8 травня
Читання
Тема : Оксана
Сенатович «Поміняймося місцями».
Мета : Вдосконалювати навички
свідомого виразного читання, розширювати і поглиблювати знання учнів про
значення матері в житті людини, ознайомити учнів з традицією вшанування
жінки-матері, виховувати повагу і любов до найріднішої людини.
Хід
уроку
І .Організація класу.
В гості йде до
нас урок.
Працюватимем
старанно,
Щоб почути
укінці,
Що у нашім
дружнім класі
Діти просто
МОЛОДЦІ!
- Пропоную
вам провести невеликий аутотренінг, повторивши разом наступні слова
- Я –
школяр
- Я – особистість творча
- Я думаю, замислююсь
- Я хочу знати.
ІІ. Актуалізація
попередніх знань.
-
Творчість якого дитячого письменника ми
розглядали на минулому уроці?
-
Хто такий Сашко Дерманський?
-
Що ви запам’ятали про поета?
-
Який твір ми вивчали?
-
Яка його основна думка?
-
Розкажіть
напам’ять «Теплий віршик для мами»
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
-
Ми продовжуємо вивчати розділ «Святкова
поетична скринька». Сьогодні познайомимося з жартівливим твором Оксани Сенатович «Поміняймося місцями».
Він вам точно сподобається.
ІV. Робота
над матеріалом уроку.
1. Знайомство
з письменницею Оксаною Сенатович.
1.
Бесіда.
-
Діти, а яке ж родинне свято
наближається?
-
Мама. Мамуся… Скільки спогадів і тепла
таїть це магічне слово, бо воно називає людину, яка завжди для нас найближча,
найрідніша. У травні, коли прокидається природа, коли дзвенить у блакиті
дзвінкий пташиний спів, коли травами і квітами замаїться земля, теплий весняний
вітер приносить до нас Свято Матері.
-
Згадаємо.
-
Молоду американку Анну Джервіс спіткало
страшне лихо – передчасно пішла з життя її мати. І донька, скуштувавши
сирітської долі, вимріяла думку, аби мали люди на рік один день, коли б усі
вшановували і матір-неньку, і матір-землю, і Матір Божу.
-
І
полетіли від сироти листи сенаторам. Нарешті, 1914 року Конгрес США ухвалив
рішення про проведення в країні нового державного свята – Дня Матері.
-
Символом пам’яті в цей день квітка на грудях
дітей: рожева означала шану живій матері, біла – померлій. В Україні офіційно
День Матері відзначають з 2000 року.
2. Читання
вірша напівголосно. «Бджілка».
-
Який настрій у вас після прочитання?
-
Від імені кого написаний вірш?
-
З якою уявною пропозицією звернулися
діти?
3.
Робота
над твором.
А)
Повторне читання пошепки.
Б)
Аналіз твору.
- Що
зацікавило вас у вірші?
-
Прочитайте рядки, які у вас викликали ці почуття.
- Що
спонукало дітей до такої дивної пропозиції?
- Як
діти поводили б себе на місці мами ?
- Як ви
гадаєте, а що спонукало авторку до написання такого вірша?
- Чи
впізнали ви свій життєвий досвід у творі?
- Прочитайте ще раз вірш виразно !
V. Закріплення
теми уроку. Робота над прислів’ями.
Прислів’я і приказки про маму –
це українська мудрість про найголовніших у нашому житті мам, які нас виростили,
навчали, піклувалися про нас.
-
Давайте ї прочитаємо. Пояснимо.
Дитина плаче, а матері боляче.
Мати однією рукою б’є, а другою
гладить.
У кого є ненька, в того
голівонька гладенька.
Птах радіє весні, а дитя –
матері.
Нема того краму, щоб купити маму.
Матері ні купити, ні заслужити.
Дитина плаче, а матері боляче.
У дитини заболить пальчик, а в
матері серце.
Рідна мати високо замахує, а
помалу б’є.
Нема в світі правди – тільки
рідна мати.
Як мати рідненька, то й сорочка
біленька.
Там земля мила, де мати народила.
Нема цвіту кращого від маковічки,
нема роду милішого від матіночки.
Біля рідної матки добре дитятку.
Що мати навчить, то й батько не
перевчить.
Мене мати цілий вік дурила:
Казала «битиму», та не била.
Як матір покинеш, то й сам
загинеш.
Найдорожча пісня – з якою мати
колисала.
Добавте слово:
На сонці тепло, біля матері (добре).
Там земля мила, де мати (народила).
Пташка радіє весні, а дитя (матері).
Діти плачуть, а в матері серце (болить).
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Технологія
«Мікрофон»
Продовж речення
«Мама для мене – це …»
2. Знайдіть в інтернеті ще вірші про маму.
Зачитайте їх виразно своїй найдорожчій людині.
Я вже вам допомогла .
Весна і
мама
Якось я спитала у Весни:
– Ти чому приходиш, поясни?
І весна сказала прямо:
– Поспішаю я на свято Мами!
Поспішають квіти проростати,
Поспішають журавлі вертати,
Поспішає сонечко теплішать,
Поспішають діти розумнішать.
В Африці далекій, пам’ятаю,
Говорив мені Премудрий Слон,
Що якби на світі мам не стало,
То й весни на світі не було!
Ще сказав: – Ви помічали, може, –
Кожна мама із весною схожа.
І відкрив мені він таємницю,
Що весна із Мамою сестриці…
Ірина
Жиленко
МОЛИТВА
ЗА МАМУ
Є в мене найкраща на світі матуся,
За неї до Тебе, Пречиста, молюся.
Молюся устами, молюся серденьком
До Тебе, небесна Ісусова Ненько.
Благаю у Тебе дрібними словами
Опіки та ласки для любої мами.
Пошли їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб дні їй минали без смутку, без болю.
Рятуй від недуги матусеньку милу,
Даруй їй здоров'я, рукам подай силу,
Щоб вивела діток у світ та й у люди,
Щоб ними раділа-пишалась усюди.
За це я складаю в молитві долоні
До Тебе, Царице, на соняшнім троні.
Роман Завадович
Вишиванка
Мама вишила мені
Квітами сорочку.
Квіти гарні, весняні:
- На, вдягай, синочку!
В нитці – сонце золоте,
Пелюстки багряні,
Ласка мамина цвіте
В тому вишиванні.
Вишиваночку візьму,
Швидко одягнуся,
Підійду і обніму
Я свою матусю.
Вадим Крищенко
УКРАЇНСЬКА МОВА
урок дивись
МАТЕМАТИКА
ДІЛЕННЯ НА 8
УРОК ДИВИСЬ
ВИКОНАЙТЕ ТЕСТИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
Код доступу : 450578
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
Діагностична робота
«Людина і
природа навесні»
1. Весняні місяці - це:
а)
грудень, січень, лютий;
б)
березень, лютий, травень;
в)
березень, квітень, травень.
2. Чого не можна побачити навесні
:
а) скресає крига на водоймах;
б) день стає коротше, ніч довшає;
в) розпускаються бруньки на
деревах і кущах.
3. Визнач весняні явища в житті рослин:
а) сокорух, розвиток бруньок,
розпускання листків, цвітіння;
б) у птахів – пора гніздування,
комахи просинаються;
а) впадають в сплячку ведмеді,
їжаки, кажани.
4. Трав'янисті рослини, що квітують до
розпускання листків на березі і черемсі це:
а) пізньоквітучі рослини;
б)
ранньоквітучі рослини.
5. З’ єднай стрілками частини правильних
тверджень:
Ведмідь навесні відновлюють
сокорух і починають зеленіти
Ластівка навесні просинається від
зимової сплячки
Дерева навесні будує гніздо і
висиджує пташенят
6. Підкресли назви весняних
першоцвітів: тюльпан, бузок, первоцвіт, айстра, пролісок, сон, крокуси.
7. Познач
правильну кінцівку речення.
Птахи
на весні …
а) ховаються від холоду;
б) відлітають у теплі краї;
в) будують гнізда, виводять пташенят.
8. Чому пташки повертаються із вирію не всі разом?
_____________________________________________________________________________
9. На початку
весни прокидаються від зимового сну _______________________
______________________________________________________________________
10. Познач рослини, занесені
до Червоної книги України:
а)
цикорій, деревій, безсмертник;
б)
полин, жасмин, бузина;
в)
підсніжник, горицвіт, крокуси.
11. Напиши декілька
тварин, що живуть у лісі
____________________________________________________________________
12. Познач тварин тільки прісних водойм.
а) короп, щука, лин, лящ;
б) дельфін, кит, пінгвін, морж;
в) акула, медуза, краб, коник.
Немає коментарів:
Дописати коментар