Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.
НУШ – це школа, до якої приємно
ходити учням. Тут прислухаються до їхньої
думки, вчать критично
мислити, не боятись
висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують
співпраця та взаєморозуміння.
Тому
особливого значення набуває якісна організація навчально- виховного процесу.
Для якісного оновлення уроку в
початкових класах у центрі уваги є, на мій погляд, розвиток пізнавальної
активності школяра.
Діти
від природи допитливі і сповнені бажання вчитися. Кожна дитина по-своєму
неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе:
хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до
математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки дітей - стільки й здібностей,
які залежать від психолого-
фізіологічних особливостей людини,
соціального оточення, сім'ї та школи.
Як
допомогти розкритися багатству індивідуального світу дитини, що переступила
поріг школи? Як організувати навчальний процес пізнання, щоб в її очах не
згасав вогник допитливості і навчання стало натхненною, захоплюючою працею?
Актуальність проблеми, над якою працюю, полягає в тому, що навчання дитини не може бути
успішним, якщо в того, якого навчають, немає бажання вчитися.
Завдання Нової української школи – розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність. З огляду на це велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності.
Актуальність досвіду
ґрунтується на ефективному поєднанні різноманітних
форм і методів включення учнів у пізнавальну діяльність на основі:
• розвитку пізнавальної активності молодших школярів
з використанням інтерактивних
методів навчання;
•
застосування нових інформаційних
технологій в початковій школі як засіб розвитку пізнавальної активності учнів;
•
проблемного навчання як засобу
активізації пізнавальних інтересів учнів на уроках;
• формування творчих
та пізнавальних здібностей учнів з використанням технології розвитку
критичного мислення;
•
проектно-дослідницька діяльність молодших школярів.
Провідна наукова
ідея: розвиток пізнавальної активності учнів , з метою створення
комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчує свою
успішність, інтелектуальну спроможність, значущість.
Інноваційна
значущість –
конструктивне поєднання , інтеграція сучасних педагогічних технологій та
методик, спрямованих на розвиток особистості, що дозволяє вчителю створювати
власні комбінації, а не заглиблюватись в суть однієї технології.
Технологія
реалізації досвіду містить у собі арсенал
різноманітних форм, методів традиційної та інноваційної діяльності вчителя та учнів на уроці і в позаурочний час. Особливо цінним
є творчий підхід до створення системи роботи на різних етапах уроку в
залежності від його типу та навчального матеріалу.
А що таке пізнавальна активність? Пізнавальна активність - це міра розумового зусилля, спрямована на задоволення пізнавальних інтересів дитини. Як педагогічне явище, пізнавальна активність є двостороннім взаємопов’язаним процесом: з одного боку - це форма самоорганізації і самореалізації учня, з другого – результат цілеспрямованих зусиль педагога в організації пізнавальної діяльності учня.
Для чого ж формувати
пізнавальну активність у молодших школярів?
Пізнавальна
активність є основою будь-якої діяльності, в тому числі, й навчальної. Як
вчитель усвідомлюю, що низький її
рівень стає на перешкоді ефективної організації освітнього процесу, в
початковій школі. Як показує практика, знання, отримані в готовому вигляді, як
правило, викликають труднощі учнів у їх застосуванні при поясненні
спостережуваних явищ і вирішення конкретних завдань. Пізнавальна активність
сприяє інтелектуальному розвитку дитини, що передбачає не тільки потребу у
вирішенні завдань пізнавального характеру, але й необхідність практичного
застосування отриманих знань.
Пізнавальна активність направляє дитину до певних самостійних дій: запитати, відшукати певну інформацію, прочитати, написати, зробити. Якщо дитина натрапляє на щось нове, невідоме, незвичайне, де відбуваються якісь зміни, завжди виникає інтерес, а це породжує здебільшого допитливість, яка в свою чергу, викликає бажання зрозуміти, дослідити, втрутитися, розібратися. При дуже сильному інтересі учень сповнений натхнення, в нього нестримне прагнення розширювати і поглиблювати свої знання новою інформацією про об’єкти, що зацікавили його. Недарма активні школярі відзначаються і більшою самостійністю як у розв’язанні навчальних завдань, так і у життєвих ситуаціях. Успішність молодшого школяра у його навчальній діяльності також багато в чому залежить від рівня пізнавальної активності. Адже учні, які мають достатньо високий рівень розвитку пізнавальної активності, прагнуть до знань, і, як правило, гарно навчаються. Тобто, пізнавальна активність є першорядною умовою формування в учнів потреби в знаннях, оволодіння вміннями інтелектуальної діяльності, самостійності, забезпечення глибини і міцності знань. Беру до уваги , що учні класу мають різну за своїм рівнем розвитку пізнавальну активність: у когось він вищий, у когось – нижчий. Не є сталим цей показник й в окремо взятого учня, оскільки дитина не може з однаковим інтересом ставитись до всіх предметів, які вивчаються в школі, до всіх видів роботи, які пропонує вчитель, до всього того матеріалу, який вивчається. Дитину потрібно зацікавити, тим більше молодшого шкільного віку.
Пізнавальний
інтерес сприяє формуванню особистості ,оскільки під його впливом активніше протікає
сприйняття, гострішим стає спостереження,
активізується емоційна і логічна пам'ять, інтенсивніше працює уява.
Що ж сприяє формуванню і зміцненню пізнавального інтересу у дитини молодшого шкільного віку? Опора на активну діяльність учня: ситуації
рішення пізнавальних завдань, ситуації активного пошуку, ситуації різних
позицій, в яких необхідно розібратися самому, стати на певну точку зору,
емоційна атмосфера навчання, позитивний емоційний тонус навчального процесу.
Пізнавальну активність породжує допитливість. Я розглядаю допитливість як пізнавальну
потребу, що є джерелом пізнавальної активності. Як вчитель створюю умови, при
яких школярі можуть найбільш раціонально і продуктивно розвивати пізнавальні
процеси. Розвиток пізнавальної активності дітей допомагає розширити межі
контактування зі світом, стати здобувачу
освіти більш сильним, впевненим, мудрим, здатним до творчого мислення.
Вважаю, що
основною метою роботи з
активізації пізнавальної діяльності учнів є розвиток їх творчих здібностей.
Завдання моєї праці як учителя - управляти
процесами творчого пошуку, створювати ситуації, що сприяють творчій активності
та спрямованості школяра, розвивати
його уяву, асоціативне мислення, здатність
розуміти закономірності, прагнення
постійно вдосконалюватися, розв’язувати дедалі складніші творчі
завдання.
Переконана , що система навчання і виховання має забезпечувати всі умови для всебічного розкриття творчого потенціалу дитини, створювати можливості для прояву її власної активності. Для того, щоб кожна дитина могла розвинути свої творчі здібності, необхідне розумне керівництво з боку вчителя. Зацікавленість є ефективним засобом успішного навчання,необхідною умовою досягнення позитивних наслідків. Лише тоді, коли дитина зацікавиться матеріалом, у неї виникне бажання дізнатися про нього більше. Молодший шкільний вік є сприятливим періодом для розвитку творчої та інтелектуальної активності.
Розвиток пізнавальної активності молодших школярів умовах НУШ та дистанційного навчання
Ефективне навчання та виховання неможливе без активізації пізнавальної діяльності, розвитку
творчих здібностей. Адже діти повинні
засвоїти не тільки певну суму знань, а й навчитися
спостерігати, порівнювати,
виявляти зв'язок між поняттями теми, міркувати. А добитися цього можна лише
засобами, які активізують творчі здібності. Я
вважаю, що такими засобами є інтерактивні методи навчання.
Початкова
школа відіграє важливу роль у розвитку особистості. Тому постає проблема пошуку
ефективних технологій навчання молодших школярів.
Тому залучаю до проєктно-дослідницької діяльності молодших
школярів. Вважаю, її однією із
найперспективніших методів навчання, адже вона створює умови для творчої
самореалізації тих, хто навчається, підвищує мотивацію до навчання і сприяє
розвитку інтелектуальних здібностей, формує навички пошуково- дослідницької
технології. Залучення молодших школярів до проєктної роботи сприяє формуванню в
них таких компетентностей: уміння працювати в колективі; уміння розділяти
відповідальність; аналізувати результати діяльності; відчувати себе членом команди.
Наприклад, реалізовуючи проєкт
«Лепбуки до Дня Української
писемності та мови» , учні були об’єднані в групи. Працювали як "п’ять
П": поставили проблему,
спланували діяльність, займались пошуком інформації, отримали продукт,
презентацію. Шосте "П" проєкту – його портфоліо, тобто папку, у яку
зібрали всі матеріали : історію свята, вірші, прислів’я про мову, загадки,
відомості про слов’янську писемність від основоположників української писемності Кирила
та Мефодія,
Освоюючи інноваційні та вдосконалюючи традиційні методи і прийоми навчання, пізнавальну діяльність учнів трактую як цілеспрямовану організовану взаємодію між учителем та учнем. Своєрідним «посередником» такої взаємодії є відповідні засоби навчання. Від якості й ефективності організації та управління пізнавальним процесом школярів і буде залежати його кінцевий результат – якість навчальних досягнень учнів та рівень їх розумового розвитку. Плануючи урок, чітко визначаю його навчальні завдання і заздалегідь готую необхідні для цього матеріали. Це дає змогу забезпечити активну діяльність усіх учнів класу. До кожного уроку готую здобувачам освіти презентації, що дуже якісно унаочнює процес засвоєння знань, допомагає створювати відповідне навчальне середовище .
https://classroom.google.com/u/0/c/NzA5NjcxNDQzNjcx?hl=ru .
Запалити в учнів бажання вчитися
, в даних умовах дистанційно, – основне завдання кожного
педагога. І в цьому мені допомагає гейміфікація як один з основних засобів удосконалення дистанційних та інноваційних
технологій навчання , а також підвищення
мотивації та пізнавальної активності до навчання сучасних дітей.
Традиційний процес
освіти повинен удосконалюватися. Навчання — це не тільки клас та вчитель.
Іноді це просто неможливо. Нинішня
ситуація — це виклик для всіх: системи освіти, вчителів, розробників,
батьків. Але це також і можливості для розвитку та руху вперед.
Тому використовую інноваційні сервіси, хмарні технології за допомогою яких створюю інтерактивні вправи. Зокрема, створюю інтерактивні вправи за допомогою онлайнового сервісу LearningApps.org. до уроків мовно-літературної, математичної галузей, інтегрованого курсу «Я досліджую світ» , які використовую на різних етапах уроку (і для актуалізації опорних знань, і для закріплення матеріалу).
https://learningapps.org/watch?v=pkpsv1jg524
https://learningapps.org/watch?v=pke2qfarc24
Це різноманітні ігри, вікторини. До речі, до роботи з великим бажанням долучаються всі учні класу. Використовую цю програму, як на уроці , так і як домашнє завдання, а також для самоперевірки, тому що в деяких вправах є самоперевірка. І та дитина, яка боїться на уроці помилитися, вона виконує вправу із задоволенням.
Wordwall - універсальний навчальний ресурс, за допомогою якого вирішую одне з найважливіших завдань освітнього процесу - підвищення мотивації учнів! За допомогою цього ресурсу організовую навчання, створюючи різні типи вправ. WordWall дозволяє створювати інтерактивні завдання та ігри, які залучають увагу учнів та роблять навчання більш цікавим і змістовним. Платформа пропонує різні типи завдань та інструменти для створення вправ на різні теми, що дозволяє мені індивідуалізувати процес навчання під потреби свого класу.
https://wordwall.net/resource/69748811
https://wordwall.net/resource/70139366
Створюю інтерактивні завдання та ігри , тести, опитування, вікторини за допомогою сервісу Kahoot https://create.kahoot.it/details/f8c8ef70-7195-402b- ba57-d180c5681fe6 https://create.kahoot.it/details/a158c960-cd4d-4557-9360- d599e0bf7ccc
Добре
підходить для моїх учнів. Це платформа, на якій діти грають в навчальні ігри з
великим задоволенням, особливо цікава для закріплення та перевірки пройденого
матеріалу.
А
мої інтерактивні робочі аркуші LiveWorksheets являють собою вебсторінку, на
якій розміщую навчальний матеріал і різного
типу завдання з галузі «Я досліджую
світ», української мови, математики для учнів.https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=5u4go8prpho&sr=n&l=nh&i=so oonfz&r=zm&f=dzdcuuuc&ms=uz&cd=p8x9bj6hshwjllwpjjjleggvngnkxxxkxg& mw=hs
Завдання, які додаю до свого робочого аркуша: додавання текстових полів для введення тексту; вибір правильної відповіді; вікторину з вибором правильної відповіді; зіставлення; перетягування правильної відповіді; відкриті питання.
Онлайн інструмент Mentimeter https://www.menti.com/alwoomrx347cдуже пізнавальний сервіс, на якому створюю презентації з інтерактивними елементами для навчання. Під час показу презентацій учасники проходять підготовлені опитування на різні теми освітніх галузей. Моїм учням особливо подобається за допомогою Mentimeter створювати хмаринки на відповіді запитань.
Cервіс ThatQuiz https://www.thatquiz.org/uk/teacher.html використовую на уроках математики, щоб проводити тестування як в класі, так і вдома. Учням пропоную запропоновані питання з вибором правильної відповіді або на встановлення відповідності. Всі оцінки негайно повідомляються учням.
Дуже
цінним інструментом для навчання класу є в моїй роботі використання
інтерактивних дошок, де я проводжу, по-перше, всілякі моделювання, демонстрування і презентації, а по-друге, інтерактивні завдання та вправи, які учні виконують безпосередньо на дошці.
На інтерактивних дошках застосовую інші інтерактивні методи
роботи : «Мозковий
штурм»,
«Асоціативний кущ», «Акваріум», «Сенкан» та ін. Спільну роботу на дошках
використовую на ранкових зустрічах, під час повторення, засвоєння та
закріплення матеріалу, релаксації.
дозволяє мені демонструвати ключову
інформацію під час уроку в Google Meet, а також одночасно взаємодіяти з
усім класом чи окремою групою школярів у режимі реального часу.
дає мені змогу створювати цікаві уроки та проводити заняття в класі онлайн. Canva для навчання полегшує співпрацю в класі й допомагає заохочувати учнів. Учні можуть працювати разом і редагувати свої роботи . Ефективне спілкування є важливою частиною дистанційної освіти. Завдяки Canva взаємодія з іншими стає надзвичайно зручною та ефективною. Canva для класу допомагає розвинути креативне мислення і використати можливості ІКТ . Можна ділитися з учнями захопливими завданнями на базі візуальних матеріалів, а учні можуть їх виконувати дистанційно: як індивідуально, так і спільно. Це дає змогу учням працювати разом.
Цілі навчальні розділи допомагає вивчати нам з учнями на уроках Miro – платформа для спільної віддаленої роботи за допомогою онлайн дошки https://miro.com/welcomeonboard/VGNRRUxjNnNzanBIclprOGNxOHl3YUNH RWNteHVCR0FXK2dJM0RLM0xLNlR2T0s5bFVSSG1jUTl4ZVdTaVAvOXczc FJ5ZEZBaUhiVDlLRjIwcmlTWlphYjRaL1dHR09LSElUSEZsa0I3M3lVbHBUM 1VyUVJJOVpFU0tocVBaS2whZQ==?share_link_id=663061660276.
Я
вбудовую в дошку презентації, ігри, відео та інші види роботи для розвитку
пізнавальної активності школярів. Ми на дошці малюємо фігури, підкреслюємо потрібний матеріал, виділяємо суть.
Матеріал чудово зберігається як
хмарна технологія.
Для розміщення та поширення наліпок, нотаток, нагадувань, зображень та відео, зокрема, на уроках «Я досліджую світ» застосовую віртуальну дошку Linoit.
http://linoit.com/users/nikolenko119/canvases/3%20%D0%BA%D0%BB%D0%B 0%D1%81%20%20%D0%92%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87% D0%B0%D1%8E%20%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B8%20%D1%85%D0
%B0%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%83
У Linoit можна створювати необмежену кількість полотен, до яких кріпляться стікери з різноманітним цифровим контентом: текстові повідомлення, файли різного формату, зображення, відеофрагменти, посилання на інші корисні сторінки мережі Інтернет. Дітям подобається залишати відгуки на дошці.
Використовую інтерактивну дошку FigJam
для проводення мозкового
штурму, комунікування, створення різних зображень, ілюстрацій та спільної роботи.
Для активізації пізнавальної активності також застосовую сервіс Genially для створення інтерактивного контенту
https://view.genially.com/6730ea7492c6f5f22695e4b5/interactive-content-zvidki- u-vodi-sil
https://view.genially.com/671e93cdc30d5439de492a52/interactive-content- viktorina-yak-lyudina-piznaye-prirodu
Ефективні
уроки мають супроводжуватися наочністю. І це логічно. Адже дітям до вподоби
яскраві зображення, відео, інфографіки, анімації та діаграми. Саме ці яскраві
елементи наш мозок запам'ятовує найкраще. На сервісі Genially створюю презентації, інтерактивні зображення,
вікторини, відео, ігри
А сервіс Gynzy
https://teacher.gynzy.com/uk/board/90117389-4c6d- 445a-b13f-4dcd1d3eb5dd
дозволяє керувати
класом, підвищувати залученість учнів до уроків, особливо ефективно
користуватись на уроках математики Діти з цікавістю
розв’язують за допомогою дошки приклади, рівняння,
задачі. Інтерактивні можливості дошки дають мені можливість створювати і
проводити ігри та вікторини.
Сервіс Google https://forms.gle/6QGbkdepBxntKuUH9
дозволяє створювати, проводити на уроках та аналізувати
опитування, тести, форми зворотного зв'язку, співпрацюючи з моїми
користувачами.
Сучасні
учні практично не уявляють життя без
смартфона. Адже з його використанням сучасними учнями
здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів,
розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому
залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково
заохочує школярів до вивчення предмету.
За допомогою QR-кодів урізноманітнюю навчальний процес
https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/qr.html
Залучаю для розвитку пізнавальної активності учнів метод «Хмари слів» https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/blog-page_62.html
За допомогою хмари слів можна візуально відтворити певний матеріал у
цікавий, незвичний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації. На
мій погляд, використання «хмари слів» допустимо на всіх етапах роботи на уроці:
на початковому етапі, на етапі закріплення та контролю. Використовую для
творчої роботи, підказок теми, повторення розуміння основних понять тощо.
Додають присмаку цікавості до уроків рандомайзери. Це онлайн- інструмент для випадкового вибору, які використовую під час уроку з різною метою – аби визначити, хто має відповідати, читати або допомагати учителю на уроці, подання запитань до уроку або прочитаного тексту, поділу для групової роботи та багатьох інших цілей .
https://wheelofnames.com/uk/aac-tqx
З
рандомайзерами онлайн навчання справді стає цікавим та захоплюючим.
До того ж, залучення новітніх
технологій у навчальний процес збільшує
зацікавленість школярів до навчання, стає зручною
формою організації навчального процесу.
Переконана, що сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у центрі навчально-виховного процесу має перебувати учень. Від його творчої активності на уроці, вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з учителем, учнями класу залежить успіх у свідомому опануванні шкільної програми.
Моя мета як учителя: створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини; надати можливість кожному
вихованцеві відчути радість
досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили; допомогти дитині
зрости в умовах успіху; дати відчути радість від здолання труднощів; допомогти зрозуміти, що задарма в житті нічого
не дається, завжди
необхідно докласти зусиль. І тоді успіх супроводжується відчуттям
радості та задоволення від діяльності, виникає почуття компетентності.
Наприклад, прийоми створення «ситуації успіху»:
«Радість класу» - емоційний відгук оточуючих на успіх учня класу,
констатація будь-якого, навіть
незначного, позитивного результату діяльності, навіювання дитині віри у себе.
«Ліній горизонту» - перший успіх дитини одразу
підхоплюю як учитель, пропоную потім повторити завдання
на складнішому рівні,
наче «відсуваючи» лінію
горизонту.
Кожна дитина має до чогось певні здібності. Наше завдання - відшукати найменші пагінці таланту, розвивати їх. Адже в майбутньому трудовому житті стануть у пригоді міцна пам'ять, гостре око, гарний смак, образне мислення. На уроці часто використовую проблемні завдання, що викликають дискусію, спонукають до роздумів, пошуків певних висновків. «Роби, як ми, роби краще нас!» - ось девіз моїх уроків. Створення ситуації успіху, віра в дитину та врахування її індивідуального стилю діяльності найпродуктивніше впливає на мотивацію навчальної діяльності учнів, які згодом діють за сценарієм «переможця». А саме: «Я сьогодні кращий, ніж учора!» Лише таким чином можна забезпечити умови для повноцінного розвитку особистості, формування в неї пізнавальної активності.
Навчання - основна форма розвитку пізнавальної активності школярів. З одного боку, під час навчального процесу школярі здобувають нові знання, які розширюють їхній світогляд, а з другого боку - у процесі активної пізнавальної діяльності розвиваються навчальні можливості учня, завдяки яким він може самостійно і творчо не лише використовувати запас знань, а й шукати нові, задовольняючи свої потреби в пізнанні. Роботу з виховання пізнавальних інтересів на уроках я будую у такій послідовності: цікаво - знаю - вмію. Слід намагатися зробити навчання не простішим, а зрозумілішим. «Важких наук немає. Є лише важке викладання».
Дитині має бути зрозумілою мета завдання, і тоді вона зможе
з інтересом виконувати дуже багато нецікавої, але потрібної роботи. Чим
молодший вік, тим цікавіші слід давати завдання. Найцікавішим є те, що
максимально розвиває самостійність дитини, збуджує її думку. Викладання повинно
бути захоплюючим - таким є один із принципів методики сучасного уроку. Однак,
інтерес не має нічого спільного з розважальністю, що не містить пізнавальної мети. Кожне заняття
повинно мати пізнавальний характер і водночас захоплювали як своїм змістом, так
і способом викладання. За роки навчання в школі у дітей виробляється звичка
задовольнятися матеріалом підручника, а це недостатньо забезпечує розвиток
пізнавальної діяльності учнів. Матеріал підручника не може постійно
стимулювати самостійну творчу діяльність та осмислення певних
явищ, оскільки не асоціюється з реальними життєвими враженнями.
Я переконана, що гуманізація системи
стосунків «учитель-учень»,
задоволення потреб дітей у спілкуванні та співпраці обумовлюють використання
інтерактивних технологій.
Мета інтерактивних технологій в розвитку пізнавальної активності школярів – створення
комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою зацікавленість,
мотивацію, успішність, інтелектуальну
досконалість.
Саме інтерактивні технології дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням розвивати світогляд, формувати характер, логічне мислення, зв’язне мовлення; формувати критичне мислення; виявляти і реалізувати індивідуальні можливості. При цьому навчально-виховний процес організовую так, що учні шукають зв'язок між новими та вже отриманими знаннями; приймають альтернативні рішення, мають змогу зробити «відкриття», формують свої власні ідеї та думки за допомогою різноманітних засобів; навчаються співробітництву.
Розвиток пізнавальної активності неможливий без розвитку
когнітивної сфери. Саме розвиток пам’яті, уваги, уяви, сприйняття, мислення є
основа для розвитку продуктивного мислення і творчих здібностей учнів.
Під
час опрацювання програмового матеріалу залучаю до творчої пошукової роботи з
використанням випереджувальних завдань, створюю розвиваючі ситуації.
Формування творчих здібностей в процесі навчання є важливим завданням щодо прищеплювання учням практичних навичок, технологічної майстерності. Школярам важливо навчитися вносити в роботу елементи фантазії, можливе різноманітність своїх творчих думок. Цьому сприяє творча активність школярів при виготовленні поробок, аплікацій, малюнків .
https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/blog-page_53.html
До спеціальних методів, які стимулюють пізнавальний інтерес, застосовую дидактичні ігри. У них містяться такі елементи діяльності: ігрове завдання, ігрові мотиви, навчальне вирішення завдання. На відміну від прямої постановки проблеми, як це проходить на уроці, у грі вона виникає як ігрова проблема самої дитини, а способи її вирішення є навчальними. Гра може зробити дитяче шкільне життя цікавим, радісним, емоційним, плідним, а навчально-виховну роботу - творчою, цікавою, ефективною. Тому, особливо в 1 класі, ігрову діяльність та ігрові ситуації широко використовую у навчально-виховному процесі, забезпечуючи ефективне формування пізнавальних інтересів, виховання, навчання й розвиток молодших школярів. Бо кмітливість і винахідливість, розвиваються в процесі ігор.
Говорячи про проблеми творчих здібностей дітей, хотілося підкреслити, що їх ефективний розвиток можливий лише при спільних зусиллях як з боку педагогів, так і з боку родини. Тому проводжу спеціальні бесіди для батьків, на яких розповідаю про те, чому так важливо розвивати творчі здібності з дитинства, які умови необхідно створювати в сім'ї для їх успішного розвитку
Кожна
дитина має певні здібності, тому завдання педагогів і батьків – визначити,
відшукати і допомогти їх розвинути.
Особистість педагога й особистість вихованця навчального закладу виступають як рівноправні
співучасники педагогічного процесу з однаковою відповідальністю за кінцевий
результат їхньої співпраці та співтворчості.
Для розвитку кожної дитини, також застосовую на уроках пізнавальні
(творчі) завдання. Такі завдання складають
систему, яка дає змогу сформувати і розвинути всю різноманітність
інтелектуальної і творчої діяльності учнів та забезпечити перехід
від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих. Пам’ятаю, що творчі здібності
забезпечують швидке набуття знань та умінь, закріплення й ефективне
застосування їх на практиці.
На
уроках для активізації пізнавальної активності використовую : акровірші,
ребуси, загадки.
Для розвитку
пізнавальної діяльності, діти теж намагаються складати власні вірші,
оповідання. У дітей є зошити для
творчих робіт.
Весь час працюю над розвитком світогляду дітей. Звертаю увагу на те, що
не слід боятися висловлювати свою думку, використовуємо слова: я думаю, я
гадаю, на мою думку, я так вважаю. Працюю над підвищенням самооцінки « я можу».
На уроках математики, стимулюючи і розвиваючи пізнавальну діяльність цікавими логічними вправами: математичне лото, за результатами прикладів, прочитай слово, цікаві задачі, магічні квадрати, віршовані математичні диктанти. Найчастіше використовую наступні технології: асоціативний кущ; «Мікрофон» ґронування; кубування; кероване читання з передбаченням; порушена послідовність; взаємні питання; складання загадок, скоромовок; вправу «Незакінчене речення» сторітелінг, вправу Скринька запитань», «Броунівський рух», складання асоціативних павутинок, гру «Дешифрувальник», вправу «Незакінчене речення» на підсумок уроку вправу «Рюкзачок , змагання з мови (наприклад, «Хто напише більше словникових слів за 5 хв») , прийом «Правильно-неправильно» Наприклад, це можуть бути твердження на «істинне» і «хибне». Ефективним прийомом для розвитку пізнавальної активності учнів початкової школи є вправа «Вилучення зайвого»
«Передбачення» за малюнком: наприклад, перед читанням
тексту ставлю проблемне запитання за малюнком чи заголовком тексту : Про що, на
вашу думку, буде розповідатися в
оповіданні?
Як один із прийомів
для розвитку пізнавальної активності та критичного мислення застосовую «Кубик
Блума». Наприклад, під час опрацювання оповідання за О. Погинайком «Осінь без смутку»
діти відповідали на питання
за кубиком Блума : Назвати осінні зміни, які розповідаються в оповіданні?
Поясни, за що подобається чи не подобається осінь? Чому мені потрібні знання,
отримані на уроці? Придумай осінні місяценазви. Поділись розповіддю про свій
осінній місяць. Запропонуй інший заголовок до оповідання. Вважаю, що Кубик
Блума є ефективним прийомом для розвитку пам’яті та мислення, який перетворює
навчання в цікаву гру.
На
стадії рефлексії на уроках української мови та читання часто застосовую
технологію «Сенкан» - вірш у п'ять рядків, у якому учень висловлює своє
ставлення до проблеми чи поняття. Наприклад, на уроці розвитку мовлення, склали
сенкан:
Адреса.
Точна, домашня.
Вказує, повідомляє, називає.
Адреса допомагає визначити проживання. Дім.
Вивчаючи
тему «Словникові слова», створили сенкан до словникового слова апельсин.
Апельсин. Стиглий, солодкий.
Достигає, смакує, насолоджує. Абрикос – це джерело енергії.
Плід.
Вивчений
на занятті матеріал набуває якогось емоційного забарвлення, що сприяє його
глибшому засвоєнню. Сенканів ми створюємо багато. Дітям дуже подобається така
творча діяльність.
Часто використовую на уроках методику
«Мозковий штурм», яка вчить
застосовувати набуті знання на практиці. Використовую для збирання найбільшої
кількості ідей, фактів на підготовчому етапі прийняття рішення, під час роботи
в парах, малих групах або фронтальному розгляді всіх ідей щодо теми. Будь-які твердження приймаються й не підлягають критиці.
Кожен висловлює власні ідеї. Метою є залучення до роботи всіх учасників.
Щоб вчитись гарно, вчитись треба весело! Щось мусить дитину захопити, здивувати, зацікавити. Особливо протягом перших років навчання. Дитина краще запам’ятає емоції, ніж фактичний зміст матеріалу. На мою думку, основне завдання вчителя – це проводити такі уроки, на яких учні будуть максимально засвоювати матеріал. А це можливо лише тоді, коли уроки по-справжньому цікаві дітям. Завдання вчителя – захопити, а не розважити, навчити й розвивати, а не нашкодити. Нудьга на уроці – один з недоліків праці вчителя. Щоб полегшити процес опанування учнями матеріалу можна застосовувати різні методи і прийоми. Одним з них, які я застосовую. є використання технології «сторітелінг». Сторітелінг (у перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати; отже, сторітелінг – це розповідь історій) – це мистецтво захоплюючої розповіді та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. Найчастіше використовую сторітелінг на уроках з читання на етапі мотивації навчальної діяльності (щоб викликати пізнавальний інтерес, позитивні емоції учнів), а також на етапі закріплення та осмислення нового матеріалу. Сторітелінг – це творча розповідь. в основі творчих розповідей лежить робота творчої уяви. Наприклад, перед знайомством з легендою «Річка Золота липа» діти складали міні-історію зі словами: пан, липа, річка, золото. Перед опрацюванням казки Ольги Шипшини «Пісня для грибниці» створювали міні-історію із «зайвими» словами: тіточка, ґрунт, джем тощо. Учні використовують свій набутий досвід, знання, але по-новому комбінують їх. Технологія сторітелінгу є цікавою, оскільки форма розповіді історій розвиває в учнів уяву та логіку.
Велику
роль в розвитку пізнавальної активності молодших школярів відіграє формування в учнів читацької компетентності що дає змогу їм свідомо
здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-
пізнавальних завдань. Рівень
сформованості навичок самостійної роботи з книгою є передумовою
інтелектуального та духовного зростання учня.
Для
підвищення мотивації здобувачів освіти до читання звернула увагу на таку
нестандартну форму роботи, як створення буктрейлера. Буктрейлер – це відеоролик
про книгу чи певний твір, в якому в художній формі цікаво та насичено подається
ключова ідея, спонукаючи до прочитання повної
версії. Це свого роду
рекламний хід, який привертає увагу до тексту через залучення візуальних засобів
. Мета буктрейлера – розповісти про книгу або твір. Але ця
розповідь має містити інтригу, щоб зацікавити глядача і підвести його до
прочитання цієї книги або твору. За допомогою буктрейлера розв’язуються такі завдання: – привернення уваги до книги;
– створення аудиторії читачів; – формування персонального бренду письменника.
Створення буктрейлера формує такі вміння: – уміння самостійно отримувати інформацію з кількох джерел (відеоінформація, музична інформація, текст художнього твору); – уміння самостійно інтегрувати та перетворювати інформацію; – уміння на основі аналізу тексту створювати різні його інтерпретації; – вибір способів і форм наочного представлення результатів діяльності; – уміння виражати себе, впливати на інших.
Буктрейлер
виховує читацький інтерес до книги та твору.
Творчий підхід і нетрадиційні прийоми
роботи, в тому числі робота над буктрейлером,
сприяють формуванню активної читацької позиції сучасного школяра.
Мої учні зацікавилися такою формою роботи та створили перші буктрейлери
https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/blog-page_73.html
Інтегрований курс «Я досліджую світ» зорієнтовує мене як учителя на
організацію дослідницької діяльності молодших школярів для активізації їх
пізнавальної активності Для формування дослідницьких навичок важливо учнів
ознайомити із способами пізнання довколишнього світу.
Серед методів дослідження, з якими школярі ознайомлюються школярі, особливу значущість має дослід. https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/blog- page_48.html
Дослід
є більш складною формою вивчення природи, оскільки передбачає визначення у
штучних умовах особливостей об’єктів; створення спеціально підготовлених умов
для їх проведення; формування вміння зіставляти явища і процеси, за якими спостерігають під час досліду,
з тим, що відбувається у природних умовах, робити висновки і
узагальнення.
Реалізація
компетентнісного підходу вимагає організації опанування сутністю певних
об’єктів, явищ, способів дій у безпосередній практичній діяльності. Пропоновані
дитині види діяльності повинні сприяти активізації допитливості, пробудженню
радості пізнання.
