Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

пʼятниця, 27 березня 2020 р.

Українська мова
Урок розвитку зв'язного мовлення
Опис  істоти за сюжетним малюнком, планом.
Тема опису “Білочка”

Мета : вчити  складати   письмовий  опис  тварин ; поглиблювати  їхні  знання  про  текст ;  розвивати  і  збагачувати словниковий  запас  учнів ; виховувати  бережливе  ставленя   до  тварин , рідної  землі , мови. 

Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго дня всім!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-         відгадаєте загадку.
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч  сама мала на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто, оченята..
Хто це? Спробуй відгадати. 


- Сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися правильно будувати речення, виражати свої думки, вчитися описувати білочку, складати твір - опис. А також розширимо і поповнимо свої знання про цю тваринку.
ІV.Повторення вивченого матеріалу.
1. Що таке текст? (Це речення зв'язані між собою за змістом.)
2. Які типи текстів ти знаєш? (Текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування).
3. Яку будову має текст? (Зачин, основна частина, кінцівка.)
4. Які ознаки тексту-опису? (Щось описує. Відповідає на питання який? Яка? яке? які?)
5. Що можна описувати в тексті-описі? (Природу, предмети, рослини, тварини і т.д.)
6. Що можна підібрати до тексту? (Заголовок)
 2) Повторення таблиць "Типи текстів", "Будова тексту."

Типи текстів
Текст - опис
Текст -розповідь
Текст - міркування
Описується зовнішній вигляд або характер людини, тварин, рослин,тощо
Розповідається про людей, тварин, явища, події.
Щось доводиться, стверджується
Який? Яка? Яке? Які?
Що відбувається?
Що відбувалося?
Що буде відбуватися?
Чому?

Будова тексту опису
Зачин
Частина, у якій передається загальне враження про предмет.
Кого ( що) описуємо.
Основна частина
Частина  в якій розкривається ознаки предмета
Кінцівка
Своє ставлення до предмета


- Отже давайте пригадаємо ще раз наше завдання на урок.
– А що ви вже знаєте про білку?
(Відповіді дітей)

V. Надання необхідної інформації.
        1.      Цікаво знати.
Чи знаєте ви?
Білка 
Білочка  це маленька тваринка, яка живе  в лісах, в парках.
В світі існує понад 365 видів білок.
Вона має великі, сильні  задні лапи і короткі передні. Завдяки сильним заднім лапам білка може пролітати відстань до 10 метрів. Білка не розіб’ється навіть якщо вона впаде з висоти 30 метрів. Тому що її великий і пухнастий  хвіст для неї служить парашутом і рульом. При стрибку і падінні білка за допомогою хвоста може змінити напрямок руху. Він служить й кермом, і парашутом, підтримує її у повітрі. Білочку називають ще – «повітряний акробат»  Взимку білка накривається хвостом, як ковдрою.
 Колір хутра взимку світлішає, а шерсть стає густішою, шкіра – цупкішою, щоб захиститись від холоду. Білка не залягає у сплячку: лише у люті морози та під час хуртовини вона може кілька днів перебувати у своєму гнізді і ледь дрімати.             
У білки 4 передніх зуби постійно ростуть тому білки постійно щось гризуть. Спілкуються білки між собою за допомогою руху хвостом. Білки дуже добре плавають у воді їхня головна задача не намочити хвіст. Тому що якщо намокне хвіст білка може втопитися. Білка дуже старанно запасає на зиму корм – жолуді, горіхи, гриби, які ховає у дуплах, під опалим листям, або розвішує на сучках дерев.
Цікаво знати, що білка ще й розбійниця.  Іноді їй набридає годуватися насінням, грибами.  От і починає шукати пташині яйця. А потім, як виводяться маленькі пташенятка, вона їх поїдає.
Отже, білка — хижа тваринка.
Білка за один день може забезпечити себе їжею аж на 3 місяці на перед. Більше як 100 шишок може зібрати вона за один день. Коли завіють сніги, загудуть завірюхи, білка сховається в дуплі, вкриється пухнастим хвостом і чекатиме відлиги. Житло влаштовує в дуплах, а якщо їх немає, то між гілками дерев. У середині гніздо вистилає мохом, сухою травою, листям і шерстю. У такому гнізді тепло, навіть у люті морози.
 В середньому білки живуть 6-8 років у лісі, але в міських умовах до 20 років.

2. Перегляд відео про білочку.



1.     Робота з словником.
Давайте подивимося у словнички що ж там пишеться про білочку.

БІЛКА - [б і л к а]  - Лісовий руденький невеличкий звірок із пухнастим хвостом та китичками на вухах, що живе на деревах; вивірка. Ласкаво - білочка.
2.     Читання вірша .
В словничку є ще віршик про білочку давайте його зачитаємо.

А хто ж з вас  ще знає віршик про білочку?
Ой, яка ж вона гарненька,
    Пишнохвоста і руденька,
Не звірятко — просто диво,
  Невгамовне, пустотливе.
          Вгору-вниз,
 на гілку, з гілки.
          Хто це буде, діти?...

Хвіст трубою, спритні ніжки —
плиг із гілки на сучок! —
носить все вона горішки
в золотий свій "сундучок".
В неї й очі, мов горішки,
кожушинка хутряна,
гострі вушка, наче ріжки,
— у дуплі живе вона.

3.Словникова робота.
в лісах, в парках маленьке, продовгасте червоняста, руда, м 'яка, пухнаста, взимку сіренька. великий , пухнастий, довгий, пишний. Маленька і витягнута мов блискучі намистинки, немов великі ягоди чорної смородини,      горіхові, гострі, наче ріжки, на вушках чорні китички.чорні, коротенькі, спритні, міцні.

Живе білочка
 в лісах, в парках
 тіло  білочки                            
маленьке, продовгасте
 шубка
червоняста, руда, м 'яка, пухнаста, взимку сіренька.
хвіст
великий , пухнастий, довгий, пишний.
 мордочка
Маленька і витягнута
очі
мов блискучі намистинки, немов великі ягоди чорної смородини,      горіхові, чорні,
 вушка
гострі, наче ріжки, на вушках чорні китички.
лапки
коротенькі, спритні, міцні.


 6.Складання усної розповіді з елементами опису на поданим планом.
– Діти, а тепер спробуємо скласти вже з цих речень текст за поданим планом
План
Де живе білочка?
Яке тіло у білочки?                            
Яка у тваринки шубка?
Який хвіст у білочки?
Яка у неї мордочка?
Які  очі?
Які вушка?
Які у неї лапки?
Яке враження вона справляє на вас?
        4.  Письмова робота учнів.
– А тепер кожен з вас самостійно спробує скласти твір-опис за поданим планом, використовуючи слова з довідки. Але спершу відкрийте свої зошити і напишіть число та домашня робота. Впорались!? І ще, не забувайте про структуру тексту, тобто про його частини .
        5. Перевірка і аналіз написаного.
– Все, завершуйте роботу. Давайте приступимо до зачитування  текстів.


Підсумок уроку



Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків