Звіт
класного керівника Ніколенко Н.О. про результати виховної та
навчальної діяльності в класному колективі 3 класу за 2024-2025 н.р.
В
3 класі навчається 18 учнів. На початку
семестру прибув 1 учень Купченко Володимир. Більшість дітей у класі відповідально
ставляться до навчання. Моїм головним завданням, як класного керівника є :
формувати загальнолюдські цінності, виховувати гармонійну, всебічно розвинену
особистість учня. А також прищеплювати
учням любов до навчання, створювати умови для засвоєння навчальних програм і
розвитку творчої активності ;
підтримувати позитивний мікроклімат в колективі ; формувати в учнів
високі моральні якості, доброту, чесність, чемність, почуття колективізму,
культуру поведінки; розвивати творчі
здібності, підтримувати ініціативні, організаторські здібності та естетичні
нахили в дітей; сформувати навички здорового способу життя , дотримання
санітарно - гігієнічних норм здоров'я;
виховувати турботливе ставлення одне до одного, до батьків, учителів,
молодших за віком і людей похилого віку, що, на мою думку, вдається
реалізовувати.
Аналізуючи
рівень навчальних досягнень з основних предметів, варто зазначити, що більшість
учнів використовують свій інтелектуальний потенціал. Проведені діагностувальні
роботи з основних предметів показали високий, достатній та середній рівень
знань учнів. Сформовані результати навчання в учнів : Божка Н., Довбиша А.,
Кудлая С., Малого Б., Мамона Д., Назарова М., Паливоди П., Петренка А., Полуди
Є., Сови О., Чумак В. Формуюються результати навчання в : Брус М., Жукової С.,
Купченка В., Панкової Т., Рижика Я., Сокура В. Степанова Мар’яна знаходиться на
інклюзивному навчанні.
Третьокласники були активні, вміло виконували різні
доручення. Упродовж року постійно підтримувався рівень громадської активності,
зацікавленості життям класу, навчанням, що сприяло створенню позитивного
мікроклімату в колективі.
Дуже
ефективна проєктно-дослідницька діяльность молодших школярів. Протягом
начального року реалізовано наступні проєкти : «Лепбуки до Дня Української
писемності та мови» , проєкти з ЯДС "Вода-чарівниця", "Корисні
копалини у житті людей", «Ґрунт : відомий і невідомий», проєкти з читання
«Пам’ятники Тарасові Шевченку», «Тарас Шевченко-художник», "Колискові
пісні". Знайомлячись з видатними постатями України третьокласники
підготували проєкти : «Видатні українці». Зацікавили нас проєкти Петренка
Артема « Олександр Довженко» та Малого Богдана «Леся Українка» . Артем Петренко
створив лепбук «Вони прославили наш рідний край», в якому познайомив однолітків
з видатними людьми Дніпропетровщини.
Пошукове дослідження виконали здобувачі освіти 3 класу . Ключове питання: Я хочу дізнатися, як люди
винайшли різні речі. Чи могли б ми без них обійтися? Провідна проблема: виявити
звідки і коли з’явилися деякі предмети. Спосіб розв'язання проблеми: збирання й
аналіз інформації, поширення її серед учнів класу. Спланували проєктну
діяльність за групами : «науковці»(історія виникнення мікроскопа) ,
«господарочки» (старовинні предмети побуту), «мандрівники» (історія та
застосування компаса) , «ласуни» (винайдення
морозива) «всезнайки» (винайдення комп’ютера), підібрали загадки, цікавинки про ці винаходи та малюнки. Тож слід зазначити, що проєкти
дітей, які знайомили нас з винаходами, були дуже цікавими та змістовними.
Здобувачі освіти Довбиш Артем, Паливода Поліна, Полуда
Єва, Малий Богдан, Чумак Валерія, Петренко Артем створили фотоколажі
«Видатні українці, зображені на грошових банкнотах».
Для закріплення вивченого, розвитку творчих здібностей учні створили
лепбуки «Тварини». Дуже змістовно підготували лепбуки «Подорожуємо Україною».
Ми дізналися про Карпати, Чорне море, замки України.
Для
підвищення мотивації здобувачів освіти до читання учні створюють буктрейлери.
Систематичне
застосування гейміфікації як одного з основних засобів удосконалення
дистанційних та інноваційних технологій навчання , а також підвищення мотивації
та пізнавальної активності до навчання сучасних дітей, впроваджувалось на
сервісах LearningApps.org., Wordwall, Kahoot LiveWorksheets .
Для
підвищення залученості та ефективності навчання щоденне використання
інтерактивних дошок «Canva», Miro, Linoit, FigJam,
Для активізації пізнавальної активності застосовані сервіси Genially, Gynzy, Nearpod, Padlet. Інтерактивні
можливості дошок, сервісів дають можливість створювати і проводити ігри та
вікторини, опитування та тестування.
Співпрацюю
з учасниками навчального процесу за допомогою Google Forms, QR-кодів.
Стимулюють
пізнавальний інтерес дидактичні ігри, пізнавальні (творчі) завдання, акровірші,
ребуси, загадки. Діти теж намагаються складати власні вірші, оповідання. У них
є зошити для творчих робіт.
Найчастіше
використовую наступні технології:
асоціативний кущ; «Мікрофон», ґронування; кубування;
кероване читання з передбаченням; порушена послідовність; взаємні питання;
вправу «Незакінчене речення»
сторітелінг, вправу Скринька
запитань» «Броунівський
рух», складання асоціативних павутинок,
гру «Дешифрувальник», вправу «Незакінчене речення».
Як
один із прийомів для розвитку пізнавальної активності та критичного мислення
застосовую «Кубик Блума», технологію «Сенкан», «Фішбоун».
За допомогою ШІ створюю інтерактивні матеріали, які
підсилюють мотивацію учнів до навчання, допомагаючи перетворити кожен урок у
своєрідне захоплююче заняття. Зокрема, платформи Кazka.fun, Фестіисіт ,
QuestionWell AI, Bing, Adobe Make,
Recraft, розширення Brisk ,ChatGPT.
Формування пізнавальної активності відбувається не лише
на уроках, виховних годинах та ранкових зустрічах.
Одним
з найважливіших факторів творчого розвитку дітей є створення умов та
обстановки, що сприяють формуванню їх творчих здібностей. Заохочую до розкриття
та прояву творчої активності шляхом залучення до творчих та інтелектуальних
конкурсів.
Мої
вихованці постійні учасники та переможці конкурсів на Всеукраїнській платформі
«На урок», «Перлина мистецтва», освітньому порталі «Алаба» та ін.
У
Всеукраїнському творчому конкурсі «День Незалежності України» Кудлай Станіслав
підготував художнє читання поезії «Що то, діти, за країна..?» та зайняв 1
місце.
Мої
здобувачі освіти взяли участь у конкурсі, присвяченому 33-ій річниці
Незалежності України та здобули відзнаки. Успішно взяли участь у
Всеукраїнському конкурсі "Захисники та захисниці України".
Заслуговує
уваги художнє читання творів на Всеукраїнському конкурсі «День Українського
Козацтва» послання "Перемога за нами" учениці Полуди Єви, вірш В.
Мілянчука "Спасибі Вам, захисники Вітчизни!" у виконанні Малого
Богдана, вірш С. Гуцуляк-Федорович "Я повернуся" у виконані учениці 3
класу Паливоди Поліни ,вірш О. Князя "Проводжала мати сина" дуже
проникливо розповів Сова Олег . Діти виявили високий рівень підготовки , всі
зайняли перші місця в номінації "Художнє читання" та були відзначені дипломами.
До
Дня української писемності та мови наші учні взяли участь у Всеукраїнському
конкурсі "Слово до слова " та отримали гарні результати.
Високу
відзнаку отримала на Всеукраїнському
конкурсі дитячо-юнацької творчості до Всесвітнього дня тварин «Наші
друзі» Полуда Єва, зайнявши І місце.
На
Всеукраїнському конкурсі до Дня Гідності та Свободи отримали І місце : Жукова
Софія, Мамон Денис, Кудлай Станіслав, Полуда Єва, Петренко Артем, Сова Олег, ІІ
місце – Рижик Ярослав.
Всеукраїнський
творчий конкурс «День Святого Миколая»,
І місце - Полуда Єва, Паливода Поліна, ІІ місце - Мамон Денис.
На
Всеукраїнському творчому конкурсі «Новорічна казка» здобули І місце : Паливода Поліна, Полуда Єва, ІІ
місце - Назаров Мирон.
Успішно
взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Зимові свята» і маємо І місце - Кудлай Станіслав, Мамон
Денис, Петренко Артем, Полуда Єва. ІІ місце - Рижик Ярослав.
Сподобався
Всеукраїнський конкурс «Сторінками казок народів світу». І місце - Кудлай
Станіслав, Мамон Денис, Полуда Єва, Сова Олег. ІІ місце - Петренко Артем.
На
творчому конкурсі «Різдвяна мрія» Паливода Поліна здобула І місце.
На
творчому конкурсі «Зимова Україна» отримала
Гран-прі - Полуда Єва, ІІ місце - Мамон Денис.
Інтернет-конкурс
«Лайфхаки з української мови» : І місце : Кудлай Станіслав, Полуда Єва, ІІ
місце - Петренко Артем. Конкурс «Леся
Українка: сила слова та духу», І місце : Кудлай Станіслав, Петренко Артем,
Полуда Єва.
На Всеукраїнському конкурсі "Мій Шевченко- 2025
" в номінації "Художнє читання" зайняли І місце: Степанова
Мар’яна та Полуда Єва.
Полуда
Єва здобула І місце на Всеукраїнському конкурсі «Думи мої, думи мої».
Яскраво
виступили на Всеукраїнському творчому конкурсі «Від Українки до Шевченка :
весняний_розмай". Здобули І місце - Малий Богдан, Мамон Денис, ІІІ місце -
Божко Нікіта.
На
І Всеукраїнському конкурсі з предметів
української мови, математики на порталі
«Алаба» Полуда Єва отримала І
місце, а з математики І місце – Кудлай Станіслав.
Учні 3 класу Кудлай Станіслав, Петренко Артем та Полуда
Єва отримали високі нагороди в
онлайн-конкурсі «Не сподівайтеся позбутися книжок», присвяченому книгам
і бібліотекам.
У ІІІ Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості
"Мій весняний дивограй" Сова Олег та Полуда Єва здобули І місце.
Символічно взяли участь у VІ Всеукраїнському конкурсі дитячих малюнків Noosphere Space Art
Challenge : Паливода Поліна, Брус Мар’яна, Петренко Артем, Кудлай Станіслав та
отримали дипломи учасників.
Постійна
участь моїх школярів в Інтернет-олімпіадах «На Урок» — цікавий інтерактив для
учнів та зручний інструмент контролю знань та пізнавальної активності школярів.
Учні активно долучаються до осінньої, зимової, весняної сесій та мають успішні
результати. В цьому році на платформі «Всеосвіта» в Олімпіаді «Всесвіт знань. Весна — 2025» взяла участь
Полуда Єва та мала успіхи з предметів української мови, математики, Я досліджую
світ.
Учні
Полуда Єва, Петренко Артем досягли високих результатів з української мови,
математики, природознавства на Міжнародному конкурсі «Олімпіс»
В Національному тижні поезії 2025 виразно
звучали вірші у виконанні Божка Н., Довбиш А., Жукової С., Кудлай С., Мамона
Д., Назарова М., Паливоди П., Полуди Є., Степанової М.
Для
популяризації творчості Тараса Григоровича Шевченка, до дня народження поета
серед здобувачів освіти закладів
загальної середньої освіти та громадськості учні 3 класу активно взяли участь у
інтернет флешмобі «Ми нащадки Кобзаря» .Діти читали поезії, улюблені твори, написані Тарасом
Шевченком, та малювали ілюстрації до
його творів. Відповідно всі учасники були відзначені Сертифікатами.
Основною
метою виховної діяльності є створення в колективі оптимального позитивного
мікроклімату як на уроках, так і в позаурочний час, який би сприяв творчому
саморозкриттю, саморозвитку кожного учня. Систематично проводжу виховну роботу, яка поєднує як традиційні форми роботи
(бесіди, години спілкування, виховні години), так і нетрадиційні (тестування,
інтерактивні ігри, флешмоби, акції).
З метою формування ціннісного ставлення до суспільства,
до держави (національно - патріотичного виховання) відповідно до всесвітніх
історичних дат, пам’ятних подій нашої держави і села проводились різноманітні
заходи, серед яких: Перший урок у 3 класі у 2024-2025 навчальному році
"Перемагає той, хто пам'ятає", до тижня фізкультури та спорту - челендж «Спорт- основа здорового способу
життя» , квест 21 вересня - Міжнародний день миру, година спілкування
"Трагедія Бабиного Яру - в серці українського народу", година спілкування
"Дякуємо Вам, захисники!" , привітання захисників з Днем захисника України!,
створені малюнки «З_Днем Захисника України !», здобувачі освіти взяли участь в
олімпіаді імені П. Яцика до свята «День
української писемності», квесті до «Міжнародного дня толерантності», в Годині
пам’яті «1000 днів незламності України» , у вікторині «Наша мова калинова».
Діти прийняли участь в акції «16 днів проти насильства» .
Проведений урок, на якому було інформовано учнів (у
доступній для дітей формі) про події та факти 1932-1933 років. Діти з цікавістю
слухали розповідь і переглянули відеофільм про голодомор.
До Різдва здобувачі освіти створили в закладі цікаву «Різдвяну казку», підготували та
розповідали колядки.
Національно-патріотичне виховання реалізовувалось на :
годинах спілкування "22 січня - День Соборності України», «27 січня - День
пам'яті жертв Голокосту», «29 січня - День Пам'яті Героїв Крут», «16 лютого –
День Єднання»,
“День
пам'яті героїв Небесної Сотні». До Дня Єднання третьокласники створили патріотичні
малюнки. Виховна
година «8 травня – День пам’яті і примирення»
та виготовлені власноруч квіточки маку спонукали здобувачів освіти
вшановувати загиблих у Другій світовій війні.
Формуванню ціннісного ставлення до мистецтва сприяють :
участь в творчих конкурсах, проєктах, зокрема, долучення до Національного тижня дитячого читання,
який проходив під гаслом “Світло історій”. Для дітей час зимових свят настає
період відкриття чарівних історій, де оживають казкові герої та захопливі
пригоди, що пробуджують віру в добро й чудеса. Петренко Артем прочитав цікаву
казкову історію Валько "Дивовижне Різдво", Паливода Поліна та Довбиш
Артем прочитали цікаву казкову історію Лесі Кічури "Різдвяне дерево
маленької Ельфі" та рекомендували
познайомитись із книгою іншим читачам, створивши творчі буктрейлери.
До дня народження відомих письменників та поетів у класі
традиційно проходять літературні години, поетичні кімнати. Наприклад,
відзначали дні народження Тараса Шевченка, Лесі Українки, Ліни Костенко. Діти
створили флешмоб малюнків до творчості Кобзаря, читали напам’ять вірші Лесі
Українки в поетичній кімнаті , Тараса Шевченка. До речі, діти самостійно
готують проєкти до життєвого та творчого шляху відомих поетів. Зокрема,
підготували дуже багато цікавого матеріалу про Лесю Україну.
Ціннісне ставлення особистості до природи формувалось на
годинах спілкування : «22 березня – Всесвітній день води» , «Міжнародний день Землі» . Проведені виховні
години до Дня космонавтики, Чорнобильської трагедії .
Великої уваги надавалось формуванню безпечної поведінки
школярів. Було проведено уроки : « Правила мінної безпеки», «Безпека на дорозі»,
«Обережно, сказ!», «Безпечна дорога додому».
Для ціннісного ставлення особистості до себе захід до Всесвітнього
дня здоров’я . З метою
привернути увагу до фізичної активності та важливості здорового способу життя,
а також продемонструвати єднання українців у прагненні до здоров'я взяли участь
у Всеукраїнській онлайн руханці. Для ціннісного
ставлення особистості до сім’ї, родини проведена година спілкування «15 травня
– Міжнародний день сім’ї».
Дуже зворушливо пройшла виховна година до Дня матері.
Учні познайомилися з історією, традицією свята в різних країнах.. Діти
підготували вірші для мам, намалювали для них малюнки та виготовили подарунки.
Традиційно провели День Європи — символ єдності, миру та
спільних цінностей.
Національне свято «День вишиванки», що пройшло в
класі, мало на меті зберегти та
вшанувати традиції створення та носіння вишиванок, а також підкреслити
національну єдність і культурну ідентичність українців. Тому кожен учень класу створив свої незабутні
орнаменти для вишиванок, взяв участь у вікторині, присвяченій Дню вишиванки.
Учні 3 класу приєдналися до інформаційної кампанії «Різна
разом :тут і зараз» для популяризації та розвитку інклюзивного середовища та
взаємопідтримки серед дітей та дорослих.
У
класі пройшов День памʼяті дітей, убитих війною.
Ціннісне ставлення до праці ґрунтувалося на виробленні
практичних навичок упорядкування
робочого місця, самоврядування, догляд за кімнатними рослинами, виготовлення
подарунків до Різдва, Нового року, Дня
матері, прикрашання своєї кімнати до свята.
Закінчили 3 клас цікавою «Подорожжю країною
Школяндією або Прощавай, 3 клас». Ми згадали цікаві миттєвості життя в нашому 3
класі флешмобом «Прощавай, 3 клас!».
Систематично
відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є коригування поведінки учнів
та їх ставлення до навчання. Отже, підводячи підсумок у роботі, я дійшла
висновку: що виховна діяльність класу як цілісна система складається із
співпраці дорослих і учнів утворює інтеграційне ціле, де кожна частина збагачує
і доповнює одна одну, сприяє розвитку особистості дитини, формуванню у неї
необхідних умінь і навичок колективного і громадського життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар