Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

Інклюзія

 ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

1. Період виконання : 2023-2024 н.р.

2. Загальні відомості про ученицю :

прізвище, власне ім’я, по батькові : Степанова Мар’яна Юріївна

дата народження :29.01.2016

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учениця : КЗ «Грушівський ліцей» Грушівської сільської ради Дніпропетровської області

рік навчання: 2

клас навчання: 2

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку : Тютюнник Валентина Григорівна, тел.: 0682081769

3. Індивідуальні особливості розвитку учениці:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учениці (компетенції)

Опис освітніх труднощів учениці, виявлених у закладі освіти

Потреби

Проявляє мовленнєву активність. Вільно залучається до бесіди. Розповідає про себе, родину, друзів, улюблені навчальні предмети. Розуміє звязний текст. Вміє звертатися із запитаннями та відповідати на них.

Знає деякі букви алфавіту. Інструкцію розуміє.

Самостійно виконує завдання з наочно-практичного мислення.

Здійснює узагальнення .

Самостійно виконує завдання з наочно-практичного мислення.

Здійснює узагальнення за функціональними та родовими ознаками, називає деякі узагалбнюючі слова.

Просту класифікацію виконує з поясненням.

Послідовність зображеня подій (4 картинки) встановлює самостійно.

Розуміє зміст прослуханого тексту , дає відповіді на запитання за змістом. Переказує за допомогою навідних запитань.

Володіє прямим рахунком в межах 10-ти з підсумковим числом.

Самостійно порівнює числа в межах 10-ти та називає «сусідів» числа з використанням візуальної підтримки.

Арифметичні дії на додавання та віднімання в межах 10 виконує самостійно.

Фізичний розвиток гармонійний. Володіє основними рухами (ходьба, біг, стрибки, лазіння).

Виконує з різних вихідних положень вправи з рпедметами та без них. Знає та свідомо дотримується правил у рухливих та спортивних іграх. Витримує відповідно віку фізичне навантаження. Має уявлення про здоровя, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку.

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальні труднощі

Спостерігається бідність словникового запасу, неточність розуміння та вживання слів, відсутність розгорнутих речень.

Труднощі при підборі антонімів.

Несформоване фонематичне сприймання

 Загальна обізнаність дещо знижена.

Сприйняття цілісне. Предметне, константне.

Увага переважно стійка. Концентрація, розподіл уваги у стадії формування.

Пам′ять слаборозвинена. Домінуючий тип пам′яті – зоровий.

Прихований зміст сюжетних малюнків не розуміє.

Темп мислення нерівномірний.

Обсяг загальних знань сформований недостатньо.

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі

Графо-моторні навички формуються.

Граматичні здібності сформовані не за віком.

Порушення звуковимови.

Не сформоване фонематичне сприймання.

Складову структуру слів не утримує.

Навчальні труднощі

Звуковий аналіз та синтез слів ускладнений.

Порушення письма та читання.

Склади не зливає. Навички читання не сформовані.

При переказі тексту потребує навідних питань.

Слабо орієнтується на сторінці зошита. Не вміє списувати з рукописного та друкованого текстів, лише копіює склади та слова за зразком. Навичками письма на слух не володіє.

Звуко-буквений аналіз слів не виконує.

Математичні уявлення формуються. Зворотний рахунок ускладнений.

Ускладнене написання та читання двоцифрових чисел.

Задачі на 1 дію за малюнком розв′язує з допомогою. Розв′язання текстових задач ускладнено.

Креслить відрізки заданої довжини з допомогою.

 

 

 

Працювати над :

ü  збагаченням словникового запасу різними частинами мови, синтаксичними конструкціями;

ü  корекцією звуковимови;

ü  всебічним розвитком дитини;

ü  розширенням обсягу знань відповідно до навчальної програми;

ü  над навичками переносити здобуті знання й способи діяльності в нову навчальну ситуацію.

Розвивати:

ü  Артикуляційну моторику, фонематичний слух, звуковимову,

ü  слухову, зорову пам′ять та увагу;

ü  зв′язне мовлення;

ü  усвідомленість сприйняття;

ü  уміння аналізувати, узагальнювати і конкретизувати ситуації, явища;

ü  здатність до цілеспряованої діяльності;

ü  усвідомлену саморегуляцію пізнавальної діяльності та поведінки;

ü  пізнавальну сферу, усне та писемне мовлення, комунікативні вміння та навички;

ü  емоційно-вольову сферу, самостійність, відповідальність та самоконтроль;

ü  уміння діяти цілеспрямовано, долати посильні труднощі.

Формувати:

ü  здоровий спосіб життя;

ü  базові знання, уявлення та уміння відповідно до віку дитини та її можливостей;

ü  графо-моторні та математичні здібності : обчислювати приклади, розв′язувати задачі в межах програмового матеріалу;

ü  знання, практичні уміння та навички життєвої та соціальної компетенції .

Вчити:

ü  виконувати звуко-буквений аналіз слів;

ü  зливати склади при читанні;

ü  списувати з рукописного та друкованого текстів;

ü  писати на слух;

ü  розв′язувати текстові задачі на 1-2 дії ;

ü  креслити відрізки;

ü  писати та порівнювати  двоцифрові числа, здійснювати зворотній рахунок в межах 100;

ü  виконувати арифметичні дії на додавання та віднімання в межах 100;

ü  використовувати картки-підказки, таблиці, схеми;

ü  вмінню самостійно оцінювати власну діяльність, виявляти помилки та виправляти їх.

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами(зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

перший рівень підтримки;

другий рівень підтримки;

третій рівень підтримки;

четвертий рівень підтримки;

п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

так

 

освітлення

так

 

рівень шуму

ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

 

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

ні

 

збільшення часу на виконання завдань

так

 

збільшення обсягу допомоги : навідне питання, демонстрація зразка, нагадування , підказки до виконання завдань, спрощені інструкції, індивідуальне повторення фронтальних інструкцій у спрощеній формі

так

 

руховий режим

так

Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

так

Словесне заохочення, наліпки

використання засобів для концентрації уваги

так

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

так

 

Засоби альтернативної комунікації

ні

 

Подання складного матеріалу частинами, поступово та з частими повторюваннями

так

 

Поділ завдання на простіші,зменшення кількості завдань

так

 

Спрощені інструкції, підказки до виконання завдань

так

 

Зміна складності завдання при збереженні його напряму (альтернативні завдання)

так

 

Супровід навчання наочністю : предметні малюнки, картинки, схеми, посібники

так

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

 так

 ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру ;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями ________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 ні.

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Заняття з вчителем-логопедом

Вчитель-логопед

Заклад освіти

Середа

2 год

Заняття з вчителем-дефектологом

Вчитель-дефектолог

 

Заклад освіти

Середа

2 год

Наявність асистента вчителя

 

Заклад освіти

 

6. Навчання:

за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:

____________________________________________________________________________

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

 ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: _____________________________________________________________

 інші законні представники_____________________________________________

 уповноважена батьками особа _________________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я,

_________________________________________________________________________________

по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

         Розвивальні ігри: кубики Кооса, кубики Монтесорі, лото, доміно, маршрутні ігри, ігри-лабіринти, кольорові палички Кюїзенера; конструктор, пазли.

        Дидактичні ігри для розвитку логічного мислення: набори карток із зображенням асоціативних предметів, характерних ознак предметів, картки із зміненими частинами зображення.

        Засоби для розвитку дрібної моторики: мозаїка, шнурівка, конструктор,пазли.

 

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: контроль під час навчального процесу. Концентрація на навчально-розвитковому матеріалі. Припустимість помилок.

 ні.

 

10. Особливості проведення оцінювання:

 адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

 

 використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) __________________________________________________

 

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

 ні.

 

12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Оволодіння  новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.

Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом до 10-15хв.

З допомогою вчителя розв’язує прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел. Виконує арифметичні дії двозначних чисел з допомогою учителя.

Читає повільно, по складах. Виявляє вибірковий інтерес до читання, потребує стимулу до діяльності.

За умови контролю з боку вчителя списує слова і речення з друкованого чи рукописного тексту, під диктовку з підказкою деяких літер.

 

Розвиток сенсорної, моторної сфери

Продовжувати розвиток орієнтуванню у просторі. Розвивати тактильні відчуття та відчуття власного тіла

Підвищення рівня розвитку орієнтування в просторі

Орієнтується у просторі

Розвиток мовленнєвої сфери

Розвиток артикуляційної моторики

Формування лексико-граматичних засобів мовлення і розвиток зв’язного мовлення. Формування правильної звуковимови. Збагачення активного та пасивного словника.

Автоматизація та диференціація групи сонорних приголосних [л], [л′], [р], [р′]. у всіх позиціях слова.

- уважно слухати та відтворювати мовленнєвий матеріал; - розуміти зміст сприйнятого нового мовленнєвого матеріалу; - відповідати повним реченням на запитання за змістом прослуханого, побаченого, прочитаного; - будувати граматично правильно прості  речення.

Прояви покращення  автоматизації та диференціації групи сонорних приголосних [л], [л′], [р], [р′].

Учениця на початково-середньому рівні орієнтується у змісті предмету мовлення Відповіді на питання до змісту тексту дає простими непоширеними реченнями., з допомогою учителя – повні відповіді, частково

сприймає допомогу вчителя у вигляді навідних запитань та підказок

Розвиток фізичних здібностей

Продовжувати розвиток дрібної моторики. Розвиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості та працездатності.

Розвивати загальну моторику, силу.

Вдосконалювати  рухи і сенсомоторний розвиток. Формувати мовленнєве дихання.

Підвищення рівня розвитку дрібної моторики  та зазначених фізичних показників і навичок.

Покращився рівень розвитку дрібної моторики. Дитина виявляє інтерес до рухових видів активності, ігор, дотримується встановлених умов та правил гри.

Під час пізнавальної діяльності спостерігається миготливий характер працездатності.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Формувати позитивне ставлення до себе та оточення; формувати навички позитивної поведінки; мотивувати дитину до навчальної діяльності за допомогою ситуації успіху, з опорою на досвід та інтереси дитини;   формувати навички розпізнавання емоцій оточення і власних;   розвивати розуміння невербальних засобів спілкування.

Підвищувати впевненість у собі, своєї самооцінки. Стимулювати бажання дитини працювати, виконувати завдання, виявляти ініціативу.

Покращиться стан емоційно-вольової сфери, навчиться висловлювати свої переживання та почуття, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу

Самостійність у роботі, проявляється частково.

Проявляє здатність контролювати свою поведінку.

Спостерігається прояви часткової впевненості, бажання працювати, виконувати завдання.

Розвиток соціальної сфери

Допомагати дитині в соціальній адаптації, вчити регулювати свої емоції й бажання. Розвивати відчуття відповідальності, вчити проявляти емоції. Розвивати уяву.

Створювати позитивні ситуації співпраці з дорослими. Залучати до групових ігор, вправ та позакласних заходів.

Дитина краще буде соціально адаптуватися, навчиться регулювати свої емоції і бажання. Розвине більше відчуття відповідальності та покращиться прояв емоцій Розвине краще уяву.

Розвинути комунікативні навички та налагодження соціальних контактів

Підвищення рівня соціальної адаптації, набуття соціального досвіду та ціннісних орієнтацій. Проявляє відчуття відповідальності, комунікативні навички.

Подолання навчальних труднощів

Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливістю застосовувати нові знання за аналогією.  Розвиток швидкості сприймання та переробки інформації.

Учениця до кінця навчального року розуміє навчальний матеріал і виконує аналогічні завдання. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності

Частково розуміє навчальний матеріал, виконує завдання з допомогою учителя та дорослого. Спостерігається певне підвищення рівня сформованості навчальної діяльності.

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

Юртаєва Г.Р.

Директор школи.

 

 

Ступка Л.В.

Заступник  директора з НВР

 

Явтушенко О.М.

Заступник  директора з НВР

 

 

Асистент вчителя

 

Ніколенко Н.О.

Вчитель

 

 

Логопед

 

Тютюнник В.Г.

Бабуся учениці

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учениці : Тютюнник Валентина  Григорівна

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків

(іншого законного представника) учня)

 

 

Підпис ___________________________  Дата  __________________________



ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                 Директор ___________________

                                                                                 

                                                                                 «_____» «____________» 20___р.

