істинні
чи хибні твердження на аркушах, підкресливши слово «так» або «ні».
Зміна забарвлення і густоти шерсті у звірів – це линяння. Так Ні
Зайці, кроти впадають у сплячку
Так Ні
Білки, борсуки роблять запаси корму Так Ні
Кабани, ведмеді нагулюють якомога
більше жиру Так Ні
Хом’яки, їжаки не впадають у
сплячку
Так Ні
2. «Стосується кожного»
- Які два види
рослин оточують людей?
- Які рослини
належать до дикорослих, а які до культурних?
- Яка між ними
відмінність?
3. Гра «Хто більше?»
1 і 2 група
називають культурні рослини
3 і 4 –
дикорослі.
4. ОРЕЛ-РЕШКА
Орла в повітрі тримають міцні крила.
Людей успішними в житті роблять знання і вміння.
Дізнаємось, яка
праця в людей восени, як люди готуються до зими?
У осінній щедрий час
Є турбот багато в
нас
Треба урожай зібрати,
У комори поскладати.
Зготувати все на зиму
І собі, і всім тваринам.
Все навкруг поприбирати,
Жовте листя позмітати.
Ще й дерева посадити,
Обкопати й побілити.
У городі, у саду
Все довести до ладу.
Восени збирають урожай овочів, фруктів, гриби, саджають , обкопують,
білять дерева,
Висаджують часник, готують корм домашнім тваринам, прибирають опале листя.
Музична хвилинка «Ходить
гарбуз по городу»
ІV.
Етап удосконалення знань і навичок.
1. ДАЧНЕ ПИТАННЯ . Кубик «Блума»
Назви
овочі, які збирають восени
Поясни , чому у людей багато турбот восени?
Запропонуй назви фруктів, які збирають восени
Поділись видами робіт восени, які люди
виконують для домашніх тварин
Чому обкопують та білять дерева?
Придумай ,які овочі та фрукти твоя родина
заготовляє сама, а які купує в магазині і на базарі?
2.ТВОРЧА
МАЙСТЕРНЯ «Осінні турботи». Робота в групах
Сьогодні
я пропоную вам виготовити колаж про турботи людей восени і скласти
розповідь за малюнками.
І
гр. Турботи людей восени на городах та ланах.
На
городах збирають останні овочі: капусту, моркву, буряк; перекопують город. На
ланах сіють озимину.
ІІ гр. Турботи
людей восени в садах та парках.
В
садах та парках прибирають листя, обрізають і обкопують дерева, саджають нові
дерева та кущі, підживлюють ягідні кущі, укривають соломою або листям для
снігозатримання.
ІІІ
гр. Турботи людей восени по збереженню плодів
Овочі,
фрукти, ягоди висушують; складають в погреби; заморожують в морозильних
камерах; консервують; варять варення.
Стиглі і
непошкоджені плоди можна
заморожувати в холодильнику. Овочі
перед упакуванням бланшують,
обдаючи окропом упродовж
кількох хвилин (це робить дорослий),
а потім ретельно
висушують. Готують торбинки для
заморожування — щільні
й витривалі до
низьких температур. Плоди
розподіляють на порції, кладуть у торбинки, підписують дату замороження
й кладуть до морозильної камери.
Дізнайся, як удома
зберігають горох, квасолю, боби.
ІVгр. Турботи людей восени приємні і неприємні.
Ось
і закінчилися осінні турботи. Є час почитати, помріяти, поділитися своїми
спогадами.
«Турботи людей восени приємні, тому що …» (збирають багатий урожай плодів,
консервують і варять варення. Садять нові дерева та кущі. Одягають нові теплі
речі)
«Турботи людей восени неприємні, тому що …» (Йдуть дощі і на городі й в садах
багато багнюки. Часто дме вітер. Дні стають короткими. На вулицю виходити не
хочеться. Доводиться одягати теплий одяг.)
Презентація
колажів з складеними реченнями за малюнками
Висновок: Осінь – щедра пора року. Будьте бережливими
господарями своєї землі.
V.
Етап узагальнення й систематизації знань
НОВИНИ «Про
головне на уроці»
- Про що говорили на уроці?
- Чому осінь щедра пора року?
- Які осінні турботи людей в містах и селах восени?
- Виберіть правильну відповідь
Тест-контроль
1. Які рослини
дикорослі, а які культурні?
Калина, капуста, дуб,
цибуля, груша, горобина.
2.
Назви, що зайве.
3. Вибрати, які роботи люди
виконують восени?
А)Підрізають плодові дерева;
Б)Згрібають опале листя на вулицях;
В)Саджають на городах картоплю, капусту;
Г) Збирають
врожай з городів, полів і садів;
Д)Висаджують
розсаду;
Е)Заготовляють
урожай фруктів та овочів.
4.Познач, які дари осені люди збирають у
саду, які – на полях (городах), а які – у лісі?
Перевірка :
1. Дикорослі – дуб, горобина
культурні – калина, капуста,
цибуля, груша
2. Вишня ( дозріває влітку)
3. Б), Г), Е)
4. Сад - Б), Д)
поле(город) – А), Е)
ліс – В), Г)
культурні – калина, капуста,
цибуля, груша
2. Вишня ( дозріває влітку)
3. Б), Г), Е)
4. Сад - Б), Д)
поле(город) – А), Е)
ліс – В), Г)
•
Намалювати ілюстрацію «Робота людей восени» - 1і 2 групи
•
Дібрати загадки про овочі і фрукти -
3 і 4 групи.
VІІ. Етап рефлексії
Вправа «Пульт настрою»
Візьміть
в руки той кольоровий олівець, який передає ваш настрій в кінці уроку і зафарбуйте кнопку на пульті.
Червоний
– тривога, хвилювання, жовтий – задоволення, радість, зелений –
спокій,рівновага, синій – завзяття, бажання діяти.
Наш
урок добіг до кінця.
Дякую за увагу.
Клас : 2.
Українська мова ( читання).
Тема: Людина починається з добра (за твором
В.О.Сухомлинського «Добре слово»).
Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю В.О. Сухомлинського;
вдосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати словник учнів ,
формувати вміння колективно обговорювати прочитане,
уважно і зацікавлено слухати товариша ,розвивати прагнення самостійного
творчого сприйняття й осмислення навколишнього світу; допомогти дітям усвідомити значення добра як життєвого
вибору в духовному становленні особистості; створити ситуацію, за якою учень
може виявити доброту і відчути від цього задоволення; виховувати ціннісні
орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро, виховувати щирість, чуйність, милосердя.
Обладнання: презентація, свічка, портрет В.Сухомлинського, маски, дерево життя.
Хід уроку
І. Організація учнів до
уроку.
Я всміхаюсь сонечку:
— Здрастуй, золоте! —
Я всміхаюсь квітоньці —
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся —
— Здрастуй, золоте! —
Я всміхаюсь квітоньці —
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся —
Зичу їм
добра!
Оберніться до гостей:
Добрий, добрий, добрий день!
-
Торкніться долоньками один до
одного, таким чином передаючи позитивний настрій та посмішку.
Працювати на уроці будемо під
гаслом… Щоб прочитати гасло, треба відновити послідовність рядків, що
переплуталися.
Не просто слухати, а чути. (1)
Не просто відповідати, а
міркувати. (3) Дружно і плідно працювати. (4)
Не просто дивитися, а
бачити.(2)
Не просто
слухати, а чути.
Не просто
дивитися, а бачити.
Не просто
відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.
Вчитель. Діти, розпочинається урок, а
на уроці ми …
Уважні
Розумні
Організовані
Кмітливі
– Діти, подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? (Цікавим, навчальним,
продуктивним, світлим, веселим, проблемним….)
– Отже. Якщо ви будете такими, то ми
разом створимо цікавий, творчий, продуктивний
урок.
ІІ. Повідомлення теми і мети
заняття.
– Сьогодні на занятті ми будемо
говорити про… А про що, ви дізнаєтесь з епіграфу до уроку:
Епіграф до уроку
Врятує світ краса –
Завжди так
говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта.
Бо однієї вже краси занадто мало
Бо стільки всюди зла – людина вже не та.
Тож люди на землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
– Про що говориться в цьому вірші? (Про доброту).
– До чого нас закликає поет? (Щоб люди поспішали творити добро).
– Чому потрібно поспішати? (Бо на землі багато зла).
Продовжте речення:
Людина
починається з …. (добра).
Тема нашого уроку так і
називається: «Людина починається з добра»
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із
батьківської хати і двора,
З
поваги, що звучить у кожнім слові
Людина починається з добра,
Із світла, що серця переповняє
Ця істина, як світ, така
стара,
А й досі на добро нас
надихає.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити,—
Це зрозуміти всім давно
пора,
Бо
ми прийшли у Світ добро творити.
-
Сьогодні на уроці ми зробимо ще один крок дорогою добра, будемо
говорити про добрі справи, про вміння дарувати добро іншим. Щоб подорожувати
“стежинкою добра ”,треба взяти з собою активність, уважність, кмітливість, гарний
настрій. Вони допоможуть вам знайти чарівний скарб!
ІІІ. Засвоєння нових знань.
1. Тлумачення
поняття «доброта».
– Але спочатку давайте з’ясуємо: що таке доброта, добро? Як ви
розумієте ці поняття?
– Допоможе нам у цьому тлумачний словник. (Доброта
– чуйне, дружнє ставлення до
людей. Добро – усе
позитивне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям. Добра,
корисна справа, вчинок).
– А ось як ви у своїх творчих роботах відповіли на це питання. (Зачитує
декілька найкращих робіт).
2. Побудова
«павутинки».
– Як ви думаєте, з чим можна порівняти доброту, добро ? (З сонечком)
– Яке воно? (Жовтеньке, тепле, лагідне, дає життя усьому на Землі)
Скільки
промінчиків у сонечка, стільки і компонентів має доброта: (кожен компонент накладається на промінчик):
1.
доброзичливість;
2.
чуйність;
3.
приязність;
4. надійність;
5. старанність;
6. сумлінність;
7.
ввічливість;
8.
ласка;
9.
любов;
10. повага;
11. співчуття;
12. захист;
13. турбота;
14. шана;
15. щирість;
16. людяність.
Ці якості має кожна людина, але не кожна їх розвиває.
–
Чи відрізняється зовнішньо добра людина від інших? (Ні)
–
А як ми дізнаємось про її доброту? (За вчинками. Вона
завжди допоможе у скрутну хвилину. А якщо радість – вона не буде заздрити, а
буде щиро радіти за інших.)
–
Де живе доброта? (Доброта живе у нашому серці).
–
Все має свій початок. З чого починається доброта? (Доброта
людини починається від її народження).
–
Є красива легенда, що, коли народжується дитина, Бог
запалює на небі нову зірку і посилає
до дитинки ангела
– охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в
чоло
– аби воно було розумне, в личко – щоб було красиве, та в груди, аби здоров’я,
любов і доброта вселилися в його тіло, серце та душу і були разом з ним
протягом усього його життя.
– Діти, я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте,
яка у неї вогненна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я? А якщо піднести
руки ближче до вогника, що ми відчуємо? (Тепло).
– Як ви гадаєте, чи може людина світитися, як свічка, і дарувати
світло і тепло?(Так)
– За якої умови це може статися? (Коли людина робить добрі справи,
гарні вчинки).
–
Нехай
свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути.
Майбутнє кожної дитини закладається ще в дитинстві. І допомагають
нам в цьому батьки, вчителі, гарні книги.
До гарних книг, що навчають нас жити, належать
книги В.О.Сухомлинського. (фото)
– Подивіться на ці задумливі очі,
скільки в них добра, тепла, розуму. Це не просто портрет звичайної людини, а
портрет великого Учителя, в якого вчилися всі – і дорослі, і малі. З творами
цього видатного письменника, педагога ми будемо продовжувати знайомитися на
наших уроках читання.
- Готуючись до уроку, ви працювали
над проектною роботою. Клас був поділений на групи: група «Інформаційне бюро», група «Довідкове бюро» , група «Театральна» . Всі
отримали завдання, збирали матеріали на задану тему, проводили
дослідження та готувалися до цікавої подорожі стежинкою добра.
ІV.
Етап “Презентація” (захист проекту кожною групою).
1.Народився
Василь Сухомлинський 28 вересня 1918 року у селі Василівка Кіровоградського району в бідній сім’ї. Батько працював
столяром і теслярем. Мама працювала у колгоспі, а зимовими вечорами
сиділа над своїм шитвом і розказувала дітям казки. У цій родині, крім Василя,
було ще троє дітей.
2.
Василь ріс жвавим і допитливим. Змалку любив малювати.Він дуже любив дітей.
Складав для них казки і писав про них оповідання. Закінчив
семирічку. Коли ще не було і 17 років,
як Василь Сухомлинський переступив поріг
школи, де сам був учнем, став вчителем мови і літератури.
3.
У 1937 році закінчив заочно Полтавський учительський інститут і одержав
диплом вчителя української мови і літератури.
У роки війни був тяжко поранений. Чотири
місяці лікувався в госпіталі.
Після
війни повернувся в школу. Через деякий час був призначений директором
Павлиської школи, де пропрацював 22 роки.
4.
Всього пропрацював Василь
Олександрович понад 35 років вчителем і директором.
Прожив 52 роки. В. О. Сухомлинському
належать слова, які є провідною думкою сьогоднішнього уроку: «Роби добро не
тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб
залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».
5.Уже перебуваючи у лікарні, важкохворий, Василь Сухомлинський не
переставав думати про школу. Коли діти з квітами прийшли до нього в палату, він
поглянув у вікно, промовив: “Діти йдуть до школи, а я йду із життя …”
6.Помер Василь Сухомлинський 2 вересня 1970 року. Похований на кладовищі
всього за 300 метрів від школи, якій віддав усе своє життя.
Виступ
наступної групи
“ Довідкове бюро ”
1.Ми група «Довідкове бюро»
підготували повідомлення про творчість В.О.Сухомлинського.
2.Великий педагог, мудрий учитель, чудова людина. В його палкому серці
жила велика доброта і любов до всього
світу. Мудрий учитель писав для дітей чудові твори: коротенькі
повчальні і дуже змістовні. Його любов до дітей була такою великою, як сонце.
3.В. О. Сухомлинський — автор 41 монографії і брошури, більше 600 статі, 1200
оповідань і казок. Загальний тираж його книг складає близько 4 млн. Екземплярів
на різних мовах народів нашої країни і миру.
4. Твори В.О
Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним накладом майже 15 млн.
примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу і витримала
54 видання.
5.Сьогодні
ми йдемо дорогою добра. Це дорога, якою має йти кожна людина – від народження
до смерті. Не завжди легка, але саме вона допомагає нам прожити життя
недаремно, так, щоб залишити слід вічний. Адже, «Людина –
стверджував великий педагог, - народжується
на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб
лишити по собі слід вічний».
Виступ групи “ Театральна”.
Ми знайшли вірш І. Сварника
“Найкраща риса”.
Розподілили ролі: ___________ - Кипарис,
_________ – Ліщина, __________ - Дуб, __________– Липа, ___________ – Троянда, __________ – Людина. ____________– автор.
Найкраща риса
Промовив гордий Кипарис:
-
Із людських рис для мене прямота – найкраща!
А липа: -
Лишенько! Це глупота. Людина – хай велика чи
мала
– пропаща без щедрості й сердечного
тепла.
Озвався Дуб: -
Послухайте мене: твердий характер – ось що
головне.
А
гнучкість розуму –
то риса неможлива?
докинула Ліщина пустотлива.
Троянда мовила: -
Забули
про красу, а я в собі віки її несу!
Людина мудрі речі наслухала
і тужно так замріяно зітхала:
-
Мені б тих рис найбільше осягти –
Змогла б я гідно шлях увесь пройти!
-
Які найкращі риси вибрало кожне із дерев? ( Кипарис – прямота; липа –
щедрість й сердечне тепло; дуба – твердість; ліщина – гнучкість розуму; троянда
– краса).
- Чи
погоджуєтеся ви з думкою, яку висловила Людина?
V. Фізкультхвилинка
Пісенька
Кота Леопольда «Якщо добрий ти…»
VI. Робота над твором
В.Сухомлинського «Добре слово».
–
Яку
назву має оповідання з яким ви
познайомились ?
–
Назвіть
тему, жанр твору.
–
Чому
воно так називається?
–
Про
кого це оповідання?
–
Що
сталося з дівчинкою?
–
Які
почуття ви переживали, коли читали оповідання?
1.Словникова робота
Ослінчик
– лава.
Стільники – бджолині будівлі з воскових комірок, призначені для вирощування потомства, розміщення кормових
запасів і бджіл.
2. Вибіркове читання
1)
Прочитати,
що і у скільки років трапилося з дівчинкою.
2)
Як
родичі рятували дівчинку?
3)
Прочитайте
речення в якому говориться, скільки років було
бабусі.
4)
Прочитайте,
що принесла бабуся дівчинці.
5)
Прочитайте,
через що Олине серце забилось сильніше.
6)
Прочитайте
кінцівку тексту.
–
То
в чому велика сила, що допомогла дівчинці одужати? (У доброму слові)
Словом,
якщо воно добре, можна зцілити людину, піднести до зірок.
Словом,
якщо воно потворне, погане, - можна людину знищити.
-
Любі
діти, мені дуже хотілося б , щоб кожен з вас використовував силу слова лише для
добра. Кожне ваше слово повинно бути обдуманим, поміркованим, виваженим.
Памˊятайте , що ваші слова проходять через душу іншої людини, вони повинні
пробуджувати бажання бути хорошим.
-
Добре
слово здатне врятувати людину, погане –
може занапастити її.
Аналіз прочитаного оповідання.
Використання технології «Ромашка Блума» для постановки запитань в групах.
Прості
( знання – що?, де?, чому?) : Що трапилося з Олею, коли їй виповнилося 5р.?
Уточняючі( чи правильно я зрозумів що?)
: Чи правильно я зрозумів,що Олені родичі для лікування приносили їжу?
Пояснюючі( Чому ви так вважаєте?) : Чому Олю вилікувало сердечне бажання бабусі?
Практичні (як би ви вчинили? ) : Що б ви
принесли, коли провідували хворого?.
Оцінюючі(що гарного,що поганого) : Як ви
вважаєте чи можна забувати про рідних?
Творчі: (що було б якби?) Чи зміниться
відношення родичів до сліпої прабабусі Надії?
Вправа «Криголам»( для характеристики
героїв)
Б – бабуся
А – старенька
Б – добра
У – розумна
С – сердечна
Я – ясна
3. Конкурс
на краще продовження оповідання.
- Як можна продовжити це
оповідання? Попрацюйте в групах.
- Зачитайте своє продовження.
4. Зачитати план до оповідання.
4. Гра
“Комплімент”.
– Василь Сухомлинський звернув нашу
увагу на те, що від доброго слова людина може одужати , а
від злого слова захворіти. Чи вміємо ми говорити компліменти іншим? Зараз перевіримо у грі, яка називається ―Комплімент. (Діти працюють
в
парах. Говорять компліменти сусідам по парті).
5.Гра
«З'єднай прислів'я».
Потрібно правильно з’єднати частинки, прочитати
і пояснити прислів’я.
•
Добре слово не
робити зла.
•
Перший крок до добра все
добре від людини
•
Все красиве в світі від сонця і лід розігріва.
4.
Творча
робота в групах.
– Сьогодні ми збираємо золоті зернини добра, розсипані у
творах В. О. Сухомлинського. Ви
читали в групах оповідання
Сухомлинського. Зараз перевіримо як ви їх за-пам’ятали за допомогою кубика Блума.
Кубик
Блума
«Білка і добра людина»
1.Назви героїв твору .
2.Запропонуй визначити відчуття, які виникли у серці Доброї людини, коли
загрожувала небезпека.
3. Придумай, що могла розповісти білочка діткам про Добру людину.
4.Поясни, чому білочка плигнула на плече Доброї людини?
5.Поділись , чи змінювались твої відчуття під час читання тексту?
6.Чому навчає нас цей твір?
«Дивний мисливець»
1.Назви
героя оповідання.
2.Запропонуй
риси характеру героя твору.
3.Придумай,
чим міг займатися дід Максим на полюванні?
4.Поясни,
як ми повинні ставитись до тварин?
5.Поділись,
чому герой оповідання називається дивний мисливець?
6.Чому
вчить нас цей твір?
Кубик
Блума
«Образливе слово»
1.Назви героїв твору.
2.Запропонуй визначити основну думку твору.
3.Придумай , як ти вважаєш, автор описав справжню історію чи вигадану?
4.Поясни, що трапилось одного разу з хлопчиком, чи простила його мати?
5.Поділись своїми враженнями від твору. Що ти відчував, коли прочитав
оповідання ?
6.Чому мучила совість сина?
5. Гра ,,Гарячий стілець’’
Продовжте
речення:
Моя бабуся
захворіла і я….
Маленький братик не може заснути і я…. Мама втомлена
прийшла з роботи і я…..
Наближається мамине свято і я….
Впала сестричка і
я…
Друг робить мені зауваження і я…. Товариш просить дати
списати і я….
Однокласник тебе
підвів і ти….
VІ. Складання дерева життя.
Наприкінці нашої стежинки нам зустрілося “дерево
життя. ” Воно сухе і мертве. Зараз ми вдихнемо в нього життя і силу. У вас на
партах лежать листочки з дерева
на яких написані правила доброти,. Прочитайте їх і прикріпіть
листочок до нашого дерева. (Діти беруть листочки. Читають правила, прикріпляють
до дерева).
VІІ. Підсумок уроку.
–
Діти, про що ми говорили на уроці?
–
Де живе доброта? (В серці.)
Візьміть сердечка у свої долоньки. Заплющіть
очі, подумайте про рідних вам людей, людей добрих, чуйних, щирих, про тих хто
вас любить. Ваші сердечка в цю хвилину сповнені любов’ю і ніжністю. Тепло
вашого сердечка ви відчуваєте у своїх долоньках. Відчуваєте, яке тепло вони
випромінюють? Розплющіть очі. Нехай тепло і доброта ваших сердець не
затримується в долоньках. Передайте їх іншим людям, знайомим і незнайомим.
– Разом із цим символічним сердечком ви віддаєте іншим людям
частинку свого серця, його тепло.
Хай
серце не знає спокою, Веде у незнані світи.
Ти
серце віддай, і тобою Пишатися будуть завжди.
(Діти під музику міняться серцями.)
Які
почуття викликав у вас урок?
Тримайте
свою душу завжди відкритою для добра, щастя, любові, і тоді ви відчуєте, яке
прекрасне життя.
Кожна людина може бути чарівником і для цього не потрібна
чарівна паличка. Достатньо сказати добре слово, або зробити добре діло. Творіть
добро і воно повернеться до вас.
Діти, мені сподобалось, як ви працювали !Ви ще маленькі У
вас усе життя попереду .В народі кажуть:
« Життя прожити –не поле перейти. Мені б хотілося, щоб ви запам’ ятали наш урок на все життя і росли дійсно ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ літери.
Виконання пісні «А я бажаю Вам добра» Н.Май.
Одна земля, одна надія І сонечко
на всіх одне, Воно усіх теплом зігріє, Воно нікого не мине.
І буде знов весна на світі Надію людям
дарувать,
І будем ми на світі жити, І про добро пісні
співать.
Приспів:
А я бажаю вам добра, А я бажаю вам тепла,
Любові завтра і сьогодні. А я бажаю вам добра,
Щоб,
наче сад, душа цвіла,
Щоб зорі падали в долоні.
Коли біда простягне руки,
Прийдуть печалі і жалі, Згадай крізь терени
розлуки, Що є кохання на землі.
І буде знов весна на світі Надію людям
дарувать,
І будем ми на світі жити,
І про добро пісні співать.
Я досліджую світ
Клас : 2
Тема: Які країни світу
наші сусіди?
Мета:
Практична: практикувати активний словник
теми, вчити учнів логічно та послідовно викладати власні думки; залучення
школярів до практичної діяльності з дослідження та пошуку інформації;
Освітня: дати учням загальне поняття країн
світу, формувати навички вживання нових лексичних одиниць; удосконалювати
компетенції читання, аудіювання й усного мовлення;
Розвиваюча: розвивати практичні вміння учнів
працювати з картами, навички роботи в групах, систематизації й узагальнення
вивченого матеріалу; розвивати життєві компетенції, удосконалювати творчі
здібності учнів, критичне мислення, уяву, розвивати навички вимови;
Виховна: виховувати мовну культуру, поважне
ставлення до інших національностей; формування особистості, яка здатна свідомо,
активно, творчо впливати на навколишній світ; формування в дітей умінь і
навичок ініціативи, самостійності; віри у свої сили; сприяння виробленню
активної життєвої позиції.
Тип уроку: урок-подорож
Обладнання: глобус, мапа України, відео
презентації, картинки знаменитих місць країн і таблички підписи, завдання,
тематичні картинки, предметні малюнки, відеозапис фізкультхвилинки.
Ранкова зустріч
І. Привітання.
Учитель
-Доброго дня, українській землі!
Діти
-Гарного дня, дорогі вчителі!
Учитель
-Вдалого дня
тобі, друже за партою!
Разом
-Будьмо щасливі всі, ми цього варті!
Промінчик веселий заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я – вам, ви -
мені.
Сьогодні на уроці ми теж будемо подорожувати.
А давайте послухаємо синоптика, чи хороша погода буде у нас для подорожі.
ІІ. Робота з календарем.
До слова запрошується черговий синоптик.
1 синоптик.
-Доброго ранку, доброго дня! Вас вітає
черговий синоптик . Сьогодні … лютого, день-…, небо …, опади…. Я бажаю гарної погоди у ваші домівки
«Лютий
теплий – до холодної весни, а морозний – до сприятливого льоту.»
ІІІ. Вправа «Мій настрій».
Діти, а зараз витягніть свою руку у перед,
великим пальчиком до гори.
Загинаємо один пальчик ті, кого сьогодні збудила рідна людина.
Загинаємо пальчик ті, хто сьогодні бачив хоча
б одну посмішку.
Загинаємо пальчик ті, хто сьогодні зустрів
своїх друзів.
загинаємо пальчик ті, хто радий нашим гостям.
Отож у нас є щонайменше чотири причини, щоб вирушити у подорож з
хорошим настроєм.
То з яким настроєм ми сьогодні вирушимо у
подорож.
ІV. Актуалізація опорних знань.
-Подивіться і скажіть, що це в мене у
руках.(Глобус) .Так, тобто наша планета , яка має форму кулі,у зменшеному
вигляді . Що є на глобусі? (відповіді дітей)
Єднає нас, людей, планета,
Яка у Всесвіті одна.
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
На планеті живе багато людей, дітей різних
національностей. І якщо ми хочемо знайти когось або місце, де він живе (місто,
державу), нам необхідний глобус або карта.
-Як називається карта на українській мові?…
(МАПА)
-Як називається наша Батьківщина? (Україна)
Асоціативний кущ. Діти коли ми кажемо слово Україна, з чим воно асоціюється?
- Подивіться на мапу України і скажіть, що ви
на ній бачите? (міста, ріки, людей у різних національних костюмах, герби міст).
А як ви гадаєте, що це за ниточка червоного кольору? (межа, кордон, границя).
Ця межа показує територію нашої держави. І що за нею знаходиться? Правильно,
інші держави.
Різні в світі є країни, різні люди є на
світі.
Різні гори, полонини, різні трави, різні
квіти...
Є з усіх одна країна найрідніша нам усім.
То — прекрасна Україна, нашого народу дім.
— Погляньте, діти, на карту України.
Ось зазначені межі української землі, де з
давніх-давен жив і зараз живе наш український народ. Величезні простори займає
наша земля. Якби ми задумали пройти пішки із заходу на схід, то для цього
знадобилося б близько 100 днів.
А що ж ви можете мені розповісти про цю
країну?
Яка грошова одиниця України? (Учні
прикріплють гривню на карту України).
Назвіть столицю України. (Обводять червоним
фломастером м. Київ)
Назвіть державні символи України.
V. Повідомлення теми
уроку
Прочитайте прислів’я
Добрий сусід — найближча родина.
- Як ви розумієте його зміст?
- Як ви думаєте, чи можна успішно
спілкуватися зі своїми сусідами, якщо не знаєте, як їх звуть, що вони люблять,
чим цікавиться?
- Сусідами можуть бути не тільки люди, але і
країни. Щоб зберегти дружні стосунки з ними, потрібно знати їх особливості і з
повагою ставитися до них.
Як
ви думаєте, про що ми будемо говорити на уроці? (про сусідів-України)
Ми повинні
пізнати ту частину нашої планети, де з вами мешкаємо, і більше дізнатися
про країни –сусіди.
На сьогоднішньому уроці ми з вами помандруємо
країнами, які є сусідами нашої держави.
- Діти, скажіть мені, якими видами транспорту
можна подорожувати?
- Так, літаком скоріше, але автобусом чи
потягом можна милуватися природою, красотами країн.
Щоб дізнатись про наших сусідів, ми вирушимо
в подорож з нашою лялькою-мотанкою .
Давайте назвемо нашу ляльку українським ім’ям - Наталочка . Як ви гадаєте, чим
відрізняються між собою люди з різних країн? (мовою, одягом, прапором, гербом)
VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Перш ніж вирушити у подорож, давайте
ознайомимося з країнами-сусідами.
Почуємо як вони звуться.
(Перегляд мультфільму)
Дітки,скажіть а що це за мелодія грала на
початку казки.(Гімн)
Отож, вирушаймо у подорож потягом.
Білорусія
Найперше ми з Наталочкою помандруємо до
країни – Білорусії.
- Країни,
яка славиться високими урожаями картоплі , але білоруси її називають
бульба. Візитна картка Білорусі -
деруни, які готуються з картоплі. Ще Білорусія славиться виробництвом
сірників. У Білорусії виготовляють
трактор «Білорус».
- У
білорусів незвичайні гроші. Вам, можливо, буде смішно, але це спраді так. Їх
називають зайчиками. Білоруськими зайчиками.
- Знайдіть
ці купюри і прикріпіть на карту.
Ще
тут є національний заповідник «Біловезька пуща». Основним мешканцем якої є –
зубр.
Столиця Білорусі - місто Мінськ.
- Давайте
розглянемо прапор Білорусії.
-
Скільки кольорів має прапор? Які вони?
- Про
цю країну можна розповідати дуже довго. Але у нас обмаль часу.
Польща
Далі ми помандруємо у країну, яка знаходиться
найближче до нас, можливо ви чули про неї. Це
- Польща. Польща – відома усьому
світу своїми полонезами Огінського, це такі музичні твори ( саме слово полонез
походить від Polonia – Польща).
Столиця цієї країни – місто Варшава.
- Як ви гадаєте, якою мовою розмовляють у цій країні? (Польською).
Деякі
слова польської мови можна зрозуміти. Наприклад: дзенькую – дякую.
- Польський
народ теж має свої гроші –злоті.
- Якого
кольору прапор?
Ми ознайомились з цією державою і будемо
вирушати далі.
Словаччина
- А
тепер ми прибуваємо до чудової крани Словаччини, яка має відому усьому світові
грошову одиницю – євро.
- З
яких кольорів складається прапор? Скільки їх?
Столиця Словаччини - місто Братислава.
В цій
країні дуже багато гір, але й багато лісів. А якщо країна багата горами, тут розвинені гірські катання на лижах,
санчатах.
-
Якою мовою розмовляють у цій країні? (Словацькою).
-
Молодці. Вирушаємо далі.
Угорщина
- Це країна Угорщина. Угорці люблять вишивати, виготовляти
керамічні вироби, дерев’яні іграшки, ляльки, плетені корзини. А також відома
своїми автобусами «Ікарус» .
А ще саме в Угорщині архітектор Ерньо Рубік винайшов «магічний кубік» - кубік -
рубіка – головоломку, яка є лідером
серед іграшок за кількістю продажу в усьому світі.
- В
Угощині ми зможемо щось собі купити за
угорський форинт. Так називається
їхня грошова одиниця.
- Зараз ви бачите Ланцюговий міст, який
з’єднує дві частини міста – Буду і Пешт. Тому і столиця називається Будапешт.
- Які
кольори має прапор? Скільки їх?
Отже, щоб познайомились ще з однією країною,
ми вирушаємо далі. Наступна зупинка
нашої мандрівки - це країна…
Румунія
- У
Румунії вирощують кукурудзу, пшеницю, картоплю, виноград, фрукти. Розводять
велику рогату худобу: овець, свиней, домашніх птахів. А ще у Румунії проживає
багато румунських циган.
- Які
кольори має прапор? Скільки їх?
Основне місто Румунії – Бухарест.
- А
як називають народ Румунії? (румуни).
Далі
ми будемо подорожувати на автобусі.Дітки, перш ніж вирушити далі нам потрібно
заправити наш автобус пальним.
Придбати пальне ми зможемо за румунські леї.
Поки наш потяг заправлять, давайте і ми з
вами відпочинемо.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=BQ_M2jLndjU
Молдова
Відпочили? Отож давайте вирушимо до Молдови.
- Столиця країни - місто
Кишенів. Молдавани вирощують виноград, фрукти, кукурудзу,
пшеницю. Виготовляють багато соків і вина. Як ви думаєте, якою мовою розмовляють у цій країні?
(Молдавською).
- Грошовою
одиницею Молдови – це молдовські леї.
- Які
кольори має прапор? Скільки їх?
Росія
Вирушаймо до останньої нашої країни-сусідки –
Росії.
Росія, відома як країна-агресор. Але ж ми
розуміємо, що там живуть такі ж як і ми
діти та дорослі. Працюють, ходять до
школи, дитячого садочка. І не дивлячись ні на що, ми намагаємось жити у розумінні.
Росія
найбільша за територією країна у
світі.
Росія славиться матрьошкою, самоваром і
балалайкою;
Столиця Росії дуже красиве, старовинне місто
– Москва.
Тож
давайте розглянемо з яких кольорів складається прапор.
Скільки їх?
Грошова одиниця Росії – російський рубль?
- Які
ж ви молодці. Ми трішки стомлені, але дуже задоволені повертаємось додому. Повертаючись додому давайте пригадаємо
прислів’я
«Всюди добре,
а ….. доповніть!... вдома –
найкраще».
VІІ.Закріплення нового матеріалу.
- У
скількох країнах ми побували?
- Хто
може їх назвати?
- А
які грошові одиниці запам’ятали?
У світі нараховується близько 200 країн? Усі
вони дуже різні. Є такі, що мають великі і середні за розмірами території, є
зовсім маленькі, є країни-крихітки, країни міста. Деякі з них дуже
заможні, інші-бідніші. Кожна країна має
свою назву, свої державні символи.
- Давайте
пригадаємо, що нового ми дізналися на уроці
з нашим кубиком.
НАЗВИ – країни-сусіди нашої держави
ЗАПРОПОНУЙ – нашим гостям країну, яку
потрібно відвідати і чому.
ПРИДУМАЙ – яку страву ти б приготував,коли
пригощав би білорусів.
ПОЯСНИ – чому з сусідами потрібно жити в дружбі.
ПОДІЛИСЬ
– своїми враженням від уроку.
ЧОМУ –
столиця Угорщини, місто Будапешт, має таку назву.
Творче завдання «Збери посилку»
-Серед предметів, що лежать у нас на столі, є
ті, що асоціюються саме з Україною ( виробляються в Україні, стали
традиційними, прийшли у світ саме з України). Якби ви збирали посилку для свого
друга, що живе в іншій країні, що б ви
обрали, аби розповісти про свою країну?
Обрані предмети: рушник; мед; паляниця;
калина; гончарні вироби; сало; писанка; вінок; вишиванка.
VІІІ. Підсумок уроку.
Чи сподобалася вам наша подорож? Давайте
спробуємо скласти вірш із п’яти рядочків.
Складання сенкану.
1.
Подорож
2.
Цікава, радісна.
3.
Милує,радує,захоплює(повідомляє,дивує,цікавить).
4.
Нам дуже сподобалась подорож.
5.
Мандрівка(похід, маршрут).
VІІІ. Релаксація.
Ось і наблизився до завершення наш урок,
пропоную вибрати ті фрази, які вам хотілося б продовжити, і закінчіть їх.
Тепер я знаю...
Тепер я можу...
На уроці
мені сподобалось...
Було важко...
Я хочу дізнатися...
Своєю роботою на уроці я…
А на закінчення, любі діти,
Бажаю, щоб ви усім світом подорожували
Багато нового пізнали,
А про нашу подорож ось таку згадку мали,
Хай лялька- мотанка вас оберігає
І до рідного порога завжди повертає.
Урок закінчено. Пропоную залишити класну
кімнату паровозиком.
ТЕМА.
ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ВІДНІМАННЯ
ДВОЦИФРОВИХ
ЧИСЕЛ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ.
МЕТА: закріпити навички загального
випадку віднімання двоцифрових чисел; проводити творчу роботу над задачею.
Розвивати математичні уміння та навички при розв’язуванні прикладів та задач,
логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість.
Виховувати
пізнавальний інтерес до вивчення математики.
ОБЛАДНАННЯ: картки для індивідуальної роботи та роботи в парах, схема
задачі, записи прикладів, мультимедіа,
мікрофон.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Форма
проведення : урок – екскурсія
Особливості
проведення уроку:
використання інтерактивних технологій
Методи: ілюстративно – демонстраційний метод, інд. робота, кубування, робота в парах, «мікрофон».
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Вч. - Любі діти! До нас на урок завітали гості. Привітаймо їх.
ІІ. СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ
У вас є дуже гарні усміхнені сонечка. Подивіться на них.
Усміхніться. А тепер усміхніться один одному.
Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали увесь урок. Коли ми будемо працювати з гарним настроєм то
досягнемо гарного успіху під час роботи.
То ж гарненько всі сідаймо,
І урок розпочинаймо.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Запрошую усіх дітей та
гостей вирушити на екскурсію у природу. Подорож ця далека, цікава,
захоплива, тому із собою ми візьмемо
сміливих, дружних, кмітливих.
Але при цьому обов’язково завітаємо у світ точної науки –
математики.
Математика – наука точна і серйозна,
І прожить без неї нам навіть і дня не можна.
Ми відвідаємо дуже цікаві місця
Маршрут екскурсі
ПАРК
МАТЕМАТИЧНИЙ ( Усний рахунок)
КЛЕНОВА АЛЕЯ
( Хвилинка каліграфії)
КАЗКОВИЙ САД
ПОЛЕ
ТВОРЧОСТІ ( Творча робота над задачею)
МУДРИЙ ЛІС (
Тестування)
ІІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
- Сьогодні ми повинні
закріпити уміння віднімати двоцифрові
числа, творчо попрацювати над задачею, тобто проявити свою кмітливість, увагу,
пам'ять, творчу натуру.
ІІІ.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Ми розпочинаємо нашу екскурсію в Математичному парку.
ПАРК МАТЕМАТИЧНИЙ
( Роздаю картки
для індивідуальної роботи )
Усний
рахунок. Робота з Лего.
Індивідуальна
робота. Робота з картками. ( 4 уч.)( перевірка інд. карток)
КЛЕНОВА
АЛЕЯ
Каліграфічна
хвилинка.
А зараз вирушимо до Алеї Каліграфічної. Тут ми затримаємося не довго, тож проведемо
хвилинку каліграфії.
Яке сьогодні число?
МЕТОД «КУБУВАННЯ»
Що ви знаєте про це число? Дайте йому характеристику.
А тепер вже нам пора
Взятися і до пера.
Числа оці записати,
Знання свої показати.
Записуємо число, класна робота. На новому рядочку
запишемо число
Які ще двоцифрові числа можна записати за допомогою
цифр
Назвіть найменше число серед цих чисел. Назвіть
найбільше.
На новому рядочку запишіть ці числа у порядку
зростання.(взаємоперевірка)
Ви гарно справилися із завданням, тож вирушаємо далі
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ
ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ВІДНІМАННЯ
ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.
ЧИСЛОВИЙ САД
Ось ми дійшли до
Казкового саду. Садівник пригощає нас незвичайними яблуками із завданнями.
Повторення вивченого матеріалу.
Повторити назва компонентів дії віднімання
а – в = с
зменшуване від’ємник різниця
Як знайти невідомий від’ємник?
Як знайти невідоме зменшуване?
55 – 27
Як виконати віднімання двоцифрового числа від
двоцифрового.
б) ( робота в парах)Знаходження числових значень буквених
виразів. ( на карточках)
а – 26, якщо а = 40, а = 42,
40 – 26 =
42 – 26 =
Молодці, дітки! Ви плідно попрацювали.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
( відеозапис)
Всі ви гарно
потрудились
І, мабуть, трохи стомились.
Тож настав час
відпочинку –
Проведемо фізкультхвилинку.
.
V. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ.
ПОЛЕ
ТВОРЧОСТІ
На нас чекає Щедре поле Тут ми зупинимось і попрацюємо над
задачами . Складіть задачу за малюнком. Перед нами поле соняшнику, Чи знаєте
ви, що виготовляють із соняшникового насіння?
Так, це вірно, а зберігають олію
у великих бутилях, які називають – сулія.
ХВИЛИНКА – ЦІКАВИНКА
Сулія
– це скляний бутиль, зверху обплетений лозою. У суліях найчастіше зберігали
олію, різні напої. Вони могли
дуже довго зберігатися і не псуватися.
( творча робота
над задачею, дії до задачі учні записують самостійно)
І – 34л
ІІ – 34л
ІІІ -?
Всього – 84л
-Що таке 34 в нашій задачі?
-Що таке 84?
Яке основне запитання нашої задачі?
- Чи можемо зразу відповісти на основне запитання нашої
задачі? Чому?
А про що можемо дізнатися спочатку?
Якою дією? Чому?
А тепер можемо відповісти на основне
запитання задачі?
-Якою дією? Чому?
34 + 34 = 68 (л) – в двох суліях
84 – 68 = 16 (л) – в третій сулії.
Завдання за варіантами
І і ІІ групи
А) А ось перед
нами безмежний лан, на якому ростуть ваші сукенки і сорочечки. Так, так, я не
обмовилась. Ми знаходимося на полі де росте льон, з якого виготовляють чудову
тканину з якої шиють одяг.
Попрацюємо і ми модельєрами.
Виберіть вираз, за допомогою якого розв’язується кожна задача
13 – ( 7 – 5) (13 + 7 ) – 5 ( 13 – 7 ) - 5
ІІІ і ІV uhegb
Б) А зараз ми знаходимося на полі де працюють трактори.
Допоможемо трактористам заправити пальне. (вибрати вираз)
13 – ( 7 – 5 )
( 13 + 7 ) – 5 ( 13 – 7 ) -
5
Молодці, ви швидко виконали завдання
VІ. РОЗВИТОК
МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.
МУДРИЙ ЛІС
•
Виберіть
правильну відповідь 83 - 59
а) 25;
б) 24 ; в) 26.
•
У відрі було
10 л води, у каністрі - 25 л. Скільки літрів води було у відрі та каністрі разом?
а) 45
л; б) 15 л; в) 35 л.
•
Виберіть
правильну відповідь 65 - 48
а) 15;
б) 16; в) 17.
VІІ. Підсумок
уроку .
-
Ви дуже
сподобались мешканцям Мудрого лісу своєю роботою на уроці, своєю кмітливістю, уважністю, своєю поведінкою,
але вони звертаються до вас з великим
проханням, щоб ви ніколи не руйнували мурашники, пташині гнізда, ходили
в лісі тільки стежками, не кричали в
лісі, не розводили вогонь. Берегли природу.
ГРА
«МІКРОФОН».
Ось і підійшла наша екскурсія до кінця. Час повертатися додому.
Хочу взяти у вас інтерв’ю про враження від екскурсії.
Чи сподобалась вам наша подорож?
Чим вона вам сподобалась?
Чи цікаво було творчо працювати над задачею?
Як треба віднімати двоцифрові числа?
Я усім вдячна за активну роботу на уроці. Сподіваюся,
урок залишиться у вашій пам’яті надовго, бо на вас чекає сюрприз.
Мешканці Мудрого лісу передали нам скарбничку, з якої ви
отримаєте нагороду за свою роботу на уроці.
( Діти отримують із скарбнички подарунки – маленькі
шоколадки із зображенням улюблених
героїв мультфільмів).
Урок української мови у 2
класі
Тема.
Закріплення вивченого про дієслово
Мета.
Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії,
доводити роботу до кінця); соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з
різними партнерами в малих групах, проявляти ініціативу), загальнокультурну (зв’язно і в логічній послідовності
висловлювати власну думку,
дотримуючись норм культури мовлення)
Формувати предметні компетентності: формувати в учнів уміння відрізняти дієслово від інших
частин мови. Вчити
правильно визначати їх у реченні. Розвивати дослідницький інтерес,
спостережливість, творчість, фантазію. Виховувати інтерес до рідної мови. Формувати
позитивне ставлення до навчання.
Обладнання: опорні схеми і таблиці, картки для роботи в парах, ілюстрації, презентація.
Тип уроку: урок-казка
Хід уроку
1. Організація класу
Налаштування на урок (слайд 2)
Щоб урок нам
розпочати
Треба разом
промовляти:
Впевнений,
кмітливий я
Хочу отримати
знання.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Діти, я гадаю,
що ви всі любите казки, якщо так, плесніть у долоні. Я так і думала. Тому на сьогоднішньому уроці
я пропоную вам помандрувати у
казкову подорож . А як називається людина, яка складає казки? Сьогодні
він завітав до нас на урок.
І працювати ми будемо за таким планом (слайд 3)
Каліграфічна хвилинка
Гра « Плутанка»
Вправа «Впіймай у долоньки»
Робота в групах
Коментоване письмо
Вправа « На казковій галявині»
Робота в парах
1. Каліграфічна
хвилинка.(Слайд 4)
Який перший звук у слові
казкар? Якою буквою на письмі його позначаємо?
Це й буде наша к. хв. К к Кк
ка азк
ар казкар
(Усно) складіть речення з цих слів.
2. Гра «
Павутинка» Слайд 5
Казкар
що
робить?
складає
придумує вигадує пише
створює
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Як називаються слова, які ви підібрали? Тож
сьогодні ми пригадаємо все що вивчили про дієслово.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. ( Слайд 6).
Сьогодні на урок
до нас завітали герої казки «Коза – дереза» (Дід та Коза) Напевно, вони разом
із нами хочуть працювати. Але спочатку
послухайте лінгвістичну (мовну) казочку «Як образилися дієслова» (Вчитель
читає)
ЗАВДАННЯ
Які події відбулися в казці? Хто ж головні герої? «Як
образилися дієслова»(Вчитель читає)
Лінгвістична
казка «Як образились дієслова». (Слайд 7,8).
Дружно і весело жили іменники і дієслова у царстві слів
української мови. В кожному реченні їх називали головною парою, добрими
друзями, основними словами. Та ось одного разу начитався один іменник мудрих
словників і почав вихвалятись перед іншими словами, що іменники становлять
половину всіх слів української мови, і що їх у мові в 2 рази більше, ніж
дієслів. Дуже образилися дієслова на ті вихваляння, зібравшись усі разом, щось
довго радились, сперечались, думали – гадали.
А
наступного ранку сталось диво-дивне: з усіх книжок, газет, словників, журналів
зникли дієслова, і тоді світ ніби завмер.
Які події відбулися в казці? Хто ж головні герої?
ЗНИКЛИ дієслова. Іменники та дієслова
Ось така книжка потрапила і мені до рук. Послухайте уривок казки «Коза – дереза».(Слайд 9).
(Вчитель, зачитує
казку «Коза – дереза» , де пропущені всі дієслова).
Купив на
ярмарку дід козу. Вранці погнав її у ліс пасти, а ввечері пригнав додому. Тай запитує: Кізонько моя ,
люба, кізонько , моя мила, чи ти їла, чи ти пила?..
Коза: Ні дідусю і
не Їла і не пила, а бігла через місточок, схопила кленовий
листочок.
- Чи все ви зрозуміли. А
яких слів не вистачає? Давайте назвемо
ці слова (Надруковані )То для чого нам потрібно вивчати дієслово?
Може ми допоможемо героям казки. Давайте
передамо йому свої знання про дієслова
V. Закріплення вивченого матеріалу
1.Гра «Плутанка» (Слайд 10,11)
На моніторі
записано переплутані прислів’я, з’єднати правильне продовження прислів’я.
Праця годує, такий
і я.
Здобудеш освіту - а
з лісу виводить.
Наука і ліс не веде, треба
у воду лізти.
Щоб рибу їсти, а
лінь марнує.
Яка сім’я - побачити більше світу.
- Відшукати і записати прислів’я про працю
2.Гра « Впіймай у
долоньки» (слайд 12,13)
Дітки наш казкар пропонує нам нове завдання
Так, багато дієслів у казках. Вашій увазі я пропоную уривок з відомої казки, а ваше завдання - “зловити” дієслова і записати собі в зошити.
Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає,
Біжить котик рятувати,
В лиски півника забрати.
1 учень працює біля дошки.
Дітки наш казкар пропонує нам нове завдання
Так, багато дієслів у казках. Вашій увазі я пропоную уривок з відомої казки, а ваше завдання - “зловити” дієслова і записати собі в зошити.
Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає,
Біжить котик рятувати,
В лиски півника забрати.
1 учень працює біля дошки.
Перевірка написаного в зошитах, з дошки.
Фізкультхвилинка (слайд 14)
Фізкультхвилинка (слайд 14)
Гра « Навпаки»
Час настав для нас пограти,
Дієслова всі пригадати.
Почувши слово – замініть
І навпаки все покажіть.
3.Творче
завдання. Робота в групах. (слайд 15)
Ігрупа
Прочитай речення,
добираючи з правого стовпчика потрібні за змістом слова.
1.Хліб ріжуть, а цукор… кладуть
2.Чашку на стіл ставлять, а ложку… ллють
3.Сіль сиплють, а воду… сиплють
4.Тісто місять, а вареники… ліплять
ІІ група
Від поданих іменників утворіть дієслова.
Зелень – Що
робити? Зеленіти.
спів –
сміх –
малюнок -
шум –
обід –
крик –
Висновок: Іменники пов’язані з дієсловами.
ІІІ група
Завдання .Добери дієслова протилежні за значенням.
купувати мовчати
руйнувати продавати
говорити підігрівати
підіймати опускати
охолоджувати кричати
шепотіти будувати.
ІV група.
Добери слова близькі за значенням.
Вмилась поснідала
Сіла - причепурилась
Поїла присіла
Висновок: Дієслова
можуть бути близькі і протилежні за
значенням.
4. Коментоване письмо (слайд 16)
Подивіться на Попелюшку,
мачуха примушувала її різну роботу робити? Доберіть дієслова близькі за
значенням до дієслова робити. Давайте
запишемо їх коментуючи.
Робити – працювати,
трудитися.
Ви виконали завдання і
Попелюшка потрапила на бал.
Висновок: Дієслова бувають
близькі та протилежні за значенням. ( слайд 17)
5. Вправа « На казковій галявині» (слайд 18)
На галявину мали прийти
різні звірі . Поспостерігайте за ними. Із речень
випишіть головні слова і
поставте( усно) до них запитання.
Сіреньке козенятко весело
прийшло. (слайд 19)
Злючий вовчик повільно
прийшов. (слайд 20)
Хитра лисичка крадькома
прийшла. (слайд 21)
Вони прийшли на казкову
галявину. (слайд 22)
6. Офтальмологічна пауза (слайд 24-26)
7.Робота у парах(слайд 27)
- Побудьте у ролі казкарів і самі
складіть речення із слів, які
поперебігали із різних казок.
Підкресліть дієслова.
Картка 1
Собі, дід, жили,та,
баба. У, Курочка – Ряба, них, і, була.курочка яєчко Знесла.
Картка 2
Сини, три, у, було,
батька. Їм , час, одружуватися, настав. Луками, із, вийшли,у, сини, поле.
Картка 3
Колись, у, жили,
далекій, два, країні, брати. Бідний, а, один, другий, багатий.
Був, серце, мав, зле,
багатий, бідняк, а, добрий.
Перевірка завдання.
VІ. Підсумок
уроку Гра « Так чи ні » ( слайд 28)
-
Дієслова називають дію предмета.
-
Відповідають на питання хто? що?
-
Дієслова змінюються в реченні разом з іменником з
яким зв’язані.
-
Дієслово не є головним словом у реченні.
-
Дієслова не бувають протилежні за значенням.
VІІ. Творче
завдання (слайд 29)
Казкар вам, дітки,
вдячний дуже,
Що ви його всього
навчили.
Тож порадіймо разом,
друзі,
Що так багато ми
зробили.
-
А тепер Казкар оголошує для вас конкурс, покажемо
йому які ж ви казкарі. Вдома потрібно буде скласти і записати невеличку
казочку. (Підкреслити дієслова.)
Ми з Казкарем дякуємо вам за роботу, а тепер підсумуйте свої бали на
картках і дізнайтеся про результат своєї роботи
І група
Прочитай речення,
добираючи з правого стовпчика потрібні за змістом слова.
1.Хліб ріжуть, а цукор… кладуть
2.Чашку на стіл ставлять, а ложку… ллють
3.Сіль сиплють, а воду… сиплють
4.Тісто місять, а вареники… ліплять
ІІ група
Від поданих іменників утворіть дієслова.
Зелень – Що робити? Зеленіти.
спів –
сміх –
малюнок -
шум –
обід –
крик –
Висновок: Іменники пов’язані з дієсловами.
ІІІ група
Завдання .Добери дієслова протилежні за значенням.
купувати мовчати
руйнувати продавати
говорити підігрівати
підіймати опускати
охолоджувати кричати
шепотіти будувати.
ІV група.
Добери слова близькі за значенням.
Вмилась поснідала
Сіла - причепурилась
Поїла присіла
Висновок: Дієслова
можуть бути близькі і протилежні за
значенням.
Картка 1 І- ряд
Собі, дід, жили,та,
баба. У, Курочка – Ряба, них, була.
курочка яєчко Знесла.
Картка 2 ІІ- ряд
Сини, три, у, було,
батька. Їм , час, одружуватися, настав. Луками, із, вийшли,у, сини, поле.
Картка 3 ІІІ - ряд
Колись, у, жили,
далекій, два, країні, брати. Бідний, а, один, другий, багатий.
Був, серце, мав, зле,
багатий, бідняк, а, добрий.
Робота в парах
Гра «Плутанка»
На дошці (або на плакаті) записано переплутані прислів’я. з’єднати рисками
правильне продовження прислів’я. Підкреслити дієслова.
Праця годує,
такий і я.
Здобудеш освіту
- а з лісу
виводить.
Наука в ліс не веде,
треба у воду
лізти.
Щоб рибу їсти,
а лінь марнує.
Яка сім’я –
побачиш більше світу.
Немає коментарів:
Дописати коментар