Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

четвер, 7 травня 2020 р.

7 травня
Урок читання
Тема : Олександр Дерманський «Теплий віршик для мами».
Мета: Мета:  формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – організовувати своє робоче місце;
загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури;
здорв’язбережувальної – вміти правильно та зручно  сидіти за партою, дбайливо ставитись до здоров’я.
 предметних компетентностей: формувати позицію дослідника, розвивати навички правильного, виразного читання; показати дітям значення мами в житті людини; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, доброту, любов і повагу до мами, людяність, бажання наслідувати кращі зразки поведінки членів сім’ї.
Тип уроку: вивчення нової теми.
                                                             Хід уроку
І. Організаційний момент
Вправа «Усмішка очима»
-         Очі – наше дзеркало душі.  Передайте мамі (бабусі ) усмішку очима. Ви усміхнулися. Ви засвітилися. Чим засвітилися?( Серцем, душею, усмішками)
         ІІ. Актуалізація попередніх знань.
-         Що ми вивчали на минулому уроці?
-         З якою грою познайомилися? Як в неї грати ?
-         Розкажіть напам’ять вірш Надії Гуменюк «Писанка».
-         Вправа на розчитування.
  Чистомовка «Квіткові сни»
Ні – ні – ні – кожній квітці навесні
Ни – ни – ни – сняться кольорові сни
Ті – ті – ті – кульбабі золоті
Ові – ові – ові – червоні тюльпанові
Бі – бі – бі – дзвіночку голубі
Ку – ку – ку – бузкові бузку
Ці – ці – ці – волошкові волошці
Ні – ні – ні- ромашці срібні
Ові – ові – ові – фіалці фіалкові.
ІІІ. Оголошення теми уроку.
-         Ми сьогодні знайомимося з віршем талановитого дитячого поета Олександра Дермансьго «Теплий віршик для мами».
ІV. Робота над засвоєнням матеріалу.
1.     Розповідь вчителя.
У багатьох країнах світу відзначають День матері 13 травня. В Україні - цей день відзначається в другу неділю травня відповідно до Указу Президента України від 10 травня 1999 року.
Історія свята така: у 1908 році молода американка Анна Джервіс з Філадельфії виступила з ініціативою вшановування матерів у пам’ять про свою матір, яка передчасно померла. Анна писала листи до державних установ, законодавчих органів, видатних осіб із пропозицією один день у році присвятити вшануванню матерів.
Її старання увінчалися успіхом - в 1910 році штат Вірджинія перший визнав День Матері як офіційне свято. Хоча по суті це - свято вічності: з покоління в покоління для кожного мама - найголовніша людина для своїх дітей.
Безумовно, День матері - це одне з самих зворушливих свят, тому що кожен з нас з дитинства і до своїх останніх днів несе в своїй душі єдиний і неповторний образ - образ своєї мами, яка все зрозуміє, простить, завжди пожаліє і буде самовіддано любити незважаючи ні на що.
Щастя й краса материнства в усі століття оспівувалися кращими художниками і поетами. І невипадково - від того, наскільки шанована в державі жінка, яка виховує дітей, можна визначити ступінь культури й благополуччя суспільства. Щасливі діти ростуть в дружній родині й під опікою щасливої матері.
В цей день ми від усієї душі вітаємо дорогих мам з їх святом. Хай світлом і добром відгукуються в душах дітей ваші нескінченні турботи, терпіння, любов і відданість.
В 2020 році День матері в Україні припадає на 10 травня.

Багато письменників присвячували мамам свої твори. Один із сучасників – це Сашко Дерманський.




2.Перегляд відео про Сашка Дерманського

3. Робота над віршем Сашка Дерманського « Теплий віршик для мами» вчителем
    Вправа «Роздуми»

- Що міг написати автор про маму?
- Про яке ставлення до неї, про які почуття він міг написати?
    Читання мамою (бабусею)
Запитання після читання:
-           Чи справдилися ваші передбачення?
- Подивіться і послухайте, як вірш розповідають діти . З якою любов’ю та ніжністю.

   Вправа «Бджілки»
-         Прочитайте вірш, немов ви бджілки.
-         Кому автор присвятив вірш?
-         Які почуття висловлює поет?
-         Чому автор так назвав твір?

Опрацювання вірша Сашка Дерманського ( ПРОДОВЖЕННЯ)
-         Прочитати вірш, знайти слова, якими поет називає свою маму.
-         Прочитати вірш, знайти слова, які показують, що хоче робити герой, коли стане дорослим?
-         Прочитати вірш, знайти слова, які показують, що хоче робити герой від маминої доброти?
-         Прочитати вірш, придумати інший заголовок до вірша.

-         Прочитайте перші і останні два рядки вірша. Що спонукало автора так красиво почати і закінчити вірш?

-         Ще раз прочитай вірш. Знайди спеціальні слова, які допомагають тобі відчути ті почуття, які переживав автор, пишучи вірш для своєї мами?

-         Яка основна думка вірша?

-         Прочитайте інші вірші (в Інтернеті) Сашка Дерманського.
ІV. Підсумок уроку.
-         А чи любите ви свою матусю. Що означає – «любити маму»?
-         Сьогодні ви станете дикторами телебачення.  Ви будете вести передачу «Дитячий світ». Починати передачу треба такими словами:
-         «Я хочу розказати вам про Сашка Дерманського……..» або
-         «Я хочу прочитати вірш Сашка Дерманського  ……….»
          Вивчіть напам’ять ОБОВ’ЯЗКОВО «ТЕПЛИЙ ВІРШИК ДЛЯ МАМИ». Надішліть відео вчительці.

МАТЕМАТИКА
Тема :  Таблиця множення числа 8. Розв’язування задач.
Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей- ознайомити учнів з таблицею множення числа 8; вдосконалювати навички розв'язання задач дією множення; закріплювати знання таблиці множення і ділення чисел; формувати вміння знаходити значення виразів , розвивати логічне мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до природи.

І. Діагностична робота. Перевірка сформованості усних обчислень. (На листочку).


ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
1.        Усна лічба
7 · 2 =                                 6 · 4 =                                          4 · 5 =
7 · 5 =                                 6 · 6 =                                          5 · 8 =
7 · 4 =                                 6 · 8 =                                          4 · 8 =
7 · 8 =                                 6 · 5 =                                          5  · 3 =
7 · 9 =                                 6 · 3 =                                          4 · 9 =
7 · 6 =                                 6 · 9 =                                          5 · 7 =
7 · 7 =                                 6 · 7 =                                          4 · 6 =
2.        Віршовані задачі. Метод «Мозковий штурм». Пишіть відповідь в рядочок.
У неділю на пустирі
Ми квітник зробили.
6 рядів гарних троянд
Тут ми посадили.
Скільки їх усього.
Якщо в кожнім ряді 5 кущів було?

Півник на город пішов
10 черв’ячків знайшов.
Половину проковтнув,
Скільки – навіть не збагнув.
Ви йому допоможіть:
Скільки з’їв він, підкажіть.

На столі 4 миски.
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам.

6 метеликів летіли.
Парами спочити сіли.
На скількох ромашках
Спали ці комашки?

На гілках вербички
23 синички.
8 з них – запам’ятай,
Полетіли десь у гай.
А назад вернулось 3.
Скільки стало, говори.

3.        Хвилинка каліграфії.
Діти записують у зошиті число,  дистанційна робота.
          Треба 7 збільшити на 1.
          А якщо поряд з числом 8 напишемо ще одну вісімку. Яке число вийде? (88)
          Які це числа? 8 і 88?
          8 – одноцифрове, 88 – двоцифрове.
          Ще що ми знаємо про ці числа?
          Це парні числа.
          Назвіть сусідів числа 8. ( 7 і 9)
          Назвіть сусідів числа 88. (87 і 89)
          Скільки десятків і скільки одиниць у числах 87, 88, 89?
          Напишіть, будь ласка, рядок числа 8 і числа 88.

Установіть закономірність і запишіть числа вставляючи пропущені.
12; 34; …; …; 100.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
-           Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо вивчені таблиці множення і ознайомимося з таблицею множення числа 8.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.        Підготовча робота.
Фронтальне опитування. Метод  «Мікрофон»
          Що ми називаємо дією множення? (додавання однакових доданків)
          Як називаються компоненти і результат дії множення?
          Замініть вираз 8 + 8 +8 + 8 +8 дією множення.
          Що означає число 8 у добутку?
          А число 5?
          Як називається у виразі 8 5 число 8?
          А число 5?
1.     Робота з підручником, ст. 126.
Завдання 1  Переставний закон множення
1 • 8 = 8 • 1 = 8      10 • 8 = 8 • 10 = 80    2 • 8 = 8 • 2 = 16     0 • 8 = 8 • 0 = 0
3 • 8 = 8 • 3 = 24     4 • 8 = 8 • 4 = 32      5 • 8 = 8 • 5 = 40     6 • 8 = 8 • 6 = 48
7 • 8 = 8 • 7 = 56     7 • 10 = 10 • 7 = 70    6 • 0 = 0 • 6 = 0
         
Завдання 2 У таблиці множення числа 8 наступний добуток на 8 більший від попереднього, а попередній добуток на 8 менший, ніж наступний:
8 • 8 = 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 = 8 • 7 + 8 = 56 + 8 = 64
8 • 9 = 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 = 8 • 8 + 8 = 64 + 8 = 72

Вивчення таблиці множення на 8.
https://www.youtube.com/watch?v=cext7zgDQ-g

Завдання 3
Якщо а = 1, тоді а • 8 = 1 • 8 = 8              Якщо а = 2, тоді а • 8 = 2 • 8 = 16
Якщо а = 3, тоді а • 8 = 3 • 8 = 24            Якщо а = 4, тоді а • 8 = 4 • 8 = 32
Якщо а = 5, тоді а • 8 = 5 • 8 = 40            Якщо а = 6, тоді а • 8 = 6 • 8 = 48
Якщо а = 7, тоді а • 8 = 7 • 8 = 56            Якщо а = 8, тоді а • 8 = 8 • 8 = 64
Якщо а = 9, тоді а • 8 = 9 • 8 = 72

Завдання 4  У пакеті було 2 кг печива круглої форми і 3 кг — квадратної форми. Скільки кілограмів печива у 8 таких пакетах?
Короткий запис
В 1 пак. – 2 кг і 3 кг
У 8 п. - ?
План розв’язування
1) Скільки всього кілограмів печива в пакеті?
2) Скільки кілограмів печива у 8 таких пакетах?
- Запишіть розв’язання.

ІІ спосіб
Короткий запис
Кругле — ? кг, 8 пакетів по 2 кг
Квадратне — ? кг, 8 пакетів по 3 кг
Всього — ?

План розв’язування
1) Скільки всього кілограмів печива круглої форми у 8 таких пакетах?
2) Скільки кілограмів печива квадратної форми у 8 таких пакетах?
3) Скільки кілограмів печива у 8 таких пакетах?
Завдання 5

Якщо а = 1, тоді 40 : а = 40 : 1 = 40            Якщо а = 2, тоді 40 : а = 40 : 2 = 20

Якщо а = 4, тоді 40 : а = 40 : 4 = 10     

V. Узагальнення знань.
1.     Робота над задачею.
Щоб приготувати суміш для укладення цегли, взяли 7 кг цементу, а піску – на 14 кг більше. У скільки разів цементу взяли менше, ніж піску?
§  Про що йдеться в задачі?
§  Скільки взяли цементу для суміші?
§  Скільки взяли піску?
§  Що запитують у задачі?
§  Які слова виписуємо для скороченого запису?
Цементу – 7 кг
Піску – ?, на 14 кг більше
У скільки разів менше цементу , ніж піску?
Розбір задачі.
§  Скільки було цементу? (7кг)
§  Що сказано про пісок? (що його на 14 кг більше)
§  Чи можемо дізнатись скільки взяли піску? (так)
§  Якою дією? (додавання)
§  Чому? ( бо на 14 кг більше)
§  Що до чого додаємо? ( до 7 + 14)
§  Що одержали? ( піску взяли 21 кг)
§  Що запитують у задачі? ( у скільки разів менше взяли цементу)
§  Чи можемо дати відповідь на це запитання? (так)
§  Якою дією? (ділення)
§  Що на що ділимо? ( 21: 7 = 3 рази)
§  Що напишемо біля числа 3? (рази)
§  Чому? ( бо кілограми ділимо на кілограми)
§  Як напишемо відповідь? ( цементу взяли у 3 рази менше)
3.                 Знайди помилку.
Випишіть неправильні рівності, обчисліть їх.
65 – 3 = 35                                35 : (5 + 2)= 5
21 – 5 = 16                                20 – 6 : 2 =1 7
90 – 9 = 99                                35 : 5 – 2 = 5
60 – 3 = 67                                1 + 7 – 7 = 51
100 – 0 = 10                               14 : 2 – 7 = 0
4. Завдання 6  Довжина відрізка КМ = 10 см.  Накресли відрізок АВ, який у 2 рази коротший за відрізок KM і відрізок CD, який на 2 см коротший за відрізок KM.
 Завдання 8
Підказка
В 4 стовпчику застосуйте переставний закон додавання.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
- Що  нового  дізналися  на  уроці? 
- Вивчіть таблицю множення на 8.
 Я досліджую світ 




Образотворче мистецтво 


Фізична культура






Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків