12 травня
Читання
Тема : Марія Пономаренко «Якщо
говорити між нами…».Степан Андрійович «Маму потрібно не тільки любити».
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправи на розчитування
Дітей – 27 У
? разів ˃
На велосип. – 8 хв У ? разів ˂
«Принесли весну лелеки»
Их – их – их – із
країв жарких
Ну – ну – ну – лелеки
принесли весну
Ги – ги – ги – скрізь
розтанули сніги
Ця – ця – ця – від
тепла і сонця
Ла – ла – ла –
черешня розцвіла
Ем – ем – ем – під
моїм віконцем.
«Добрі слова»
Ку- ку – ку – Доброго
ранку!
Ому – ому – ому –
зичу я кожному
Ям – ям – ям –
доброго дня бажаю людям
Ра – ра – ра –
доброго вечора
Их – их – их – вітаю
стрічних
Ться – ться – ться –
люди посміхаються
Бі – бі – бі – добрі
слова для кожного любі.
- З яким твором ми познайомилися на минулому уроці?
- Що ви запам’ятали про Оксану
Сенатович?
- Яку пропозицію висловили діти в
її творі? Чому?
- Прочитайте виразно вірш
«Поміняймося місцями».
ІІІ. Оголошення теми уроку.
-
Сьогодні ми
закінчуємо читати розділ «Святкова поетична скринька». Познайомимося з віршами
Марії Пономаренко «Якщо говорити між нами…» та віршем Степана Андрійовича «Маму
потрібно не тільки любити».
ІV. Робота над матеріалом уроку.
1.Вступна бесіда.
- Триває останній місяць
весни – травень. У цьому місяці багато різних свят. Які з них ви знаєте?
1-го травня в багатьох країнах світу відзначається
міжнародне свято – День праці. 8-го
травня – День пам’яті жертв Другої світової війни та примирення між
країнами-учасниками цієї світової війни. 9-го травня – День перемоги у
Другій світовій війні.
А кожного року
в другу неділю травня відзначається ще одне свято в усьому світі. Чи знаєте ви,
яке саме?
- Отже, 10-го травня в цьому 2020 році в багатьох країнах світу і в Україні також відзначається День матері.
• Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Чи
відомо вам, коли і де почали святкувати День матері?Давайте
пригадаємо ще.
Уперше
офіційно святкували День матері 105 років тому в Сполучених Штатах Америки.
Трохи згодом це свято підтримали в країнах Європи – у Швеції, Норвегії, Данії,
Німеччині та інших. Поступово другу неділю травня оголосили святом матері 85
країн світу.
- Як ви
вважаєте, чому саме травень був обраний для святкування Дня матері?
Люди вирішили висловлювати
подяку материнській любові в травні, коли Природа-Мати виряджає свою Доню-Землю
в пишному уборі весняних квітів у дорогу життя, праці та радості.
- А коли стали
відзначати День матері в Україні?
У нашій
державі офіційно щорічно відзначається День матері, починаючи з 2000 року.
Тобто цього року ми святкували цей день 20-тий раз.
- Що зазвичай бажано робити в День матері?
Найтеплішими словами й найкращими подарунками вітайте
своїх мам і бабусь. Бо мама — то весь світ для кожної дитини. Перше мамине
слово, колискова пісня, рідна земля — усе від мами. Мама і зрозуміє, і
розрадить, і приголубить, і навчить.
2. Слухання пісні «Якщо говорити між нами».
https://www.youtube.com/watch?v=Fyf1lfEjS_A
- Який настрій у вас викликала пісенька?
3. Читання вірша мамою (бабусею).
Марія
Пономаренко
Якщо
говорити між нами...
Вірш
Якщо говорити між
нами,
То все починається з мами.
І казочка перша у світі,
І сонячна подорож в літо.
Найперші легенькі сніжинки
І сяюче диво – ялинка.
Від мами – і літери,
Й слово,
І зроблена разом обнова....
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.
-
Як ви
розумієте слова все починається з мами ?
4.
Читання напівголосно вірша дітьми.
- Які почуття виникли у тебе, коли ти читав (читала)
вірш?
- Між ким відбувається розмова?
5.
Виразне читання вірша вголос.
- Що ще може починатися з мами ?
- Мабуть головне, мама – це початок нашого життя.
- Навіщо у вірші використовуються слова перша, найперші?
- У вірші Марії Пономаренко спочатку говориться, що все починається з мами, потім наводяться
приклади, а в кінці ще раз підтверджується правильність думки.
- Основна думка твору – з мами починається життя, вона
дарує життя дитині й ознайомлює малюка з довкіллям.
- Діти,
вивчіть цей гарний вірш напам’ять. Надішліть відео.
6.
Читання мамами (бабусею) вірша С. Андрійовича «Маму потрібно не тільки любити».
С. 134.
- Чому, на вашу думку, автор написав цей вірш?
7.
Читання вірша дітьми напівголосно.
- Які почуття виникли у вас, коли ви читали твір?
- Як потрібно берегти маму? (Помити посуд, підмести в
хаті, тобто допомагати)
- А ще ? ( Гарно навчатися, себе поводити, слухати).
8.
Повторне виразне читання вірша вголос.
- Які рядки є найголовнішими у вірші?
- Чому автор звертається до нас з проханням не тільки
любити, а й берегти маму?
9.
Читання прислів’їв та приказок на с. 135.
- Прочитайте прислів’я на с.135. Як ви їх розумієте?
- Які з них можуть бути доповненням до змісту вірша?
V.
Підсумок уроку.
ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ
• Розвиток діалогічного мовлення.
Читання віршованого діалогу.
МАМА
— Який струмочок повсякчас
Співає ніжно коло нас?
— Мамин голос.
— А що солодке знаєш ти,
Чого в крамниці не знайти?
— Мамині вуста.
— Яке колосся золоте
Униз вершечками росте?
— Мамині руки.
— Які дві зірки, знаєш ти,
Завжди нам сяють з висоти?
— Мамині очі.
Григорій
Вієру
- Які почуття до мами
висловлені у вірші?
- Із чим порівнюються мамині голос, вуста, руки,
очі?
-
Як ви розумієте вислів: «У світі все починається з мами»?
-
Прочитайте ще раз вірш «Маму потрібно не
тільки любити», а вірш «Якщо говорити між нами» вивчіть напам’ять. Не забудьте надіслати відеозапис.
Українська мова
Тема : Повторення вивченого.
І.
Актуалізація опорних знань учнів.
-
Скільки букв в українському
алфавіті?
-
Повторення алфавіту.
-
Чим відрізняються букви
від звуків?
-
Скільки звуків в
українській мові?
-
Скільки голосних звуків?
-
На які групи поділяються
приголосні звуки? Які букви позначають м’якість попередніх приголосних звуків?
-
Яка
буква не позначає звука? (ь)
-
Яка
букви завжди позначають два звуки? (ї, щ)
-
Коли
букви я, ю, є позначають два звуки, а коли один?
-
(Два
звуки на початку складу, слова, один -
після приголосного).
-
-
Який звук завжди м’який? (й).
-
Які
буквосполучення позначають один звук( дж, дз).
-
Як
поділити слово на склади?
-
Згадайте: в слові тільки складів, скільки голосних
звуків.
-
Як
визначити наголос?
-
(Наголошений
склад вимовляється з більшою силою голосу, нам потрібно це слово перепитати).
Словниковий диктант.
-
Відгадуєте загадку, записуєте відгадку , виконуєте
звуковий розбір кожного слова, поділ на склади (дужечкою), ставите наголос,
підраховуєте кількість букв та звуків.
1) Що то за птах, що в чужі гнізда свої яйця кладе?
2) У коробці спочивають
Спритні хлопці –
молодці.
Убрання барвисте мають
І загострені кінці .
3) Прийшла кума із довгим віником
На бесіду з нашим
півником.
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід .
4)По дворах стрибає,
Крихти збирає,
Ростом він маленький,
Сірий, чепурненький.
Справжній молодець!
Хто він?…
5)Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
6)Я працю поважаю,
Все літо літаю у поле до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.
7)На одній нозі танцюю,
Зовсім я не
байдикую.
Ти мене лиш
накрути -
Та в таночок
знов пусти.
8)В річці риба проживає-
Довгу морду вона має,
Гострі зуби, хижу вдачу –
В річці всі від неї плачуть.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
-
Із сьогоднішнього уроку ми починаємо повторювати
та закріплювати матеріал, вивчений за 2 клас.
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.
1.
Вправа . Запишіть слова, поділяючи їх
для переносу, можливо, деякі слова не можна переносити.
Близький, сьогодні, лійка, вузько,
чайка, повір’ям, Юлія, кукурудза, каюта, , бур’яни, пеньок, сиджу, нап’ється.
2.
Повторення
про речення.
-
Що таке
речення ? (С. 96)
-
Які
бувають речення за метою висловлювання?( Розповідні, питальні, спонукальні).
-
Відкрийте
підручники , повторіть про кожний тип речень :. С. 97-98, 99, 101).
-
Які
бувають речення за інтонацією ? (Окличні, неокличні.) С. 103.
Повторення
про частини мови. (С. 27, 45, 64,75).
1.
Робота з
підручником. С. 136.
А) Вправа 1.
Випишіть перше
речення з твору «Доброго ранку всім!», с. 139.
Виконайте решту
завдань до вправи.
Б) Вправа 2.
- Виконайте всі
завдання до вправи.
В) Виконання
вправу 3.
Г) Робота над
вправою 4.
ІV.
Підсумок уроку.
-
Який
матеріал ми сьогодні повторювали на уроці мови?
Математика
Тема :
Обчислення. Розв’язування задач.
Мета : формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на
основі знань таблиці множення і ділення;
розвивати навички швидкого рахунку, логічне мислення, увагу.
І. Організація початку уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.
Повторення
таблиць множення на 8, 7.
1.
Фронтальне
опитування.
— Скільки ніжок у одного павука?
— Скільки ніжок у 5 павуків? у 7 павуків?
— Скільки ніжок у одного жучка?
— Скільки ніжок у 3 павуків і 3 жучків?
— Скільки ніжок у 8 павуків і 6 жучків?
2.
Повторення
понять «У скільки разів менше? У скільки разів більше?» «На скільки
більше(менше)»?
ІІ. Оголошення теми
уроку.
-
Сьогодні
на уроці ми повторимо таблицю ділення на 8. Будемо розв’язувати приклади та
задачі.
ІІІ. Робота на д матеріалом уроку.
1.
Розв’язання
прикладів.
-
Пригадай
, як знайти невідомий доданок ?
( Від суми відняти
відомий доданок.)
26 +а =60
а = 60-26
а=34
26+34=60
60=60
-
Як
знайти зменшуване? ( До різниці додати від’ємник).
1. Робота з підручником.
Завдання 2 Збільшили на 8 (додали
число 8):
3 + 8 = 11 4 + 8 = 12 6 + 8 = 14 7 + 8 = 15 8 + 8 = 16 8 + 9 = 17
Збільшили у 8 разів (помножили на число 8):
3 • 8 = 24 4 • 8 = 32 6 • 8 = 48 7 • 8 = 56 8 • 8 = 64 8 • 9 = 72
Завдання 3 Додавання способом заокруглення
28 + 13 = (30 – 2) + 13
= 30 + 13 – 2 = 43 – 2 = 41
28 + 13 = 28 + (20 – 7)
= 28 + 20 – 7 = 48 – 7 = 41
-
Обчисліть приклади 39 + 27 18 + 35
самостійно таким способом .
Завдання 4 На змагання з бігу
прийшло 27 дітей, а дорослих — на 18 менше. У скільки разів більше було на
змаганнях дітей, ніж дорослих?
Дорослих - ?, на 18 ˂
-
Чи можемо ми відразу дізнатися, у
скільки разів більше було дітей, ніж дорослих?
-
Як нам дізнатися, скільки було дорослих?
-
-Чи можемо ми тепер відповісти на запитання задачі?
-
Запишіть розв’язання, спробуйте скласти вираз до задачі.
ІV. Узагальнення знань.
Завдання 7.
До стадіону Максимко доїжджає на велосипеді за 8 хвилин, а пішки
добирається на 24 хвилини довше (більше затрачає часу). У скільки разів швидше
(менше затрачає часу) Максимко доїжджає до стадіону на велосипеді, ніж
добирається пішки?
Пішки - ?. на 24 хв ˃
Самостійна робота.
Завдання 1. Приклади.
V. Підсумок уроку.
- Що ми сьогодні на уроці
повторювали?
- Повторіть вивчені
випадки множення та ділення.
Тренувальні вправи з української мови
https://learning.ua/mova/druhyi-klas/vybyraiemo-slova-v-iakykh-ie-litery-shcho-poznachaiut-dva-zvuky
Я досліджую світ
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА
Немає коментарів:
Дописати коментар