Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

Використання дослідів

 Інтегрований курс «Я досліджую світ» зорієнтовує вчителя на організацію дослідницької діяльності молодших шкоярів. Для формування дослідницьких навичок важливо учнів ознайомити із способами пізнання довколишнього світу.

Серед методів дослідження, з якими школярі ознайомлюються школярі, , особливу значущість має дослід. Він є більш складною формою вивчення природи, оскільки передбачає визначення у штучних умовах особливостей об’єктів; створення спеціально підготовлених умов для їх проведення; формування вміння зіставляти явища і процеси, за якими спостерігають під час досліду, з тим, що відбувається у природних умовах, робити висновки і узагальнення.

Реалізація компетентнісного підходу вимагає організації опанування сутністю певних об’єктів, явищ, способів дій у безпосередній практичній діяльності. Пропоновані дитині види діяльності повинні сприяти активізаії допитливості, пробудженню радості пізнання.

 До уроків необхідно добирати такі види завдань, які б сприяли усвідомленню дитиною цілісності природи, взаємозв’язків між її об’єктами та явищами. Важливо через систему завдань формувати відповідальне ставлення до природи зокрема, навколишнього світу в цілому. Щоб сформувати його на рівні внутрішнього прийняття, необхідно пропонувати дітям навчальні ситуації для самостійного визначення рішень.

   Мета досліду досягається у результаті спостереження і осмислення наслідків практичних дій з об'єктом. Отже, практичні дії виступають необхідною умовою отримання знань про об'єкт. Без оволодіння ними суб’єкт не може виконати дослід.

 Досліди у навчальному процесі можуть виконувати дві функціїдемонстраційно-ілюстративну і дослідницьку. У першому випадку вони виступають зазвичай засобом закріплення раніше засвоєних учнями знань, умінь і навичок. В іншому разі досліди виступають засобом здобуття нових знань учнями. Це — дослідницька функція.

Структурні компоненти досліду:

1. Осмислення власне предметних цілей досліду. Актуалізація знань про об'єкт, з яким проводиться дослід.

2. Планування досліду:

а) визначення практичних дій, їх послідов­ності;

б) вибір обладнання (приладів і матеріалів).

3. Виконання досліду:

а) виконання практичних дій у необхідній послідовності;

б) цілеспрямоване спостереження за об’єктом (змінами, які відбуваються, результатами змін) під час досліду;

в) усвідомлення результатів спостережен­ня;

г) самоконтроль за процесом досліду.

4. Осмислення результатів досліду:

а) узагальнення фактів;

б) установлення взаємозв'язків;

в) фіксація наслідків досліду (усно, письмово, графічно).

5. Закріплення результатів проведення досліду: знання цілей, власне предметних результатів, способів практичних і перцептивних дій та їх необхідної послідовності, приладів і матеріалів для виконання досліду та відповідних умінь.

Використання дослідів  в інтегрованому курсі

«Я досліджую світ»

Вода у нашому житті 

Дослід 1.

Компетентності: екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність.

Мета: продемонструвати перетворення води в різні стани: з твердого у рідкий і навпаки.

Матеріали:

-прозора склянка;

-лід.

Хід досліду:

1.Взяти шматок льоду, покласти його у склянку і  занести до приміщення.

2.Спостерігати за розтаванням льоду.

3.Коли лід розтане, знову помістити  в холод.

Висновок: на холоді вода перетворюється на лід, а у теплі знову стає водою.

Дослід 2.

Мета: розширювати знання про властивості води, як розчинника.

Компетентності: екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність.

Матеріали:  

-3 прозорих склянки;

-цукор; сіль, пісок, соняшникова олія (або масло)

-вода.

Умови: кімната, обов’язкове додержання правил безпеки.

Хід досліду:          

В 1 склянку з водою помістити чайну ложку цукру або солі.

В 2 склянку з водою помістити чайну ложку піску або борошна.

В 3 склянку з водою помістити чайну ложку соняшникової олії або вершкового масла.

Спостерігати, в якій склянці  розчиняться речовини або не розчиняться.

 Досліди виконує Малий Богдан


Досліди Довбиша Артема

 

   

   

Досліди Паливоди Поліни



Досліди Петренка Артема

  

       

  Висновок: Вода-розчинник. Вода здатна розчиняти різні речовини, проте не всі. Якщо у воді розчинити речовину, утворюється розчин.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків