Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

Конспекти

КЗ «Грушівський ліцей»  Криворізького району Дніпропетровської області

Учитель : Ніколенко Наталія Олександрівна

Тема уроку:  Ми любимо Україну.

Мета: Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, сформувати уявлення учнів про школу як країну знань , про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.

Соціальні і культурні компетентності:

•        поглиблювати знання дітей про Україну, її державні символи; 

•        формувати духовно багату особистість з цілісним уявленням про світ, глибокими патріотичними почуттями.

Громадянські компетентності :

•        поважати історію та традиції українського народу, сприяти розвитку патріотизму, людяності, працьовитості;

•        Виховувати любов до рідного краю, його традицій, історії, розширювати пізнавальні інтереси школярів.

 

Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація «Україна – моя Батьківщина», символічні медалі-ключики; мікрофон; кольорові олівці; плакат із зображенням стовбура дерева, листочки на дерево (за кількістю учнів);роздатковий матеріал для кожного учня (квіти);  метелики, повітряні кульки для прикрашання класу, сердечка.

 

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку: інтегрований  урок-подорож

Вид уроку:  Інтеграція: мовно - літературна освітня галузь, природнича освітня галузь, технологічна освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь.

Хід уроку

І. Організація початку уроку. Привітання.

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий!

 Любі, мої милі діти.

Ви сьогодні вже учні у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

Й називатися 1 клас.

Я сьогодні всіх щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім’ї.

І міцного здоров’я бажаю,

Й щастя-радості, любі мої.

Руку мамину ви відпустили

І пішли всі за мною в клас.

Мами з татами теж зрозуміли,

Що тепер ви великі у нас.

2. Оголошення теми і завдань уроку.

 

-         Дорогі діти! Сьогодні ви стали учнями, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворилися на  школярів. Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань.. У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!

 Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.

Сьогоднішній урок у нас незвичайний. Сьогодні у нас урок-подорож. Хто мені скаже, що ж таке подорож?

Сьогодні ми разом із вами та вашими батьками вирушимо у Країну Знань, де на нас чекає багато цікавих пригод. Щоб потрапити до цієї країни, потрібні будуть ключі, і я охоче вам їх вручаю. (Діти отримують символічні медалі-ключики до Країни знань). Супроводжувати нас буде Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Отже, рушаймо!  Звучить мелодія паравозика(Анімаційне зображення паровозика)

 

ІІ. Робота над вивченням нового матеріалу.

Мандрівка Країною знань .

 

Зупинка 1. Галявина знайомств.

 

 Для відправлення в подорож зберемося всі на зупинці «Галявина знайомств».

Подивіться навколо, як багато учнів у класі. Можливо, ви ще не всі один одного знаєте, не з усіма знайомі. Звичайно, у кожного своє ім'я, і відразу буває важко запам'ятати, кого як звуть. Але ж складно розмовляти з людиною, якщо не знаєш його імені. А ми разом вчитимемося, і тому потрібно знати всіх учнів свого класу.

- Давайте знайомитися. Я ваша вчителька. Мене звати Наталія Олександрівна. А тепер  дізнаємося, як звати кожного з вас. Коли я скажу: "Три-чотири"! - кожен по команді вигукне своє ім'я. Ну-мо, спробуємо! (Діти вигукують своє ім'я)

- Ой-ой-ой!. Начебто голосно кричали, а я жодного імені не розчула! А ви всі імена розчули?

- Давайте спробуємо по-іншому.

Подивіться на дошку. Бачите лісову галявину, але на ній немає квітів. Давайте виростимо на нашій дошці велику квіткову галявину.  Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!

У вас в кожного на парті лежить  листочок з вашим фото  і  квіточка, на якій написане ваше ім’я. Зробимо  так: я викликатиму до дошки дітей ,ви виходите сюди і кріпите листочок на дерево і  квіточку на галявину. Вам потрібно слухати уважно: чи не вас я назву. Я прошу вийти до дошки усіх, кого звуть…

- Ось як зазеленіло наше дерево.

2. Народження нової родини.

(Учитель дістає табличку з написом "НАШ КЛАС").

- Діти, подивіться, як багато кольорів у нас вийшло і всі квіти різні, але яку красиву і єдину галявину вони створили. Подивіться один на одного, посміхніться. Ми теж всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Ця галявина буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні вона буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас (учитель поміщає табличку над кольорами). Ось він який - наш клас!

Учитель. Отже, народилася, ожила галявина нашої сім’ї, нашого класу і ми прописали правила життя нашої родини. А в якій казковій країні знаходиться наша класна родина? В Країні знань. Відтепер ми разом мандруватимемо Країною знань, збираючи все, що вона нам подарує. А дарує вона, діти, те, без чого ми не можемо жити, працювати в сучасному світі, - знання. Ця країна водночас і загадкова, і пісенна, і математична. Дорогою на нас можуть чатувати небезпеки, труднощі, тому ми повинні завжди допомагати один одному, адже недаремно говорять: «Якщо поруч біля тебе справжній друг, дорога стає набагато легшою».

