Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

вівторок, 12 травня 2020 р.

13 травня
Математика
Тема : таблиця множення на 9.
Мета :  познайомити учнів із таблицею множення числа 9, закріплювати  навички розв’язування задач формувати обчислювальні  навички,  розвивати  увагу,  спостережливість,  розширювати  уявлення  дітей  про  природні  дива  України,  виховувати  любов  до  Батьківщини.
Хід уроку
І. I.Організаційний  момент.
                               А цікаво вам дізнатись,
                               Що сьогодні  може  статись?
                                Ну-то  всядьтеся  зручніше,
                                Сконцентруйтесь,  посміхніться
                                Й  попрацюємо  скоріше.
- Що допоможе нам  досягти  успіху? 
Працьовитість,  знання,  натхнення,  наполегливість,  зібраність,  зосередженість,  увага,  інтуїція,  контроль  поведінки.
II.Мотивація  навчальної  діяльності,  повідомлення  теми,  мети ,  завдань  уроку.
1. Наш  урок  незвичайний.  Це  урок-подорож. Допоможуть  нам  здійснити  подорож  дві  величні  стародавні  науки: математика  та  географія.
-Наша  мета:  вдосконалити  та  поглибити  знання  з  математики  та  розширити  свої  уявлення  про  рідну  Батьківщину.
Сьогодні   провідником  буду я ,  представниця  туристичної  агенції   «Мрія».
Як  часто  ми  мріємо  про  далекі ,  незнайомі  нам  краї.  Видивляємось  на  географічній  карті  маловідомі   назви.  Це  так  захоплює  нас,  що  ми  нерідко  зовсім  забуваємо  про  те,  що  поруч.  З  кожним  роком  все   більше  людей  бажають  ознайомитись   по-справжньому   з  власною  країною,  відкрити  для  себе  світ  рідної  Батьківщини.
-   Сьогодні  ми  спробуємо  розкрити  такі  таємниці  нашої   України:
1.)        «Летюча  вода»
2.)        «Долина  привидів»
3.)        «Українська  сільниця»
4.)        «Кишенькове  море»
5.)        «Одне  з  чудес  світу»
6.)        «Дах  України».



Під  час  подорожі  треба  дотримуватись  таки  правил:
-           Візьми  в  дорогу  посмішку  та  гарний  настрій.
-           Будь  уважним,  старанним,  дисциплінованим,  активним.

III. Актуалізація  опорних  знань.
1.        Розумова  розминка.
Послухайте   текст-презентацію  нашої  України.  Сконцентруйтесь,  запам’ятайте  які  числа  будуть  названі  і  запишіть  їх. 
Україна – сучасна  розвинена  європейська  держава,  одна  з  найбільших  держав  Європи.  Її  сусідами  є  8  держав.  Займає  п’яте  місце  за  чисельністю  населення  в  Європі.  Територія  України  поділена  на  24  області  і  включає  1  Автономну  Республіку  Крим.  Омивається  водами  2  морів:  Чорного  та  Азовського.  На  її  території  розташовані  2  гірські  системи:  Українські  Карпати  та  Кримські  гори.  Україна  багата  на  корисні  копалини.   Близько  13   видів  корисних  копалин  добувається  в  країні.  Має  багату,  різноманітну  природу.   Зараз  в  Україні  нараховується  32  заповідники,   12  національних  парків.  Україна  дуже  благодатний  край  для  туристичного   відпочинку.
2.        «Мозковий  штурм».
-           назвіть    найменше,  найбільше  числа;
-           назвіть  числа  у  порядку  зростання;
-           найменше  непарне,  найбільше  непарне;
-           найменше  парне,  найбільше  парне;
-           назвіть  числа ,  які  можна  об’єднати, встановіть  закономірність;
-           обчисліть суму всіх чисел;
-           у скільки разів більше областей в Україні, ніж держав-сусідів;
-           на скільки більше заповідників, ніж видів корисних копалин;
-          скільки всього в Україні заповідників , парків та видів корисних копалин.

Якщо  завдання буде  виконано  правильно, я, як представник туристичної  агенції . розкрию  тайну  «Летючоі  води». 
Математичний диктант
Перший множник 8, другий 7, знайдіть добуток.
Ділене 72, дільник 8, знайдіть частку.
До числа 28 додали добуток чисел 8 і 9. Знайдіть результат
Від числа 50 відняли частку чисел 54 і 6. Знайдіть результат.
Ділене – це різниця чисел 54 і 36, а дільник це частка чисел 4 і 2. Знайдіть результат.
У скільки разів 64 більше добутку чисел 4 і 2?
Зменшуване – 80, від’ємник- частка чисел 40 і 8. Знайдіть різницю.
1 - доданок 26, 2-  доданок добуток чисел – 7 і 5. Знайдіть суму.
Під  час  подорожі  треба  дотримуватись  таки  правил:
-           Візьми  в  дорогу  посмішку  та  гарний  настрій.
-           Будь  уважним,  старанним,  дисциплінованим,  активним.

III. Актуалізація  опорних  знань.
1.        Розумова  розминка.
Послухайте   текст-презентацію  нашої  України.  Сконцентруйтесь,  запам’ятайте  які  числа  будуть  названі  і  запишіть  їх. 
Україна – сучасна  розвинена  європейська  держава,  одна  з  найбільших  держав  Європи.  Її  сусідами  є  8  держав.  Займає  п’яте  місце  за  чисельністю  населення  в  Європі.  Територія  України  поділена  на  24  області  і  включає  1  Автономну  Республіку  Крим.  Омивається  водами  2  морів:  Чорного  та  Азовського.  На  її  території  розташовані  2  гірські  системи:  Українські  Карпати  та  Кримські  гори.  Україна  багата  на  корисні  копалини.   Близько  13   видів  корисних  копалин  добувається  в  країні.  Має  багату,  різноманітну  природу.   Зараз  в  Україні  нараховується  32  заповідники,   12  національних  парків.  Україна  дуже  благодатний  край  для  туристичного   відпочинку.
2.        «Мозковий  штурм».
-           назвіть    найменше,  найбільше  числа;
-           назвіть  числа  у  порядку  зростання;
-           найменше  непарне,  найбільше  непарне;
-           найменше  парне,  найбільше  парне;
-           назвіть  числа ,  які  можна  об’єднати, встановіть  закономірність;
-           обчисліть суму всіх чисел;
-           у скільки разів більше областей в Україні, ніж держав-сусідів;
-           на скільки більше заповідників, ніж видів корисних копалин;
-          скільки всього в Україні заповідників , парків та видів корисних копалин.

Якщо  завдання буде  виконано  правильно, я, як представник туристичної  агенції . розкрию  тайну  «Летючоі  води». 
Математичний диктант
Перший множник 8, другий 7, знайдіть добуток.
Ділене 72, дільник 8, знайдіть частку.
До числа 28 додали добуток чисел 8 і 9. Знайдіть результат
Від числа 50 відняли частку чисел 54 і 6. Знайдіть результат.
Ділене – це різниця чисел 54 і 36, а дільник це частка чисел 4 і 2. Знайдіть результат.
У скільки разів 64 більше добутку чисел 4 і 2?
Зменшуване – 80, від’ємник- частка чисел 40 і 8. Знайдіть різницю.
1 - доданок 26, 2-  доданок добуток чисел – 7 і 5. Знайдіть суму.


-         Познайомтеся з легендою  про  найвищий  водоспад  в  Україні  --  Учансу.
Одна  з  кримських  легенд – казок  розповідає,  що  на  березі  гірської  річки
жила  бідна родина  виноградарів  з  красунею – донькою. Дівчина  була  така  легка  і  моторна, що  її  назвали Учан, що  означає « летюча».  В  неї  закохався  гірський  дух – могутній  володар Кримських  гір.  Він  викрав дівчину.  Минули  роки.  Учан  дуже  сумувала,  і  дізнавшись,  що  її  батько  та  брати  дуже  хворі  попросила  у   володаря  дозволу  повернутись  додому.  Він  погодився,  але  перетворив дівчину  на  річку.  І  тепер  вже  ніщо  не  могло  стримати  її  стрімкого  бігу.  Не  стала  перешкодою  навіть  скеля.  З  неї  дівчина – річка  кинулась  униз  водоспадом.  Йдеться  про  найвищий  водоспад  в  Україні – Учансу.


3.Вправа на мислення . «Магічний квадрат».
Сума чисел по будь-якій горизонталі, по будь-якій вертикалі , по двох діагоналях однакова.
Знаходимо такий стовпчик або рядок де написані всі числа, обчислюємо  суму, для інших рядків і стовпців підбираємо цифри так, щоб вийшла потрібна сума
-         Познайомтеся   з  тайною  « Долини  привидів». 
 « Долина  привидів»
  Цей  фантастичний  світ  гігантських  кам’яних  статуй  зустрічає  кожного,  хто  наважиться   піднятись  на  одну  з  найвищих  кримських  вершин  Дімерджі.  Тут,  на  схилах  гори,  оброблені  руками  природи,  височать  стовпи,  башти,  схожі  на  страховиська.  Уночі,  при  місячному  світлі,  вони  нагадують  привидів  і  лякають  туристів.


IV.  Вивчення  нового  матеріалу.
1.Покидаємо  Кримський півострів  і  рушаємо  на  схід.  На  шляху  перешкода: « Українська  сільниця».   Щоб  розкрити  її  таємницю  треба  знайти  закономірності   у  побудові  таблиці  множення  9.
9  .  1  =  9
  9  .   2  =  18
  9  .    3  =  27
  9   .    4  =   36
 9  .  5  =  45
 9  .   6  =  54
  9  .   7  =  63
9  .  8  =  72
  9  .  9  =  81
--II множник  на  1  менше,  ніж  кількість  десятків  у  добутку;
--сума  цифр  добутка  -- 9;
--45               54
   36               63
    27               72
    18                81
--Молодці,  закономірності  знайдено!   Таємниця   розкрита!   ( Познайомтеся   з  інформацією  про  озеро  Сиваш.  )
« Українська  сільниця»
    Українською  сільницею  називають  затоку   на  заході  Азовського  моря – Сиваш.  Слово  Сиваш   перекладається  як  « гниле  море».  Здавна  Сиваш  забезпечує  Україну  повареною  сіллю.  Звідси  її  розвозили  по  країні  чумаки.



2.Робота з підручником С. 129. Завдання 2, 3.
- Отже, одним  із  чудес  світу є  заповідник  Асканія – Нова.
Цей  унікальний  куточок  природи  знаходиться  на  території  нашої  рідної  Херсонської  області.  Його  унікальність  в  тому,  що  тут  прижились  представники  флори  і  фауни  з  різних  куточків  нашої  планети.  Це  бізони, зебри, африканські  страуси.  Антилопи.  Заповідник  щорічно  приймає  десятки  тисяч  туристів.
V. Тренувальні  вправи.
1.Робота  в  командах.
В заповіднику Асканія-Нова водяться  дуже  незвичайні  тварини.   Більшість  з  них  занесені  до   Червоної   книги   України.   Правильне  розв’язання  наблизить  нас  до  розкриття  останньої  таємниці:  ми  дізнаємось  що  є  « Дахом  України».
 Задачі:
1)Маса  дрохви – 20 кг.  Маса  сірого  журавля – 6 кг.  Яка  маса дрохви  та  2  журавлів  разом?
Дрохва  та  сірий  журавель  занесені  до  Червоної  книги  України.




2)На  території  заповідника  Асканія-Нова  водяться  бізони,  які  занесені  до  Червоної  книги  України,  зебри  та  вовки.  Бізони  живуть  30  років,  зебри  на  8  років  більше,  ніж  бізони,  а  вовки   на  15   років  менше,  ніж  бізони.   Скільки  разом  живуть  зебри  та  вовки?


3)Зозуля  звичайна  дуже  корисний  птах.  Вона  поїдає дуже  волохату  гусінь, яку  не  їдять  інші  птахи.  Протягом  4  хвилин  зозуля  знищує  12   гусениць.   За  скільки  хвилин  вона  знищить  24    гусениці?


-         Познайомтеся  з  таємницею  «Даху  України». 
  Хіба  країна  має  дах?  І  якщо  так,  то  який   він?  Дах – це найвище  місце  будь – якої  споруди,  у  тому  числі  й  природної.  Природним  дахом  України  можна  вважати  Карпати,  де  розташовані  найвищі  на  території  України  гірські  вершини.  Найвища  -  Говерла.


Залишилась  нерозкритою  одна  таємниця: «Кишенькове  море».   Яке  море  називають  «кишеньковим»  і  чому   ви  дізнаєтесь,  якщо  швидко  і  правильно  виконаєте  завдання. Розмістіть приклади  у два стовпчики.
34 +5•4=
28:4+74=
67-48:6=
81:9+69=
95-72:8=
28:7+38=
96-64:8=
3•0+55=

64 +3•8=
45:5+46=
73-8:1=
63:7+36=
54-8•0=
8:1+67=
88-8:8=
8•0+77=

Молодці!

Познайомтеся  з  інформацією  про  Азовське  море .


  Йдеться  про  найменше  з  морів,  води  якого  омивають  береги  України – Азовське.  Втім  морем  його  назвати  важко.  Це  по  суті  затока  Чорного  моря,  його  своєрідна  кишеня.


VI. Підсумок  уроку.  Рефлексія.
-Проаналізуємо  нашу  роботу.  Ми здійснили   цікаву  подорож,    ми  дізнались  багато  цікавого  про  незвичайні  місця  нашої  Батьківщини.
1ЇЧи  було  тобі   цікаво?
2)Чи  отримав  ти  нові  знання?
3)Тебе  зацікавили  закономірності  побудови  таблиці   множення  числа  9?
4)Чи  допоможуть  тобі    нові  знання   у  подальшому  житті?
Вивчіть таблицю множення на 9.

Українська мова
Тема : Повторення вивченого.
І. Організація уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-         Запишіть слова, вставте пропущені літери або знаки, біля кожного слова вкажіть , до якої частини мови воно належить (для цього уважно ставте запитання до слова).
Прислів.я (ім.) , м.який, ле.кий. , задз.обав, сте.ка, в.селий, гр.чений ,солов.ї, я..ірка, дев.ять, в.дмідь, ден.ок, кам.яний, здаєт.ся, ш.потіти.
-         Виконайте звуковий розбір слова задзьобав.
          ІІІ. Оголошення теми уроку.
-         Сьогодні ми продовжуємо повторювати вивчений матеріал .
ІV. Робота над матеріалом уроку.
1.     Повторення про правила вживання апострофа.


1.     Повторення про корінь слова, спільнокореневі слова.






ВИЗНАЧТЕ ГОЛОВНІ СЛОВА В РЕЧЕННЯХ.

V. Закріплення вивченого.
Робота з підручником.С.137.
-         Виконайте вправи 5, 6, 7.
VІ. Підсумок уроку.
-         Які теми ми сьогодні повторювали ?

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 


Я досліджую світ 



Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків