Я досліджую світ
- Опрацюйте статтю на с. 115 - 116, запам'ятайте чотири турботи у звірів навесні. Які спільні ознаки в усіх звірів?
Складіть діалог між звірами, де вони будуть розповідати про своє життя.
27 квітня
Українська мова
Тема : Типи
текстів.
І. Актуалізація опорних знань.
1.- Запишіть
речення, підкресліть головні слова.
Квіти пишно
цвітуть на клумбі.
Пояснюйте : в цьому реченні говориться про квіти,
ставимо питання (що?) квіти . Це підмет. Підкреслюємо однією рискою. Квіти (що
роблять?) цвітуть . Це присудок. Підкреслюємо двома рисками. Цвітуть (як?)
пишно. Це другорядний член речення. Ставимо під ним три крапочки. Цвітуть (де?)
на клумбі. Це другорядний член речення позначаємо його трьома крапочками …
Розбери так само речення, пояснюючи
кожний його член, ставлячи запитання.
Зазеленіли
світлим листячком сливи. Земля вкрилася
молодою травичкою.
Вкажи над кожним словом речення простим олівцем, до якої частини мови
належать слова (став запитання, щоб не помилитися).
2.- Яке
висловлювання називається текстом?
- Як розміщені
речення в тексті?
- Що можна
дібрати до тексту?
- Назвіть три
частини тексту.
- Що таке зачин?
- Що
розкривається в основній частині?
- Що таке
кінцівка?
- Пригадайте,
які типи текстів ви вивчили?
- Що це за
текст, в якому про когось або про щось розповідається?
- Що це за текст
, в якому описуються предмети, люди, природа?
- Яке загальне
запитання можна поставити до тексту розповіді? (Що відбувається? Що сталося?
- Яке загальне
питання можна поставити до тексту- опису? (Який?Яка?Яке?)
- Запишіть, який тип тексту, ви зараз
прочитаєте. Чому ?
Калина – це
красивий високий розлогий кущ. Особливо гарний він навесні. Росте калина
швидко, не боїться тіні і навіть туманів. Із ягід калини виготовляють
лікувальні напої. Калина містить багато вітамінів.
ІІ. Оголошення теми уроку.
-
Сьогодні ми закріплюємо вміння визначати
типи текстів, складати тексти.
ІІІ. Узагальнення і закріплення матеріалу.
1.
Робота з підручником , с.125. Вправа 6.
-
Прочитайте текст. Який це текст ? Чому?
-
Усно складіть розповідь про свою
улюблену квітку( 3- 4 речення). Ваш текст повинен відповідати на питання (Що
відбувається?) .Згадайте, що ми вже вчились складати розповідь про весняну
квітку .
-
Наприклад.
-
Від червня до жовтня довго цвітуть
чорнобривці. Вони потрапили до нас з Центральної Америки, там їх батьківщина.
Ці невибагливі квіти є окрасою наших грядок. Вони мають своєрідний аромат. На
стеблах з пуп'янків розцвітають жовто-коричневі квітки. Чорнобривці – один із
символів нашого народу. Вони оспівані у піснях, казках, легендах.
1. Робота над вправою 7. Прочитайте текст.
Який це текст : розповідь чи опис? А чому?
2.
Скласти текст-опис «Їжачок»
Який?
Опорні слова: з овальним тілом, забарвлення, витягнута, притиснуті або
стирчать, спина, боки, з кігтями, живиться ящірками, змій, ягоди, яблука,
груші, нічний спосіб життя.
1.
Творча
робота. Вправа 8. Складіть текст-опис сороки за питаннями.
1) Де живе
птах?
2) Яке в
нього пір’я?
3) Які в
сороки шия, ноги, очі, дзьоб?
4) Чим
живиться птах?
Опорні слова :
мешкає в наших краях, біла грудка, блискучо-чорне оперення, зеленуватий відлив,
шия, груди і спина чорні з фіолетовим або синювато-зеленим металевим відливом, хвіст
довгий, прямий, ніби стріла, дзьоб гострий, темного кольору, темні очі,
комахами, зерном, маленькими
пташенятами, гризунами, різні ягоди, фрукти.
ІV.Підсумок уроку.
Продовжіть речення:
«Сьогодні на уроці я...»
27 квітня
Урок математики
Тема : Розв’язування задач різними способами.
І. Усна лічба.
Гра «Склади приклад».
Даються числа 5; 8; 12; 18; 36. Завдання: скласти різні приклади на
табличне множення і ділення з цими відповідями.
Розв'язування задач
1) Михайлик знайшов 7 білих грибів,
а маслюків — у 3 рази більше. Скільки маслюків знайшов Михайлик?
2) Оленка знайшла 7 білих грибів, а
маслюків — на 3 більше. Скільки маслюків знайшла Оленка?
3) У перший день доярка надоїла 18 л
молока, в другий день — у 2 рази менше, ніж у перший, а в третій день — на 2 л
менше, ніж у другий. Скільки літрів молока надоїла доярка в третій день?
Математичний
диктант
• Добуток
чисел 7 і 5 збільшити на 50.
• Добуток
чисел 5 і 9 зменшити на 28.
• Частку
чисел 30 і 5 збільшити на 29.
• Знайти
третину числа 27.
• Знайти
половину числа 18.
• Число 8 збільшити
в 5 разів.
·
У скільки разів 32 більше за 8 ?
·
У скільки разів 40 менше 8?
·
Скільки дециметрів в 3 м?
·
Скільки сантиметрів в 6 дм 8 см?
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ
І МЕТИ УРОКУ.
-
Сьогодні ми будемо
розв’язувати задачі різними способами та обчислювати вирази.
ІІІ. Робота над
матеріалом уроку.
Завдання
2 , с.119. Орися й Поліна накреслили по 3 кружечки й
по 4 трикутники. Скільки всього фігур накреслили дівчатка?
Кружечки
|
Трикутники
|
Всього
|
2
дівчинки по 3 фігури
|
2
дівчинки по 4 фігури
|
?
|
Короткий
запис
Кружечки — ? ф., 2
дівчинки по 3 фігури
Трикутники
— ? ф., 2 дівчинки по 4 фігури ?
-
По скільки фігур накреслили
дівчатка ? ( По 3 кружечки і по 4 трикутники)
-
Що ми можемо дізнатися? (Скільки
разом фігур накреслили дівчатка ?)
-
Ми дізналися скільки фігур
накреслили дівчатка, а скільки дівчаток креслило фігури? (двоє).
-
Як ми дізнаємося, скільки
всього фігур накреслили дівчатка ?
-
Розгляньте схеми-«дерева» розв’язання задачі в підручнику
на с. 119.
І спосіб
□+ □=□
□ ٠□=□
План розв’язування
1) Скільки всього фігур
накреслила кожна дівчинка?
2) Скільки всього фігур накреслили
дівчатка?
ІІ спосіб
-
Двоє дівчаток
накреслили по 3 кружечки, що
можна дізнатися?
-
Двоє дівчаток
накреслили по 4 трикутники, що можна дізнатися?
-
Як можна дізнатися, скільки всього фігур накреслили
дівчатка?
План розв’язування
1) Скільки кружечків
накреслили дівчатка?
2) Скільки трикутників
накреслили дівчатка?
3) Скільки всього фігур
накреслили дівчатка?
Запишіть розв’язання з поясненням,
вираз, відповідь.
Задача
2 .Розв’яжіть двома способами,
запишіть короткий запис, розв’язання, вирази, повну відповідь.
Маринка та Петрик для аплікації вирізали по 3 квіточки й по 6 листочків.
Скільки всього деталей вирізали діти?
У виразах з дужками спочатку виконують дії в дужках,
потім множення й ділення.
У виразах без дужок спочатку виконують дії множення або
ділення, а потім додавання чи віднімання.
Завдання 4 .Порядок дій
(52 – 31) : 3 = 21 : 3 = 7
-
1 дія в дужках : 52 – 31 = 21 , тепер 21 ділимо на 3 ,
дорівнює 7.
-
Закінчіть завдання самостійно.
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й
СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
Завдання 5.
Збільшили числа 3, 7, 9 у 3 рази (помножили на число 3): 3 • 3 = 9 7 • 3 = 21
9 • 3 = 27
Зменшили числа 9, 18, З0 у З рази (поділили на число 3): 9 : 3 = 3 18 : 3 = 6
30 : 3 = 10
Закінчи за зразком.
Самостійна робота.
Завдання 1, с.119.
Завдання 7. Зверніть увагу : у
виразах тільки з діями додавання та
віднімання спочатку виконують дії в дужках, а потім додавання і віднімання в
записаній послідовності.
Немає коментарів:
Дописати коментар