 

3. Ігровий момент. Зупинка «Справжній школяр».

І наступною  зупинкою на цьому маршруті є зупинка «Справжній школяр». Сьогодні всі вітають наших першокласників. А чи готові наші малюки стати школярами? А хто знає, що школяр складає портфелі? Зараз перевіримо

v    Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.

v    Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!

v    Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!

v    Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.

v    В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!

4. Складання «Правил життя в класній родині»

Вчитель. Країна Знань, по якій ми сьогодні мандруємо, має свої закони, i ви їх повиннi знати і дотримуватись, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям вас учити, а вам — учитися. А кожна класна родина в цій країні має свої правила життя.

Тож, давайте зараз разом складемо «Правила життя в нашій родині».

1.Щоб наша родина була спокійною, по школі і класу ходити спокійно.

2.Щоб родина була дружною, поважати, допомагати один одному.

3. Щоб у родині був порядок, спочатку піднімати руку, а потім говорити.

4.     Щоб вона була розумною, потрібно уважно слухати вчителя, гарно вчитися, багато читати.

5.     Щоб родина була охайною, підтримувати чистоту в класі.

6.     Щоб у родині не було нещасних випадків, дотримуватись правил безпечної поведінки.

Отже, будемо гарно вчитися, дружно жити, посміхатися. Скажемо такі слова:

Ми усі – одна сім’я,

Неповторні – ти і я,

Будемо усі дружити,

В мирі і злагоді жити!

5. Зупинка відпочинку. Фізкультхвилинка

6. Зупинка нашої подорожі «Наш рідний край»

Шановні першокласники! Ми створили разом нашу шкільну сім’ю, розробили правила життя в класній родині і зараз розпочинаємо життя нашої родини. Девізом сьогоднішнього уроку я взяла вислів: «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина. Мільйони різних «я», а разом – Україна».

Тема першого уроку звучить так: «Ми любимо свою країну». Вона є такою ж урочистою, як і цей день.

Є край, де найкращі у світі пісні

І цвітом чарує калина,

Де сонечко вперше всміхнулось мені,

Де дім мій — моя Україна.

·                      Діти, громадянами якої держави ми є?

Діти: Ми – громадяни України!

-         Тож, наступна зупинка нашої подорожі «Наш рідний край»

1.                  Добрий день, матусю Україно!  (Діти розповідають заздалегідь підготовлені вірші)

Сходить сонце радості й добра.

Україно, я твоя дитина,

Крапелька великого Дніпра.

Не дивись, що я така маленька,     

2.                  Час мине – я швидко підросту

І усю любов свого серденька

Я тобі в дарунок принесу.

3.                  Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

4.                  Українцем я зовуся!

І цим іменем горджуся,

Бо козацький в мене рід,

Здавна славний на весь світ.

5.                  Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

7. Зупинка «Національні символи України».

Вчитель. Щасливі ви, що народилися і живете на чудовій, багатій землі. Тут жили наші прадіди. Тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини, одвічних добрих традицій. Тут ви зробили свої перші кроки, відкрили навколишній світ. Тут вам уперше заспівала матуся колискову, розповіла казку бабуся, зробив іграшку дідусь. Тут вас навчив чесно жити тато. Тут ви навчилися усміхатися один одному. Тут ми вслухаємося у гомін сивої давнини. Тож, давайте зробимо зупинку в наступному пункті нашої карти «Національні символи України»

Символіка – своєрідна візитна картка країна, вона ніби  представляє її, підтверджує своє існування. З глибини віків  дійшла  до нас ось така легенда.

Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. Вони стали державними символами України.

·                      Герб, Прапор і Гімн – три основні національні символи України.

У тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.

·                      Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви бачите на українському прапорі?

·                      Пригадайте, що означають ці кольори?

o         Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.

o         Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.

·                      Що таке Гімн?

o       Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.

8. Легенда про символи держави.

         - Послухайте легенду про символи.

 

      Давно-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

 

      Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

 

      Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

 

     Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

 

     А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

 

     З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

 

 

9. Творча робота

Доля подарувала нам найкращу в світі країну. Довгим і тернистим шляхом ми йшли до своєї Незалежності. Але, на жаль, сьогодні знову чорна орда прагне розірвати нас на шматки. Україно, ми хочемо, щоб ти, рідненька, знала - ми маленькі українці всім серцем і всіма думками, кожної хвилини й кожної секунди завжди з тобою. Ми хочемо жити і зростати під мирним небом.

 

Виготовлення прапорців миру.

https://www.youtube.com/watch?v=rKIlhram3Wo

 

А зараз кожен учень намалює на кольоровому папері сердечко, і ми все це розмістимо навколо карти України , щоб наша  Батьківщина була захищена  любов’ю, теплом наших сердець. Цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої  України. Ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо своєї Вітчизни.

Фізкульхвилинка.

Ми – метелики чудові.

(діти нахиляють голову вліво-вправо)

Є в нас крильця кольорові,

(Розводять руки в сторони)

Ними ми махаємо

(Виконують махи руками)

Над квітами літаємо.

(Кружляють навколо себе)

—Метелики разом з вами кружляли і сіли у вас на партах. (Вчитель розкладає розмальовки метеликів на парти)

10. Відеоролик «Україна».

Учитель. А зараз ми побуваємо ще на одній зупинці «Відеозал»

Перегляд відеоролика

https://www.youtube.com/watch?v=zub6RHsnKkI

 

11. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації (творчі вправи). Зупинка «Галявина дружби»

- Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашої класної галявини. Буде чудово, якщо навколо яскравих квітів з’являться ваші метелики. Тому зараз попрацюємо знову в парах. Візьміть олівці і розфарбуйте метеликів кольорами, які вам найбільше подобаються.

(Діти розфарбовують метеликів)

- А наших батьків ми попросимо написати нам побажання на, які прилетять на кожну нашу квіточку і будуть оберігати її завжди.

- Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.

 (Батьки пишуть побажання, прикріплюють їх на квіти)

- Запам’ятайте важливе правило:

У нас немає «ти»,

У нас немає «я».

Ми – єдиний клас,

Ми – одна сім’я!

12.«Капсула» часу

Матеріали та інструменти:

·        Аркуші білого паперу формату А5

·        Фломастери, олівці

 

-         Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»?

-         Як ви думаєте, для чого її виготовляли?

-         . Подивимось і побачимо – для чого ж існує капсула часу.

-         Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через рік (чотири – на вибір), коли ви вже прийдете до 2-го (закінчите 4-й клас – на вибір) класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?

-         Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери.  Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім’я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу.

-         Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнений/-а, що через рік (чотири), коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.

-         Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.

13. Вікторина для батьків.

-.А от  чи знають наші  батьки,  як потрібно поводитися батькам першокласників?

Зараз ми їх перевіримо.

Зараз я буду задавати питання, а Ви, шановні батьки, відповідайте. Хто дасть правильну відповідь запрошується  до дошки.

1.     Навчальна година, присвячена  окремому предмету.(Урок)

2.     Частина одягу, куди кладуть гроші. (Карман)

3.     Найулюбленіша пора в учнів. (Канікули)

4.     У кого є шапка, але не має голови, є нога, але немає черевика. (Гриб)

5.     Що можна приготувати, але не можна з'їсти? (Уроки)

Молодці! У нас є команда, першокласних батьків. Давайте попросимо їх пошикуватися в алфавітному порядку за першими літерами імен. А ми з вами будемо рахувати.(1…2…3…4…5…)

-         І останнє відповідальне завдання  треба правильно « зібрати» фразу, знайти пару показавши правила іншим першокласним батькам.

-         Заходити до вчителя в школу                        не менше 2 рази на тиждень

-         Не відкривати зошити і щоденник                           в поганому настрої

-         Ніколи не робити за дітей                                         домашню роботу

-         Сварити своїх дітей                                                   тільки в крайньому випадку

-         Бути на батьківських зборах                                     обов’язково

-         Молодці! Ви впоралися з завданням. Запам’ятайте ці правила, запишіть їх

Ви –  батьки, найважливіша частина великої шкільної родини нашої країни. Ваша підтримка, лагідне слово, добра порада завжди будуть допомагати малюкам.

VІІ. Підсумок уроку.

·                      Про що ми говорили на уроці?

·                      Що найбільше запам’яталось?

-         Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою! Бажаю вам знайти тут вірних друзів, здобути міцні знання. Не зупиняйтеся перед труднощами, будьте наполегливими та чемними учнями. Завжди вам допоможуть ваші рідні та близькі.

Нехай щастить вам, малюки!

 Ростіть розумні та сміливі.

 Життя шкільного сторінки!

 Хай будуть сонячні й щасливі!

-  Любіть свою державу, оберігайте її. Вона у нас, як матінка, єдина.

Україна - найдорожча, наймиліша серцю країна… Ми любимо її за безкрає небо,за щедрий хлібний лан,за дубові гаї. А найбільше любимо за найрідніших маму і тата, за найдобріших дідуся і бабусю,а ще за те , що вона- наша.

Фотозона «ПЕРШОкласні фото»

-         Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам’ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!

 






Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків