24
квітня
Урок
читання
Тема : Паола
Утевська «Син рослинного світу».
І. Актуалізація опорних знань.
- Яка тема
оповідання , яке ми читали минулого разу?
Яка головна
думка?
Стисло
перекажіть зміст прочитаного оповідання «Лісова дивина».
ІІ. — Знайдіть пари. Прочитайте
скоромовки.
Босий хлопець
сіно косить...
заклекотіла до
лелеченят.
Летіла лелека...
доки прийде
Івашка.
Кипи, кипи,
кашко...
роса росить ноги
босі.
ІІІ. Оголошення теми уроку.
-
Сьогодні ми познайомимось з тим, як
виник папір.
-
Винахід паперу – одне з головних
досягнень людства на шляху до цивілізації. Ще в найдавніші часи людина шукала
матеріал, який би йому служив для писемності.Ви, мабуть, задавали собі
запитання: що таке папір? Так от, папір – це матеріал зі спресованних рослинних
волокон. Його використовують для різних цілей, зокрема для писання, друкування
книжок і газет, а також для упаковки.
-
Люди навчилися робити папір понад 2 тис.
років тому в Давньому Китаї. Винахідник Цай Лунь у 105 році придумав спосіб
робити папір із кори шовковиці. Кору мочили у воді й товкли разом із ганчір’ям
та попелом. Цю суміш клали на раму-сито, розгладжували камінцями і висушували.
Хоча з того часу процес виробництва паперу дуже змінився, його і донині
виготовляють із деревини. Спосіб виготовлення паперу китайці тримали в секреті
від чужоземців цілих 5 століть.
-
Але ще за п’ять століть до китайців
єгиптяни навчилися робити схожий матеріал із розплющених стебел папірусу –
болотяна трав’яниста рослина, що росте на берегах річки Ніл.
-
У багатьох сучасних мовах слово «папір»
походить від єгипетського слова «папірус».
-
Зараз і в давнину папір роблять із
паперової маси, але сировиною для неї служить подріблена деревина хвойних порід
дерев – сосни, ялини, ялиці. Рослинні волокна складаються з міцного матеріалу –
целюлози. Ось чому чудовий папір відзначається міцністю.
-
А вищі сорти паперу для друкування
банкнот і важливих документів роблять із бавовняного та лляного ганчір’я. Папір
із такої деревини виходить дуже гладенький та міцний.
-
Найдавніші папери, які датовані ХІV
століттям, зберігаються в Центральному державному інституті археології у
Львові.
-
У Софійському соборі була створена перша
бібліотека в нашій країні в Києві. Заснував її князь Ярослав Мудрий. Усі книжки тоді писалися від руки, їх було близько
950.
-
Сьогодні папір використовують скрізь.
Шпалери на стінах, газети і журнали, упаковка, поштові марки, текстура на
меблях, грошові купюри, серветки, рушники, картон, мотузки, посуд, одяг – все
це зараз виробляють з паперу. Сучасні технології дозволяють виробляти папір з
властивостями дерева, металу і навіть скла. У Швеції навчилися робити з паперу
навіть меблі. Але найголовніше застосування паперу, як і раніше залишаються
книги. Алішер Навої ще в давні часи сказав: «Папір – крила, на яких розносяться
по світу думки мудреців».
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1.
Прочитайте
уважно оповідання «Син рослинного світу».
2. Дайте
відповіді на питання
-Звідки походить назва «папір»?
-
Де росте папірус?
-
Як використовували цю рослину єгиптяни?
-
На чому писали ще в давнину?
-
На чому писали слов’яни?
-
Хто став винахідником паперу?
-
Зачитай, як Цай Лунь зробив матеріал для
писання?
-
Які країни запозичили у китайців
виробництво паперу?
3.
Прочитайте
ще раз текст та складіть до нього план.
ІV. Підсумок уроку.
-
Про що ми сьогодні цікаве довідались?
-
Спробуйте переказати ту частину тексту,
де розповідається про процес виготовлення матеріалу для письма.
24 квітня
Математика
Тема :
Закріплення вивчених випадків множення та ділення. Розв’язування задач.
І. Усний
рахунок.
6 ٠ 10 10 : 10
10٠5 30 : 10
10 ٠1 7 : 7
8 ٠ 10 5 ٠
0
0٠10 1 : 1
1) Маса
качки 4 кг. Якою є маса 8 таких качок?
2) До
кожного пальта пришивали по 7 Ґудзиків. Скільки Ґудзиків знадобиться для
5 пальт?
ІІ. Хвилинка каліграфії.
Запишіть : 24
квітня
Дистанційна робота
Записати числа в
порядку зростання : 89, 9, 24, 76, 15, 39, 61, 48, 99, 53.
Записати в
порядку спадання : 86, 3, 98, 17, 71, 22, 69, 34, 58, 46.
ІІІ.
Математичний диктант.
До 27 додати частку
чисел 45 і 5
Суму чисел 30 і 6 поділити на 4.
Число 9 помножити на різницю чисел 26 і 23.
До частки чисел 32 і 4 додати 49.
Різницю чисел 45 і 39 збільшити в 4 рази.
Частку чисел 28 і 4 збільшити в 5 разів.
У скільки разів 24 більше 4?
У скільки разів 40 менше 5?
Перетворіть 1 дм 9 см в см.
Перетворіть 25 дм в метри і дециметри.
Перетворіть 32 см в дециметри і сантиметри.
ІV. Робота над
задачами.
Запишіть
короткий запис, план розв’язання, розв’язання та вираз задачі.
1. У
магазині було 46 м сітки для вікон. 9
покупцям продали по 2 м сітки. Скільки метрів сітки залишилося в магазині?
2.
Розв’яжи
двома способами.
В одному кошику
18 іграшок , а в другому – 12. Усі іграшки розклали у 6 коробокпорівну.
Скільки іграшок виявилось в кожній коробці?
І спосіб ІІ спосіб
□ :□=□ □ :□=□
V. Робота з підручником, с.118.
Завдання 1. На виготовлення двох однакових вудок
витратили 8 м бамбука. Скільки метрів бамбука витратили для однієї вудки?
Скільки метрів бамбука потрібно для 5 таких вудок?
Короткий
запис №1
8 м — це 2 вудки по ? м
Метрів на 1 вудку — ? м.,
Короткий запис №2
Бамбук — ? м, 5 вудок по 4 м
План
розв’язування
1) Скільки метрів бамбука витратили для
однієї вудки?
2) Скільки метрів бамбука потрібно для 5
таких вудок?
Розглянь
схему-«дерево» до задачі в підручнику.
Завдання
2 Радіус кола 28 см. Яка довжина
діаметра цього кола? Запиши довжину діаметра в дециметрах і сантиметрах .
Пригадай ! Радіусом кола
називають відрізок, який з’єднує центр кола з будь-якою точкою на колі.
Діаметр кола – це відрізок, який з’єднує
дві точки кола і проходить через його центр.
Завдання 3
У скільки разів число 16 більше, ніж число 2?
16 > 2 у 8 разів 16
: 2 = 8
У скільки разів число 18 більше, ніж число З?
18 > 3 у 6 разів 18
: 3 = 6
Далі
самостійно.
VІ. Самостійна робота : приклади 5, 6.
Українська мова
Тема : Типи
текстів.
І.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Побудова тексту за
поданим планом
— Прочитайте речення. Перебудуйте і
запишіть текст за планом.
Хвиля накрила її і ледве не потопила.
Мурашка спустилася до струмка напитись.
Вона побачила, що мурашка тоне і кинула їй гілку.
Голубка несла гілку.
Мурашка сіла на гілку і врятувалася.
План
1) Мурашка.
2 ) Голубка.
3) Порятунок.
— Скільки частин буде у вашому
тексті? Скільки абзаців?
— Як починаємо писати кожен абзац?
Перевірка роботи.
— Прочитайте записаний текст.
Доберіть до нього заголовок.
-
Що таке текст?
-
З яких частин складається текст? Що таке зачин, основна
частина, кінцівка?
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.
— Сьогодні на
уроці ми дізнаємося,
які бувають тексти,
будемо вчитися розрізняти їх за
видами.
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО
МАТЕРІАЛУ
1. Аналіз текстів
• Ромашка росте у
полі. Дівчата полюбляють плести віночки з ромашок. Ромашка символізує доброту,
ніжність.
• Ромашка —
трав’яниста рослина. Рівна,
висока з яскравою
жовтою голівкою, в білих прозорих
пелюстках.
• Ромашка —
корисна лікарська рослина. Вона лікує людину від застуди. Ромашка відмінний
заспокійливий засіб, корисний для здорового сну і відпочинку. Чашка чаю з
ромашки на ніч, заспокоїть нерви, зніме напругу, прискорить засипання.
— Про що
говориться в кожному з текстів? (Про ромашку.)
— Це у них
спільне?
— Про що ви
дізналися з першого тексту? (Де росте ромашка. Нею прикрашають дівочі віночки.
Що вона символізує.)Це розповідь.
— Що дізналися з
другого тексту? (Який зовнішній вигляд цієї квітки). Це опис.
— Про що дізналися
з третього тексту? (Яку користь приносить ромашка.) Це міркування. У тексті
пояснюється, чому саме ромашка —
корисна лікарська рослина.
— Які бувають
тексти?
— Отже,
є три типи
текстів: текст-розповідь, текст-опис,
текст-міркування.
2. Виконання тренувальної вправи 1 (с.
123)
— Прочитайте тексти.
— Про що в них розповідається? (Про писанки.)
— Перший текст — це опис чи розповідь? Чому?
— Що
ви можете сказати
про другий текст?
(Це текст-опис, бо в ньому описується вигляд , краса писанки.
Візьміть до уваги!
Ознайомтесь з правилом.
Текст-розповідь – це текст, у якому розповідається про
події. вчинки героїв…
Текс-опис – це текст, у якому описуються предмети, люди,
природа…
Спиши текст, який
допоміг побачити красу писанки із вправи 1, с.123.
3.Розгглянь таблицю вправи 2. У якому випадку ти будеш розповідати, а в якому описувати?
4.Виконай ЧЕСНО УСНО ВПРАВИ 3 ,4, 5.
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ
ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Творча робота.
Загадка
• Від страху тремтить, швидко
біжить.
— Запишіть відгадку. Виконайте
звуко-буквений аналіз слова заєць.
— Запишіть речення.
Заєць від куща, а жаба від зайця тікає.
— Поясніть, як ви зрозуміли
приказку.
Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами.
— А тепер спробуйте самостійно описати
зайчика. Який він?
Запитання: Хто такий зайчик?
Що у нього на маківці?
Які зубки має гризунчик?
Яка у
нього шубка?
Як
дивляться великі очі?
Які
лапки має вухань?
Який у зайця хвостик?
Який звірок зайчик?
Словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту,
шовкову; насторожено; передні
короткі, а задні довгі; куций,
не заважає бігати; миролюбний.
—
Прочитайте складений текст.
— Яку
назву ви до нього придумали?
—
За допомогою яких
слів ви зв’язали
в тексті перше
і друге речення? (Зайчик — у нього)
—
Третє і четверте речення? (Гризунчик — він)
—
Як інакше ви
називали зайчика, щоб
уникнути повторів у
тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок)
Висновок. Щоб наше мовлення
було правильним, слід
уникати повторів. Щоб зв’язати
речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його
можна замінити іншим.
2.
Тестування «Так чи ні?»
•
Текст складається з речень?
• До
тексту неможливо дібрати заголовок?
•
Речення в тексті не зв’язані за змістом?
•
Текст можна поділити на частини?
• У
тексті речення розміщені в певній послідовності?
•
Кожна нова частина тексту починається з абзацу?
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— З
якими типами текстів ви ознайомилися ?
— Які
тексти (описи чи розповіді)найчастіше
трапляються в нашому мовленні?
Я досліджую світ
Коли повертаються з теплих країв птахи?
Немає коментарів:
Дописати коментар