До уроків добираю такі види завдань, які б сприяли усвідомленню дитиною цілісності природи, взаємозв’язків між її об’єктами та явищами. Через систему завдань ставлю за мету формувати відповідальне ставлення до природи зокрема, навколишнього світу в цілому. Щоб сформувати його на рівні внутрішнього прийняття, пропоную дітям навчальні ситуації для самостійного визначення рішень.
Одним з найважливіших факторів творчого розвитку дітей є створення умов та обстановки, що сприяють формуванню їх творчих здібностей..Заохочую до розкриття та прояву творчої активності шляхом залучення до творчих та інтелектуальних конкурсів.
Так, мої вихованці взяли активну участь у Всеукраїнському конкурсі «День зустрічі птахів» https://www.facebook.com/share/p/xpPfT3GKuXG5QZMt/
та відзначені грамотами Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Міністерства освіти і науки України .
https://www.facebook.com/share/p/btVczwUpV5jadWQr/
в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «День зустрічі птахів» НЕНЦ: Паливода Поліна, Рижик Ярослав ,
Довбиш Артем зайняли ІІІ місце. Петренко А., Жукова С., Полуда
Є, Малий Б., Сова О. були відзначені як активні учасники.
На Всеукраїнському конкурсі "Мій Шевченко" в номінації "Художнє читання"
https://www.facebook.com/share/p/gjm8XzAZuN4WgAUJ/
зайняли І місце Артем Петренко https://youtube.com/shorts/8PXm_YUD128?feature=shared,
Поліна |
Паливода |
Єва |
Полуда |
Нікіта |
Божко |
Божко Нікіта, Довбиш Артемко та Малий Богдан прийняли участь у номінації «Портрет мами» , створили прекрасні портрети мам та нагороджені Сертифікатами активних учасників
https://www.facebook.com/share/p/L8iLWTp9vcivA51X/
Полуда Єва https://youtube.com/shorts/J47KcwqAWko?feature=shared
Малий Богдан https://youtube.com/shorts/vad7atiYG1s?feature=shared
Сова Олег https://youtu.be/yEIsGlUH-10?feature=shared.
Чумак Валерія https://www.facebook.com/share/p/Y6TovYaSh3EcNrX9/
Жукова Софія https://youtube.com/shorts/PeJQFD-w2UU?feature=shared
показали свої здібності, таланти і вміння у Всеукраїнському конкурсі «День Захисту Дітей» та отримали високі нагороди
https://www.facebook.com/share/p/pwoLwN45SqsavEUi/
Чудові малюнки, за допомогою яких намагалися втілити мрію у краще майбутнє, створили учні , взявши участь у Всеукраїнському конкурсі «Моя космічна мрія» https://www.facebook.com/share/p/Ujtuv6os958jLLyg/ Брус Мар’яна, Довбиш Артем, Жукова Софія, Мамон Денис, Паливода Поліна, Полуда Єва, Рижик Ярослав, Сова Олег, Чумак Валерія. Роботи наших дипломантів Всеукраїнського конкурсу дитячих малюнків на космічну тематику - Noosphere Space Art Challenge, який проводився за ініціативи ГО "Асоціація Ноосфера" , були неймовірно гарні та творчі . Адже діти поділилися своїми найзаповітнішими мріями. Всі учасники були відзначені дипломами https://www.facebook.com/share/p/4PTtye2XkaM3tcGr/.
Полуда Єва - активна учасниця Всеукраїнського творчого конкурсу "До Дня Української
Державності" . Її робота «ЛЮБОВІ
ТА КВІТУЧОСТІ,УКРАЇНО!».
https://www.facebook.com/share/p/DSjJekg5pqhRDtnQ/
була відзначена організаторами конкурсу та зайняла почесне 3 місце
https://www.facebook.com/share/p/FLiXoZavcgtX9AUQ/
У Всеукраїнському творчому конкурсі «День Незалежності України» Кудлай Станіслав підготував художнє читання поезії "Що то, діти, за країна..?https://youtu.be/MXsL_KJOEOU?feature=shared та зайняв 1 місце.
Мої
здобувачі освіти взяли участь у конкурсі, присвяченому 33-ій річниці Незалежності України. Його мета — розповісти учням 1-11 класів
про здобутки України та нагадати їм про тих, хто прославляє нашу землю
на міжнародній культурній, спортивній, політичній і соціальній арені.
Виконуючи завдання конкурсу, школярі дізналися безліч цікавинок про діячів минулого та наших сучасників, відомих як в Україні, так і за її межами та здобули відзнаки. https://www.facebook.com/share/p/VPYS9i8SkvQim63R/
Вихованці 3 класу успішно взяли участь у Всеукраїнському конкурсі "Захисники та захисниці України" .https://www.facebook.com/share/p/4Uw6KZ1omJgvVQt8/.Вони отримали високі результати та змогли проявити цікавість до історії України, доповнити свої знання. А також, взявши участь у конкурсі, присвяченому Дню захисників і захисниць України, виявити вдячність мільйонам наших героїв, які захищали та продовжують захищати рідну землю.
Заслуговує уваги художнє читання творів на Всеукраїнському конкурсі «День Українського Козацтва» послання "Перемога за нами" учениці Полуди Єви .https://youtube.com/shorts/W7kL6EeqPP8?feature=shared , вірш Володимира Мілянчука "Спасибі Вам, захисники Вітчизни!" у виконанні Малого Богдана https://youtube.com/shorts/MVBDutvV_zM?feature=shared, вірш Світлани Гуцуляк-Федорович "Я повернуся" у виконані учениці 3 класу Паливоди Поліни.https://youtube.com/shorts/4bdyPyfdHRg?feature=shared, вірш Олега Князя "Проводжала мати сина" дуже проникливо розповів Сова Олегhttps://youtu.be/qMkBd8z4GYM?feature=shared.Діти виявили високий рівень підготовки , всі зайняли перші місця в номінації "Художнє читання" та були відзначені дипломами.https://www.facebook.com/share/p/15YqWvCkknqvN4Nh/покращуючи рівень володіння українською мовою. Учні
мали нагоду вдосконалювати навички усного та писемного мовлення, вчилися вдало добирати фразеологізми та сталі
вирази, розширювали свої уявлення щодо історії української мови та писемності.
В своїй діяльності намагаюся виховувати дітей в дусі народних традицій українського народу. Національна руханка мого класу у вишиванках «Дякуємо ЗСУ» до Міжнародного дня вишиванки https://www.facebook.com/share/p/kSDyVv9KfGmT78XJ/ -
приклад шанування культури українського народу та
подяки захисникам України .
Велику увагу приділяю розвитку розумових здібностей та пізнавальній активності молодших школярів в освітньому процесі, залучаючи їх до освітніх конкурсів. Для багатьох учнів формальне навчання здається нудним і нецікавим. Головною метою заохочення до освітніх конкурсів є зацікавлення учнів навчальними предметами і підвищення мотивації до навчання. Беручи участь в освітніх конкурсах, учні можуть перевірити свої знання, повторити вивчений матеріал. Оскільки конкурси проводяться онлайн, вони розвивають комп'ютерні навички. Так, урізноманітнити пізнавальну активність допоміг Міжнародний конкурс «Олімпіс», в якому могли взяти участь діти з різним рівнем розвитку та зацікавитись навчанням. Мої учні Полуда Єва, Петренко Артем, Паливода Поліна., Сова Олег, Мамон Денис, Рижик Ярослав, Чумак Валерія досягли високих результатів конкурсу з української мови і літератури .
https://www.facebook.com/share/p/qLQzvDNzUYZVf7U3/
математики https://www.facebook.com/share/p/s9zM3DUEgzLgY339/
природознавства https://www.facebook.com/share/p/Kyfgn2TK3pwobhz3/
https://naurok.com.ua/event/discovery-21/1054395/result
з української мови та літератури https://naurok.com.ua/event/ukraine-21/1054395/result математики https://naurok.com.ua/event/math-21/1054395/result свідчать про високий та достатній рівень знань моїх учнів.
В ці нелегкі
для нас дні ми разом з іншими
українцями об'єдналися
навколо поетичного слова на тижні поезії за темою «Дім», гаслом якого став
рядок із вірша сучасної української поетки Ірини
Шувалової – «Ріки незмінно течуть
додому». Як учитель взяла активну участь в «Тижні поезії-2024» у Всеукраїнській тематичній акції «Національний тиждень читання» https://youtu.be/_ZPiRsEERTI?feature=shared .
Використовую творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят, тому що розвиток пізнавальної діяльності не закінчується в межах уроку, він продовжується на перервах, у виховних заходах, спільних мандрівках, виставах. Усі свята, конкурси, ігри сприяють розвитку пізнавальної діяльності. Учні пізнають світ, приймаючи безпосередньо активну участь. Як приклад, творча та пізнавальна діяльність школярів у Новорічній виставі "Дванадцять місяців" https://youtu.be/i75ZHtBaMlI?feature=shared.
Узагальнено знання дітей про звичаї і обереги України, зимові календарно-обрядові свята, народні прикмети на Святі Стрітення https://youtu.be/whM7YDk_Sd0?feature=shared.
Діти доповнили свої знання цікавою інформацією про Великдень https://youtu.be/5FnNITSdi4k?feature=shared
Традиційним для дітей є свято «Прощавай, Букварику!».https://youtu.be/DmQ7i3_A2Go?feature=shared.
На теперішній час вся система освіти підпорядкована
вирішенню найактуальнішої проблеми -
підготовці самостійної, ініціативної, мислячої людини, здатної взаємодіяти з
іншими, шанувати загальнолюдські цінності. Тому основною метою навчально –
виховного процесу з моїм класним колективом залишається
запровадження компетентнісного підходу до навчання та виховання, тобто підготовка дітей до життя, якого вимагає
час, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей,
суспільних та власних інтересів,
створення мікроклімату, який сприяв би творчому розвитку кожної дитини
й формуванню класного колективу.
Утілюючи ідеї педагогіки партнерства, використовую в роботі
не тільки стандартні методи організації навчально-виховного процесу, але в
більшій мірі виявляю ініціативу і будую навчання і виховання таким чином, щоб
дитина була постійно залучена до колективної діяльності: виготовлення вітальних
плакатів, листівок, малюнків, оберегів, залучення до акцій, флешмобів, спільних
суспільно-корисних справ. У навчальному процесі
часто застосовую групову роботу. Діти
продовжують вчитись толерантності та дружелюбності. Важко було у 1
класі, а у 2, 3 класах все почало
вдаватися. Діти у класі стали дружніші, толерантно ставляться один до одного.
Обрано дієвий актив класу.
Основною метою виховної діяльності є створення в колективі оптимального позитивного мікроклімату як на уроках, так і в позаурочний час, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку кожного учня. Проводжу виховну роботу https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/blog- page_52.html
яка поєднує як традиційні форми роботи (бесіди, години спілкування,
виховні години), так і нетрадиційні (тестування, інтерактивні ігри, флешмоби,
акції). Реалізацію поставлених завдань здійснюю через виховання системи
цінностей і якостей особистості, що розвиваються і виявляються через її власне
ставлення до суспільства і держави, людей, природи, мистецтва, праці, до себе. Виховною
метою уроків, виховних годин,
годин спілкування є виховання в дітей людських чеснот: доброти, людяності,
ввічливості, чесності, правдивості, працелюбності, почуття дружби,
взаємоповаги, любові до книги, виховання патріотичних почуттів, виховання
любові до природи та бережливого ставлення до всього живого.
Формування пізнавальної
активності відбувається не
лише на уроках, виховних годинах та ранкових зустрічах. Клас активно бере
участь у низці заходів:
1. Святковий перший урок «Україна починається з тебе» https://youtu.be/x6bOi3A_o-I?feature=shared
2. Олімпійський тиждень https://youtu.be/-_EfqpC3uHw?feature=shared.
3. Колаж до Дня Миру». https://youtube.com/shorts/p4t2ZM7pkI0?feature=shared
4.Флешмоб добрих учинків https://youtu.be/CL0EXn9JRec?feature=shared
5.День вшанування героїв Небесної Сотні https://youtu.be/CTP8i9vOZ48?feature=shared
6.Привітання «Іде Святий Миколай» https://youtu.be/wBt0KaF8O0g?feature=shared
7. Флешмоб «Коляда іде!» https://youtu.be/G5toNzh_ihA?feature=shared
8. До Дня Єднання виготовили патріотичні аплікації https://youtube.com/shorts/T-Nk2318ONk?feature=shared
9. Флешмоб до Міжнародного дня рідної мови https://youtu.be/JuZzLbwlpKQ?feature=shared
10. Любити один одного можуть батьки і діти, сестри і брати, друзі та сусіди, однокласники й однокласниці… Це ще один привід для вираження своїх щирих почуттів і створення подарунків для близьких людей як подяку за увагу, турботу, добре серце. Це необов’язково повинна бути якась дорога річ, адже всі знають, що прояв турботи, любові і уваги – це найкращий подарунок. До Дня Святого Валентина учні виготовили листівочки "Золоте серце" і подякували добрим людям за любов та турботу https://youtube.com/shorts/YNoshrpP-aQ?feature=shared
Мої усні журнали, презентації, вікторини, рольові і
пізнавальні ігри, акції, відверті розмови, дискусії, квести і т.п. теж сприяють
розвитку пізнавальної активності та формуванню
загальнолюдських цінностей у дітей.. Одним із методів впливу
на дітей використовую переконання: бесіди в прямій
і непрямій формі, пояснення.
В комплексі з роботою
над своєю проблемою працюю над розвитком : особистісних, пізнавальних, самоосвітних, соціальних,
здоров’язбережувальних компетентностей.
Майже в усіх дітей класу вже проглядається позиція у
ставленні до того, що їх оточує. У них продовжують розвиватися і змінюватися
внутрішні етичні інстанції, формуються моральні мотиви поведінки. Вони
навчились співпереживати, співчувати, співдіяти з однолітками, а також з дорослими, які їх оточують. Класний колектив став
згуртованішим. Правда, діти продовжують ще не навчатися відповідальному ставленню до
своїх обов’язків. Батьки підтримують учителя у виховному процесі.
Також пізнавальна активність нашого творчого колективу
прослідковується в таких заходах:
1.День Соборності України : вітальна листівка ««В серцях – єдина Україна!» https://youtu.be/gjRdpMmLDPA?feature=shared
2. День Єднання : колаж «Єднаємося з любов'ю до України»
https://youtu.be/7hGFrv8s_i4?feature=shared
3.Родиний проєкт «Які птахи прилітають до моєї годівнички» https://youtu.be/Ba_E_Jpx1a0?feature=shared
4.Проєкт «Даруй добро». Флешмоб добрих учинківhttps://youtu.be/CL0EXn9JRec?feature=shared
5. Колаж «Готували вишиванки» https://youtu.be/eTfbeuA58tQ?feature=shared
6. З метою наповнювати життя світлими думками, отримати надію на порятунок вітаємо зі світлим святом Воскресіння Христового. https://youtu.be/b1DyWeQSV-U?feature=shared
7. До Міжнародного дня рідної мови: #Челендж_Читай_вірші_про_рідну_мову https://youtu.be/ZTugZHF22JY?feature=shared
8. До 210-річчя з дня народження Кобзаря #Літературна_кімната_Читаємо_твори_Шевченка https://youtu.be/VjY7nm9REaI?feature=shared. У перші березневі дні мої здобувачі освіти, вшановуючи пам’ять великого Кобзаря , проводять читання в літературній кімнаті «Шевченкова поезія». Учні декламують улюблені вірші Т.Г. Шевченка.
9. Участь у тижні поезії-2024 «Ріки незмінно течуть додому» – поетичний челендж віршів про рідний край.
На мою думку, учитель повинен бути координатором інформаційного потоку, володіти сучасними методиками та новітніми технологіями. Сучасних школярів уже не задовольняє лише крейда і дошка, вони прагнуть інноваційних форм навчання, так чи інакше пов’язаних з електронними матеріалами. Це вимагає від мене іти в ногу з часом, володіти ІТ-навичками. Мені, як і кожному вчителеві, хочеться бути значущою особистістю. З одного боку це вимога часу, а з іншого боку і внутрішня потреба. При нових вимогах, що ставить перед учителями освітня галузь, я вчуся по-новому ставитися до організації власної педагогічної діяльності. Це прагнення самій ставати активним суб'єктом вдосконалення. Така діяльність стимулює професійний розвиток, сприяє самореалізації, вирішенню професійних і особистих завдань, дозволяє отримати більше задоволення від роботи. Тому створила свій блог як інструмент педагогічної взаємодії, що надає змогу розкривати можливості учнів, стимулювати їх внутрішні сили до творчого саморозвитку та вдосконалення. Найвищою винагородою для учителя, безперечно, є авторитет серед учнів. Якщо вчитель має свій блог чи сайт, він просто виростає в очах своїх учнів. Для учня це означає, що його наставник іде в ногу з часом, цікавиться сучасними технологіями і з ним можна говорити про багато речей на рівних. Учитель не має права відставати від часу, у якому живе. Адже він – не лише основне джерело знань, а й організатор пізнавальної діяльності учнів.
На власному блозі я ділюсь своїми методичними наробками, корисними для колег та учнів посиланнями. Публічність, яка відрізняє блог від звичайного щоденника, робить матеріали доступними для читання учнями та батьками; можливість залишати до записів блогу коментарі, які також доступні для читання, отримувати зворотний зв'язок від батьків, колег, учнів.
У блозі поміщені посилання на інші освітні сайти. Можливість звернення учнів у будь-який зручний для них час до матеріалів ресурсу: при виконанні домашніх завдань, тестів. На блозі також розміщена сторінка «відео», де діти можуть переглянути фільм за темою, яка була пройдена на уроці, або на повторення. Використання блогу допомагає учням отримати більше інформації з теми, що вивчається, посилює інтерес до процесу навчання. Новизна технологій є одним з мотивуючих факторів в навчанні. Мотивація дітей при використанні блогу зумовлена новими можливостями застосування комп'ютера, можливістю самостійно знаходити інформацію, дізнатися думки інших людей. Блог виводить виконані завдання за рамки навчального процесу та взаємовідносин «учитель-учень», дозволяючи всім охочим оцінити і прокоментувати мої роботи та роботи дітей.
Мій
блог служить засобом організації процесу навчання , виховання та спілкування
всіх учасників освітнього процесу, також висвітлює мою навчальну, виховну
діяльність як учителя, мій саморозвиток, пізнавальну активність учнів.
Постійно ділюсь своїми освітніми напрацюваннями на порталі «На урок» https://naurok.com.ua/biblioteka/moe та сайті «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/user/id164849/library?page=2 ,висвітлюю пізнавальну та творчу активність своїх учнів на каналі YouTubehttps://studio.youtube.com/channel/UCBn197hkO2kkFs7gjRmyQmg/videos/uploa d?filter=%5B%5D&sort=%7B"columnType"%3A"date"%2C"sortOrder"%3A"DE SCENDING"%7D
приймаю участь в освітніх конкурсах https://testportalua.com/load/rozrobki_urokiv/ljudina_pochinaetsja_z_dobra_za_tv orom_v_o_sukhomlinskogo_dobre_slovo_2_klas_ukrajinska_mova_chitannja/5-1- 0-3188#comments
Маю подяки, відзнаки, грамоти за публікацію власних матеріалів, підготовку учнів до конкурсів, олімпіад
https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/blog-page_1.html ,
Постійно підвищую рівень самоосвіти
https://natalianikolenko2.blogspot.com/p/blog-page_19.html .
Моє
життєве кредо: "Постійний пошук самовдосконалення, адже навчаючи інших, я
навчаюся сама"
Педагогічне кредо: «Навчати та виховувати так, щоб у кожному дитячому
серці запалити вогник пізнання, мислення, добра.»
Висновок : Отже, досвід
моєї роботи з молодшими школярами засвідчує,
що учні мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який потрібно розкривати і сприяти всебічному гармонійному
розвитку кожної особистості. Розвиток
творчої та інтелектуальної активності молодших школярів в умовах Нової
української школи та дистанційного навчання є ключовим аспектом сучасної
освіти, спрямованої на формування гармонійно розвиненої особистості. Поєднання
принципів НУШ та вимог дистанційного навчання створює нові виклики й водночас
відкриває широкі можливості для стимулювання дитячої творчості та
інтелектуальної активності.
Немає коментарів:
Дописати коментар