Сучасна система освіти в Україні постійно оновлюється, зазнає змін. Важливим фактором, що визначає характер цих змін, є науково-технічний прогрес, пов’язаний з різким зростом обсягу інформації та бурхливим розвитком комп’ютерних технологій.
Школа має стати найважливішим фактором формування нових сучасних життєвих установок особистості. Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання з сучасними технологіями навчання.
Як же зробити, щоб урок не тільки надавав учням певні знання й уміння, але й викликав у них справжній інтерес, щире залучення у навчальний процес, розвивав пізнавальні інтереси дітей, їхні творчі навички, уміння самостійно здобувати знання, бути активними, не пасивними?
Учні початкових класів добре навчаються лише за умови, коли їм цікаво, коли вони переживають хоча б невеликий успіх.
Знаючи, що провідний вид діяльності для учнів початкових класів – гра, постійно користуюся цим. Саме використанню цікавих вправ, ігрових ситуацій на уроках приділяю багато уваги у своїй роботі. Вважаю, що вони сприяють підвищенню якості знань, умінь та навичок учнів і зацікавлюють дітей на уроці.
Учням подобаються кросворди. Кросворд - це гра-задача, яка полягає у вписуванні літер у перехресні рядки клітинок накресленої фігури так, щоб по горизонталі та вертикалі вийшли загадані слова.
Використання кросвордів у навчальному процесі:
• Стимулює пізнавальну активність;
• Розширює кругозір, збагачує лексикон новими словами, термінами;
• Підвищує грамотність;
• Сприяє здійсненню диференційованого підходу до навчання;
• Є елементом гри, розвантаження; має заспокійливий ефект;
• Тренує пам'ять, увагу, розвиває логічне мислення.
Використовувати кросворди можна :
на будь- яких уроках ;
на уроках будь-якого типу;
на будь-якому етапі уроку;
в позакласній роботі.
Кросворд — це гра, у якій поєднується цікаве з корисним, це творчий процес діяльності, здійснення власних задумів та ідей. Для вчителя — це можливість краще пізнати і оцінити індивідуальні здібності кожної дитини. Треба чітко уявляти, з якою метою використовується даний кросворд, які знання можуть бути закріплені з його допомогою, систематизовані, виявлені в учнів, які вміння сформовані та перевірені.
Я створюю кросворди за допомогою генератора https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html#CR09D360F03
Наприклад, на уроці ЯДС при вивченні теми "Досліджую квіткові рослини" учні розв'язувати кросворд на тему "Рослини"
Учням можна запропонувати різні варіанти роботи з кросвордом:
1. Розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки.
2. Сформулювати питання до слів у заповненому кросворді.
3. Заповнюючи кросворд, визначити, яке ключове слово виділено, і пояснити його значення.
4. Створити кросворд самостійно, використовуючи терміни, які були вивчені раніше.
Перед тим, як дати учням кросворд, ми повинні: перевірити доступність кросворду, вимоги шкільної програми; стимулювати учнів працювати на найкращий кінцевий результат (повний розв'язок кросворду) – за це вони отримують бали; забезпечити при роботі з кросвордами тільки позитивні емоції учнів, тобто веселий настрій і задоволення від вдалої відповіді. В ході рішення можна внести елемент змагання між учнями (це істотно активізує пізнавальну діяльність). Також передбачено обговорення відповідей на питання кросворда, їх уточнення, а в разі розходження думок — проведення дискусій .
Чому ж ідею кросвордів не застосувати у навчальному процесі? Це ж та сама дидактична гра, яка складається з ігрової та навчальної задач, яка сприяє формуванню орфографічних навичок, збагаченню словникового запасу, розширенню уявлення про багатство рідної мови, розвитку уваги, спостережливості, мислення, здогадки, самостійності, підвищенню пізнавального інтересу.
Немає коментарів:
Дописати коментар