Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

пʼятниця, 24 квітня 2020 р.

24 квітня
Урок читання
Тема : Паола Утевська «Син рослинного світу».
І. Актуалізація опорних знань.
- Яка тема оповідання , яке ми читали минулого разу?
Яка головна думка?
Стисло перекажіть зміст прочитаного оповідання «Лісова дивина».
ІІ. — Знайдіть пари. Прочитайте скоромовки.
Босий хлопець сіно косить...
заклекотіла до лелеченят.

Летіла лелека...
доки прийде Івашка.

Кипи, кипи, кашко...
роса росить ноги босі.
ІІІ. Оголошення теми уроку.
-         Сьогодні ми познайомимось з тим, як виник папір.


-         Винахід паперу – одне з головних досягнень людства на шляху до цивілізації. Ще в найдавніші часи людина шукала матеріал, який би йому служив для писемності.Ви, мабуть, задавали собі запитання: що таке папір? Так от, папір – це матеріал зі спресованних рослинних волокон. Його використовують для різних цілей, зокрема для писання, друкування книжок і газет, а також для упаковки.
-         Люди навчилися робити папір понад 2 тис. років тому в Давньому Китаї. Винахідник Цай Лунь у 105 році придумав спосіб робити папір із кори шовковиці. Кору мочили у воді й товкли разом із ганчір’ям та попелом. Цю суміш клали на раму-сито, розгладжували камінцями і висушували. Хоча з того часу процес виробництва паперу дуже змінився, його і донині виготовляють із деревини. Спосіб виготовлення паперу китайці тримали в секреті від чужоземців цілих 5 століть.
-         Але ще за п’ять століть до китайців єгиптяни навчилися робити схожий матеріал із розплющених стебел папірусу – болотяна трав’яниста рослина, що росте на берегах річки Ніл.



-         У багатьох сучасних мовах слово «папір» походить від єгипетського слова «папірус».
-         Зараз і в давнину папір роблять із паперової маси, але сировиною для неї служить подріблена деревина хвойних порід дерев – сосни, ялини, ялиці. Рослинні волокна складаються з міцного матеріалу – целюлози. Ось чому чудовий папір відзначається міцністю.
-         А вищі сорти паперу для друкування банкнот і важливих документів роблять із бавовняного та лляного ганчір’я. Папір із такої деревини виходить дуже гладенький та міцний.
-         Найдавніші папери, які датовані ХІV століттям, зберігаються в Центральному державному інституті археології у Львові.



-         У Софійському соборі була створена перша бібліотека в нашій країні в Києві. Заснував її князь Ярослав Мудрий. Усі  книжки тоді писалися від руки, їх було близько 950.
-         Сьогодні папір використовують скрізь. Шпалери на стінах, газети і журнали, упаковка, поштові марки, текстура на меблях, грошові купюри, серветки, рушники, картон, мотузки, посуд, одяг – все це зараз виробляють з паперу. Сучасні технології дозволяють виробляти папір з властивостями дерева, металу і навіть скла. У Швеції навчилися робити з паперу навіть меблі. Але найголовніше застосування паперу, як і раніше залишаються книги. Алішер Навої ще в давні часи сказав: «Папір – крила, на яких розносяться по світу думки мудреців».
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1.     Прочитайте уважно оповідання «Син рослинного світу».
2.     Дайте відповіді на питання
    -Звідки походить назва «папір»?
-         Де росте папірус?
-         Як використовували цю рослину єгиптяни?
-         На чому писали ще в давнину?
-         На чому писали слов’яни?
-         Хто став винахідником паперу?
-         Зачитай, як Цай Лунь зробив матеріал для писання?
-         Які країни запозичили у китайців виробництво паперу?
3.     Прочитайте ще раз текст та складіть до нього план.
 ІV. Підсумок уроку.
-         Про що ми сьогодні цікаве довідались?
-         Спробуйте переказати ту частину тексту, де розповідається про процес виготовлення матеріалу для письма.


24 квітня
Математика
Тема : Закріплення вивчених випадків множення та ділення. Розв’язування задач.
І. Усний рахунок.
6 ٠ 10           10  : 10 
10٠5             30 : 10
10 ٠1            7 : 7
8 ٠ 10           5 ٠ 0
0٠10            1 : 1
1)     Маса качки  4 кг. Якою є маса 8 таких качок?
2)     До кожного пальта пришивали по 7 Ґудзиків. Скільки Ґудзиків знадобиться для 5 пальт?
ІІ. Хвилинка каліграфії.
Запишіть : 24 квітня
              Дистанційна робота
Записати числа в порядку зростання : 89, 9, 24, 76, 15, 39, 61, 48, 99, 53.
Записати в порядку спадання : 86, 3, 98, 17, 71, 22, 69, 34, 58, 46.
ІІІ. Математичний диктант.
До 27 додати частку  чисел 45 і 5
Суму чисел 30 і 6 поділити на 4.
Число 9 помножити на різницю чисел 26 і 23.
До частки чисел 32 і 4 додати 49.
Різницю чисел 45 і 39 збільшити в 4 рази.
Частку чисел 28 і 4 збільшити в 5 разів.
У скільки разів 24 більше 4?
У скільки разів 40 менше 5?
Перетворіть 1 дм 9 см в см.
Перетворіть 25 дм в метри і дециметри.
Перетворіть 32 см в дециметри і сантиметри.
ІV. Робота над задачами.
Запишіть короткий запис, план розв’язання, розв’язання та вираз задачі.
1.     У магазині  було 46 м сітки для вікон. 9 покупцям продали по 2 м сітки. Скільки метрів сітки залишилося в магазині?
2.     Розв’яжи двома способами.
В одному кошику  18 іграшок , а в другому – 12. Усі іграшки розклали у 6 коробокпорівну. Скільки іграшок виявилось в кожній коробці?
І спосіб                ІІ спосіб
□ :□=□                  □ :□=□
V. Робота з підручником, с.118.
Завдання 1.  На виготовлення двох однакових вудок витратили 8 м бамбука. Скільки метрів бамбука витратили для однієї вудки? Скільки метрів бамбука потрібно для 5 таких вудок?
Короткий запис №1
8 м — це 2 вудки по ? м
Метрів на 1 вудку — ? м., 

Короткий запис №2
Бамбук — ? м, 5 вудок по 4 м

План розв’язування

1) Скільки метрів бамбука витратили для однієї вудки?
2) Скільки метрів бамбука потрібно для 5 таких вудок?

Розглянь схему-«дерево» до задачі в підручнику.

Завдання 2  Радіус кола 28 см. Яка довжина діаметра цього кола? Запиши довжину діаметра в дециметрах і сантиметрах  .
 Пригадай ! Радіусом кола називають відрізок, який з’єднує центр кола з будь-якою точкою на колі.
Діаметр кола – це відрізок, який з’єднує дві точки кола і проходить через його центр.

Завдання 3 
У скільки разів число 16 більше, ніж число 2?
16 > 2  у 8 разів       16 : 2 =  8
У скільки разів число 18 більше, ніж число З?
18 > 3  у 6 разів       18 : 3 = 6
Далі самостійно.
VІ. Самостійна робота : приклади 5, 6.
                                                    Українська мова
Тема : Типи текстів.
                 І.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Побудова тексту за поданим планом
—  Прочитайте речення. Перебудуйте і запишіть текст за планом.
Хвиля накрила її і ледве не потопила.
Мурашка спустилася до струмка напитись.
Вона побачила, що мурашка тоне і кинула їй гілку.
Голубка несла гілку.
Мурашка сіла на гілку і врятувалася.
План
1) Мурашка.
2 ) Голубка.
3)  Порятунок.
—  Скільки частин буде у вашому тексті? Скільки абзаців?
—  Як починаємо писати кожен абзац?
Перевірка роботи.
—  Прочитайте записаний текст. Доберіть до нього заголовок.
-         Що таке текст?
-         З яких частин складається текст? Що таке зачин, основна частина, кінцівка?

