Дуб
Калина
Верба
Явір
28 квітня
Читання
Тема : Марія Чумарна «Наші
дерева»
І. Актуалізація опорних знань.
Виконайте тести за текстом Паоли
Утевської «Син рослинного світу»
1.Усі книжки, журнали і газети зараз друкують на :
А пергаменті
Б папері
2. Як переказують винахідником паперу був :
А князь Ярослав Мадрий
Б китаєць Цай Лунь
В римлянин Іцел
3. Як називаються рослини, про які згадується в тексті?
А Бамбук та шовковиця
Б береза та шовковиця
В Бамбук та пальма
4. Винахідник спочатку викладав кашу на …
А Дошку
Б Шовкове ситечко
5. Протягом тривалого часу папір виготовляли в …
А Китаї
Б Японії
В Кореї
6. Тепер папір ми називаємо сином
А Тваринного світу
Б Рослинного світу
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми знайомимось ще з одним
твором Марії Чумарної «Наші дерева».
-
Пригадайте, хто така Марія Чумарна
?( поетеса, педагог, журналіст)
-
Які твори писала письменниця? (казки,
оповідання, притчі, байки)
-
Якій тематиці присвячувала свої твори ?
(значення любові, добра та краси у людському житті).
ІІІ. Робота над твором «Наші дерева».
Словникова робота: Діброва
— ліс, у якому переважає дуб з супутніми широколистяними породами.
-
Давайте разом виразно прочитаємо вірш.
Наші дерева
Дуб у лісі наймудріший:
Він дерев навчає тиші,
Бо найдовший вік прожив,
Надивився різних див.
Поряд нього — як дитина,
Зацвіла собі калина:
Хоч і ростом невеличка —
Між усіх дерев велична
Своїм цвітом і красою,
І цілющою росою.
А над річкою вербиця —
Всій воді земній сестриця,
А за нею красень-явір
Аж пишається у славі,
Далі липа-медівниця —
Всього лісу чарівниця:
Всіх медує і лікує,
Дуже довгий вік вікує.
І красується без слова
Рід дерев — ясна діброва,
Щось говорить, як уміє,
Тільки ми не розумієм.
-
Про які дерева йдеться у вірші?
-
Чому дуб «навчає тиші»?
-
Чому калина «велична»? Пошукай, з ким авторка порівнює калину. Підготуйся виразно прочитати ці рядки
вірша.
-
Чому липня «чарівниця»? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла
про нього авторка?
-
Чому, на твою думку, авторка назвала вірш «Наші
дерева»?
(Дай
письмову відповідь).
-
Що нового ти довідався/довідалася,
прочитавши вірш? (Дай письмову відповідь).
-
Досліди, які спеціальні слова вживає
авторка, щоб допомогти тобі побачити красу, відчути запахи, гордість за рідну
природу. Поміркуй, що відчувала авторка, коли писала вірш. Прочитай вірш ще 2 рази , намагаючись передати ці почуття.
ІV.Підсумок уроку.
-
Чи сподобався тобі вірш «Наші дерева»?
Чому?
-
Яка основна думка твору?
Українська мова
Тема : Засоби
зв’язку речень у тексті.
І. Актуалізація
опорних знань.
- Запишіть речення, вставте пропущені літери,
розкрийте, де потрібно дужки, визначте головні члени речення та вкажіть до якої
частини мови належить кожне слово в реченні.
Яскраво світит..
тепле сонечкою. Д..вінко співают.. пташки. (На)городі
зацвіли т..л..пани. Виповзают.. різні
комахи. Сусідс..кий кіт цілими днями грієт..ся (на) сонечку.
Тестування.
1.Що таке текст?
А декілька
речень, розташованих в будь-якій послідовності
Б зв'язані за
змістом речення, які розміщені в певній послідовності
В зв'язані за
змістом речення, які розміщені в будь-якій послідовності
2. В якому із варіантів записаний текст?
А Надійшла весна.
Земля вкрилася травою та квітами. Набубнявіли бруньки на деревах. Скоро
з'являться перші листочки.
Б Надійшла весна.
Я люблю читати і малювати. Мама спекла смачний пиріг. Чого сумує берізка?
3. В якому з варіантів речення НЕ
утворюють текст?
А Ранньою весною,
як тільки зійде сніг, в саду першими з’являються жовтенькі, сонячні кульбаби. А
через декілька днів вкривають землю жовтим килимом.
Мені дуже
подобаються ці чудові рослини.
Б У світі
налічують понад 1000 видів кульбаб. Я люблю милуватися квітами кульбаби.
Бджілка прилетіла до яскравої квіточки кульбаби по солодкий пилок.
В Кульбаба - дуже
популярна їжа в Італії. У багатьох ресторанах можна знайти в меню страви з
кульбаб, які навіть подають на урочистостях. Для місцевих ця квітка вважається
делікатесом
4. Розмісти речення у правильній
послідовності, щоб утворився текст.
1. З неба летіла додолу сніжинка.
2. Він захотів приголубити
сніжинку.
3. Вона була легка, ніжна,
прозора, мов пушинка.
4. А вона впала на добру, теплу
його руку й розтала.
5. На землі стояв хлопчик.
А 1, 5, 2, 3,4
Б 1, 3, 5, 2, 4
В 5, 1, 3, 2, 4
5. Заголовок – це...
А перше речення тексту
Б опис тексту
В назва тексту
6. Вибери найбільш влучний заголовок до тексту.
На столі стояв кухлик з
молоком. Кицька його побачила, і схотілось їй молочка. Аж тут лихо: голова в
кухлик не влазить. Так гарно молоко пахне, а язиком до нього кицька не сягне.
Скоро
кицька зміркувала, що їй робити. Вона почала вмочати лапку в молоко й
обсмоктувати її.
Так і застали її над кухликом,
коли вона добувала з нього молоко.
А Мудра кицька
Б Кухлик з молоком
В Смачне молоко
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
— Сьогодні
ми продовжимо працювати над текстом, вчитимемось використовувати лексичні
засоби зв’язку речень у тексті.
ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями нового
матеріалу.
1.Опрацювання
вправи (вправа 1), 126.
а) Читання
тексту і бесіда за змістом.
—
Прочитайте.
— Доведіть,
що це текст. Визначте тип тексту. Якими словами описали дівчинку? (Струнка, з красивими, тонкими, м’якими
рисами, кучеряве біле волосся, сині очі, весела усмішка.)
-
Давайте прочитаємо текст вправи 2.
-
Випишіть слова, які використали для того, щоб не
повторювати слово мама. (Вірний друг, її,
ненька, мати.)
-
Як ви називаєте свою маму?
-
Продовжіть низку слів, які можна вживати замість слова
мама : матуся, матінка, мамочка, мамуся, мамця, мамунечка, мамусенька, мамулечка,
матусенька …)
2. — Відредагуйте тексти.
I варіант
Моя сестра — лікар. Сестра любить
свою професію. До сестри звертаються по допомогу.
II варіант
Ведмежатко зупинилося на
галявині. Ведмежатко злякано прислухається до шелесту дерев. Лячно ведмежаткові
самому у лісі.
-
Запишіть 2 відредагований
текст.
Висновок. Повторення у висловлюваннях одних і тих самих
слів збіднює наше мовлення. Редагування допомагає уникнути одноманітності у
мовленні.
Речення в тексті пов’язані між собою за змістом.
Засобами зв’язку речень у тексті можуть бути слова,
близькі за значенням, службові слова, різні частини мови.
Уміле використання засобів зв’язку речень у тексті робить
повідомлення змістовним, доказовим, переконливим. ( Читаємо 3 рази, заучуємо).
3. Робота над вправою 3 . Прочитайте текст. Вставте
пропущені слова. Скористайтеся довідкою внизу. Запишіть
текст в зошит.
4. Зачитування тексту .
Жив у лісі Їжачок-Лісовичок.
Знайшов він собі хатинку у дуплі старої липи. Приніс сухого листя до своєї
кімнатки, розіслав. Тепло і затишно стало лісовому господарю. Але сумно самому.
Захотілося йому знайти товариша.
Пішов він до лісу. Зустрів сіру
Мишку. Не хоче сіра Мишка іти в хатинку до їжачка. І Ховрашок не хоче, бо в них
свої нірки.
Зустрів Лісовичок Цвіркуна. Сидить Цвіркун
на сухій стеблині, тремтить від холоду.
— Йди до мене жити. Цвіркуне.
Пострибав Цвіркун у дім до Їжачка
— радий-радий. Настала зима. Їжачок казки Цвіркунові розповідає, а Цвіркун
пісню йому співає (За В. Сухомлинським).
— Спробуйте прочитати цей текст,
вживаючи тільки слово їжачок замість вжитих у казці Лісовичок, лісовий
господар, йому, він. Як сприймається такий текст?
Висновок. Під час розповіді потрібно добирати синоніми.
Вони допомагають уникнути повторення тих самих слів.
ІV. Підсумок уроку.
Вправа «Інтерв’ю».
— Як називається тема
сьогоднішнього уроку? (Засоби зв’язку
речень у тексті.)
— То що ви повинні пам’ятати, щоб
складений вами текст звучав як пісня? (Що
однакові слова не повинні повторюватись, щоб мовлення не збідніло. Для
збагачення мовлення треба вживати синоніми, слова в переносному значенні.)
Математика
Тема : Знаходження невідомого дільника.
І. Актуалізація опорних знань.
1. Усна лічба (3 хв.)
1)
Гра «Не скажу!».
-
Порахуйте від 1 до 40, але замість чисел, які діляться на
4 треба сказати: «Не скажу!» і записати це число на дошці (один учень працює
біля дошки.)
Запис 4,8,12,16,20,24,28,32,36,40
-
Прочитайте записані числа. Чим вони подібні? (всі парні,
всі діляться на 4)
-
Назвіть серед них круглі числа, ті які закінчуються
цифрою 2, ті які належать до другого десятку.
-
Із записаними числами усно складіть приклади на ділення .
Каліграфічна хвилинка.(2 хв)
- В
зошити записуємо дату уроку 28 лютого, Дистанційна
робота.
- Скільки
десятків і скільки одиниць у числі 28?
- Розкладіть
число 28 на розрядні доданки.
- Молодці, ви гарно розпочали роботу, бажаю вам бути
активними, уважними, кмітливими протягом всього уроку.
2. - Виконайте тестові завдання.
1.Щоб дізнатися
на скільки одне число більше від іншого, треба ?
А додати два числа
Б від більшого числа відняти менше число
В Помножити одне число на інше
2.Щоб дізнатися
у скільки разів одне число менше від іншого, треба
А більше число поділити на менше
Б помножити два числа
В від більшого відняти менше
3.Мама купила
для консервування 12 кг огірків та 4 кг кабачків. У скільки разів менше купила
кабачків, ніж огірків?
А 4
Б 8
В 3
4. У скільки разів 24 більше від 6?
А 6
Б 4
В 30
5. Як називаються числа при множенні?
А ділене, дільник, частка
Б зменшуване, від'ємник, різниця
В доданок, доданок, сума
Г множник, множник, добуток
6.Щоб знайти
невідомий множник , треба
А додати множники
Б від добутку відняти відомий множник
В до добутку
додати відомий множник
Г добуток
поділити на відомий множник
7. Знайди
невідомий множник
5*∎=40
А 6
Б 8
В 45
Г 35
8. Знайди невідомий множник
3*∎= 21
А 24
Б 7
В 5
Г 9
9. Знайди невідомий множник
∎*4=36
А 40
Б 8
В 5
Г 9
10.Якою дією
знайти невідоме ділене, якщо
? : 3 = 7
А 3 + 7
Б 3 • 7
В 7 – 3
11.Знайдіть
невідоме ділене
? : 7 = 8
А 56
Б 54
В 63
12. Катя з дуба
груші рвала і до кошика складала: дві татусю і дві матусі, три братикові і три
Катюші. Скільки було груш?
А 10 груш
Б 11 груш
В 0 груш
II. Повідомлення
теми і мети уроку (1 хв.)
-
Сьогодні ми з вами ознайомимося з
правилом знаходження невідомого дільника , навчимося застосовувати нові знання
у розв’язанні математичних завдань; виховувати інтерес до математики; розвивати
логічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять, мовлення.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовча
робота.
-
Відкрийте підручники на с.120. Усно.
Назвіть дільники. Який найбільший?
-
Завдання 2. Якою буквою в рівності
позначене ділене, якою – дільник, а якою – частка?
-
Завдання 3.
- Розгляньте таблицю. Яка математична
дія пов’язана з назвами ділене, дільник, частка?
- Ми вже знаємо щоб знайти частку треба
виконати дію … (ділення).
- Давайте знайдемо частку в першому
стовпчику. Другому.
- Що невідомо у третьому стовпчику?
(Ділене)
- Поміркуйте чи можна знайти ділене,
якщо нам відома частка та дільник? Як саме?
- Давайте знайдемо ділене у четвертому
стовпчику.
- Що невідомо нам п’ятому стовпчику?
(Дільник)
- Поміркуйте чи можна знайти дільник,
якщо нам відомо ділене та частка? Як саме?
- Давайте перевіримо себе, чи правильно
ми виконали приклад. Зверніть увагу на правило під таблицею.
- Давайте знайдемо дільник у шостому
стовпчику.
- Так що нам потрібно зробити, щоб
знайти ділене? Дільник?
- Знання цих правил допоможе нам
розібратися з рівняннями
2.
Виконання завдання 3, .120.
Завдання
3 Це рівняння. Рівності, що містять невідоме
число, яке потрібно знайти.
8 : b =
2 12 : b = 4 30 : b = 5 32 : b = 1
- Що невідомо у рівнянні? (У рівнянні
невідомий дільник)
- Як знайти невідомий дільник?
Щоб
знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку
b = 8 :
2 b = 12 : 4 решту самостійно
b =
4 b = 3
8 : 4 =
2 12 : 3 = 4
Завдання 4
21 : 7 =
3 (бо 21 : 3 = 7) 27 : 9 = 3 (бо 27 : 3 = 9)
28 : а =
4 32 : а = 4 35 : а =5 18 :
х = 2
а =28 :
4 а= 32 : □ а = х =
а=6
28 : 6 =
4
4 = 4
Висновок: Як знайти невідомий дільник?
Задача
(8 хв.)
- Прочитайте задачу, яку ви бачите .
Надійка розв’язала 8 задач, а Тетянка –
у 4 рази менше. Скільки задач розв’язали дівчатка?
- Про що розповідається в задачі? (Про
задачі, які розв’язувала Надійка та Тетянка)
- Що нам відомо про задачі, які
вирішувала Надійка? (Що Надійка розв’язала 8 задач).
- Що нам відомо про задачі, які
вирішувала Тетянка? (Що Тетянка розв’язала у 4 рази менше.)
- Що означає у 4 рази менше? (треба
поділити)
Що
запитується в задачі? (Скільки задач розв’язали дівчата?)
- Записуємо умову задачі на дошці та в
зошиті.
Надійка
– 8 з.
Тетянка
- ?, у 4 рази менше
- Чи можемо зразу дати відповідь на
запитання? Чому? (Ні, не можемо. тому, що нам не відома скільки задач
розв’язала Тетянка.)
- Чи можемо дізнатися скільки задач
розв’язала Тетянка? (Так)
- Яку дію треба виконати? (Ділення)
- Чи можемо ми тепер дати відповідь на
запитання? Чому? (Так. Тому, що нам відомі скільки задач розв’язала Надійка та
Тетянка)
- Яку дію треба виконати, щоб дізнатися
скільки задач розв’язали дівчатка? (Дію додавання. 8 + 2 = 10 (з.)
- Ми дали відповідь на запитання
задачі? (Так)
- Запишемо розв’язання задачі на дошці
та в зошит.
Розв’язання
1) 8 : 4 = 2 (з.) – розв’язала Тетянка;
2) 8 + 2 = 10 (з.)
Відповідь:
10 задач розв’язали дівчатка.
- Складіть вираз до задачі. (8+ 8:4=10)
ІV. Узагальнення
й систематизація знань (10 хв.)
1. Розв’язування задач
Задача
для самостійного опрацювання (4 хв)
Для
хлопчиків:
До млина
привезли 8 мішків пшениці, а жита – у 4
рази більше. Скільки всього мішків привезли до млина? (Задачу можна розв’язати
виразом)
Для дівчаток:
До млина
привезли 8 мішків пшениці, а жита – у 4
рази менше. Скільки всього мішків привезли до млина? (Задачу можна розв’язати
виразом)
2.
Спробуйте
розв’язати задачу 5. Спробуйте скласти до неї схему-«дерево»
3.
Розв’язування
логічної задачі. (2 хв)
4. У
змаганнях з бігу Іванко, Павлик і Дмитрик посіли перші три місця (1-ше, 2 ге,
3-тє). Яке місце посів кожен з хлопчиків, якщо Павлик посів не друге і не трете
місце, а Дмитрик — не третє?
V. Підбиття підсумків. Рефлексія. (1
хв.)
- Чого
навчилися сьогодні на уроці?
- Що
було не зрозуміло?
- Яке
завдання сподобалося найбільше?
- От
і уроку кінець, а хто працював, той молодець!
Немає коментарів:
Дописати коментар