Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

ШІ

 Сьогодні ми живемо в епоху стрімких змін, коли технології щодня розширюють наші можливості. Одна з найперспективніших новацій - штучний інтелект (ШІ). Для нас, вчителів, це не лише виклик, а й чудова нагода змінити підхід до навчання, зробити його більш інтерактивним та доступним.

Завдяки ШІ ми можемо враховувати потреби кожного учня. Використовуючи адаптивні платформи, що базуються на ШІ, можна легко визначити рівень знань дитини, її інтереси та стиль навчання. 

Дітям дуже подобається за допомогою ШІ складати та читати казки. Я використовую генератор казок для дітей "Казка на ніч"

https://kazka.fun/



Створені казки  для читання,  допомагають  дітям з різним темпом навчання залишатися на одному рівні. ШІ може навіть створити візуальні образи героїв або сцен з тексту, допомагаючи дітям краще уявити події. ШІ допомагає у розвитку мовлення та розширенні словникового запасу.

Наприклад, на уроках ЯДС учні створювали казку "Подорож повітряної кульки".



Ось які цікаві казки вийшли.

Казка Паливоди Поліни 

"Кулька та веселі пригоди вуглекислого газу"

https://kazka.fun/story_page/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BA-%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BB%D1%96-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8-%D0%B2%D1%83%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D1%83

Казка Полуди Єви 

"Пригоди повітряної кульки"

https://kazka.fun/story_page/заголовок-пригоди-повітряної-кульки-3

Казка Довбиша Артема 

"Повітряна кулька та її пригоди"

https://kazka.fun/story_page/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BA-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D0%B0-%D0%B9%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8

Казка Петренка Артема 

"Пригоди повітряної кулі в Чарівному лісі"

https://kazka.fun/story_page/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BA-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%96-%D0%B2-%D1%87%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83-%D0%BB%D1%96%D1%81%D1%96

За допомогою нейромережі Фестіисіт 

https://www.festisite.com/text-layout/spiral/

створюємо з учнями хмари слів , за допомогою яких   візуалізуємо термінологію з певної теми у більш наочний спосіб.

Використовуючи якомога більше слів з «хмари», що відповідають темі уроку, учні пояснюють їх зміст; повторюють основні поняття теми, що вивчається. Також застосовую цей інструмент для проведення  опитування; «мозкового штурму»; підказок для виконання певного завдання чи перевірки результатів.

"Корисні копалини"

"Повітря"







ЯДС Хмара слів "Енергія"


Українська мова
Хмара слів до теми "Казка"




Образотворче мистецтво
Хмара слів "Листівка"


ЯДС "Способи поширення рослин"




Дуже гарна нейромережа, яка дозволяє озвучити будь-що і будь-кого власним голосом учителя Adobe Make.
Наприклад, для навчального відео можна розповісти тему уроку, завдання озвучити, озвучити правила, інструкцію, словниковий диктант, опитування, підсумок уроку.
Так, на уроці української мови на етапі засвоєння нових знань при вивченні тем "Рід іменників", "Змінювання іменників за числами" учні засвоювали правила за такими відео.



Цікава нейромережа генерації зображень Recraft
Нейромережа безкоштовна і дозволяє створювати, генерувати  різні зображення.
 Так, вивчаючи розділ "Казка - це велике диво" , працюючи над українськими народними казками "Як коваль переміг Змія " ми згенерували Змія, який орав поле, а в українській казці "Золоті яблука" зенерували юнака та Марійку, які обривали яблука.



Досить гарна нейромережа ID 
за допомогою якої можна створювати відео, озвучені текстом учителя або власним голосом. Мережа дозволяє викоритати 20 безкоштовних кредитів. До будь-якого уроку, оживити героя, самопрезентація, повідомлення теми і мети уроку, може бути правило, проговорювання скоромовок . Зненерувати учителя, який познайомить учнів з правилом. Так, при вивченні теми "Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини" учні засвоювали правило за допомогою створеного в мережі ID відео.


Завдяки ШІ діти можуть навчитися не лише читати та писати, а й розвивати свої творчі здібності. Наприклад, програми з генерацією текстів можуть допомогти учням вигадувати свої історії, дописувати розпочаті сюжети, або навіть створювати вірші. Це вчить їх мислити творчо, виходити за межі шаблонів, а також розвивати власний стиль мовлення.

Наприклад, ChatGPT https://chatgpt.com/ може стати корисним помічником для учнів у розвитку їх творчих навичок. Ось як його можна використовувати для створення історій, дописування розпочатих сюжетів та складання віршів:

1.Створення історій. Ідеї для початку: якщо учневі важко придумати ідею для своєї історії,  ChatGPT може запропонувати різноманітні зачини. Наприклад, учень може попросити: "Запропонуй ідею для казки про тварин" або "Допоможи придумати сюжет про мандрівника, який шукає скарби". Чат допоможе визначитися з темою і героями, що стане стартовою точкою для написання.

2. Покрокове створення. Чат може допомогти учню розвинути історію крок за кроком. Діти можуть запитувати про наступні події, нових персонажів або повороти сюжету. Це полегшить процес написання, адже учень працюватиме поступово.

3. Дописування розпочатих сюжетів. Якщо учень почав написання тексту, але не знає, як його продовжити, ChatGPT може допомогти придумати продовження. Наприклад, учень може надіслати початок свого твору і попросити "Що може статися далі?" Чат запропонує різні варіанти розвитку подій, що допоможе дитині знайти натхнення.

4. Варіативність. Учень може обирати з кількох запропонованих варіантів або попросити чат змінити стиль розвитку подій, додаючи, наприклад, елементи пригоди чи загадковості. Це стимулює мислення дитини і вчить її критично підходити до власного тексту.

5.Створення віршів. Якщо школяреві складно підібрати риму, ChatGPT може підказати слова або допомогти з побудовою рядків. Наприклад, учень може запитати: "Підбери рими до слова 'ліс'" або "Допоможи скласти рядок, який римується з 'шлях'." Це дозволяє учням зосередитися на вираженні своїх ідей, не хвилюючись про підбір рим.

6. Складання віршів на тему: Якщо учень має певну тему, ChatGPT може допомогти створити римовані рядки або навіть структуру всього вірша. Наприклад, можна попросити: "Напиши початок вірша про зиму" або "Запропонуй віршик про дружбу". Це дасть учням основу, з якою вони можуть експериментувати.

7. Розвиток творчих навичок та критичного мислення. Учні можуть попросити ChatGPT переглянути їхню історію або вірш і запропонувати ідеї для покращення. Наприклад, "Чи можеш допомогти зробити опис цікавішим?" або "Чи є інші слова, які підійшли б до цього тексту?" Це допомагає дитині вдосконалювати власний стиль та розвивати критичний підхід до свого твору.

8. Збільшення словникового запасу: ChatGPT може підказувати синоніми, метафори або яскраві образи, що дозволяє учням збільшувати свій словниковий запас та розвивати уяву.  

Таким чином, ChatGPT стає творчим інструментом, який допомагає учням не лише писати, а й експериментувати, отримувати підтримку на кожному етапі роботи над текстом та розвивати свої таланти.

Так, наприклад, працюючи над розділом з української мови "Моя байка, добрі люди, у пригоді, може буде" учні створювали за допомогою ChatGPT створювали свої байки та висловлювали мораль.




Ось, яка цікава байка вийшла в Довбиша Артемки.
    Байка      «Ведмідь і Їжак»  
         

          
Якось зустрілися у лісі Ведмідь -хижак і Їжак-хитрун.

Ведмідь хвалився своєю слою:

-Я найсильніший у лісі!

Їжак посміхнувся і відповів:

-Сила-це добре ,але розум завжди перемагає м’язи.

Ведмідь розлютився.

І тут Їжак запропонував позмагатися, і сказав:

-Ось тобі завдання: якщо зможеш зловити мене, визнаю твою силу.

Ведмідь кинувся до Їжака, але той скрутився у колючий клубок .Та ,як Ведмідь

не намагався впіймати Їжака, нічого не вийшло.

Знесилений Ведмідь змушений був визнати свою поразку.

І тут Їжак відповів:

-Сила -це добре, але вона нічого не варта без розуму.

Мораль: Розум і хитрість інколи важливіші за грубу силу.     

Використання штучного інтелекту (ШІ) приносить багато переваг, але має також і низку недоліків. З постійним використанням ШІ діти можуть поступово втрачати навички самостійного мислення, творчого підходу і розв'язання проблем. Наприклад, учні, які звикають використовувати ШІ для виконання домашніх завдань або написання творів, можуть рідше тренувати власні мовні та аналітичні здібності. ШІ іноді дає неточні відповіді або проявляє упередження, адже він навчається на великих масивах даних, які можуть містити помилки чи стереотипи. Використання ШІ в освітньому процесі потребує особливої обережності, щоб не допустити поширення помилкової інформації. Подеколи     ШІ заміняє особисте спілкування, що може негативно вплинути на розвиток соціальних навичок. Наприклад, діти можуть втратити навички роботи в команді, слухання та вираження власної думки, якщо вони покладаються на ШІ для виконання завдань, замість того щоб обговорювати питання з учителем або однокласниками.  Крім того, ШІ не розуміє емоцій, а лише імітує їх. Це може бути важливо в освітньому процесі, де роль учителя не обмежується тільки передачею знань, а включає емоційну підтримку та мотивацію. ШІ не може відчувати або реагувати на емоційний стан учня так, як це робить людина. Незважаючи на всі переваги, ШІ вимагає відповідального використання, особливо в освіті. Його слід сприймати як інструмент допомоги, а не заміну людської діяльності. Учні та вчителі повинні пам’ятати, що ШІ — це лише підтримка, а не вирішення всіх завдань.

Звісно, інтеграція ШІ в навчання потребує обережного підходу і контролю з боку вчителя. Але правильне використання штучного інтелекту дає нам інструменти для різностороннього розвитку наших учнів. Важливо, щоб ШІ не замінював живого спілкування з учителем, а лише доповнював його. Наше завдання – підтримати дітей на цьому шляху, допомогти їм використовувати новітні технології для розвитку, навчити їх критично мислити і бути свідомими користувачами технологій.

 Штучний інтелект має великий потенціал для покращення навчального процесу, але потребує обережного та відповідального підходу. Впровадження ШІ на уроках літературного читання та української мови відкриває нові можливості для розвитку креативності, критичного мислення та мовних навичок учнів. Проте надмірна залежність від технологій може вплинути на їхню здатність мислити самостійно та спілкуватися з іншими. ШІ не може замінити вчителя, живе спілкування або емоційну підтримку, які так важливі для гармонійного розвитку дитини. Тому наше завдання як педагогів — навчити дітей користуватися ШІ як інструментом для навчання, а не як готовим рішенням для всіх завдань. Лише так ми зможемо поєднати сучасні технології з традиційними цінностями освіти й виховати покоління творчих, критично мислячих і відповідальних особистостей.








Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків