Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

вівторок, 5 травня 2020 р.

5 травня
Урок читання
Тема : Катерина Перелісна «Христос Воскрес!». Дмитро Чередниченко «Писанка».

Мета: розширювати знання учнів про звичаї українського народу, традиції святкування Великодня; удосконалювати навички виразного, швидкого читання; розвивати вміння виділяти у тексті головне; виховувати повагу до культурних цінностей майбутніх поколінь, любов до рідної землі
Обладнання: ілюстрації із зображенням писанок, зразки писанок, презентація, відеоматеріали, великодній кошик.
                                                                 Епіграф:
У світі доти існуватиме любов,
доки люди писатимуть писанки.
Народна мудрість

Хід уроку
І. Організація заняття
1.Привітання;
- Доброго дня, мої любі другокласники!
2.Перевірка готовності дітей до заняття.

ІІ.  Актуалізація опорних знань

1. Перевірка  читання напам’ять вірша Ніни Куфко «Свято Пасхи недалечко».

Розгляньте ці предмети : (писанки, крашанки, шкрябанки).




- Діти, ви розглянули предмети. А під час якого свята ними користуються?
  - На чию честь святкують Великдень?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку 
1) Вступна бесіда

- Отже, сьогодні на уроці ми працюватимемо над темою «Писанка». Ми розширемо знання  про давні звичаї українського народу, про традиції святкування Великодня; прочитаємо вірші української поетеси  Катерини Перелісної «Христос Воскрес» та вірш Дмитра Чередниченка «Писанка».
ΙV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
 - Що ви пам’ятаєте про свято Великодня?

Великдень - свято воскресіння природи, продовження життя на землі. Це свято приходить до нас навесні, у першу неділю після того повнолуння, що йде за весняним рівноденням.
Тиждень перед Великоднем називають Білим/Чистим/Великим/Страсним. У ці дні в господарстві все чистять, білять хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Чистим, до цього дня хата і двір повинні бути прибрані. До речі, який сьогодні день?
У суботу печуть паску — один із символів Великодня — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського життя. А розписувати писанки можна починати навіть взимку з 15 лютого на Стрітення (Громниця, Зимобор), коли зима з весною зустрічається.
Українська писанка є головним символом Великодня. Знамениті у всьому світі українські писанки беруть свій початок від прадавніх вірувань. У слов’ян яйце було початком всього, праобразом космосу, сонця. Наші пращури вірили, що весь світ є подібний до великого яйця: шкаралупа – це небо, плівка – хмари, білок – вода, жовток – земля.
Людина здавна наносила на шкаралупу яєць чарівні магічні знаки, ще тоді, коли і писати не вміла, і були ті знаки малюнками-молитвами. Так створювалися писанки, адже «записані» були там і подяка, і прохання. Наші пращури вірили, що писанки приносять добро, щастя, достаток, здоров’я та захищають людину від усього злого.
Дарувати писанку – означає бажати щастя, здоров'я, доброї вдачі, з їхньою поміччю мирилися або прощали провини.
Хочу сказати, що приготовлені до свята Великодня — кругла булка (паска), яйця (писанки, крашанки)  — це язичницька за походженням символіка, яка згодом стала християнською. Адже первісно паска  — це жертва Землі, що понесла в собі сім’я зерна, щоб дати людині врожай. А яйця  — символи жертви Сонцю, щоб було життя на землі.
- А пам’ятаєте нашу суперечку через кролика, який приносить яйця в мультфільмах та на деяких розмальовках?
- Зараз ми дізнаємося, звідки ж він узявся, якщо в нашій країні ця тваринка не приймає участі у святкуванні Великодня!

1.Розповідь вчителя.

Яйце, як і дерево, у слов’ян було символом весняного пробудження та оновлення світу, символом перемоги життя над смертю. Тому до наших часів існують перекази про те, що саме з писанки почався світ. Яйце – це ще символ Сонця, а без сонця не може бути життя.
Орнамент писанки складається з поєднання певних знаків-символів та кольорової гами, що збереглися в Україні з давніх часів. Маючи знання про знаки та символи, ми можемо «прочитати» писанку або нанести на неї свої закодовані символами або кольором побажання.
Обов’язковим на столі були ковбаса, печене порося з хріном, сир, яйця, масло, сало, паски.
-         Гляньте писанки. Розкажіть про візерунки на них.



Знаки-символи  поєднувались з символікою кольору і були важливі для сприйняття писанки як оберегу.
Розгляньте, запам’ятайте:
-знак води;
-три стихії життя: вода, повітря, вогонь;
-чотири сторони світу;
-небесні світила;
-символи вічної краси, здоров’я;
-пташині крила: політ думки;
-символ вічності, безкінечності.
Кожен колір у писанкарстві має символічне значення:
Жовтий (оранжевий) колір - колір сонця, зірок, місяця; символ достатку, урожаю, припліду.
Зелений – колір весни, пробудження природи, символ здоров’я.
Червоний – колір любові, сили, влади, радості життя, символ чоловічої статі.
Блакитний – уособлює воду, повітря, небо, здоров’я.
Коричневий – символізує землю-матір, плодючість, щедрість, урожай.
Білий — чистота і світлість людської душі;
Чорний — нескінченність життя людини, продовження його в потойбічному світі.
V.Закріплення та осмислення знань
1.Ознайомлення з біографією К. Перелісної
-А зараз ми прочитаємо вірш «Христос Воскрес».
Прочитайте хто його написав.


Катерина Перелісна –справжнє ім`я Глянько-Попова Катерина Федорівна - українська поетеса і прозаїк, авторка численних творів для дітей, народилася 1902 року у Харкові.
У роки другої світової війни Катерина Перелісна  з сім'єю покинула Україну. У Німеччині  вона видала читанку для дітей «Євшан-зілля» зі своїми творами.
Згодом родина перебралася до Америки, де Катерина Перелісна повернулася до вчительської праці й до літературної творчості – писала вірші, казки, оповідання. Найвідоміші книжки для дітей – «Для малят – про звірят», «Ой, хто там?»,  «Три правди», «Котикова пригода», «Скажу на вушко!». Померла  поетеса 4 листопада 1995 року в Трентоні (штат Нью-Джерсі, США).

2. Перше читання твору.
Христос воскрес. Катерина Перелісна
Співає жайворон з небес:

– Христос воскрес! Христос воскрес!
У небо дзвін гуде з села:
– Христос воскрес! Йому хвала!
В проміннях сонячна блакить:
Христос воскрес! Його хваліть!
Дзюрчить струмок – весняний дзвін:
– Воскрес Христос – Господній Син!
Радіють діти у вінках:
– Христос воскрес на небесах!
І вся земля, мов той вінок,
з чудесних трав, дітей, квіток…
І в серці радість через край:
воскресли поле, річка, гай,
і лине пісня до небес:
– Христос воскрес!
Христос воскрес!


3. Розповідь про значення Великодня.

Великдень - найрадісніше з усіх християнських свят. Свята Пасха - це свято перемоги життя над смертю, добра над злом. У нього є своя історія. Послухайте її.
Коли  Бог створив Адама і Єву, то вони були досконалі. Перші люди не знали ні хвороб, ні смерті. Але вони здійснили гріх, з’ївши заборонений плід – яблуко. Але не розкаялись в цьому, а почали шукати винуватого. З того часу вони втратили свої надлюдські якості й були вигнані з раю.    
З тих пір пройшло багато часу. Люди розмножувались й розселялись по всій землі. Але разом з ними жили й гріхи. Люди забули про Бога, про його милість до  них. І ось коли земля була вже переповнена гріхом, Бог послав на землю свого Сина, щоб Той навчив людей любові і добра. Але люди не хотіли вірити Синові Божому Ісусу і вбили Його, розіп'явши на хресті. Сталося це в п'ятницю, тому вона називається  Страсна п'ятниця.
Ісус Христос міг би і не вмирати, але Він погодився принести себе в жертву, аби взяти на Себе всі людські гріхи й омити їх Своєю кров’ю.   А в неділю Він Воскрес - ожив. Його воскресіння і святкується в Великдень.

4. Аналіз твору.

-         Давайте ще раз виразно прочитаємо вірш. З яким настроєм і почуттям ми прочитаємо твір?
-         Про що написала авторка у вірші?
-         Хто прославляє воскресіння Христа?
-         Якими словами сповіщають усіх про воскресіння Христа?
-         Які малюнки ви б могли намалювати до твору?

-         Прочитайте вірш третій раз так, як би ви його прочитали на святковому концерті.

5. Робота над віршем Дмитра Чередниченка «Писанка».
- Сьогодні ми ще прочитаємо один твір. Це вірш Дмитра Чередниченка «Писанка».

А) – Послухайте чудову пісеньку за посиланням на слова Дмитра Чередниченка. Може підспівувати караоке.


-         Який настрій у вас виник?
-         Про що пісня?
-         Що намалювала дитина на писанці?

Б) – Прослухайте аудіозапис вірша «Писанка» за посиланням.


-         Про що автор написав вірш?
-         Чому вірш має таку назву?
-         Які зображення герой створив на писанці?

В) Читання вірша «Писанка» ( напівголосно, Гра «Бджілка»).

-         Скільки разів повторюється «Розмалюю писанку, розмалюю…»
Г) Виразне читання вірша «Писанка».
- Встановіть зв’язок між словами :
Сопілка (що буде робити?) … ;
Соловейко ( що буде робити ?)...
Кониченько ( що буде робити?)...
-         До чого прагнув писанкар?
-         Які слова звучать пестливо , зачитайте.

VІ. Підсумок уроку.
-         З якими творами ми сьогодні познайомилися?
-         Що нового дізналися?
- Зайдіть на платформу «На урок» за посиланням join.naurok.ua
- Введіть своє прізвище та ім’я, код доступу  174689
- Виконайте тести з читання до 18.00. (Вони дуже легкі).
- Вивчіть напам’ять вірш «Писанка» Дмитра Чередниченка.

                               Урок математики
Тема : Тема. Таблиця множення числа 7. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв’язування задач.
Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей- ознайомити учнів із таблицею множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності», виховувати уважність.
Обладнання: таблиця множення числа 7.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Хід уроку
I.                   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Робота з картками. 
69 – 6 · 7          37 + 6 · 6            49 : 6 + 6 · 9
(22 + 8) : 6      (54 – 18) : 6        (48 – 24) : 6
- Ви всі добре справилися з завданням.
3. Розв'язування задач
1) Дівчинка купила 15 зошитів у клітинку і 5 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку купила дівчинка?
2) У дитячий садок привезли 40 кг яблук, що на 8 кг менше, ніж груш. Скільки привезли груш?
3) На 30 грн купили 6 однакових книг. Яка ціна однієї такої книги?
4) За 6 однакових альбомів заплатили 24 грн. Яка ціна одного такого альбому?
4. Гра «Не зіб’юсь».
- Назвати числа від 1 до 60. При цьому, замість числа, яке ділиться на 6 казати «не зіб’юсь».
5. Хвилинка каліграфії
  - Урок продовжим без зупинки з каліграфічної  хвилинки.
  - Відкрийте  свої  зошити .
    Зошит свій я відкриваю,
    Навскоси його кладу.
    Ручку я ось так тримаю,
    Сяду рівно – не зігнусь.
    Буду я писати гарно
    До роботи вже візьмусь.
 - Запишіть: 5 травня
                   Дистанційна  робота
- Ви знаєте, що коли вирушають у далеку дорогу беруть з собою оберіг.
- Що стане нашим оберегом, ви дізнаєтесь після того, як дасте відповідь на запитання.
 Раз, два, три, чотири, п’ять –
 До п’яти ще два додать.
 Тож відомо буде всім –
 Разом вийде число сім.
 Створення «асоціативної павутинки».
- Де ви зустрічалися з цим числом?
- Число сім здавна вважалося священним та чарівним.
 - Діти, в яких казках зустрічається число 7?( «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка і сім гномів», «Квітка-семиквітка»).
- Де ще зустрічалося вам число 7? (7 днів тижня, сім кольорів веселки, 7 нот, слово «сім’я», Сім Чудес світу).
- Ще число 7 зустрічається у прислів’ях: «Сім п’ятниць на тиждень», «Сім разів відміряй – один відріж», «Сім шкур спустити», «Семеро одного не чекають», «Сім няньок, а дитя без ока».
- Якою цифрою запишемо число сім?
- Запишіть в новому рядку цифру 7, стільки разів, скільки вам років. Між ними поставте знак +.
- Замініть додавання однакових чисел множенням.
7+7+7+7+7+7+7 = 7х7 = 49, або
 7+7+7+7+7+7+7 + 7 = 7· 8 = 56
-У наступному  рядку запишіть числа у порядку зростання.
 28    21   49  64  42   14   35   56
- Що цікавого ви спостерігаєте?
- Ось ми і дібралися до острова  «Нових знань».
- Можливо, ви вже здогадалися, що ми будемо робити на сьогоднішньому уроці?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
-           Дорогі, діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики. Ми вирушаємо з вами до країни Уявляндії, де будемо придумувати небувалі історії вже з відомими нам героями.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за підручником (с. 124.)
Завдання 1

7 • 2 = 7 + 7 = 14

7 • 3 = 7 + 7 + 7 = 14 + 7 = 21

7 • 4 = 7 + 7 + 7 + 7 = 21 + 7 = 28

7 • 5 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 28 + 7 = 35

7 • 6 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 35 + 7 = 42

7 • 7 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 42 + 7 = 49

7 • 8 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 49 + 7 = 56

7 • 9 = 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 56 + 7 = 63

Завдання 2  В одній смужці 7 кружечків

7 • 7 = 49     7 смужок по 7 кружечків  або по 7 кружечків 7 смужок

7 • 8 = 56     8 смужок по 7 кружечків  або по 7 кружечків 8 смужок

7 • 9 = 63     9 смужок по 7 кружечків  або по 7 кружечків 9 смужок

Гра «Подорож до країни Уявляндії».
«Уявіть собі!»:





                       2 – лебідь
                       3 -  верблюд
                       4 - стілець
                       5 -  яблуко
                       6 -  чайник
                       7 -  прапорець
                       8 -  окуляри
                       9 -  кит фонтан
                           0 – бублик
7*2=14 Лебідь(2) взяв прапорця(7), Буратіно(1) став біля стільця(4).
7*3=21 Верблюд(3) прапорця(7) забув, лебідь(2) Буратіно(1) ущипнув.
7*4=28  На стільці(4) прапорець(7) лежав, лебідь(2) здаля окуляри(8) вдягав.
7*5=35 Яблуко(5) на прапорці(7) стояло, верблюду(3) ручкою махало(5).
7*6=42 Прапорець(7) з чайником(6) кипів, що аж на стільчик(4) лебідь(2) сів.
7*7=49 Прапорець(7) з прапорцем(7), стільчика(4) з китом(9) шукали.
7*8=56 Прапорець(7) і окуляри(8), яблуко(5) з чайником(6) чекали.
7*9=63 Кит(9) з прапорцем(7) ниряв, чайник(6) верблюда(3) шукав.



Завдання 3  Переставний закон множення
7 • 2 = 2 • 7 = 14        7 • 3 = 3 • 7 = 21        7 • 6 = 6 • 7 = 42        7 • 7 = 49
7 • 4 = 4 • 7 = 28        7 • 5 = 5 • 7 = 35        7 • 8 = 8 • 7 = 56        7 • 9 = 9 • 7 = 63

Заучування таблиці множення на 7 за посиланням.
-         Давайте поспіваємо !

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
Завдання 4  За один день Дем'янко прочитав 6 сторінок казки. Скільки сторінок казки за таких умов він прочитає за тиждень (7 днів)? За два тижні?
-         Скільки в тижні днів?
-         Якщо за 1 день Дем’янко прочитав 6 сторінок, то скільки він прочитає за 7 днів або тиждень?
-         Скільки прочитає хлопчик за 2 тижні?
За 1 дн.- 6 ст.
За 7 дн. - ?
За 14 дн.-?

Розв’язання
1) 6 • 7=42 (с.) – сторінок казки прочитає за тиждень
2) 42 + 4 2= 8 4(с.) – сторінок казки прочитає за два тижні

2 спосіб
1) 6 • 7 = 42 (с.) – сторінок казки прочитає за тиждень
2) Якщо за тиждень прочитає 14 сторінок, тоді за два тижні у 2 рази більше, тому
42 • 2 = 42 + 42 = 84 (с.) – сторінок казки прочитає за два тижні.

Завдання 6 Одиниці вимірювання

34 ц + 18 ц – 18 ц = 34 ц  

-         Закінчіть завдання самостійно.

Завдання 7
Обчисліть периметри кожного прямокутника. Пригадайте формули периметрів прямокутника та квадрата.
Р = (а+в)٠2
Ркв.=а٠4
Р = (1 см + 3 см) • 2 = 4 см • 2 = 8 см – периметр прямокутник АВСD.
-         Обчисліть решту самостійно.
-         Периметри яких прямокутників однакові?

Робота над задачами. Можна зразу виразом записати розв’язання.
1) Олесь купив 7 зошитів, по 3 грн кожний, і ручку за 4 грн. Яка вартість покупки?
2) Тім розклав кульки у 7 коробок, по 3 кульки у кожну. Після цього у нього залишилося ще 2 кульки. Скільки кульок було у Тіма?
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Що  нового  дізналися  на  уроці?  (  Склали  і  вивчили  таблицю  множення числа 7).
-Для  чого  ми  це  робили? (Щоб  швидко  рахувати  і  раціонально  використовувати  час  на  уроці.)
-Що  допомогло  вам  швидко  запам'ятати  таблицю?
-Який  настрій  у  вас  після  уроку?

- Вивчіть напам'ть таблицю множення на 7.

Українська мова 
                                                                

Прізвище Ім'я По батькові учня                             Клас


5 травня

Діагностична робота
Мовна тема «Речення. Текст»
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
Питання №1


У кінці кожного речення став:
 А)  знак питання                             Б) крапка


 
В)  смайлик                          Г) знак оклику
Питання №2
Визнач питальне речення.


 
А)    Зайчик  зупинився під кущем.            Б) Увімкни телевізор.  В) У тебе є сестричка?
Питання №3
Визнач спонукальне речення.



 
А)    Чи можна чіпати гнізда?                               Б) Залишайся вдома!  
В) Оленка доглядає за квітами.

Питання №4
Яке з речень окличне


 
А)  Прилетіли шпаки.       Б) Яка цікава книжка!  В) Вчора був дощ?
Питання №5
Текст - це.....


 
А)    зв’язані за змістом речення    Б) декілька речень  В) набір слів
Питання №6
Текст складається з таких частин:


 
А)   кінцівка,  абзац, основна частина   Б) заголовок, основна частина, кінцівка  В) зачин, основна частина, кінцівка.
Питання №7
Кожну частину тексту слід писати ..
 А)  з абзацу                                                            Б) через кому



 В) через рядок
Питання №8
Визнач тип тексту:
 Лелека - дуже красивий птах. Пір’ячко біле, ноги високі, а дзьоб червоний. Гніздечко будує на хаті.

А)   опис                                                                      Б) розповідь


Питання №9
Встанови межі речень. Скільки речень ти отримав?
 Прийшла весна настали теплі дні повертаються з вирію шпаки Максим зробив будиночок для них.

 А)  3                                Б) 4
В) 5
Питання №10
Встанови порядок речень так, щоб утворився текст.

1)    1
2)    2
3)    3
4)    4
5)    5
Вкажіть відповідність:



А)    Там жила білка.
Б)    В неї народилися білченята. В)   В лісі росло високе дерево. 
Г) Білка - турботлива мама!
Д)    На ньому було дупло.


А
Б
В
Г
Д
1





2





3





4





5





Питання №11

Добери до утвореного тексту заголовок.
 А)  В лісі                                                                Б) Білка


 
В) Дерево
Питання №12
Який розділовий знак слід поставити у кінці речення?

Що подарувати мамі

 А)   крапку                                                              Б) знак оклику

В) знак питання

    Я досліджую світ 


Урок фізкультури 












Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків