Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

понеділок, 11 травня 2020 р.

12 травня

Читання

Тема : Марія Пономаренко «Якщо говорити між нами…».Степан Андрійович «Маму потрібно не тільки любити».
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправи на розчитування 

«Принесли весну лелеки»
Их – их – их – із країв жарких
Ну – ну – ну – лелеки принесли весну
Ги – ги – ги – скрізь розтанули сніги
Ця – ця – ця – від тепла і сонця
Ла – ла – ла – черешня розцвіла
Ем – ем – ем – під моїм віконцем.

«Добрі слова»

Ку- ку – ку – Доброго ранку!
Ому – ому – ому – зичу я кожному
Ям – ям – ям – доброго дня бажаю людям
Ра – ра – ра – доброго вечора
Их – их – их – вітаю стрічних
Ться – ться – ться – люди посміхаються
Бі – бі – бі – добрі слова для кожного любі.

- З яким твором   ми познайомилися на минулому уроці?
- Що ви запам’ятали про Оксану Сенатович?
- Яку пропозицію висловили діти в її творі? Чому?
- Прочитайте виразно вірш «Поміняймося місцями».
ІІІ. Оголошення теми уроку.
-         Сьогодні ми закінчуємо читати розділ «Святкова поетична скринька». Познайомимося з віршами Марії Пономаренко «Якщо говорити між нами…» та віршем Степана Андрійовича «Маму потрібно не тільки любити».
ІV. Робота над матеріалом уроку.
1.Вступна бесіда.
Триває останній  місяць весни – травень. У цьому місяці багато різних свят. Які з них ви знаєте?
 1-го травня в багатьох країнах світу відзначається міжнародне свято – День праці.  8-го травня – День пам’яті жертв Другої світової війни та примирення між країнами-учасниками цієї світової війни. 9-го травняДень перемоги у Другій світовій війні.
А кожного року в другу неділю травня відзначається ще одне свято в усьому світі. Чи знаєте ви, яке саме?
- Отже, 10-го травня в цьому 2020 році в багатьох країнах світу і в Україні також  відзначається День матері.
• Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Чи відомо вам, коли і де почали святкувати День матері?Давайте пригадаємо ще.
Уперше офіційно святкували День матері 105 років тому в Сполучених Штатах Америки. Трохи згодом це свято підтримали в країнах Європи – у Швеції, Норвегії, Данії, Німеччині та інших. Поступово другу неділю травня оголосили святом матері 85 країн світу.
- Як ви вважаєте, чому саме травень був обраний для святкування Дня матері?
Люди вирішили висловлювати подяку материнській любові в травні, коли Природа-Мати виряджає свою Доню-Землю в пишному уборі весняних квітів у дорогу життя, праці та радості.
- А коли стали відзначати День матері в Україні?
У нашій державі офіційно щорічно відзначається День матері, починаючи з 2000 року. Тобто цього року ми  святкували цей день 20-тий раз.
- Що зазвичай бажано робити в День матері?
Найтеплішими словами й найкращими подарунками вітайте своїх мам і бабусь. Бо мама — то весь світ для кожної дитини. Перше мамине слово, колискова пісня, рідна земля — усе від мами. Мама і зрозуміє, і розрадить, і приголубить, і навчить.
 2. Знайомство з Марією Пономаренко.








                           





2. Слухання пісні «Якщо говорити між нами».
https://www.youtube.com/watch?v=Fyf1lfEjS_A

- Який настрій у вас викликала пісенька?
3. Читання вірша мамою (бабусею).
Марія Пономаренко
Якщо говорити між нами...
Вірш
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.
І казочка перша у світі,
І сонячна подорож в літо.
Найперші легенькі сніжинки
І сяюче диво – ялинка.
Від мами – і літери,
Й слово,
І зроблена разом обнова....
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.

-         Як ви розумієте слова все починається з мами ?
4. Читання напівголосно вірша дітьми.
- Які почуття виникли у тебе, коли ти читав (читала) вірш?
- Між ким відбувається розмова?
5. Виразне читання вірша вголос.
- Що ще може починатися з мами ?
- Мабуть головне, мама – це початок нашого життя.
- Навіщо у вірші використовуються слова перша, найперші?
- У вірші Марії Пономаренко  спочатку говориться, що  все починається з мами, потім наводяться приклади, а в кінці ще раз підтверджується правильність думки.
- Основна  думка твору – з мами починається життя, вона дарує життя дитині й ознайомлює малюка з довкіллям.
- Діти, вивчіть цей гарний вірш напам’ять. Надішліть відео.
6. Читання мамами (бабусею) вірша С. Андрійовича «Маму потрібно не тільки любити». С. 134.
- Чому, на вашу думку, автор написав цей вірш?
7. Читання вірша дітьми напівголосно.
- Які почуття виникли у вас, коли ви читали твір?
- Як потрібно берегти маму? (Помити посуд, підмести в хаті, тобто допомагати)
- А ще ? ( Гарно навчатися, себе поводити, слухати).
8. Повторне виразне читання вірша вголос.
- Які рядки є найголовнішими у вірші?
- Чому автор звертається до нас з проханням не тільки любити, а й берегти маму?
9. Читання прислів’їв та приказок на с. 135.
- Прочитайте прислів’я на с.135. Як ви їх розумієте?
- Які з них можуть бути доповненням до змісту вірша?
V. Підсумок уроку.
ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

• Розвиток діалогічного мовлення.
Читання віршованого діалогу.
                      МАМА
— Який струмочок повсякчас
Співає ніжно коло нас?
— Мамин голос.
— А що солодке знаєш ти,
Чого в крамниці не знайти?
— Мамині вуста.
— Яке колосся золоте
Униз вершечками росте?
— Мамині руки.
— Які дві зірки, знаєш ти,
Завжди нам сяють з висоти?
— Мамині очі.

             Григорій Вієру
- Які почуття до мами висловлені у вірші?
- Із чим порівнюються мамині голос, вуста, руки, очі? 

-         Як ви розумієте вислів: «У світі все починається з мами»?
-         Прочитайте ще раз вірш «Маму потрібно не тільки любити», а вірш «Якщо говорити між нами» вивчіть напам’ять. Не забудьте надіслати відеозапис.

Українська мова
Тема : Повторення вивченого.
І. Актуалізація опорних знань учнів.
-         Скільки букв в українському алфавіті?
-         Повторення алфавіту.


-         Чим відрізняються букви від звуків?

-         Скільки звуків в українській мові?
-         Скільки голосних звуків?
-         На які групи поділяються приголосні звуки? Які букви позначають м’якість попередніх приголосних звуків?

-         Яка буква не позначає звука? (ь)
-         Яка букви завжди позначають два звуки? (ї, щ)
-         Коли букви я, ю, є позначають два звуки, а коли один?
-         (Два звуки на початку складу, слова, один  - після приголосного).
-         - Який звук завжди м’який? (й).
-         Які буквосполучення позначають один звук( дж, дз).
-         Як поділити слово на склади?
-         Згадайте: в слові тільки складів, скільки голосних звуків.
-         Як визначити наголос?
-         (Наголошений склад вимовляється з більшою силою голосу, нам потрібно це слово перепитати).
Словниковий диктант.
-         Відгадуєте загадку, записуєте відгадку , виконуєте звуковий розбір кожного слова, поділ на склади (дужечкою), ставите наголос, підраховуєте кількість букв та звуків.
1)  Що то за птах,   що в чужі гнізда свої яйця кладе?
2)  У коробці спочивають
Спритні хлопці – молодці.
Убрання барвисте мають
І загострені кінці .
3)  Прийшла кума із довгим віником
На бесіду з нашим півником.
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід .
4)По дворах стрибає,
Крихти збирає,
Ростом він маленький,
Сірий, чепурненький.
Справжній молодець!
Хто він?…
5)Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
6)Я працю поважаю,
Все літо літаю у поле до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.
7)На одній нозі танцюю,

Зовсім я не байдикую.
Ти мене лиш накрути -
Та в таночок знов пусти.
8)В річці риба проживає-
Довгу морду вона має,
Гострі зуби, хижу вдачу –
В річці всі від неї плачуть.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
-         Із сьогоднішнього уроку ми починаємо повторювати та закріплювати матеріал, вивчений за 2 клас.
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

1.     Вправа . Запишіть слова, поділяючи їх для переносу, можливо, деякі слова не можна переносити.
Близький, сьогодні, лійка, вузько, чайка, повір’ям, Юлія, кукурудза, каюта, , бур’яни, пеньок, сиджу, нап’ється.
2.     Повторення про речення.
-         Що таке речення ? (С. 96)
-         Які бувають речення за метою висловлювання?( Розповідні, питальні, спонукальні).
-         Відкрийте підручники , повторіть про кожний тип речень :. С. 97-98, 99, 101).
-         Які бувають речення за інтонацією ? (Окличні, неокличні.) С. 103.

   Повторення про частини мови. (С. 27, 45, 64,75).


1.     Робота з підручником. С. 136.
А) Вправа 1.
Випишіть перше речення з твору «Доброго ранку всім!», с. 139.
Виконайте решту завдань до вправи.
Б) Вправа 2.
- Виконайте всі завдання до вправи.
В) Виконання вправу 3.
Г) Робота над вправою 4.
ІV. Підсумок уроку.
-         Який матеріал ми сьогодні повторювали на уроці мови?


Математика
Тема : Обчислення. Розв’язування задач.
Мета : формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на основі знань таблиці множення і ділення;  розвивати навички швидкого рахунку, логічне мислення, увагу.
І. Організація початку уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Повторення таблиць множення на 8, 7.

1.     Фронтальне опитування.
— Скільки ніжок у одного павука?
— Скільки ніжок у 5 павуків? у 7 павуків?
— Скільки ніжок у одного жучка?
— Скільки ніжок у 3 павуків і 3 жучків?
— Скільки ніжок у 8 павуків і 6 жучків?
2.     Повторення понять «У скільки разів менше? У скільки разів більше?» «На скільки більше(менше)»?

ІІ. Оголошення теми уроку.

-         Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 8. Будемо розв’язувати приклади та задачі.
ІІІ. Робота на д матеріалом уроку.
1.     Розв’язання прикладів.
-         Пригадай , як знайти невідомий доданок ?
( Від суми відняти відомий доданок.)
26 +а =60
а = 60-26
а=34
26+34=60
        60=60
-         Як знайти зменшуване? ( До різниці додати від’ємник).
1.     Робота з підручником.
Завдання 2  Збільшили на 8 (додали число 8):

3 + 8 = 11     4 + 8 = 12       6 + 8 = 14       7 + 8 = 15     8 + 8 = 16       8 + 9 = 17

Збільшили у 8 разів (помножили на число 8):

3 • 8 = 24      4 • 8 = 32       6 • 8 = 48         7 • 8 = 56      8 • 8 = 64       8 • 9 = 72


Завдання 3 Додавання способом заокруглення

28 + 13 = (30 – 2) + 13 = 30 + 13 – 2 = 43 – 2 = 41

28 + 13 = 28 + (20 – 7) = 28 + 20 – 7 = 48 – 7 = 41

-         Обчисліть приклади   39 + 27 18 + 35 самостійно таким способом .

Завдання 4  На змагання з бігу прийшло 27 дітей, а дорослих — на 18 менше. У скільки разів більше було на змаганнях дітей, ніж дорослих?

Дітей – 27                         У ? разів ˃
Дорослих - ?, на 18 ˂
-         Чи можемо ми відразу дізнатися, у скільки разів більше було дітей, ніж дорослих?
-         Як нам дізнатися, скільки було дорослих?
-         -Чи можемо ми тепер відповісти на запитання задачі?
-         Запишіть розв’язання, спробуйте скласти вираз до задачі.
ІV. Узагальнення знань.
Завдання 7.
 До стадіону Максимко доїжджає на велосипеді за 8 хвилин, а пішки добирається на 24 хвилини довше (більше затрачає часу). У скільки разів швидше (менше затрачає часу) Максимко доїжджає до стадіону на велосипеді, ніж добирається пішки?
На велосип. – 8 хв            У ? разів ˂
Пішки - ?. на 24 хв ˃

Самостійна робота. Завдання 1. Приклади.

V. Підсумок уроку.

- Що ми сьогодні на уроці повторювали?
- Повторіть вивчені випадки множення та ділення.

Тренувальні вправи з української мови 






Я досліджую світ 


ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА 

















Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків