29 квітня
Урок читання
Тема : Віктор
Приходько «Пташина лазня».
І. Перевірка знань, отриманих на минулому уроці.
- Який вірш ви читали на минулому уроці?
- Хто його написав?
- Яка тема вірша? (Тема твору - це
те, про що автор розповідає читачу. Наприклад: природа, чиїсь пригоди, люди ,
звірі тощо)
- Про які дерева розповіла письменниця?
- Яка основна думка твору? (Головна
думка твору - те, про що розповідається в тексті, від чого він застерігає, до
чого закликає. Загалом, це те, заради чого його було складено.)
- Прочитайте виразно вірш «Наші дерева».
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми познайомимось ще з одним цікавим твором, який присвячений природі.
ІІІ. Робота над засвоєнням нового твору.
1. Бесіда
про природу.
Усе, що нас оточує, серед чого ми живемо,— це природа. Вона дарує все необхідне для життя людей,
тварин і рослин. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть,
викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Шепiт води, зелених
дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма
природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре
ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Любіть, бережіть,
охороняйте її багатства!
Сьогодні ми з вами перенесемося у чарівний світ природи. Прочитаємо
оповідання Віктора Приходька «Пташина лазня».
2. Читання
за абзацами.
-
Читаємо 1 абзац.
-
Що робив шпак у калюжі?
-
Читаємо 2 і 3 абзаци.
-
Які птахи прилетіли ще до калюжі і як
вони поводились?
-
Читаємо 4 і 5 абзаци. Що здивувало
автора?
-
Читаємо останній абзац.
-
Яка рослина росла посеред калюжі?
-
Чому птахи облюбували цю калюжу?
-
Як використовують люди полиновий настій?
1. Повторне
напівголосне читання тексту самостійно.
2.
Тестування.
1)Автором твору "Пташина
лазня" є:
А
Марія Чумарна
Б
Василь Сухомлинський
В Віктор
Приходько
Г Василь
Чухліб
2)У творі розповідається про:
А комах
Б птахів
В звірів
Г плазунів
3) Після
зливи серед степу з'явилася:
А
веселка
Б
кульбабка
В
калюжа
Г річка
4) Першим до калюжі прилетів:
А
горобець
Б
шпак
В
жайворонок
Г
дятел
5) До калюжі прилетіло .....
видів птахів.
А 9
Б
5
В
7
Г
6
6) Для птахів калюжа виявилася:
А
басейном
Б
морем
В
лазнею
Г
озером
7) Птахи обрали саме цю калюжу
бо:
А
вона найбільша
Б
вона тепла
В у ній ріс полин
Г
вона чиста
8) Настій полину використовували
для:
А лікування від простуди
Б
зміцнення імунітету
В
боротьби з комахами
Іv. Підсумок.
-
Яка тема оповідання, яке ми сьогодні
читали.
-
Яка основна думка твору?
-
Складіть план до оповідання із 4
пунктів.
Українська мова
Тема : Закріплення умінь визначення засобів зв’язку слів у тексті.
І. Актуалізація опорних знань.
- Запишіть речення ( краще під диктовку мами чи бабусі), вставте пропущені
літери, розкрийте дужки, підкресліть члени речення, надпишіть зверху частини
мови.
(З)явилися перші фіалки. Понад річкою синіют.. незабу..ки. Зацвіла запашна
суниц.. Уже білими хмаринками вкрилася ч..ремшина.
- Як пов’язані речення в тексті?
- Що існує засобами зв’язку речень в тексті?
- Навіщо нам використовувати засоби зв’язку речень у тексті?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми закріплюємо вміння
встановлювати та визначати засоби зв’язку речень у тексті.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Усне
виконання вправи 4 на с.127.
-
Прочитайте текст. Який це тип тексту?
-
Які слова вжиті замість слова
чорнобривці? (Квіти, їх, вони.)
2.
Творча робота
— Прочитайте текст.
— Що цікавого дізналися з тексту?
— Які у ньому недоліки?
—
Запишіть виправлений текст.
Колись польові волошки в наших краях не
росли. Волошки попали до нас разом із житом. Почали сіяти на полях жито —
виросли поруч із ним і волошки. Насіння волошок ховалося серед житніх зерен і
так мандрувало разом із ними.
Підказочка. Під час удосконалення тексту використовуйте
синоніми. Вони допоможуть вам уникнути повторення тих самих слів.
1.
Робота над вправою 5. Вставте пропущені
слова. Скористайтеся довідкою внизу.
2.
Творча робота. Вправа 6.
-
Зараз ви станете письменниками .Складете
текст-розповідь за планом та опорними словами. Текст запишіть. Не забудьте про
засоби зв’язку речень в тексті.
-
Уважно перевірте написане.
Іv. Підсумок.
-
Яку тему розглянули на уроці?
—
Як уникнути повторів під час побудови тексту?
Математика
Тема : Множення виду а ٠6, 6٠а.
І. Актуалізація опорних знань.
1. Мозковий штурм
Що таке множення?( додавання
однакових доданків )
Число, яке дістають при множенні,
називають…( добутком).
Числа, які множать,
називають…(множниками).
Який знаємо закон множення? (переставний)
Хто мені назве цей закон?(від перестановки множників добуток не міняється)
2. Логічна вправа «Знайди зайве».
- Отже, розпочнем!
- Знайдіть зайве серед назв:
шпак, горобець, снігур, синичка.
- Так, це шпак.
- Доведіть, що зайвим є шпак.
- Правильно, шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах
весну.
3. Каліграфічна хвилинка
Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
Зошит свій я розгортаю
Навскоси його кладу.
Сяду рівно, не зігнуся.
За роботу я візьмуся.
Пишемо в зошитах число і класна робота.
– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?
Пишіть каліграфічно.
4. Математичний диктант.
(Сьогодні пишіть зразу відповіді в рядочок!)
– Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко
думати.
- Записуйте тільки відповіді.
- Знайдіть третину числа 15.
- Ділене 20, дільник 2. Знайдіть частку.
- Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.
- Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в
гніздечках?
- Знайдіть половину числа 50.
- Перше число 10, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.
- Знайдіть суму чисел 20 і 15.
- Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.
- Множники 5 і 9. Знайдіть добуток.
- Запишіть результат останнього прикладу таблиці множення 5.
Так, це пташка жайворонок. Гніздяться ці птахи виключно на землі, часто
використовують для цього знайдені або спеціально вириті ямки.
Подивіться уважно на результати диктанту і скажіть, яку закономірність має
цей ряд чисел?
ІІ. Оголошення теми уроку.
-
Сьогодні ми будемо вивчати таблицю
множення на 6.
ІІІ. Сприймання й первинне усвідомлення нового матеріалу.
-
Давайте разом складемо таблицю множення
числа 6.
Складання таблиці множення числа
6 (на основі таблиці додавання)
6+6
6•2=12
6+6+6 6•3=18
6+6+6+6 6•4=24
6+6+6+6+6 6•5=30
6+6+6+6+6+6 6•6=36
6+6+6+6+6+6+6 6•7=42
6+6+6+6+6+6+6+6 6•8=48
6+6+6+6+6+6+6+6+6 6•9=54
1.2. Спостереження та порівняння.
– Як перевірити кожен результат
таблиці множення числа 6? (Додаванням числа 6)
– На скільки збільшується кожен
наступний добуток? (На 6)
– Який перший множник? (стале число
6)
– Другий множник? (збільшується
на 1)
– Якими числами є добутки?
(парними, двоцифровими)
– Що ви ще помітили? ( деякі випадки нам уже знайомі)
– Давайте повторимо ці випадки.
(за допомогою вже відомих
результатів множення чисел 2,3,4,5, використовуючи переставний закон множення)
– Пояснимо, як складено таблицю
множення числа 6, де випадки множення нам незнайомі. Знаючи таблицю множення 5,
як можна знайти 6 • 6?
– Давайте пошукаємо
закономірності, підберемо «ключики» для кращого запам`ятовування.
Що цікавого помітили?
– Подивіться на цифри у розряді
одиниць при множенні на парні числа.
6 • 2 =12
6 • 4 =24
6 • 6 =36
6 • 8 =48
(при множенні 6 на парне число,
добуток закінчується тією ж цифрою, на яку множили)
Прочитайте приклади вголос. Що ви почули?
(Риму, маленькі віршики)
Шість на чотири – двадцять
чотири.
Шість на шість – тридцять шість.
Шість на вісім – сорок вісім.
– Запишіть у зошити складену таблицю множення числа 6.
Фізкультхвилинка
6 х 2=12 Діти в школі вчаться / встаньте рівненько біля столу
6 х 3=18 На перерві веселяться /виконайте танцювальні вправи
6 х 4=24 Хочуть набратися сили / згинайте і розгинайте руки
6 х 5=30 й на урок не запізнитись / руки в боки, біг на місці
6 х 6=36 учень у школі не гість / нахили вліво і вправо
6 х 7=42 Кожен працює сповна /вирівнятись, руки покласти на груди
6 х 8=48 Вчаться навіть звірі в
лісі /витягнути руки і помахати ними
6 х 9=54 Учні все зрозуміли / стрибки на місці
6 х10=60 й уроками дорожать. / стають струнко
Усі тихенько сідають і працювати
починають.
2. Робота над закріпленням
таблиці.
- Відкрийте підручники на с.121.
1) Виконання завдання 2.
Завдання 2 Переставний закон
множення
6 • 2 = 2 • 6 = 12 6 • 3 = 3 • 6 = 18 6 • 4 = 4 • 6 = 24 6 • 5 = 5 • 6 = 30
6 • 7 = 7 • 6 = 42 6 • 8 = 8 • 6 = 48 6 • 9 = 9 • 6 = 54
Завдання 3
1) Мама дала чотирьом дітям по 3 пиріжки. Скільки пиріжків дала
дітям мама?
Короткий запис
Пиріжки — ? п., 4 дітей по 3 пиріжки
Розв’язання
3 • 4 = 12 (п.) –
пиріжків дала дітям мама
Відповідь: мама дала дітям 12 пиріжків
2) Мама дала кожній дитині по 3 пиріжки. Бабуся дала кожній
дитині у 2 рази більше пиріжків, ніж мама. Скільки пиріжків отримала кожна
дитина від бабусі?
Короткий запис
Мама — 3 пиріжки
Бабуся — ?, у 2 рази більше
Розв’язання
З • 2 = 6 (п.) – пиріжків отримала кожна дитина від бабусі
Відповідь: від бабусі кожна дитина отримала 6 пиріжків
3) Бабуся дала чотирьом онукам по 6 пиріжків. Скільки всього
пиріжків дала бабуся?
Короткий запис
Пиріжки — ? п., 4 дітей по 6 пиріжків
Розв’язання
6 • 4 = 24 (п.) –
пиріжків дала онукам бабуся
Відповідь: бабуся дала онукам 24 пиріжки
4) Мама дала дітям 12 пиріжків, а бабуся – 24 пиріжки. У скільки
разів більше пиріжків дала бабуся, ніж мама?
Короткий запис
Мама — 12 пиріжків
Бабуся — 24 пиріжки, у ? разів більше
Розв’язання
24 : 12 = 2 (рази) – у стільки разів більше пиріжків дала бабуся, ніж мама
Відповідь: бабуся дала у 2 рази більше пиріжків, ніж мама.
-
Отже, У скільки разів збільшився множник
(кількість бабусиних пиріжків), і в стільки ж разів збільшився добуток
(загальна кількість бабусиних пиріжків).
Завдання 4. У скільки разів
збільшився множник, у стільки ж разів збільшився добуток
6 • 2 = 12
6 • 4 = 6 • (2 • 2) = (6 • 2) • 2 = 12 • 2 = 12 + 12 = 24
6 • 6 = 6 • (2 • 3) = (6 • 2) • 3 = 12 • 3 = 12 + 12 + 12
= 36
IV.Закріплення вивченого
матеріалу.
1.Робота над задачею .
Задача. Учень
вирізав з паперу 4 квадрати, 6 кругів, а трикутників – у 3 рази більше, ніж
кругів. Скільки всього многокутників вирізав учень?
-
Що означає кожне
число в задачі?
-
Про що
запитується?
-
Чи всі дані
фігури є многокутниками?
-
Порада «Уважно
вивчайте умову задачі».
2. Робота з геометричним матеріалом.
- Подивіться, на
цю незвичайну пташку.
– Назвіть, з яких геометричних фігур вона складається.
-
3. Самостійна робота.
66 – 54 : 6 7 • 5 – 6 • 4
(66 – 54 ) : 6 24 : 4 + 48 : 6
15 + 6 • 9 (68 – 26 ) : 7
40 – 5 • 3 + 12
40 – (5 • 3 + 12)
V.Підсумок уроку.
Рефлексія.
-Що найбільше сподобалося
на уроці?
-Що запам’яталося?
- Ви і справді розумники.
Вивчити таблицю множення числа 6
29 квітня
Я досліджую світ
Тема: Які весна свята нам на своїх зелених
крилах принесла?
1. Організація.
Я усміхаюсь сонечку –
здрастуй золоте!
Я усміхаюсь квіточці – хай вона росте!
Я усміхаюсь дітям - зичу їм пісень!
Я усміхаюсь усім –усім –
який хороший день!
2.Хвилинка спостережливих:
- Який сьогодні день?
3. Технологія „Незакінчене речення”
Сьогодні день ...
Сьогодні небо.....
Сьогодні повітря.....
сьогодні сонечко......
- Заповніть календарик спостережень.
2. Повідомлення теми,
мети, завдань уроку.
Створення проблемної ситуації:
- У кожної людини в житті
є особливий день, можна сказати, найголовнішій. Який це день?
- А ще існують дні, яких
чекають з нетерпінням. Вони приносять нам радість і море сюрпризів,
подарунків. Що це за дні?
- Є і урочисті дні, коли
відзначають видатні події. Назвіть їх.
- А хто ж не знає веселий
день, коли всі діти поспішають до школи?
- Так, це 1 Вересня – День
знань. День народження, Новий рік, Різдво, Великдень... Як одним словом назвати ці особливі у житті
людини дні?
- А що таке свято?
Створення асоціативного куща „Свято”
- Кожна нація, народ має свої традиції, звичаї
та свята.... Свято – це день, в який урочисто відзначається видатні події,
історичні або календарні свята. Сьогодні мова їде про свята, але які?
Стояла я і слухала весну.
Вона мені багато говорила,
Співала пісню дзвінку,
голосну,
То знов таємно-тихо
шепотіла
- Чи любите ви весну? За
що?
- То про які свята піде
мова сьогодні на уроці?
- Весняні свята...
Чарівні, світлі, чудові. Скільки їх? Які
вони?
- Чому їх відзначають на
Україні? Зараз ми поговоримо про це.
Вправа „Очікування”
- Чого має навчити цей
урок кожного з нас?
Цей урок мене навчить:
розуміти значення весняних
свят....
захоплюватися красою і мудрістю...
3. Вивчення нового матеріалу:
- Розгляньте предмети. А
під час якого свята ними користуються?
Постановка проблемного
питання:
- Як святкують Великдень в
Україні?
Інформація „Довідкового бюро” Прочитайте
уважно !
Великдень – одне з
найбільших свят Християн. Святкується в Україні ще з Х століття навесні й
пов’язано із воскресінням Ісуса Христа, тому має назву Великий День, або
Великдень. У дохристиянські часи це було свято весняного сонця і пробудження
природи від зимового сну.
Тиждень перед Великоднем
називають білим, або чистим. У ці дні у господарстві все чистять, білять хату,
розмальовують, прикрашають. Найважливішій день Вербного тижня – четвер. Його
називають чистим. І п’ятницю чи суботу печуть паску, великий гарно випечений
хліб, який символізує вічність людського життя. Цього дня господиня
хвилювалась, тому що в цей день з хати
немодно нічого позичати. Коли печеться паска треба, щоб нікого чужого в хаті не
було. У піч паску садовлять із молитвою, примовлянням.
Невід’ємною частиною Великоднього столу є
писанка. У наших предків яйце є символом
весняного відродження природи, зародження життя, продовження роду. Фарбоване
яйце вважається оберегом. З писанок розпочинали Великодній сніданок у кожній
український оселі.
Назва „писанка” походить від слова „писати”,
крашанки - одного кольору, а писанки
писані малюнками, орнаментами. Кольори на писанках різні: червоний –
колів крові, любові, життя; зелений – колір весни, пробудження природи;
блакитний – символ неба; жовтий – хлібного лану, жита. А чорний – дух померлих,
пам’ять про них.
У Великодню ніч не лягали
спати, тому що Бог роздає щастя тому, хто не спить. У церкві відбувається
святкова служба, святять паску, писанки, ковбасу, шінку, масло, сир, хрін.
Після сніданку діти гралися писанками, водили гаївки.
- А неділю перед
Великоднем називають Вербною. Перші котики верби – символ пробудження природи.
Їх освячують у церкві. Свячену вербу дуже шанують. ЇЇ закладають за образи,
виганяють нею на Юрія худобу в череду.
- Хто для вас найдорожча
людина?
- Як ви ще називаєте свою
маму?
Поетична хвилинка
Мама! Найдорожче слово в
світі
Де б ні був ти, щоб ти не
робив
Назавжди вона твій шлях
освітить,
Ніжним серцем, відданим
тобі.
Хто і в радощах, і в горі
Завжди поруч з вами?
Це, звичайно, перша
ненька, -
Наша рідна мама.
Для нас мама – найдорожча
людина. Вона дала нам життя, навчила вимовляти перші слова, допомогала робити
перші кроки, навчала нас любити рідну Україну. Поети вшановують жінку-матір у
своїх віршах, співаки оспівують красу жінок, художники присвячують їм свої
полотна.
Щороку у другу неділю
травня ми відзначаємо день матері. Це триєдине свято, тому що в цей день ми
вшановуємо рідну матінку, чка народила нас, Божу матір –Діву Марію і свою
Батьківщину – неньку Україну.
А чи відомо вам, як
виникло Свято Матері? Маленька американка Анна Джарвис дуже рано втратила
найдорожчу в світі людину – матір. Сирітка прийшла до думки, що у всіх людей на
землі мусить бути хоча б один день на рік, коли вони всі разом вшановували б і
рідну матір, і неньку Землю, і Матір Божу. Дівчинку написала листа президентові
Америки. А в 1914 році у США було запроваджено Свято - День Матері. З часом воно поширилося і в
інші країни світу.
В Україні це свято почали відзначати у 1929
році. Особливо готуються до цього свята діти. Вони дарують матусям власноруч
виготовлені сувеніри, вишивки, аплікації, квіти. У цей день вони сплітають для
мами віночок найтепліших, найніжніший, найласкавіших слів. А в церквах в цей
день дзвонять, скликають усіх на святкову Літургію, щоб славити Матір земну і
небесну.
4.Закріплення вивченого
матеріалу.
Бесіда:
- На чию честь святкують Великдень?
- Коли воскрес Ісус
Христос? На який день після смерті?
- Якими словами ви
привітаєте матусь з Днем матері? Коли його святкують?
5. Робота з
підручником на с.116-117.
- Прочитайте уважно статтю .
- Які свята відзначають навесні?
- Яке тобі
найбільше подобається?
6. Робота в
зошиті.
6. Підсумок
уроку.
- Чого навчив вас цей
урок?
- Про які весняні свята
дізналися?
- Де ми можемо застосувати
отримані знання?
Немає коментарів:
Дописати коментар