Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

понеділок, 4 травня 2020 р.

4 травня
Математика
Тема : Обчислення. Розв’язування задач.
Мета : закріпити вміння розв’язувати завдання на застосування табличного ділення на 6; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, вміння працювати самостійно; прищеплювати інтерес до точних наук.
Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.
- Запишіть  в зошитах з математики: 4 травня
                                                          Дистанційна робота
1. Математична розминка (диктант)
— У скільки разів 40 більше, ніж 5?
»       У скільки разів 6 менше, ніж 42?         
»       На скільки 36 більше, ніж 6?               
»       На скільки 6 менше, ніж 36?               
»       У скільки разів 36 більше, ніж 6?        
»       У скільки разів 6 менше, ніж 48?   
»       На скільки 36 більше, ніж 9?           
»       На скільки 9 менше, ніж 72?
»       Суму чисел 18 і 12 зменшити в 6 разів.
»       4 збільшити на частку чисел 45 і 5.
»       І множник 6, ІІ множник – різниця чисел 30 і 25. Знайти добуток.
»       Ділене 54, дільник – різниця чисел 15 і 9. Знайти частку.      


2.        Хвилинка каліграфії — З ряду чисел: 10; 12; 18; 20; 24; 26; 28; 30; 32; 36 випишіть ті, які одночасно діляться на 2 і на 4.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.   

-         Сьогодні ми повторимо табличні випадки множення та ділення. Будемо закріплювати уміння розв’язувати задачі та приклади.

ІV.Робота над матеріалом уроку. Підручник : с. 123

1.Розв’язування виразів.

-     Виконайте завдання 3 та 8.
- Давайте пригадаємо порядок дій. У виразах з дужками спочатку виконують дію в дужках, потім – множення й ділення.

2.  Завдання 5 на розв’язування буквенних виразів.


-         Якщо а = 54, тоді а : 6 = 54 : 6  = 9  ;   допишіть за зразком.

3. Робота над задачами.
- Прочитайте задачу 2.
Завдання 2  Ярема купив на сніданок 2 склянки соку, по 3 грн за склянку, і пиріжок за 4 грн. Скіль­ки коштує сніданок Яреми?
-         Прочитайте умову.
-         Що треба дізнатися?
Сік
Пиріжок
Всього
2 склянки по 3 грн
4 грн
?
-         -Чи можемо зразу відповісти, скільки коштує сніданок Яреми?

-         -Як дізнатися, скільки коштує сік?

-         - Як дізнатися, скільки коштує  весь сніданок?

-         -Запишіть короткий запис , план розв’язання , розв’язання, вираз та відповідь до задачі.

Короткий запис

 

Сік — ? грн., 2 склянки по 3 грн.

Пиріжок — 4 грн.


-         Діти, спробуйте скласти свою задачу про свої  покупки. Запишіть її короткий запис та розв’язок.

-         Прочитайте задачу 4.
 Марко мав 5 купюр, по 2 грн кожна. Скільки решти отримає Марко, якщо він купить пиріжок за 4 грн? За 3 грн? За 5 грн?
-         Зможемо ми зразу взнати решту?
-         Чи знаємо ми, скільки грошей мав Марк?
-         Як ми дізнаємось?
-         Знаючи, що у Марка 10 грн., і він купить пиріжок за 4 грн, як дізнатися, скільки решти отримає? А якщо купить пиріжок за 3 грн., 5 грн.?
-         Запишіть розв’язання, пояснення, коротку відповідь з 3 чисел.

4. Робота над геометричним матеріалом.
Завдання 6  Довжина радіуса кола 6 дм. Яка довжина його діаметра? Накресли коло будь-яким способом і його елементи.


            Завдання 7. Запишіть вершини, сторони та кути трикутника АВС та прямокутника ОКІN.
 Наприклад,

У трикутника АВС три вершини А, В, С; три сторони АВ, ВС, СА; три кути <ВАС, <АВС, <ВСА  (<А, <В, <С)

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ  .
Робота над задачею
Довжина першої сторони трикутника 12 см, другої — в 4 рази менше, а третьої — 5 см. Знайдіть периметр трикутника.     
V. Підсумок уроку.
- Введіть своє прізвище та ім’я, код доступу 904788
- Виконайте тести з математики до 18.00. (Вони дуже легкі).

Українська мова

Тема : РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Тема, заголовок, основна думка


Запам’ятай!

Тема те, що «скріплює», з’єднує за змістом окремі речення в єдине ціле, у текст.

Щоб визначити тему, необхідно дати відповідь на запитання: «Про що розповідається у тексті?»

1.                        Ознайомся з цікавим повідомленням про … . А ось про що, скажи сам(а), коли прочитаєш текст.
До винаходу звичних нам скляних дзеркал люди намагалися шліфувати і полірувати найрізноманітніші матеріали: їм дуже хотілося бачити своє зображення. Для цього використовували блискучий камінь (гірський кришталь), метал (золото, срібло, бронзу, олово, мідь).
Вік найдревніших дзеркал — близько 5 тисяч років. Це зазвичай золоті або бронзові диски, ретельно відполіровані з одного боку і з візерунком на іншому. Для того щоб було зручно дивитися, до дисків прикріплювали ручку.

Ÿ Про що розповідається в тексті? Яка його тема? Які слова особливо яскраво відображають тему тексту?

Запам’ятай!

Заголовок це ніби «вивіска» тексту. За ним можна дізнатися, про що буде розповідатися в тексті.
2.        Прочитай заголовки розділів дитячої енциклопедії. Як ти думаєш, про що в них розповідається?

P Мандрівка в пори року.

P Глибокі « подихи» Землі — землетруси.

P Блакитні очі планети.

P А тварини вміють розмовляти?

3.        З кожної пари заголовків вибери той, який точніше повідомляє про тему тексту.

Весна. — Пролісок — перша весняна квітка.

Друзі. — Дружба лелеки з Тарасиком.

Птахи. — Шпаки прилетіли.



4.        Добери і запиши заголовок до тексту.

_______________________________




Конвалія — лісове диво. Ця тендітна красуня тримає на тонкому стебельці між двома широкими — листками біленькі намистинки. Вони нагадують ніжні дзвоники — перлинки. Проста і чудова квітка наповнює повітря п’янкими приємними пахощами. Конвалія є не лише окрасою лісу . Вона має ще й цілющі властивості.

Ÿ                 Яка тема тексту?
Запам’ятай!

У        кожному тексті є основна думка, якій «підпорядковується» увесь текст.
Щоб навчитися визначати основну думку, треба розуміти, що хотів сказати автор.
6.  Прочитай текст . Добери до нього заголовок.

____________________________

У   кожному з нас є маленьке сонце. Сонце — це доброта. Ти ще маленький(а). Але сонце у тобі може жити дуже велике. Допомагай людині в біді, зігрівай
її   своєю добротою.

Ÿ Поміркуй, яка основна думка твору. Запиши речення, в

якому висловлена основна думка.

7.          Склади і запиши розповідь за малюнком. Добери заголовок.

Слова для довідки: на рибалку, вудочка, дідусь, онук, відерце, наловити рибки, незабутнє враження, щасливі, додому.

Зайдіть на платформу «На урок» за посиланням join.naurok.ua
- Введіть своє прізвище та ім’я, код доступу 703871 та виконайте тести з укр. мови до 18.00.

Я досліджую світ

Тема уроку:  Які рослини потребують охорони з боку людини?
Мета уроку: Збагачувати знання дітей про охорону і збереження природи, охорону рослин; розширювати екологічний світогляд учнів. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, усне мовлення, уяву про навколишній світ. Виховувати бережне ставлення і любов до природи, почуття відповідальності за свої вчинки.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

       I.            ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. «Організаційна зупинка».
Починається урок,
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі,
Діти просто – молодці!

    II.             АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. «Літературна зупинка».
1.     Вірш П.Сиченка «Вмійте природу любити».
-       Послухайте вірш і визначте з яким проханням звертається автор до нас?

Вмійте природу любити


Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти!
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави …
Цвіту не рви задаром,
Гілки не втни для забави!

Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
-       А які поради дає автор?
-       Чому потрібно оберігати квіти, дерева і трави?
-       Поясніть назву вірша «Вмійте природу любити».

-         Заповніть календарик спостережень в зошиті.
-         Позначте дату, температуру, стан неба, вітер.

       I.            ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.
    II.            ВІДКРИТТЯ УЧНЯМИ НОВИХ ЗНАНЬ. «Зупинка в природі».
1.     Складання пам’ятки.


 -       Без рослин не було б життя на нашій планеті Земля.
-       Рослини дають кисень.
-       Вони являються притулком, житлом.
-       Рослини – це їжа для людей і тварин.
-       Рослини – ліки, парфуми.
-       Рослини – прикрашають нашу планету.
-       Рослини – це одяг.
-       Рослини – це меблі.
-       Рослини – це папір, зошити, книжки, підручники.
1.     Причини зникнення рослин. «Довідкова зупинка».
1)    Довідкове бюро.
-       Будуючи заводи, будинки та інші споруди люди знищують ліси, рослини, тобто багато дикорослих рослин гине через господарську діяльність людей. Тому рослини потребують охорони.
2)    Довідкове бюро.
-       Дуже багато рослин стають рідкісними через те, що люди рвуть їх заради гарних квіток. Такі рослини не дадуть плодів і насіння. Зірвані рослини швидко в’януть. А в природі вони ще довго могли б радувати нас.
3)    Довідкове бюро.
-       Буває, що люди не зриваючи рослин, гублять їх. Причина цього – витоптування. Іде людина лісом і не помічає, як у неї під ногами ламаються, утоптуються в землю крихкі рослини. Ще під ногами людини ущільнюється ґрунт. У такому ґрунті залишається мало повітря, води. І рослини на ньому жити не можуть, вони гинуть.
2.     Робота з підручником  Я досліджую світ(с. 118-119).
Для чого створили Червону книгу?
-         Прочитайте статтю.
«Екологічна зупинка».
 Завдання:
-       Що може зробити людина для охорони рослин?
Саджати більше дерев, кущів, рослин. Недарма народна мудрість свідчить: «Людина недаремно прожила життя, якщо вона виростила  хоча б одне дерево». Пам’ятайте, з одного дерева можна виготовити мільйон сірників. Будьте обережні з вогнем! Не розпалюйте вогнище у лісі!
Перебуваючи на природі не зривайте рослин для букетів. Букети можна складати тільки з тих рослин, які людина сама виростила. Збирати лікарські рослини можна тільки в тих місцях, де їх багато. Частину рослин слід обов’язково залишати в природі. Через надмірне збирання рослин вони стали рідкісними.
 Знайомство з Червоною книгою України.


 -       Щоб зберегти живу природу створили Червону книгу України.
Червона книга – це важлива книжка і водночас державний документ, в якому представлено багато рідкісних рослин і тварин, які зникають. Такі переліки створено у різних країнах і є він в Україні. Два товстезних томи і в кожному міститься понад 1000 сторінок. Червоний колір – сигнал небезпеки.

     Демонстрація зображень рідкісних рослин. «Зупинка – цікавинка».

РІДКІСНІ РОСЛИНИ

Молочай, росичка, конвалія, ясенець білий, підсніжники, горицвіт весняний, сон великий, цибуля ведмежа, черевички зозулині, ряст, анемона, ковила, беладона, любка дволиста, лілія лісова, сонцецвіт сивий, береза Клокова, береза темна, бруслина карликова, вовчі ягоди пахучі.
Анемона жовтивцева
Карагана скіфська
1.     Фізхвилинка.
Сильний вітер до землі
Гне берізки молоді.
А вони ростуть, міцніють.
В гору тягнуться, радіють.
Віти долу опускають
Листям ніжки звеселяють.
2.     Вікторина «Яка квітка?»

1)    Дзвіночки-перлинки на ніжці тоненькій
Такі запашні і тендітні такі.
В широкому листі, немов у гіллі
Ховають від сонця голівки свої.
(Конвалія)

1)    У зеленім зіллі

Виросло дівчатко –
В неї вії білі
Й золоті очатка.

(Ромашка)

1)    Він маленький, він біленький,
Має ніженьку тоненьку.
З ним легенько вітер грає,
Все гойдає, колихає,
Сповіщає рідний край:
-         Гей! Весна прийшла! Стрічай!
                                (Підсніжник)
-       І ось, що відбувається навесні.
1.     Рольова гра «Лісова лікарня»
Мудрий Лісовик
-       Ми зараз перебуваємо в лісовій лікарні. Незабаром почнеться прийом пацієнтів. Кожному з них ви – лікарі – призначите лікування, щоб лісові мешканці одужали. Адже лікування – це дуже серйозна справа.
-берізка

-       Допоможіть мені, будь-ласка, шановні лікарі! Щовесни приходять до лісу люди і ріжуть гострими ножами мою красу – мою білу кору.
-       Я так страждаю від болю. З ранок витікають мої соки. Я слабшаю, насилу стою під вітром. А в ранки так і намагаються потрапити бактерії різних деревних хвороб.


-       Звісно, ми тобі допоможемо, берізко! Будемо прохати людей робити дуже маленькі надрізи і невеликими кількостями збирати сік з дерев. Не причиняти болю деревам!
-       А ось, що відбувається взимку! (Мудрий Лісовичок)

-ялинка 1

-       Я – найнещасніше дерево в лісі! Людям подобаються мої волохаті запашні гілочки. Вони так і намагаються їх обламати. А гілочки мої гнучкі, відразу не ламаються. Усе одно люди намагаються їх викрутити, відірвати з корою. Якби вони знали, як це боляче!
-ялинка 2
Але ще гірше нам взимку, напередодні новорічного свята. Щороку чекаю на свою погибель від гострої пили або -       сокири. Людям хочеться прикрасити своє житло пухнастою ялиночкою. Тільки не думають вони, що гинемо ми цього святкового дня.



-       Ми будемо пильно стежити, щоб цього не відбувалося в нашому селищі. Будемо просити і дорослих, і малих, щоб берегли зелені красуні нашої Сергіївки. Та на новорічне свято краще наряджати штучну ялинку.
Мудрий Лісовик
-       А чи знаєте, діти, що ялина і береза мають лікувальні властивості. Як приємно гуляти по лісі, особливо якщо навколо тебе ростуть ялини. Хвойний запах цих дерев наповнює наші легені і бронхи цілющими ароматами. Для лікування бронхітів, пневмонії і бронхіальної астми готують відвар з шишок ялини. Цим відваром промивають ніс, горло при застуді. Використовують при прийнятті ванн.
-       У берези цілющі властивості мають бруньки:
ü лікують ангіну;
ü грип;
ü бронхіт;
ü настій на меду загоює швидко опіки і запалення носової порожнини.
-       Та найбільшої слави набув березовий сік, який освіжає та надає організму багато вітамінів.
1)    Гра «Мікрофон».
-       Поясніть рядки:
«Якщо з природи щось черпати,
то мусиш їй і спокій дати,
а головне – про неї дбати,
знати, любити та охороняти».

       I.            УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1.     Тестування.
1)    Червона книга України – це:
а.      перелік рослин і тварин;
б.     Закон України;
в.      перелік рослин і тварин, що зникають.
2)    Назви рослин і тварин, яких залишається мало, заносять до:
а.      енциклопедії;
б.     Червоної книги.
3)    Червона книга містить відомості про:
а.      рідкісні рослини;
б.     зниклі рослини і тварини;
в.      рідкісні і зниклі рослини і тварини.
4)    Чому для цієї книги вибраний червоний колір?
а.      це красивий колір;
б.     це яскравий сигнал;
в.      це сигнал небезпеки.

    II.            ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
-       Що сталося, коли б природу не охороняли?
-       Яку участь ви берете в охороні природи рідного краю?

 III.            ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
-       Заповніть сторіночки зошита з теми.
-       Запам’ятати декілька правил поведінки на лоні природи (Додаток 1).

Знайдіть в Інтернеті повідомлення про одну із рослин, занесених в Червону книгу. Напишіть про  неї 3-4 речення, щоб змогти про неї розповісти.


Правила поведінки на лоні природи

·       Не ламайте гілок на деревах і кущах.
·       Не рвіть оберемками дикорослі квіти, не руйнуйте грибниці.
·       Не розпалюйте в лісі вогнищ поблизу дерев і кущів. Обов’язково гасіть їх, коли йдете з лісу. Не паліть суху траву.
·       Не смітіть у лісі, на луках, біля водойм. Спалюйте сміття, не розбивайте скляний посуд, не залишайте поліетиленових пакетів, бо природа не в змозі їх переробити.
·       Не тривожте пташенят у лісі, бо можете відвадити від гнізд дорослих птахів.
·       Навчіться слухати музику лісу – це спів пташок.
·       Не руйнуйте мурашників, домівок інших тварин.
·       Бережіть дерева! У спекотні дні самі захочете відпочити в їхній тіні.
·       Оберігайте сонечок, бабок і метеликів! Метелики опилюють рослини. Бабки захищають нас від комарів. А сонечки знищують попелиць на рослинах.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків