21 квітня 2020 року
Урок читання
-
Дорогі діти, сьогодні на уроці читання ми знайомимось з
твором Марії Чумарної «До ре мі фа соль ля сі до».
-
Коротенько про письменницю.
Марія Іванівна Чумарна (Чепурно) народилася
19 серпня 1952 р. в селі Рекшин Бережанського району Тернопільської області.
Українська поетеса, педагог, журналіст, громадсько-культурна діячка. Член
Національної спілки письменників України. Засновниця авторської українознавчої
школи.
1975 року закінчила
філологічний факультет Львівського університету. У місті Збараж працювала
вчителем, літературним працівником і завідувачем відділу листів районної
газети, керувала літературною студією "Заспів". Працювала журналістом
у місті Сколе Львівської області.
Від 1991 року – засновниця та директор
Приватної авторської школи Марії Чумарної. У 2000-2006 роках була директором
авторської школи "Тривіта". Від 2006 року працює редактором і ведучою
авторських програм "Літературний Львів" і "Феномен України"
на Львівському телебаченні.
Марія Чумарна
є авторкою книг для дітей – казок, оповідок, притч і байок, об'єднаних
тематикою Добра, Любові, Краси та їхнім значенням у людському житті. Кожен її
твір – це своєрідна мандрівка Всесвітом у пошуках Щастя, гармонії душі й тіла,
єдності людини з Богом. У калейдоскопі захопливих, веселих і повчальних пригод
маленькі читачі пізнають закони Життя, вчаться любити, бути добрими й
милосердними.
-
Прочитайте оповідання письменниці «До ре мі
фа соль ля сі».
ДО РЕ МІ ФА СОЛЬ
ЛЯ СІ ДО
ДО весело сонце
зустрічає,
РЕ усіх вперед
веде у день,
МІ щасливо на
сопілці грає,
ФА співа з
фіалкою пісень.
СОЛЬ підспівує у
лісі соловейку,
ЛЯ до сну колише
всіх малят.
СІ у зорях сяє
потихеньку —
І цвіте у звуках
світу сад!
Ви знаєте, що звуки і
кольори можуть лікувати ваш настрій? Цього мене навчила бабуся. Якось вона
прийшла до мене в гості, а я сиділа ображено в кутку і ні з ким не хотіла
розмовляти. Ви знаєте, як це буває.
— Ходімо полікуємо твій настрій, — сказала бабуся.
Мені стало цікаво, як це
робиться. Бабуся намалювала чорного кота.
— Ось це твій настрій. Схожий?
— Еге! — сказала я.
— А тепер намалюємо іншого кота!
Я взяла фарби і почала
малювати веселого котика. Він у мене вийшов червоним, у нього були жовті лапки,
а на шиї — великий рожевий бант. Зелені очиська були такі великі, що кіт,
здавалося, проковтне мене своїми очима!
Кіт вийшов веселий, але я
ще взяла і намалювала мишку, яка тягне кота за хвіст.
Як ви думаєте: чи полікувала бабуся мій
настрій?
-
Дайте усно відповіді на запитання .
Як
ти думаєш, чому авторка дала твору «музичну назву»?
Що
для тебе виявилося новим у творі?
Як
ти вважаєш, бабуся полікувала настрій онучки?
* Пошукай, яке завдання виконує кожна з нот.
Прочитай. А яке завдання перед собою поставиш ти?
** Як ти ставишся до того, що трапилося? Що
могло б статися, якщо б деякі дії не відбулися? Чи траплялося з тобою щось
подібне? Розкажи про це.
*** Поміркуй, що було найзагадковішою подією
у творі. Чи викликало що-небудь у творі спогади про твій власний життєвий
досвід?
-
Придумай продовження твору (2-3 речення і
запиши).
Українська мова
Тема : Поняття про текст.
І. Актуалізація опорних
знань.
- Згадайте, що таке речення?( Це слово або група , пов’язаних між собою слів, що виражають
закінчену думку.)
- Які бувають
речення за метою висловлювання ? (
Розповідні, питальні, спонукальні).
- Які речення називають розповідними, питальними,
спонукальними?Наведіть приклади.
- Які бувають речення за інтонацією?(Окличні та неокличні.)
- Які слова називають в реченні головними?
- Запишіть речення .Знайдіть підмет
і присудок в реченнях. Підкресліть їх.
Наша родина святкувала
свято Великодня. Мама спекла смачні паски.
- Як встановити зв’язок слів у реченні? ( За допомогою питань.С початку
встановлюємо зв’язок між головними словами, а потім між словами, які належать
до підмета , до присудка, до другорядних членів речення .)
- Встановіть зв’язок слів
у реченні : Мама спекла смачні паски.
Прочитайте записані
речення.
Петрик іде до школи. Накрапав дощик. Тролейбус підійшов до
зупинки. Армія захищає кордони України. Сонце сідає за гору.
— Про що ви дізналися?
— Як ви думаєте, чому це важко визначити?
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
— Сьогодні ми дізнаємось, чому одна група речень дає нам певні
відомості про щось одне, а друга — розпорошує інформацію на декілька предметів.
ІІІ.Робота над вивченням
нового матеріалу.
1.
Пошукова робота .
-
Відкрийте
підручники на с.118.Знайдіть вправу 1.
-
Прочитайте
записи ліворуч та праворуч. Де речення зв’язані між собою за змістом, а де ні?
-
До
якого запису можна дібрати заголовок?
-
Отже,
Текст – це зв’язане висловлювання, що
складається з речень. Речення в тексті пов’язані між собою за змістом і
розміщені в певній послідовності. До тексту можна дібрати заголовок.
2.
Робота
із вправою 2.
-
Прочитайте
вірш. Про що розповідається в ньому? Чи можна його назвати текстом? Чому?
Доберіть заголовок до вірша. («Великдень», «Пасочка» чи «Писанки»).
-
Спиши
останнє речення . Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?
3.
Робота над вправою 3.
-
Прочитайте
речення. Чи можна запис назвати текстом? Розмістіть речення так, щоб вийшов
текст. Підберіть заголовок і запишіть вірш у віршовій формі.
4.
Робота
над вправою 4.
-
Прочитайте
текст. Доберіть заголовок .Запишіть перше речення. Яке це речення за метою
висловлювання? Підкресліть службові слова.
-
Запишіть
слова вітання і відповідь на Великдень.
ІV.Підсумок
уроку
— Що таке текст?
— Чим він відрізняється від групи речень?
— Що можна дібрати до тексту?
Вивчіть
правило що таке текст.
Математика
Тема:
Перевірка множення.
І.
Усний рахунок.
Вправа « Мозковий штурм».
- Як називаються числа при дії
множення?
- Як називаються числа при дії
ділення?
- Яке число одержимо, якщо його
поділити на 1?
- Якщо число поділити на це саме число
, що одержимо?
- Що означає збільшити число в 4
рази?
- Що означає зменшити число в 4
рази?
ІІ.
Розв’язання віршованих задач.
На столі -
4 миски.
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там,
Знати хочеться котам.
Задумалися мишки:
16 в них горішків.
На двох як поділити?
Підкажемо їм, діти?
Математичний
диктант.
- Знайти добуток чисел:
3 і 9; 3 і 7; 4 і 3; 4 і 7, 5 і 9.
- Знайти частку чисел:
16 і 4; 18 і 3; 24 і 4; 40 і 5 , 28 і 4.
ІІ.
Робота над матеріалом уроку.
1.Утворимо
«родину» чисел із чисел 30, 5 і 6.
5٠6= 30
30: 5= 6 30 : 6=5
2.
Перевіримо, що 5٠9=45
9٠5=45
45 : 5=9 45 : 9=5
Отже,
Правильність виконання множення можна
перевірити діленням або множенням.
7
• 3 = 21 Перевірка: 3 • 7 = 21, 21 : 7 = 3, 21 : 3 = 7
4
• 6 = 24 Перевірка: 6 • 4 = 24, 24 : 4 = 6, 24 : 6 = 4
2
• 8 = 16 Перевірка: 8 • 2 = 16, 16 : 2 = 8, 16 : 8 = 2
5
• 9 = 45 Перевірка: 9 • 5 = 45, 45 : 5 = 9, 45 : 9 = 5
4
• 3 = 12 Перевірка: 3 • 4 = 12, 12 : 4 = 3, 12 : 3 = 4
5
• 8 = 40 Перевірка: 8 • 5 = 40, 40 : 5 = 8, 40 : 8 = 5
4.Завдання 4. Першого разу я
з'їв 6 слив, а другого — у 2 рази менше. На скільки слив менше я з'їв другого
разу, ніж першого?
Запишіть Короткий запис
І раз — 6 слив
ІІ раз — ?, у
2 рази менше; на ? менше, ніж першого разу
Запишіть план розв’язування.
1) Скільки слив з’їв другого разу?
2) На скільки слив менше я з'їв другого разу, ніж
першого?
Запишіть розв’язання , вираз та відповідь задачі.
Завдання 5,7 №1 – циліндр, №2 – куля, №3 – конус, №4 – піраміда, №5 –
циліндр
На рисунку 1 конус, 2 циліндри
Предмети, що мають форму конуса: указка, ялина,
шляпа новорічна
Предмети, що мають форму циліндра: шляпа фокусника,
рулон.
Завдання
6
У скільки разів 5 менше від 15?
5 < 15 у 3
рази
15 : 5 = 3
Решту допишіть самостійно.
Заповнити порожні
клітинки квадрата
10
|
+
|
60
|
=
|
70
|
10 + 60 = 70
|
+
|
|
—
|
|
+
|
10 + 70 = 80
|
70
|
—
|
50
|
=
|
20
|
60 – 50 = 10
|
=
|
|
=
|
|
=
|
70 – 50 = 20
|
80
|
+
|
10
|
=
|
90
|
70 + 20 = 90
|
ІІІ. Самостійна робота.
63- 4٠7= 29 + 28: 4=
81- 5٠9= 36+ 4٠8=
3٠8 +
4٠9= 5٠7 – 3٠9=
ІV. Підсумок уроку.
-
Як можна
перевірити правильність виконання множення?
Повторіть таблицю множення на
вивчені випадки.
Я досліджую світ
Виготовте поробку та надішліть фото вчительці.
Немає коментарів:
Дописати коментар