Велику роль в розвитку пізнавальної активності молодших школярів відіграє формування в учнів читацької компетентності що дає змогу їм свідомо здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань. Рівень сформованості навичок самостійної роботи з книгою є передумовою інтелектуального та духовного зростання учня.
Для підвищення мотивації здобувачів освіти до читання варто звернути увагу на таку нестандартну форму роботи, як створення буктрейлера. Буктрейлер – це відеоролик про книгу чи певний твір, в якому в художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до прочитання повної версії. Це свого роду рекламний хід, який привертає увагу до тексту через залучення візуальних засобів . Мета буктрейлера – розповісти про книгу або твір. Але ця розповідь має містити інтригу, щоб зацікавити глядача і підвести його до прочитання цієї книги або твору. За допомогою буктрейлера розв’язуються такі завдання: – привернення уваги до книги; – створення аудиторії читачів; – формування персонального бренду письменника. Нині немає загальних вимог до структури, тривалості та стилю буктрейлерів. Найбільш ефективною вважається тривалість буктрейлера, що коливається від однієї до півтора хвилин.
Створення буктрейлера формує такі вміння: – уміння самостійно отримувати інформацію з кількох джерел (відеоінформація, музична інформація, текст художнього твору); – уміння самостійно інтегрувати та перетворювати інформацію; – уміння на основі аналізу тексту створювати різні його інтерпретації; – вибір способів і форм наочного представлення результатів діяльності; – уміння виражати себе, впливати на інших.
Буктрейлер виховує читацький інтерес до книги та твору. Творчий підхід і нетрадиційні прийоми роботи, в тому числі робота над буктрейлером, сприяють формуванню активної читацької позиції сучасного школяра.
Наші учні зацікавилися такою формою роботи та створили перші буктрейлери.
Немає коментарів:
Дописати коментар