 

Модифікована програма  з мовно-літературної  галузі

2 клас  (І семестр)

для учениці з ООП   - Степанової Мар′яни Юріївни

рівень підтримки : IІІ помірний

(розроблена на основі Типової освітньої пограми для закладів загальної   середньої освіти  під керівництвом  Р.Б.Шияна, автори  підручника  В. Наумчук, М. Наумчук, Н. Коник)

Очікуванні результати учениці

- За допомогою та з використанням наочності (фішок)  учениця : визначає та промовляє голосні та приголосні звуки , зі значною допомогою продовжує вчитись аналізувати звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки);

- обирає, використовуючи таблицю друкованих та рукописних літер , букви на позначення звуків на письмі,

- способом «рука в руку» записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються.

Учениця вчиться сприймати фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації ;

-за значною  допомогою з опорою на наочність , за словесною інструкцією намагається створювати коротенькі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; копіює їх розбірливо, рукописними буквами за зразком;

- поповнює власний словниковий запас;

- намагається  розповідати про те, що її вразило, схвилювало;

Повторює за вчителем або за  дорослим по складах  вголос вірші. намагається  розповідати, про що текст, відповідати з допомогою на запитання за змістом прочитаного;

-за допомогою навідних питань пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом

- намагається за допомогою визначити тему і головну думку в тексті.

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого

Учениця з допомогою  знайомиться з текстами для позакласного читання

- вчиться обирає тексти (для читання, намагається з допомогою пояснити власний вибір; переглядає, роздивляється малюнки, сприймає на слух тексти.

Намагається  під керівництвом перевіряти написане, виправляти за підказками орфографічні помилки.

За допомогою та за зразком намагається утворювати нові слова на основі запропонованих (замінювати  звуки, міняти послідовність складів, замінювати або об’єднувати частини слова).

- За допомогою навідних питань вчиться розповідати про те, що його  її вразило, схвилювало; переповідати події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова;

- вчиться уживати відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).

- Знайомиться з орфографічним словником.

Намагається розповідати про те, що зацікавило в усному повідомленні.

Знайомиться з поняттям та роллю синонімів, антонімів, багатозначних слів.

- Спостерігає за діалогами на теми, які викликають зацікавлення; намагається за допомогою скласти 2-3 репліки.

Намагається сприймати монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо)

- Зі значною  допомогою по черзі з дорослим  намагається читати по складах  вголос  частину тексту;

- за допомогою навідних питань намагається розповідати про що прослуханий  текст, з допомогою відповідати на запитання за змістом прочитаного;

- вчиться називати у прослуханому тексті незнайомі слова;

- намагається розповідати про свої враження (почуття та емоції) від змісту прослуханого художнього тексту.

- Вчиться пояснювати , що в творі подобається, а що ні (вчинки, мовлення персонажа, описи тощо);

- Розглядає та з допомогою пояснює роль ілюстрацій для глибшого розуміння тексту.

За допомогою вчиться досліджувати особливості казки, вірша, оповідання, загадки, скоромовки, забавлянки тощо.

Сприймає прості медіапродукти, висловлює почуття з приводу прослуханих (переглянутих) простих медіатекстів (світлини, мультфільми,фотоколаж, листівка).

- Вчиться  звертатися, вітатися, прощатися, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовувати ввічливі слова.

 

 

Модифікована програма  з математичної галузі на 2 клас (І семестр)

для учениці з ООП   - Степанової Мар′яни Юріївни

рівень підтримки : IІІ помірний

(розроблена на основі Типової освітньої пограми для закладів загальної   середньої освіти  під керівництвом  Р.Б.Шияна, автор підручника А.Заїка)

 

Очікуванні результати учениці

Учениця з допомогою  відтворює послідовність чисел у межах сотні, читає і записує числа в межах 100, показує числа на картках, у книзі, набірному полотні, моніторі;

малює крейдою, ліпить із пластиліну; зафарбовує числа за допомогою олівців, фломастера, крейди.

Зі значною допомогою порівнює числа в межах 100. З допомогою намагається записувати числа у вигляді розрядних доданків з опорою на наочність та під час диктування.

Читає та записує вирази на додавання та віднімання.

Учиться обчислювати з допомогою, за підказками  вирази на додавання та віднімання чисел у межах 100

Називає компоненти дій додавання та віднімання .

Знайомиться з величинами :довжина, маса, місткість, час, знає одиниці вимірювання часу (година), маси(кілограм), місткості(літр).

Креслить відрізки, прямі лінії; складає із паличок відрізки, знаходить лінії на зображеннях.

З опорою на наочність та за словесною інструкцією  називає по порядку дні тижня, місяці.

Під контролем вибирає монети та купюри означеної вартості.

Знайомиться з буквеними виразами та виразами з дужками, вчиться за допомогою  визначати порядок дій та намагається виконувати обчислення.

Учениця за допомогою вимірює лінійкою.

Учениця сприймає на слух просту задачу або за малюнком  і за допомогою викладає розв'язання за допомогою фішок, олівців, карток та підручного матеріалу.

За допомогою дорослого за схемами виконує додавання та віднімання двоцифрових чисел, вчиться читати та за підказками обчислювати вирази за схемами.

Знайомиться з додаванням способом доповнення числа до 10 та зі значною допомогою намагається знаходити значення виразів.

Практично знайомиться з прямим кутом, моделює кути із  підручного матеріалу( паличок, олівців, шнура, пластиліну, тощо.).

За допомогою паличок, конструктора, олівців  виконує моделювання трикутника, чотирикутника, п’ятикутника (многокутників).

 

                                                                                 Директор ___________________

                                                                                 

                                                                                 «_____» «____________» 20___р.

 

Модифікована програма  з мовно-літературної  галузі

2 клас  (ІІ семестр)

для учениці з ООП   - Степанової Мар′яни Юріївни

рівень підтримки : IІІ помірний

(розроблена на основі Типової освітньої пограми для закладів загальної   середньої освіти  під керівництвом  Р.Б.Шияна, автори  підручника  В. Наумчук, М. Наумчук, Н. Коник)

Очікуванні результати учениці

- За допомогою учителя  обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків;

- зі значною допомогою аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки);

- обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір,);

- намагається записувати окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються;

- за допомогою перевіряє чи є в написаному слові помилки на вивчені правила, виправляє їх;

- за зразком записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил ;

-  намагається читати  правильно слова  складами та складами та цілими словами.

- з допомогою намагається розповідати, про що текст, коротко відповідати на запитання за змістом прочитаного;

- з допомогою  визначає тему і головну думку в тексті;  - вчиться пояснювати роль ілюстрацій, таблиць, схем для глибшого розуміння змісту тексту;

- навчається використовувати фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації;

- з допомогою учителя намагається усно створювати невеликі (3-4 речення) висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; коротко записувати їх розбірливо, рукописними буквами;  - поповнює власний словниковий запас;

- вчиться розповідати про те, що  її вразило, схвилювало; переповідати події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова;

- з допомогою знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення,

- з допомогою дорослого намагається читати правильно вголос різні  невеликі за обсягом тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання,) залежно від мети читання;

- намагається  розповідати про що прослуханий  текст, відповідати на запитання за змістом прослуханого, розповідати про свої враження (почуття та емоції) від змісту художнього тексту; вчиться пояснювати, що в творі подобається, а що ні (вчинки, мовлення персонажа, описи тощо)

- сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою;

- навчається розповідати про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту;

- зі значною допомогою знаходить у тексті речення різних видів (питальні, розповідні, спонукальні, окличні й неокличні) .

 


Модифікована програма  з математичної галузі на 2 клас (ІІ семестр)

для учениці з ООП   - Степанової Мар′яни Юріївни

рівень підтримки : IІІ помірний

(розроблена на основі Типової освітньої пограми для закладів загальної   середньої освіти  під керівництвом  Р.Б.Шияна, автор підручника А.Заїка)

 

Очікуванні результати учениці

 

- Знайомиться із многокутниками в підручнику, на прикладі роздаткового матеріалу; сприймає на слух пояснення учителя, чому саме многокутник; повторює і показує на прикладі за вчителем многокутники.

- Демонструє прямокутник з підручного матеріалу (паличок) на площині, моніторі; знаходить фігури на простих зображеннях; вибирає  та виділяє зображення на свій смак показуючи його; повторює і відтворює побачені прямокутники в підручнику;  обирає на свій смак прямокутник і розфарбовує його.

- Знайомиться із геометричною фігурою квадрат; будує із підручного матеріалу ( олівці, палички); виділяє за розміром ( великий, маленький); сприймає на слух пояснення вчителя за допомогою карток, кубиків.

- Показує на малюнках коло, круг разом з дорослим ; показує  їх кількість на підручному матеріалі; розфарбовує зайвий предмет; виконує практично на моніторі, папері коло.

- За допомогою дидактичних карток, підручного матеріалу(палички, олівці, кубики) виконує з предметами дії віднімання.

- Сприймає на слух складену  задачу; показує на малюнку, картках по кого, про що мова. За допомогою учителя, навідних запитань ділить складену  задачу на прості задачі та здійснює вибір дій для розв’язання складеної задачі.

- Додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток  здійснює з допомогою учителя за допомогою паличок, пучків паличок.

- Знайомиться з виразами на 2 – 3 дії з дужками і без дужок. Арифметичні дії намагається виконувати  зі значною  допомогою.

- Знайомиться з допомогою наочного матеріалу з дією множення, ділення , записом  множення. Повторює назви чисел при множенні та діленні.

- Практично знайомиться з дією  ділення, записом ділення,  повторює читання виразів на діленні.

- Учениця вчиться утворювати таблиці множення та ділення, знайомиться з табличними випадками множення та ділення , навчається з допомогою учителя   використовувати їх для розв’язання практичних вправ.

- Сприймає на картках окремі випадки множення та  ділення.

- Знаходження невідомих компонентів виконує за допомогою дорослого.

 

Протокол № 1

Засідання команди психолого-педагогічного супроводу

КЗ «Грушівський ліцей»

 

Голова засідання:   Юртаєва Г.Р.

Секретар:       …………

Присутні:

Юртаєва Г.Р. , директор;

Ступка Л.В. , заступник директора з НВР;

Явтушенко О.М., заступник директора з НВР

Ніколенко Н.О.,   учитель  2  класу;

Гринькова А.Г.,  практичний психолог

………..      асистент учителя

……….       вчитель-логопед;

……….      фахівець-консультант інклюзивно-ресурсного центру;

Тютюнник В.Г.,    бабуся учениці Степанової Маряни

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Створення команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та вибори секретаря команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

2. Затвердження шкільного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

3. Розподіл обов’язків між членами команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

4. Спостереження за ученицею протягом двох місяців з моменту початку навчання учениці. Про проведення діагностики навичок, вмінь та знань учнів з особливими освітніми потребами.

5. Створення та забезпечення умов для ефективного навчання в школі.

6. Визначення та узгодження відповідних супровідних послуг: консультації психолога, індивідуальні корекційно-розвиткові заняття, індивідуальні та групові психологічні заняття.

 

1.СЛУХАЛИ:

1.1. Явтушенко О.М. ,заступника директора з навчальної роботи, яка оголосила мету та завдання роботи в інклюзивному класі на 2023/2024 навчальний рік у КЗ «Грушівський ліцей» згідно наказу МОН № 609 від 08.06.2018 року «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти», відповідно наказу по закладу. Ознайомила присутніх з наказом про організацію інклюзивного навчання та складом команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, до якої увійшли:

- Явтушенко О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи;

- Ніколенко Н.О.,  учитель 2 класу;

- …………………… логопед ІРЦ

- …………………..  фахівець ІРЦ.

 

1.2. Юртаєву Г.Р. – директора, яка запропонувала обрати керівником команди заступника директора з НВР Явтушенко О.М.  

 

2.СЛУХАЛИ:

1.1. Ніколенко Н.О. , учителя-класовода 2  класу, яка розповіла про необхідність розробити, відповідно до висновку психолого-педагогічної консультації та за згодою батьків для дітей з ООП, Індивідуальну  програму розвитку з урахуванням навчальних програм для загальноосвітніх загальних закладів.

 

ВИСТУПИЛИ:

1.1. Явтушенко О.М. - заступник директора з НВР, яка наголосила на переліку документів для організації роботи в інклюзивному класі.

1.2. Доручити членам команди підготовку окремих пунктів Індивідуальної програми розвитку. Наступне засідання провести 2024 року.

 

3.СЛУХАЛИ:

1.1. Ступку Л.В.,  заступника директора з НВР, яка донесла до відома основні положення команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Регулярно, по мірі потреби, проводити засідання групи фахівців команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП (не менше 2 разів на семестр).

2. Обрати керівником команди психолого-педагогічного супроводу (одноголосно) на 2023/2024 навчальний рік заступника з НВР- Явтушенко О.М.  

3. Доручити членам Команди супроводу підготовку окремих пунктів індивідуальної програми розвитку.

4. Розподілити обов’язки команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти наступним чином:

- формування складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами;

- призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;

- організація роботи складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами;

- контроль за виконанням висновку ІРЦ;

-контроль за виконанням завдань  учасниками команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо своїх функцій;

- залучення батьків дитини з ООП до розроблення і положення ІПР;

- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;

- моніторинг виконання ІПР.

5. Класоводу 2 класу Ніколенко Н.О.

- забезпечення освітнього процесу дітей з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;

- підготовка інформації для учасників засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами про особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми;

- розробка індивідуальної начальної програми в закладі загальної середньої освіти;

- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

- створення належного мікроклімату в колективі;

- надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної програми/ освітнього плану дітей з ООП.

 

Голосували:

_________за

_________ проти

_________утримався

 

                                                                                                                   Голова зборів                                                                                                              Секретар  зборів

 

                                                                                                                                     

 Протокол № 2

Засідання команди психолого-педагогічного супроводу

КЗ «Грушівський ліцей»

Голова засідання: Юртаєва Г.Р.

Секретар: …………

Присутні:

Юртаєва Г.Р., директор;

Ступка Л.В.,  заступник директора з НВР;

Явтушенко О.М., заступник директора з НВР

Ніколенко Н.О.,учитель 2  класу;

Гринькова А.Г., практичний психолог;

Тютюнник В.Г., бабуся учениці

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Про розробку, відповідно до висновку комплексної психолого-педагогічної оцінки та за згодою батьків для дітей з особливими освітніми потребами, індивідуальної програми розвитку з урахуванням навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів.

1.СЛУХАЛИ:

1.1. Явтушенко О.М.,  заступника директора з навчальної роботи, яка ознайомила членів Команди з правилами складання  ІПР та супроводу дитини з ООП. Розробляти програму відповідно до висновку психолого-педагогічної консультації та за згодою батьків для дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням навчальних програм для загальноосвітніх загальних закладів.

ВИСТУПИЛИ:

1.1. Ніколенко Н.О., вчитель 2 класу, ознайомила присутніх з внесеними пропозиціями для індивідуальної програми розвитку для учениці 2   класу Степанової Маряни  згідно висновків про комплексну  психолого-педагогічну  оцінку та згідно спостережень за учнем в умовах закладу освіти.

1.2. Ніколенко Н.О.,  учитель 2 класу зауважила, що  Степанова М.  навчальний матеріал засвоює на початковому та середньому рівні з однокласниками,  потребує  контролю і допомоги, адже їй важко переходити з одного виду роботи до іншого. Виникають труднощі щодо концентрації уваги. Дуже важко учениці читати, забуває деякі літери,  , писати, в усній формі відповідати на запитання. Розуміє основні правила поведінки в суспільстві. Бере участь у повсякденній життєдіяльності класу, у груповій роботі на уроках, спільних іграх, у класних виховних заходах.

УХВАЛИЛИ:

1. Членам команди психолого-педагогічного розглянути індивідуальну програму розвитку.

2. Затвердити ІПР учениці  2  класу  Степанової М.

3.  Відмоніторити в подальшому динаміку засвоєння учнем відкоригованої ІПР за модифікованою  програмою.

Голосували:

_________за

_________ проти

_________утримався

 

                                                                                                 Голова  зборів                                                                                                                  Секретар зборів                                                        

 

                                                                                                                          

Протокол № 3

Засідання команди психолого-педагогічного супроводу

КЗ «Грушівський ліцей»

Голова засідання: Юртаєва Г.Р.

Секретар: …………

Присутні:

Юртаєва Г.Р., директор;

Ступка Л.В.,заступник директора з НВР;

Явтушенко О.М. .,заступник директора з НВР;

Ніколенко Н.О., учитель  2 класу;

Гринькова А.Г., практичний психолог;

Тютюнник В.Г. , бабуся Степанової М.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Моніторинг динаміки розвитку учениці 2  класу  Степанової  М. за підсумками 1 семестру 2023/2024 навчального року, згідно поставлених цілей ІПР.

1.     СЛУХАЛИ:

ВИСТУПИЛА:

1.1. Ніколенко Н.О., класний керівник 2 класу акцентувала увагу, що учениця має довільну зорову та слухову пам'ять.  На уроках працює не в повну міру своїх сил. Читає  нижче норми, розуміє прочитане, списує за допомогою  тексти. Мислення переважно образне, потребує розвитку логічного мислення. Виконує завдання лише за  допомогою учителя. Самостійно виконує лише елементарні завдання (списування з підручника і карток). Відмічаються порушення тонкої ручної моторики при письмі, графомоторні навички сформовані на низькому  рівні. . Виконання вправ потребує збільшення часу, додаткового заохочення і стимуляції. В колективі почуває себе комфортно, вільно. Учні класу ставляться до Маряни  толерантно.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Подану інформацію взяти до уваги і використати для навчання, розвитку і виховання дитини відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей потреб.

2. Вважати динаміку розвитку та навчання за І семестр 2023 – 2024 н.р., учениці 2 класу Степанової М. позитивною.

 

                                                                                                             Голова зборів 

                                                                                                            Секретар зборів

                                                                                                           



Протокол № 4

Засідання команди психолого-педагогічного супроводу

КЗ «Грушівський ліцей»

Голова засідання: Юртаєва Г.Р.

Секретар: …………

Присутні:

Юртаєва Г.Р.,  директор;

Ступка Л.В.,заступник директора з НВР;

Явтушенко О.М. ,заступник директора з НВР;

Ніколенко Н.О., учитель  2  класу;

Тютюнник В.Г,. бабуся учениці.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Моніторинг динаміки розвитку учениці 2  класу Степанової Маряни  за 2023/2024 навчальний рік, згідно поставлених цілей ІПР.

2. Виконання корекційно-розвиткової програми для учениці 2 класу Степанової Маряни.

1.СЛУХАЛИ:

1.1 Ніколенко Н.О., класного керівника 2  класу, яка провела  аналіз навчальних досягнень учениці 2  класу з особливими освітніми потребами Степанової Маряни за ІІ семестр 2023/2024 навчального року. Учитель довела до відома присутніх, що учениця потребує постійної допомоги і контролю з боку вчителя та спонукання до навчальної діяльності. Мислення наочно-образне, пам'ять конкретно-образна, має достатній обсяг короткотривалої пам’яті, довготривала пам'ять носить епізодичний характер, увага нестійка, часто відволікається, потрібно постійно її підтримувати.  Позитивно реагує на зауваження дорослих та однокласників. Виконує арифметичні дії двозначних чисел з допомогою учителя. З допомогою вчителя розв’язує прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел.  Читає повільно, по складах. Виявляє вибірковий інтерес до читання, потребує стимулу до діяльності. За умови контролю з боку вчителя списує слова і речення з друкованого чи рукописного тексту, під диктовку з підказкою деяких літер. Будує усне  висловлювання за допомогою навідних питань . Англійська мова: самостійно не читає та не перекладає.

2. Виступили:

2.1. Явтушенко О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи, яка довела до відома присутніх, що згідно Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку дитини  від 2023 року № ІРЦ – 85086/2023/458587 учениця  Степанова М. навчалася за типовою загальноосвітньою програмою закладу освіти. Індивідуальна програма розвитку побудована відповідно до визначеного рівня підтримки та рекомендацій. Програмовий матеріал засвоює згідно індивідуальної програми розвитку. Результати роботи в учениці  помітні, але працювати є над чим. Поставлені завдання досягнуті . Важче Маряні  дається англійська мова, читання  та математика. Учитель активно працювала над своїми завданнями та активно підтримувала зв’язок з бабусею  дівчинки. З дистанційним навчанням виникали труднощі, оскільки Маряна  швидко втомлювалася.

УХВАЛИЛИ:

1. Перевести ученицю  2   класу  Степанову Маряну  на наступний 2024/2025 навчальний рік.

Голосували:

_________за

_________ проти

_________утримались

                                                                                                     Голова зборів

                                                                                                   Секретар зборів      

 

                                                                                            


Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків