Освітні сайти

Публікації на проєкті "На урок"

Powered By Blogger
ЩИРО РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ БЛОГУ! НЕХАЙ НАША СПІВПРАЦЯ БУДЕ ПЛІДНОЮ!

вівторок, 28 квітня 2020 р.

Дуб

Калина

 Верба
Явір
28 квітня
Читання
Тема : Марія Чумарна «Наші дерева»
І. Актуалізація опорних знань.
Виконайте тести за текстом Паоли Утевської «Син рослинного світу»
1.Усі книжки, журнали і газети зараз друкують на :
А пергаменті
Б папері
2. Як переказують винахідником паперу був :
А князь Ярослав Мадрий
Б китаєць Цай Лунь
В римлянин Іцел
3. Як називаються рослини, про які згадується в тексті?
А Бамбук та шовковиця
Б береза та шовковиця
В Бамбук та пальма
4. Винахідник спочатку викладав кашу на …
А Дошку
Б Шовкове ситечко
5. Протягом тривалого часу папір виготовляли в …
А Китаї
Б Японії
В Кореї
6. Тепер папір ми називаємо сином
А Тваринного світу
Б Рослинного світу
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
-         Сьогодні ми знайомимось ще з одним твором Марії Чумарної «Наші дерева».
-         Пригадайте, хто така Марія Чумарна ?(  поетеса, педагог, журналіст)
-         Які твори писала письменниця? (казки, оповідання, притчі, байки)
-         Якій тематиці присвячувала свої твори ? (значення любові, добра та краси у людському житті).
ІІІ. Робота над твором «Наші дерева».
Словникова робота: Діброва — ліс, у якому переважає дуб з супутніми широколистяними породами.
-         Давайте разом виразно прочитаємо вірш.

Наші дерева
Дуб у лісі наймудріший:
Він дерев навчає тиші,
Бо найдовший вік прожив,
Надивився різних див.
Поряд нього — як дитина,
Зацвіла собі калина:
Хоч і ростом невеличка —
Між усіх дерев велична
 Своїм цвітом і красою,
І цілющою росою.
А над річкою вербиця —
Всій воді земній сестриця,
А за нею красень-явір
Аж пишається у славі,
Далі липа-медівниця —
 Всього лісу чарівниця:
Всіх медує і лікує,
Дуже довгий вік вікує.
І красується без слова
Рід дерев — ясна діброва,
Щось говорить, як уміє,
Тільки ми не розумієм.

-         Про які дерева йдеться у вірші?
-         Чому дуб «навчає тиші»?
-         Чому калина «велична»? Пошукай,         з        ким   авторка     порівнює   калину.      Підготуйся виразно прочитати ці рядки вірша.
-         Чому липня «чарівниця»? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла про нього авторка?
-         Чому,    на     твою думку,       авторка     назвала     вірш «Наші дерева»?
(Дай письмову відповідь).
-         Що нового ти довідався/довідалася, прочитавши вірш? (Дай письмову відповідь).
-         Досліди, які спеціальні слова вживає авторка, щоб допомогти тобі побачити красу, відчути запахи, гордість за рідну природу. Поміркуй, що відчувала авторка, коли писала вірш. Прочитай вірш ще 2 рази , намагаючись передати ці почуття.
ІV.Підсумок уроку.
-         Чи сподобався тобі вірш «Наші дерева»? Чому?
-         Яка основна думка твору?
Українська мова
Тема : Засоби зв’язку речень у тексті.
І. Актуалізація опорних знань.
- Запишіть речення, вставте пропущені літери, розкрийте, де потрібно дужки, визначте головні члени речення та вкажіть до якої частини мови належить кожне слово в реченні.
Яскраво світит.. тепле сонечкою. Д..вінко співают..  пташки. (На)городі зацвіли т..л..пани. Виповзают..  різні комахи. Сусідс..кий кіт цілими днями грієт..ся (на) сонечку.
Тестування.
1.Що таке текст?
А декілька речень, розташованих в будь-якій послідовності
Б зв'язані за змістом речення, які розміщені в певній послідовності
В зв'язані за змістом речення, які розміщені в будь-якій послідовності
2. В якому із варіантів записаний текст?
А Надійшла весна. Земля вкрилася травою та квітами. Набубнявіли бруньки на деревах. Скоро з'являться перші листочки.
Б Надійшла весна. Я люблю читати і малювати. Мама спекла смачний пиріг. Чого сумує берізка?
3. В якому з варіантів речення НЕ утворюють текст?
А Ранньою весною, як тільки зійде сніг, в саду першими з’являються жовтенькі, сонячні кульбаби. А через декілька днів вкривають землю жовтим килимом.
Мені дуже подобаються ці чудові рослини.
Б У світі налічують понад 1000 видів кульбаб. Я люблю милуватися квітами кульбаби. Бджілка прилетіла до яскравої квіточки кульбаби по солодкий пилок.
В Кульбаба - дуже популярна їжа в Італії. У багатьох ресторанах можна знайти в меню страви з кульбаб, які навіть подають на урочистостях. Для місцевих ця квітка вважається делікатесом
4. Розмісти речення у правильній послідовності, щоб утворився текст.
1. З неба летіла додолу сніжинка.
2. Він захотів приголубити сніжинку.
3. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка.
4. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала.
5. На землі стояв хлопчик.
А  1, 5, 2, 3,4
Б  1, 3, 5, 2, 4
В  5, 1, 3, 2, 4
5. Заголовок – це...
А перше речення тексту
Б опис тексту
В назва тексту
6. Вибери найбільш влучний заголовок до тексту.
       На столі стояв кухлик з молоком. Кицька його побачила, і схотілось їй молочка. Аж тут лихо: голова в кухлик не влазить. Так гарно молоко пахне, а язиком до нього кицька не сягне.
      Скоро кицька зміркувала, що їй робити. Вона почала вмочати лапку в молоко й обсмоктувати її.
      Так і застали її над кухликом, коли вона добувала з нього молоко.
А Мудра кицька
Б Кухлик з молоком
В Смачне молоко
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
— Сьогодні ми продовжимо працювати над текстом, вчитимемось використовувати лексичні засоби зв’язку речень у тексті.
ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1.Опрацювання вправи (вправа 1), 126.
а) Читання тексту і бесіда за змістом.
— Прочитайте.
— Доведіть, що це текст. Визначте тип тексту. Якими словами описали дівчинку? (Струнка, з красивими, тонкими, м’якими рисами, кучеряве біле волосся, сині очі, весела усмішка.)
-         Давайте прочитаємо текст вправи 2.
-         Випишіть слова, які використали для того, щоб не повторювати слово мама. (Вірний друг, її,  ненька, мати.)
-         Як ви називаєте свою маму?
-         Продовжіть низку слів, які можна вживати замість слова мама : матуся, матінка, мамочка, мамуся, мамця, мамунечка, мамусенька, мамулечка, матусенька …)

2. — Відредагуйте тексти.
I варіант
Моя сестра — лікар. Сестра любить свою професію. До сестри звертаються по допомогу.
II варіант
Ведмежатко зупинилося на галявині. Ведмежатко злякано прислухається до шелесту дерев. Лячно ведмежаткові самому у лісі.
-         Запишіть 2 відредагований текст.

Висновок. Повторення у висловлюваннях одних і тих самих слів збіднює наше мовлення. Редагування допомагає уникнути одноманітності у мовленні.

Речення в тексті пов’язані між собою за змістом.
Засобами зв’язку речень у тексті можуть бути слова, близькі за значенням, службові слова, різні частини мови.
Уміле використання засобів зв’язку речень у тексті робить повідомлення змістовним, доказовим, переконливим. ( Читаємо 3 рази, заучуємо).

3. Робота над вправою 3 . Прочитайте текст. Вставте пропущені слова. Скористайтеся довідкою внизу. Запишіть текст в зошит.

4. Зачитування тексту .
Жив у лісі Їжачок-Лісовичок. Знайшов він собі хатинку у дуплі старої липи. Приніс сухого листя до своєї кімнатки, розіслав. Тепло і затишно стало лісовому господарю. Але сумно самому. Захотілося йому знайти товариша.
Пішов він до лісу. Зустрів сіру Мишку. Не хоче сіра Мишка іти в хатинку до їжачка. І Ховрашок не хоче, бо в них свої нірки.
    Зустрів Лісовичок Цвіркуна. Сидить Цвіркун на сухій стеблині, тремтить від холоду.
— Йди до мене жити. Цвіркуне.
Пострибав Цвіркун у дім до Їжачка — радий-радий. Настала зима. Їжачок казки Цвіркунові розповідає, а Цвіркун пісню йому співає (За В. Сухомлинським).

— Спробуйте прочитати цей текст, вживаючи тільки слово їжачок замість вжитих у казці Лісовичок, лісовий господар, йому, він. Як сприймається такий текст?
Висновок. Під час розповіді потрібно добирати синоніми. Вони допомагають уникнути повторення тих самих слів.

ІV. Підсумок уроку.
 Вправа «Інтерв’ю».
— Як називається тема сьогоднішнього уроку? (Засоби зв’язку речень у тексті.)
— То що ви повинні пам’ятати, щоб складений вами текст звучав як пісня? (Що однакові слова не повинні повторюватись, щоб мовлення не збідніло. Для збагачення мовлення треба вживати синоніми, слова в переносному значенні.)

                                        Математика
Тема : Знаходження невідомого дільника.
І. Актуалізація опорних знань.
1.     Усна лічба (3 хв.)
1)     Гра «Не скажу!».
-         Порахуйте від 1 до 40, але замість чисел, які діляться на 4 треба сказати: «Не скажу!» і записати це число на дошці (один учень працює біля дошки.)
Запис  4,8,12,16,20,24,28,32,36,40
-          Прочитайте записані числа. Чим вони подібні? (всі парні, всі діляться на 4)
-         Назвіть серед них круглі числа, ті які закінчуються цифрою 2, ті які належать до другого десятку.
-         Із записаними числами усно складіть приклади на ділення .
Каліграфічна хвилинка.(2 хв)
-     В зошити записуємо дату уроку  28 лютого, Дистанційна робота.
-     Скільки десятків і скільки одиниць у числі 28?
-     Розкладіть число 28 на розрядні доданки.
-     Молодці,  ви гарно розпочали роботу, бажаю вам бути активними, уважними, кмітливими протягом всього уроку.
2. - Виконайте тестові завдання.
1.Щоб дізнатися на скільки одне число більше від іншого, треба ?
А  додати два числа
 Б від більшого числа відняти менше число
 В Помножити одне число на інше
2.Щоб дізнатися у скільки разів одне число менше від іншого, треба
 А більше число поділити на менше
 Б помножити два числа
 В від більшого відняти менше
3.Мама купила для консервування 12 кг огірків та 4 кг кабачків. У скільки разів менше купила кабачків, ніж огірків?
 А 4
 Б 8
 В 3
4. У скільки разів 24 більше від 6?
 А 6
 Б 4
 В 30
5. Як називаються числа при множенні?
 А ділене, дільник, частка
 Б зменшуване, від'ємник, різниця
 В доданок, доданок, сума
 Г множник, множник, добуток
6.Щоб знайти невідомий множник , треба
 А додати множники
 Б від добутку відняти відомий множник
В до добутку додати відомий множник
Г добуток поділити на відомий множник
7. Знайди невідомий множник
5*=40
 А 6
 Б 8
В 45
 Г 35
8. Знайди невідомий множник
3*= 21
 А 24
 Б 7
 В 5
 Г 9
9. Знайди невідомий множник
*4=36

 А 40
 Б 8
 В 5
 Г 9
10.Якою дією знайти невідоме ділене, якщо
? : 3 = 7
А 3 + 7
 Б 3 • 7
 В 7 – 3
11.Знайдіть невідоме ділене
? : 7 = 8
 А 56
 Б 54
 В 63
12. Катя з дуба груші рвала і до кошика складала: дві татусю і дві матусі, три братикові і три Катюші. Скільки було груш?
 А 10 груш
 Б 11 груш
 В 0 груш
II.  Повідомлення теми і мети уроку (1 хв.)
-         Сьогодні ми з вами ознайомимося з правилом знаходження невідомого дільника , навчимося застосовувати нові знання у розв’язанні математичних завдань; виховувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять, мовлення.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.     Підготовча робота.
-         Відкрийте підручники на с.120. Усно. Назвіть дільники. Який найбільший?
-         Завдання 2. Якою буквою в рівності позначене ділене, якою – дільник, а якою – частка?
-          Завдання 3.

-           Розгляньте таблицю. Яка математична дія пов’язана з назвами ділене, дільник, частка?
-           Ми вже знаємо щоб знайти частку треба виконати дію … (ділення).
-           Давайте знайдемо частку в першому стовпчику. Другому.
-           Що невідомо у третьому стовпчику? (Ділене)
-           Поміркуйте чи можна знайти ділене, якщо нам відома частка та дільник? Як саме?
-           Давайте знайдемо ділене у четвертому стовпчику.
-           Що невідомо нам п’ятому стовпчику? (Дільник)
-           Поміркуйте чи можна знайти дільник, якщо нам відомо ділене та частка? Як саме?
-           Давайте перевіримо себе, чи правильно ми виконали приклад. Зверніть увагу на правило під таблицею.
-           Давайте знайдемо дільник у шостому стовпчику.
-           Так що нам потрібно зробити, щоб знайти ділене? Дільник?
-           Знання цих правил допоможе нам розібратися з рівняннями
2. Виконання завдання 3, .120.
Завдання 3  Це  рівняння. Рівності, що містять невідоме число, яке потрібно знайти.
8 : b = 2       12 : b = 4       30 : b = 5     32 : b = 1
-           Що невідомо у рівнянні? (У рівнянні невідомий дільник)
-           Як знайти невідомий дільник?
Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку
b = 8 : 2       b = 12 : 4       решту  самостійно
b = 4            b = 3           
8 : 4 = 2       12 : 3 = 4  
Завдання 4
21 : 7 = 3  (бо 21 : 3 = 7)               27 : 9 = 3 (бо 27 : 3 = 9)
28 : а = 4               32 : а = 4              35 : а =5           18 :  х = 2 
а =28 : 4                 а= 32 : □              а =                     х =
а=6
28 : 6 = 4
       4 = 4
Висновок: Як знайти невідомий дільник?
Задача (8 хв.)
-           Прочитайте задачу, яку ви бачите .
Надійка розв’язала 8 задач, а Тетянка – у 4 рази менше. Скільки задач розв’язали дівчатка?
-           Про що розповідається в задачі? (Про задачі, які розв’язувала Надійка та Тетянка)
-           Що нам відомо про задачі, які вирішувала Надійка? (Що Надійка розв’язала 8 задач).
-           Що нам відомо про задачі, які вирішувала Тетянка? (Що Тетянка розв’язала у 4 рази менше.)
-           Що означає у 4 рази менше? (треба поділити)
Що запитується в задачі? (Скільки задач розв’язали дівчата?)
-           Записуємо умову задачі на дошці та в зошиті.
Надійка – 8 з.
Тетянка - ?, у 4 рази менше
-           Чи можемо зразу дати відповідь на запитання? Чому? (Ні, не можемо. тому, що нам не відома скільки задач розв’язала Тетянка.)
-           Чи можемо дізнатися скільки задач розв’язала Тетянка? (Так)
-           Яку дію треба виконати? (Ділення)
-           Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання? Чому? (Так. Тому, що нам відомі скільки задач розв’язала Надійка та Тетянка)
-           Яку дію треба виконати, щоб дізнатися скільки задач розв’язали дівчатка? (Дію додавання.    8 + 2 = 10 (з.)
-           Ми дали відповідь на запитання задачі? (Так)
-           Запишемо розв’язання задачі на дошці та в зошит.
Розв’язання
1)        8 : 4 = 2 (з.) – розв’язала Тетянка;
2)        8 + 2 = 10 (з.)
Відповідь: 10 задач розв’язали дівчатка.
-           Складіть вираз до задачі. (8+ 8:4=10)
ІV.       Узагальнення й систематизація знань (10 хв.)
1.        Розв’язування задач
Задача для самостійного опрацювання (4 хв)
Для хлопчиків:
До млина привезли  8 мішків пшениці, а жита – у 4 рази більше. Скільки всього мішків привезли до млина? (Задачу можна розв’язати виразом)
            Для дівчаток:
До млина привезли  8 мішків пшениці, а жита – у 4 рази менше. Скільки всього мішків привезли до млина? (Задачу можна розв’язати виразом)
2.     Спробуйте розв’язати задачу 5. Спробуйте скласти до неї схему-«дерево»
3.     Розв’язування логічної задачі. (2 хв)
4.     У змаганнях з бігу Іванко, Павлик і Дмитрик посіли перші три місця (1-ше, 2 ге, 3-тє). Яке місце посів кожен з хлопчиків, якщо Павлик посів не друге і не трете місце, а Дмитрик — не третє?
V. Підбиття підсумків. Рефлексія. (1 хв.)
-     Чого навчилися сьогодні на уроці?
-     Що було не зрозуміло?
-     Яке завдання сподобалося найбільше?
-     От і уроку кінець, а хто працював, той молодець!



   










Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Розклад уроків