II.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.
—  Сьогодні  на  уроці  ми  дізнаємося,  які  бувають  тексти,  будемо  вчитися розрізняти їх за видами.
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.  Аналіз текстів
•  Ромашка росте у полі. Дівчата полюбляють плести віночки з ромашок. Ромашка символізує доброту, ніжність.
•  Ромашка  —  трав’яниста  рослина.  Рівна,  висока  з  яскравою  жовтою  голівкою, в білих прозорих пелюстках.
•  Ромашка — корисна лікарська рослина. Вона лікує людину від застуди. Ромашка відмінний заспокійливий засіб, корисний для здорового сну і відпочинку. Чашка чаю з ромашки на ніч, заспокоїть нерви, зніме напругу, прискорить засипання.
—  Про що говориться в кожному з текстів? (Про ромашку.)
—  Це у них спільне?
—  Про що ви дізналися з першого тексту? (Де росте ромашка. Нею прикрашають дівочі віночки. Що вона символізує.)Це  розповідь.
—  Що дізналися з другого тексту? (Який зовнішній вигляд цієї квітки). Це опис.
—  Про що дізналися з третього тексту? (Яку користь приносить ромашка.) Це міркування. У тексті  пояснюється,  чому саме  ромашка —  корисна лікарська рослина.
—  Які бувають тексти?
—  Отже,  є  три  типи  текстів:  текст-розповідь,  текст-опис,  текст-міркування.

2. Виконання тренувальної вправи 1 (с.  123)
—  Прочитайте тексти.
—  Про що в них розповідається? (Про писанки.)
—  Перший текст — це опис чи розповідь? Чому?
—  Що  ви  можете  сказати  про  другий  текст?  (Це  текст-опис,  бо  в  ньому описується  вигляд , краса писанки.
Візьміть до уваги!
Ознайомтесь з правилом.
Текст-розповідь – це текст, у якому розповідається про події. вчинки героїв…
Текс-опис – це текст, у якому описуються предмети, люди, природа…
 Спиши текст, який допоміг побачити красу писанки із вправи 1, с.123.

3.Розгглянь таблицю вправи 2. У якому випадку ти  будеш розповідати, а в якому описувати?

      4.Виконай ЧЕСНО УСНО ВПРАВИ 3 ,4, 5.
ІV.  ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Творча робота.
Загадка
•  Від страху тремтить, швидко біжить.
—  Запишіть відгадку. Виконайте звуко-буквений аналіз слова заєць.
—  Запишіть речення.
Заєць від куща, а жаба від зайця тікає.
—  Поясніть, як ви зрозуміли приказку.

Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами.
— А тепер спробуйте самостійно описати зайчика. Який він?
Запитання: Хто такий зайчик?
Що у нього на маківці?
Які зубки має гризунчик?
 Яка у нього шубка?
 Як дивляться великі очі?
 Які лапки має вухань?
Який у зайця хвостик?
Який звірок зайчик?
Словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту, шовкову;  насторожено;  передні  короткі,  а задні довгі;  куций,  не  заважає  бігати; миролюбний.
—  Прочитайте складений текст.
—  Яку назву ви до нього придумали?
—  За  допомогою  яких  слів  ви  зв’язали  в  тексті  перше  і  друге  речення? (Зайчик — у нього)
—  Третє і четверте речення? (Гризунчик — він)
—  Як  інакше  ви  називали  зайчика,  щоб  уникнути  повторів  у  тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок)
Висновок. Щоб  наше  мовлення  було  правильним,  слід  уникати  повторів. Щоб зв’язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим.
2.  Тестування «Так чи ні?»
•  Текст складається з речень?
•  До тексту неможливо дібрати заголовок?
•  Речення в тексті не зв’язані за змістом?
•  Текст можна поділити на частини?
•  У тексті речення розміщені в певній послідовності?
•  Кожна нова частина тексту починається з абзацу?
V.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
—  З якими типами текстів ви ознайомилися ?
—  Які тексти  (описи чи розповіді)найчастіше трапляються в нашому мовленні?

 Я досліджую світ 
Коли повертаються з теплих країв птахи?







Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків